News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Vejen til AFOD

Started by Belial, 09 April, 2009, 10:24:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Belial

Som de fleste nok ved holder Viborg en 40K turnering i forbindelse med fællesarrangementet A Fistfull of Dice:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=253.0

Som sædvanligt har jeg blot en rodebunke af halvfærdige projekter i varierende farver og editions (mest space marines).

Eftersom turneringen er blevet boostet til 1750 points i forhold til de oprindelige 1500, så udelukker det et par af mine mindre hære; Chaos og Orks.

Derfor står jeg tilbage med Eldar og Space Marines.

Jeg har ikke de store intentioner om at placere mig godt, men en top 15 placering vil jeg dog forsøge at nå.

I denne del af bloggen vil jeg beskrive mine valg af hær, vise malede dukker og det skulle gerne kulminere med et par Bat. Reps over testkampe og de endelige kampe.

En turnering man SKAL være færdig til er altid en god motivationsfaktor, så mon ikke det kan sætte lidt skub i mig.

MVH

Belial

Nanayaah

Det lyder spændende! glæder mig til at følge med om det så bliver space marines eller rum frisører.

Belial

Så er valget truffet.

Mine eldar har aldrig rigtigt været mine darlings og selvom jeg har samlet dem i evigheder, synes jeg aldrig at jeg har de rette modeller når det kommer til stykket.

Siden AFOD kræver fuldt malede hære har jeg valgt blot at støve mine gamle marines af, pifte dem lidt op og prøve et par nye enheder.

AS systmet er meget lidt restriktivt, så jeg forventer at møde nogle halvgustne hære, hvilket da også har påvirket mit valg af tropper.

Nu skal der renses gammel maling og jeg vil vurdere på hvor meget jeg ønsker at gøre ud af malearbejdet.

MVH

Belial

Belial

Første projekt bliver at lave denne gamle sag lidt mere interessant:

Jeg regner med at give ham et nyt Force Weapon og gøre ham lidt større/dynamisk med et lille green stuff trick ved armene. Hvis jeg føler for det kan der måske også blive til en green stuff bog på hans skulder.

MVH

Belial

Belial

Jeg fandt lidt bits og sager jeg kunne proppe på ham, så han fik mere pondus:

Så skal der laves lidt green stuff i armhulerne, sprayes, males og smides med sand.

MVH

Belial

Belial

En af mine space marine squads:

Jeg regner med at skifte sergentens bolt pistol ud med en combi-flamer og måske rette lidt på highlights. Ellers skal der ikke ske det store. Tjoh, måske skulle jeg vælge en brun til basekanten. Jeg har ladet mig fortælle at goblin green er gået af mode for et par år siden. ;)

MVH

Belial

Belial

Øh, bø-døbbø-døh... combi-flamers vokser åbenbart ikke i min bits boks, så jeg måtte lave en selv. Et styk bolt gun og en hand flamer senere:

Tjoh. Den kan godt bruges...

Grunden til at skifte fra bolt pistol er forøvrigt åbenlys, hvis man ser det ud fra et optimeringssynspunkt. En power fist får ikke længere +1 attack for additional hand weapon og det ene bolt pistol skud før assault batter ikke alverden Desuden har min squad en melta gun, så løber man ind i en flok grønhuder eller tyranider er det rart med lidt død på flaske.

MVH

Belial

Broderen!

Fedt, jeg kan super godt lide din hær, den minder mig om de gode CQ dage. :) (bare jeg husker at læse missionerne  ;D )

Fedt farve skema og rigtig god old school. Glæder mig til at se mere til den lille opgradering.

Broderen!
Har været på afveje siden jeg gik i dagpleje...

Belial

Hæ. Ja det var noget værre noget, men nu kan mine terminators heller ikke falde i to 1'ere en inch fra deres mål mere, hvilket nok er meget godt når man tager mine nye tropper i betragtning:

Jeg er lidt spændt på at prøve dem, da jeg normalt ikke spiller med enheder som kun kan en ting. Jeg har inkluderet 3 stk. med lightning claws i tilfælde af at man skal nakke en masse tusser rigtig hurtigt. Min librarian med The Gate of Infinity bør kunne droppe disse basser lige i fjæset på en IG hær uden at det kræver et dodgy reserve rul eller andet gejl.

MVH

Belial

Belial

Så er 2nd Terminator Squad samlet:

Jeg har flyttet chainfists til mine cyclones. Hevet et par assault cannons af 2 og givet dem stormbolters i stedet.

Min combi-flamer er grundet sort og nu ser det mere ud som et sammenhængende våben.

MVH

Belial

Hoppe

Det er sku et ret godt farveskema, du har der Morten! Gode farver. Kan godt lide de meget overdrevne highlights. Det er godt på tabletop afstand.

Så mangler du bare skifte dine gamle gamle marines ud med nogle nye med mere bling bling :)

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Belial

Tak, tak. Det er også den effekt jeg går/gik efter.

