News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Random Encounter i Vejen: Epic Battle Report - opstilling

Started by elThyge, 29 April, 2009, 17:20:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elThyge

Over de kommende dage vil jeg poste en epic battle report i fire dele. Det burde give alle medvirkende mulighed for at skyde ind med konkrete kommentarer og rettelser til mine oplevelser.

Slaget stod mellem en Ork Waagh! og en alliance af Imperial Guard og Blood Angels. Der blev spillet med cirka 5500 point på hver side med et spillebord på 60x240cm. Spillet var fastsat til tre runder.

Torben styrede Imperial Guard, og Jonas stod for et lille kontingent Blood Angels. På den anden side var den altdominerende Ork Warboss Thorbjørn, mens jeg udfordrede Jonas med et par enkelte enheder og tog en masse billeder.

På den ene fløj startede orkerne med en blanding af artilleri, fodfolk og forskellige lette og tunge fartøjer.

Direkte overfor stod nok det hidtil største Leman Russ tank company Imperiet har mønstret: 15 Leman Russ og en Vanquisher under kontrol af en kommisær.

På deres flanke var desuden et Heavy Tank Company med to Baneblades og en Shadowsword.

Ved deres side, placeret bag en skærm af Rough Riders under ledelse af selveste kommisær Jared Diamond, var et Artillery Company med seks Baselisks og tre Manticores gravet ned klar til at regne død og ødelæggelse ned over Ork-horderne.

Imperiet havde sikret sit center med en Warlord Titan. Muligvis fordi der direkte overfor stod en Great Gargant! Desuden stod et Mechanised Company under ledelse af en Supreme Commander klar til at rykke ind og lukke eventuelle huller. Yderste flanke og forbindelsesled til Blood Angels bestod af fire Sentinels.

I en fremskudt position i Imperiets center var der desuden placeret et Infantry Company. Øverst til venstre kan man ane den ene flanke hos Blood Angels: En Warhound Titan og fire Vindicators.

Overfor dem i en fremskudt position er en større gruppe Stompas støttet af et Warband uden fartøjer, men med Killer Kans. For at sikre dem er de i ægte stalinistisk stil blevet forstærket med en Slasher Gargant og fire stompas.

Øverst til venstre kan man ane et større Ork Warband i fartøjer klar til at omgå Imperiets flanke.

Et enkelt billede som faktisk indeholder Orkernes Great Gargant, der alene lukker et forholdsvis stort hul.

På Imperiets yderste flanke står to Tactical Detachments Blood Angels støttet af en Vindicator hver og med en enkelt Commander klar til at bremse den grønne lavine.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Taoregorn

Oh det her lover godt!!!

Altdominerende warboss?!?! Hehe... jeg er en fremragende lytter... især til mine egne idéer!

Jeg er gået igang med at bytte mig til en omgang khorne... så kan vi lave et assault på en flamingo fæstning a lá den fra Marduk hive - bare i epic skala. Chaos med mercenary orks mod smat-imperiet.

Taoregorn

Epic Armageddon Handbook 2008:

http://www.box.net/shared/y6c16a9n4v

Spillerrevideret udgave af regelbogen, som bringer den op på nye højder. Der er taget hånd om "token assault" og "flyvende makroer".

elThyge

Det var jo lige, hvad jeg efterspurgte.

Iøvrigt spillede vi på et 120x240 bord, og jeg har vist glemt at henvise til de fire Terminator stands i reserve.

Altdominerende Warboss var måske også lidt overdrevet. Kan da huske, at jeg på et tidspunkt forsøgte på at forklare om en mulighed, som du med det samme overtog og twistede lidt. ;D
- Oh yes, we all are.

Taoregorn

Jeg fylder altid meget i billedet, fordi jeg er så entusiastisk. Det er min klare forventning at andre selv finder ud af at sige båt, hvis de vil til fadet. Hahahaha. :D

Fortsæt det gode arbejde, jeg er ved at drukne i organisk kemi her.

elThyge

Epic bliver spillet i "You Go - I Go", hvilket kan det gøre lidt svært at beskrive slaget som det udviklede sig, men jeg vil her prøve at gøre mit bedste.

Imperiet lagde hårdt ud med at straffe Orkernes tætte opstilling med en barrage fra et helt Artillery Company. Som lidt hjælp til at tolke billederne, så er det skidt at have Blast Markers, (eksplosionerne på billedet). Tæl selv - aaavvvv.

