News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Random Encounter i Vejen: Epic Battle Report - opstilling

Started by elThyge, 29 April, 2009, 17:20:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Taoregorn

Hehe jeg kom også til at rydde mit malebord og stille orker over det hele igår.

Mine sømænd til VSF er dog snart færdige!

Til forskel fra sidst jeg malede epic ryster jeg helt vildt på hænderne nu... og aner ærligt talt ikke hvordan jeg har båret mig ad tidligere!

elThyge

Først i runden fik vi alle lært, hvordan det udspiller sig, når Orker går i nærkamp med kampvogne. Flanken begynder at bryde sammen.

Det tunge Tank Company folder sig smukt ud i en V-formation og skyder løs på vores Great Gargant.

Skjold efter skjold falder.

Og scenen er sat til det endelig opgør, hvor Torben med sin Warlord Titan fyrer løs, og så småt begynder at pille Garganten fra hinanden, selvom den dog stadig står.

Imens har Jonas teleporteret sine terminators ind bag vores bagerste Stompas, der med det samme vender rundt og går i nærkamp..

Om Jonas her udfordrer skæbnen før nærkampen, ved at kalde på en noget aparte krigsgud må stå hen i det uvisse, men inden alle Terminators har nået at teleportere rigtig ind, så har Stompa'erne banket dem flere meter ned i jorden med deres hammer. Hele enheden blev fjernet.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

elThyge

Her forsøger Stompaerne at komme uden om Warhound'en, for at komme i ryggen på de andre Blood Angels og give dem minimum en blastmarker. Som jeg husker blev først en skirmishline skræmt væk, men herfra gik det vist galt.

For de endte senere her.

Herefter forsøgte Toben og Jonas at skyde med deres Artillery Company på vores flanke-orker. De kunne ikke finde ud af ordren, og deres reroll til aktivering var brugt. Senere forsøgte Jonas så at aktivere sine Blood Angels for at komme i nærkamp, men også her gik aktiveringen galt.

Uden at vente, stormede Orkerne frem og en gang blodig nærkamp udviklede sig.

På den anden flanke er de sidste Leman Russ kampvogne så småt ved at blive udslettet af større og større ork-styrker.

Orkerne flytter vægten af deres fremstød på midten af slagmarken ud mod den ene flanke.

- Oh yes, we all are.

elThyge

Stemningsbillede: Torben in action.

Kommisær Jared: Så er det nu mænd......

...fremad, for Kejserens sande vilje.

Great Gargant: Hmmmm.

Et utroligt modigt angreb, gennemført ud den fortvivlede erkendelse, at den ene flanke er tabt.

Som skrevet: Modigt, meget modigt angreb. Men Torben har ikke givet op endnu. Efterhånden kaster han alt ind for at få Garganten ned. Nu også med tre Demolishers.
- Oh yes, we all are.

Taoregorn

Jæææh! Sejt med det hele.

Men hva' med mig?!?! MEMEMEMEME!!!! Nåh... hov... ok så.

Som en lille service kan jeg bemærke at jeg har linet ca. 200 ork stands op til maling. Og ca. 50 boar boyz stands... og 15 squiggoths. 2 mega squiggoths.

Nåh ja... og endnu flere stompaer.

Nighteye

Quote from: elThyge on 02 May, 2009, 21:32:25

Om Jonas her udfordrer skæbnen før nærkampen, ved at kalde på en noget aparte krigsgud må stå hen i det uvisse, men inden alle Terminators har nået at teleportere rigtig ind, så har Stompa'erne banket dem flere meter ned i jorden med deres hammer. Hele enheden blev fjernet.

Fantastisk godt billede. Jeg bliver mega misundelig.
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

elThyge

Og de skyder...

....og Garganten står stadig, (muligvis hjulpet af Gorka eller Morka, der lige stikker hovedet indenfor for at se til slaget)....

...og de skyder igen....

....og Garganten står stadig.

Nu har Torben affyret, alt han havde tilrådighed som reelt ville kunne skade Garganten. Men der var jo også lige Infantry Regimentet stationeret centralt på slagmarken.

Et enkelt hit fra en almindelig Guardsman, var nok til at vælte Garganten.

Med et enormt brag rammer den jorden, og hvirvler røg og støv op i en mægtig sky.

Muligvis kan skytten findes på dette her billede.

Helt ned at ligge.

På den anden flanke er det lykkedes for Blood Angels at vinde en større nærkamp, til trods for, at de ved at miste hele tre stands havde alle odds imod dem.

Orkerne har trukket sig lidt tilbage i et forsøg på en reorganisering og revanche i Runde 3.
- Oh yes, we all are.

elThyge

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 02 May, 2009, 23:19:27
Booh den her tur!

Død gargant og orker der taber nærkampe! SPIN si'r jeg bare! SPIN!

Var det ikke her omkring, at Jonas oplevede et kraftigt stemningskift og holdt op med at messe - nu dør vi, vi er døde, vi har tabt.... ;)

Kan du huske præcis hvad der gik galt med "falde Blood Angels i ryggen"-planen?
- Oh yes, we all are.

Taoregorn

Æh bæh næh... jeg kan mest bare huske at vi ikke havde ignoreret objektiverne som vores modstandere. Så de kæmpede en brav kamp om ingenting. Den går nok ikke næste gang.

elThyge

Stemningsbillede: Start Runde 3 - alle er efterhånden godt trætte. Towering Warboss Thorbjørn høj på koffeinsvampe. Torben med et "du udryddede hele mit store Leman Russ Tank Company i nærkamp"-blik. Jonas var vist bare alment træt allerede inden vi gik igang. ;D

Uden Kommisær Jared's moralske indflydelse, mistede Imperiets tropper deres kamp mod de følelsesmæssige kaotiske tanker i deres sind. Sorgen over tabet af Kommisær kastede lange mørke skygger over troppernes tanker, og de kastede sig velvilligt ud i en selvmorderisk blodrus.