Quote from: Hoppe on 09 April, 2009, 23:48:22
Så mangler du bare skifte dine gamle gamle marines ud med nogle nye med mere bling bling :)

Hvad i alverden mener du? De er da state of the art?

Jeg har kun lige lagt dem her på hylden:

;D

Ej. På sigt vil jeg gerne lave noget fedt med nye modeller, men finanskrisen har ramt mig hårdt (min egen personlige finanskrise vel at mærke ;) )

MVH

Belial

Belial

Biler:

Jeg regner med at mine biler skal have lidt mere bling, bling i form af det ternede mønster man kan se på skulderen af Terminatoren i forgrunden.

Jeg har ganske vist 2 af de gamle Vindicators, men synes nu min gamle conversion har sjæl. :)

Jeg skal dog nok have kigget på hvordan jeg kan lave et siege shield af plastic card.

MVH

Belial

Belial

Et lille overblik over hæren:

Mangler stadig at udskifte en sergents bolt pistol med et combi-våben og lave siege shields til mine Vindicators, men så skulle hæren også være klar til at spille/male.

MVH

Belial

Nanayaah

Det ser godt ud!

Kan også godt lide dine farver, de fungerer helt sikkert godt også på afstand.

Alt efter om der bliver spillet 5th scoring regler (går jeg udfra) til AFOD, kan det måske blive lidt problematisk med kun to scoring enheder? bare en tanke.

Belial

Det kan du have ret i, men med combat squad reglen kan jeg komme op på 4 scoring og terminators kan conteste op til 4 objectives, hvis de deles.

Med siege shield kan mine Vindicators også relativt sikre komme frem og conteste et objective til sidst i spillet.

Jeg forventer typisk at skulle dele mine almindelige terminators og den ene tactical squad for at give mig flere muligheder.

Jeg er dog kommet i tvivl mht. heavy bolters til Tacticals. Måske det alligevel var bedre med missile launchers. Med de nye blast-regler er de blevet bedre til at stoppe let infanteri og de har en bedre chance for at stoppe let pansrede køretøjer end en heavy bolter (glancing er knap så godt som i tidligere edition). Det tænker jeg lidt over.

Mht. min Psyker så havde jeg oprindeligt regnet med at give ham The Gate of Infinity og The Avenger, men siden han ikke kan bruge begge powers i samme tur er The Avenger muligvis lidt spildt. I stedet kunne jeg forestille mig at Machine Curse kunne være smart til at snuppe hurtige køretøjer som min hær ellers ville have svært ved at fange.

MVH

Belial

Stephan

Fuck det er en beardy liste  :o

Jeg må lige tilbage til tegnebrættet......

Men mega fedt farveskema!
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Belial

Mjah. Den er nok ikke helt så flink som det jeg normalt ville vælge. Men vi ved jo at de terminators får gummiarm når de møder IG'ere ikke Stephan. ;)

Malearbejdet skrider fremad, jeg har lavet endnu en combi-flamer og tester pt. en ny basekant. Dessert yellow til venstre og graveyard earth til højre.

MVH

Belial

CigarFace

Jeg synes du skal beholde den grønne basekant. Den står godt til dit chapter´s farver...
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!

Aqwe

Det ser sku meget fornuftigt ud. Jeg er enig med CigarFace, behold den (umoderne) grønne.

Der er dog en ting, hvad angår optimering.

QuoteJeg har flyttet chainfists til mine cyclones.

Med de nye Wound allocating regler, så er det lidt bedre at have så mange folk med forskelligt udstyr (det kan være at der vil være et wound eller to der kan undgåes på den konto ;)) Men nu da du har samlet og malet er det jo ikke sikkert at du vil til at ændre noget.
I don't suffer from insanity...
I enjoy every minute of it.

Belial

Well. Hvis squads'ene bliver delt har du ret. Ellers skal der en del til før der kommer hits nok til nr. 9 og 10 terminator, hvilket skulle gerne sikre mine special-våben et godt stykke tid.

Ja, det ser squ godt nok bedst ud med den gode gamle goblin green.  :)

MVH

Belial

Nanayaah

Old school base kanter i goblin green helt sikkert. Det passer på en eller anden måde fint til dine hmmm "erfarne" modeller  ;)

Smid et par totter static grass på dem også det gør meget.

Hoppe

Hver gang der er en figur, der får malet goblin green basekant, dør en sød lille hvid kanin en smertefuld og langsom død...

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Metheon

Synes godt nok din hær virker en anelse bisset :\

Jeg er også mest til de grønne baser da det lysner lidt op på det ellers mørke farveskema. Så må kaninerne lade livet "for the greater good"..

Martin Iversen

Jeps, efter at have set det mareridt jeg muligvis nu kan løbe ind i til AFOD, har jeg også skruet mit army-niveau op på "Exterminatus" (aka. As bad as it can possible get)  :D

Og den er stadig ret flinkt i forhold til din hær Morten  ;) ...

M.
Waaaaay behind .....