De mange Leman Russ tanks havde pga. pladsmangel måtte tage opstilling i en skov, men lidt listende kom de fri af det farlige terræn for derefter at lade motorerne brøle i en panserkile hen over sletten. De blev beskudt først af en Soopagun fra det stationære artillery, og blev så konfronteret med et direkte modsvar fra en gruppe Ork Gunwagonz. De havde også en Soopagun med, men miraløst overlede den ledende Vanquisher to direkte hits. Kampen på den ene flanke var begyndt.

For Stompas er der kun en vej - frem.

En Speed of Kult så en vej og med speederen i bund og med den røde lak flyvende om ørerne forsøgte de på at indtage et vigtigt vejkryds.

På den anden flanke rykkede Blood Angels frem for at lukke et hul på siden af en tilgroet ruin. Prompte modtræk fra en 'Uge Ork Warband. De rystede dog hurtigt en kraftig beskydning af sig - None Shall Pass!

Mere følger....

- Oh yes, we all are.

elThyge

Kommisær Jared Diamond så straks en mulighed for at true den fremrykkende Speed of Kult i flanken med sine Rough Riders...

...mens Orkerne rykkede deres lettere forslåede Gunwagonz frem for fremtidig støtte i slaget om vejrkydset.

Det Mekaniserede Kompagni laver en spurt på tværs af slagmarken for at imødegå en trussel opstået på den ene flanke.

En gruppe Orker var sammen med deres Battle Wagon rykket frem i forventning om en god gang nærkamp. Leman Russ kompagniet havde endnu ikke mistet en eneste kampvogn, men var efterhånden godt rystet pga. den tunge beskydning.

Imens varmede det tunge kampvogn kompagni motorerne op. Der var ved at ske noget centralt på slagmarken.

På samme måde afventede Imperiets Warlord Titan situationen.

Rent teknoligisk burde det ikke kunne lade sig gøre, men Orkernes Great Gargant har kastet sig ind i kampen om midten. Uden videre at gøre sig bemærket er fire Sentinels rykket frem for at lukke et hul og true flanken på den tidligere fremrykkede gruppe Stompas.

Al mulig styrke fra begge sider er efterhånden kastet ind i slaget om vejkrydset. Kun få enheder er på dette tidspunkt sluppet fra kampene uden Blast Markers.

Det er mit håb, at Torben og Thorbjørn kan gøre lidt mere ud af Titanernes kamp, da de rullede de spandevis af terninger involveret. ;D

Runde 2 følger på lørdag.
- Oh yes, we all are.

Taoregorn

Rigtig fedt. Dine billeder er overmåde bedre end mine!

Epic bli'r rent faktiskt netop IKKE spillet IGOUGO... som 40k. Men derimod skiftes man til at aktivere og færddiggøre enheder.

Titanernes kamp?!?! LOL!

Som jeg husker det tog den warlord ikke så meget som en skramme!

elThyge

Kan du huske, hvor hårdt ramt vores Great Gargant var efter første turn, (læs: Hvor mange skjolde den mistede). Det var trods alt en del skud der blev affyret mod den fra både Warlorden og Shadowsworden?

Angående billeder, så regner jeg med at gennemgå dem alle en gang til efter Battle Reporten og klippe dem mere tæt på. Skulle give et par gode stemnings billeder. :)

Prøv eventuelt at bruge "vis billede" funktionen for at få den fulde bredde på 1000 pixels.
- Oh yes, we all are.

Belial

Det er virkelig nogle sprøde billeder. Rigtig lækker bat. rep. Mere, mere.. :)

MVH

Belial

Taoregorn

Næste gang bli'r endnu vildere. Jeg har 3 banelord titans og 4 imperators der står og glor på mig.

Og en hel kasse fyldt med ruins sprues der vil laves!

Nighteye

*fnis* jeg bliver altså nødt til at høre hvad en Speed of Kult det er for en ting  ;)

Men lækre billeder Erik, og ja, det her ser noget vildere ud end det vi gik og rodede med i Ballerup.
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

elThyge

Sorry, sorry, sorry... Jeg har brugt mere tid på at behandle billeder end skrive tekst, (inklusiv korrekturlæsning). ;)
- Oh yes, we all are.

Frede

Hehe, ja det undrede også mig.

Men jeg tænkte billederne så så fede ud at jeg lod det slippe..

- F -

Sadomator

Det ser super fedt ud og det var også super fedt, trods manglen på søvn...