Den gigantiske Warlord Titan kastede pludselig alle sine kræfter væk fra center og mod den flanke, som Kommisær Jared allerede havde vurderet tabt og uden betydning i resten af slaget.

Et spor af død og ødelæggelse trækker sig gennem den tætte ork-formation, der kort forinden havde jublet over de feje kampvognes flugt, men nu jubler endnu mere over eksplosioner, der spreder kropsdele fra orker blandet med skarpe fragmenter ud over et stort område.

I center havde det tunge Tank Company drønet forbi den brændene gargant i et forsøg på at åbne en position, hvorfra de med Shadsworden kunne tilføre den mindre Slasher Gargant et dødbringende hug i siden.

Slasheren rystede hurtig beskydningen af sig, vendte sig mod fjenden. Tog et par skridt frem og gav dem alt hvad var ombord af tunge våben.

I en udfordring af tyngdekraften, løftede Shadowsworden sig et par meter over jorden i en næsten perfekt saltomortale, men endte dog på ryggen.

Et enkelt Warband havde endnu ikke rigtig deltaget i kampen. De mange eksloisoner så tæt på øgede Waaagh!-finen i deres hjerne til en mængde, hvor de glemte alt om de oprindelige ordrer - beskytte et objektiv.

De stormede frem for at kome i nærkamp, men nåede ikke i basecontact. Istedet endte det hele med en stor gruppe orker, der med alt hvad de havde på sig, gav ild mod de to resterende Baneblades.

Dakka-dakka-dakka...

...dakka-dakka-dakka...

dakka-dakka-dakka. Bly nærmest indhylder de to Baneblades indtil de i hver sin eksplosion kort løfter sig fra jorden og lander på ryggen. På den ene flanke og center er det umuligt at høre andet end hujende orker, der affyrer deres våben mod himlen.

På den anden side står det største Warband og er godt gnavne. De ultra-feje Blood Angels har trukket sig tilbage, så det har været umuligt at gøre skade på dem i Runde 3.

Så var der ikke rigtig mere at kæmpe om, og Thorbjørn skal til at tælle point sammen.

Ved ikke, om der Jonas har en kommentar til optællingmåden eller resultatet. Sidstnævnte blev en klar sejr til Orkerne.
- Oh yes, we all are.

Sadomator

Det kunne vist ikke have gået anderledes...  :'(

MEN: The Empire Strikes Back.... det ved vi jo alle  ;D

elThyge

Den sejrende ork-flanke.

View over det meste af slagmarken, inklusiv et ork ork artilleri, der kun nåede at affyre et eller to skud med deres Soopa-gun. Fjenden nåede aldrig indenfor 45cm.

Underkommisær Rimmer sikrer sig en Sentinel. Bemærk den ødelagte Warhound i baggrunden. Hvornår skete det?

Speed of Kult'en har indtaget et tomrum centralt på pladsen, efterladt af...

En stor gruppe Imperial Gardere, der reagerer meget kraftigt på tabet af deres tunge støtte, og går i blodrus.

"Dakka-dakka-dakka" this...

- Oh yes, we all are.

elThyge

- Oh yes, we all are.

Belial

For dælen da. I kan da virkelig ødelægge min sparsomme fritid hva?  ;)

Dette katestrofale resultat kræver øjeblikkelig reaktion, så 4 kompagnier Space Marines er afsendt med støtte af en Reaver Titan:

Under rejsen vil der naturligvis blive uddelt spraydåser med de korrekte codex farver. ;)

MVH

Belial

PS: Jeg er gået bort fra min White Scars ide. Fandt ud af at der faktisk findes en White Scars liste og den er ikke specielt kompatibel med det jeg har.

Sadomator

Du behøver ikke bruge en White Scar liste for at spille White Scars, du kan bare spille dem som almindelige marines.

Jeg har også lige fået kig på en Blood Angels liste og den kunne jeg heller ikke særligt godt lide, så jeg fortsætter bare med at spille mine Blood Angels med alm SM codex.

Men jeg vil da ikke love at jeg ikke kommer til at spille mine Blood Angels med BA codex i nogle slag og SM i andre, det kommer nok lige an på hvad min mod/medspillere og jeg har lyst til.

Så jeg synes bare du skal male dem som White Scars hvis det er det du kan lide at male  8)

elThyge

Quote from: Sadomator on 03 May, 2009, 21:50:51

Så jeg synes bare du skal male dem som White Scars hvis det er det du kan lide at male  8)

Enig. Vi har brug for nogle Hvide Skår til at slå i skærver.
- Oh yes, we all are.

elThyge

Tog lige et ekstra look på alle billederne. Så kan der vist heller ikke presses mere saft af Imperiets sure citron.

- Oh yes, we all are.

Belial

Det er godt nok nogle prof billeder. Det ser super godt ud. Og terrænet er helt i topklasse. Meget imponerende.

Jeg har lavet mit første forsøg med White Scars:

Er egentlig ok tilfreds, men ved stadig ikke lige om det skal være White Scars. Kunne godt tænke mig en Ultra Marine styrke i stedet. Tænke, tænke...

MVH

Belial

Sadomator

Det ser godt ud... Men du kan jo også lave både nogle White Scars og nogle Ultra Marines, du skal ikke holde dig tilbage for noget.

elThyge

Turn Blue and join my Ultras. Together - we shall rule the universe. 8)

- Oh yes, we all are.