Jeg er helt sikkert klar på en omgang mere, jeg har en Warlord Titan i sæbe og 2 Reavers og en Warhound mere på malebordet... Derudover har jeg 5 Warlords og 2 Warhounds mere som trænger til en gang sæbe.

Det skal nok blive stort  ;D

Belial

Æhh. Hvor mange titans vil i lige have med?

Synes da det er lidt ærgeligt, hvis det hele blot går op i hvem der har flest titans.

Bare min ydmyge mening.

MVH

Belial

Sadomator

Man kan da ikke have for mange titaner?  ???

Så længe begge sider har dem, så går det jo lidt lige op, så har de travlt med at banke hinanden og så kan infanteri og tanks tæske rundt på hinanden og går det helt galt, så må vi jo spille Adeptus Titanicus eller fjerne et par titaner igen...

Men at tilføje flere titaner er en måde hvorpå man kan spille nogle endnu større slag og hvor det ikke kommer til at tage voldsomt meget ekstra tid. Hvis man har 2 ekstra titaner er det overskueligt at aktivere dem, men fylder man for 2000 point ekstra infanteri på en 5000 point hær, så begynder det at tage noget lang tid for et spil.

Belial

Min pointe er at jeg synes det er enormt cool, hvordan en spiller kan komme med en lille space marine styrke og alligevel tage del (som jeg havde en forhåbning om).

Hvis det hele oversvømmes i Mega titans, så bliver man blot en myg, der sværmer rundt og ser elefanterne brydes. Ikke så skægt imo.

Men når Thorbjørn siger god for det, så tror jeg da på det og maler lystigt videre på en lille Space Marine styrke. ;)

MVH

Belial

Taoregorn

Det er logik for burhans (ham kender i nok) at jo flere titans ift. andet nas jo mere betyder de. Samtidigt vil et lille kontingent mariners betydelse falde jo større hære der er tale om... de udgør jo en mindre del!

MEN - det der er nøglen til at forstå vores pludselige begejstring her, er at vi ikke er bundet til at stille de samme lister til hvert spil. Så engang imellem går man titan banzai, og engang imellem gør man ikke.

Min tanke lige nu er at fokusere på at male ting til et "siege" af en imperiel by. Det passer nogenlunde med de ting jeg har liggende og rode. Min vision af et siege indebærer i hvert fald 4-5 titans.

Som en sidste bemærkning kan jeg lige nævne, at hvis man satser hårdt på titans og slet ikke har inf og lign. med så får man stryg. Man bli'r simpelthen løbet over ende, da epic er "asynkron tursekvens" - hvilket på betyder at vi skiftes til at aktivere vores sager... indtil det punkt hvor den ene er løbet tør, så får den anden lov at gøre resten af sit lort færdigt, hvilket reelt gi'r ham nogen dejlige taktiske muligheder.

Hvis du spiller med mange titans når du det punkt før din modspiller.

Er man armylisteslave er det max 33% af listen der må bruges på titans. Adeptus Mechanicus Titan Legions listen undtaget.

Sidst men ikke mindst må jeg lige indskyde at marines er den aller sværeste liste at spille. Eller i hvert fald har været. Måske er det anderledes idag med diverse FAQ's og reviderede armylister.
Det giver næsten sig selv at et hvert tab er en katastrofe... modsat orks der med glæde kan kaste et par grots over højre skulder osv.

Belial

Jamen det lyder da fornuftigt nok.

Jeg havde tænkt mig en lille White Scars styrke og jeg har da en Reaver Titan som jeg kan slæbe med en gang ved lejlighed.

Lad os så se noget mere til den bat. rep. ;)

MVH

Belial

elThyge

Quote from: Belial on 01 May, 2009, 18:59:24
...Lad os så se noget mere til den bat. rep. ;)

MVH

Belial

Damn, så snart far er ude af huset, så går andre amok i skrift! ;D Jeg laver næste del lørdag, når jeg kommer hjem fra arbejde, (kort vagt indtil 1200 middag).

Lyder som om der er mere end rigeligt Imperie Titans undervejs, så mon ikke jeg skulle få gang i mine custombuild Gargants. Har tonsvis af reservedele liggende, der blot skal kastes sammen.
- Oh yes, we all are.

Frede

Damn you!! >:(

Nu havde jeg endelig fundet noget tid til at sætte mig ned og male i et længere "stint" og det var egentlig afsat til VSF, men så kom jeg sku til at sidde at male Epic orker hele aftenen i går, efter at have set på de her billeder!! >:(

Btw så har jeg også masser af Gargants...

- F -