News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Fællestråd: Jeg maler osse epic

Started by elThyge, 08 May, 2009, 18:12:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elThyge

Hehe, velkommen til støttegruppen.  ;)
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Frede

Ja jeg er også røget i og maler orker i vildskab..

Det er altid inspirerende når man ser den slags billeder og battlereports.

Hvis ellers det kan passe ind i min kalender vil jeg med glæde være med til et episk slag Epic.

Billeder kommer snarrest.

- F -

Grobut

Venter lige på de baser jeg har bestilt, så er jeg nok også på vognen!
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

elThyge

Det er naturligvis nemmere blot at skære baserester eller hele fødder af figurerne med en kniv, hvilket dog kræver lidt mere svær kontrollerbar styrke bag og kan ende i uønskede katastrofale amputationshandlinger.

Omvendt kan baseresten/foden slibes ned med et stykke sandpapir. Holdt sandpapiret fast på bordet, tag et fornuftigt to-fingergreb på figuren og bevæg den i cirkler med et let tryk mod den ru overflade.

Tager lidt længere tid, men du har mere kontrol over resultatet.
- Oh yes, we all are.

elThyge

Dadadadadadadada - Orkman!
- Oh yes, we all are.

Taoregorn

jeg kan også!

Evil Sunz of Bitches

Storm Boy Korpz, med unge iltre orker der endnu ikke har valgt klan.

Sadomator

Lidt blod engle Devastators, som mangler Rhinos:

Hvad der lige står i kø til mit Epic pt (og Wasteland Chronicles i baggrunden):

Edit: skulle vi ikke få lavet en Epic spil blog, ligesom Victorian Sci-Fi blog? det begynder efterhånden at gribe om sig og der er mange med som ikke har sine egne blogs.

elThyge

Et Epic forum vil være en god ide. Der er jo dukket et par epic-tråde mere end normalt op på PF på det sidste.
- Oh yes, we all are.

elThyge

Det var, hvad det kunne blive til af Mad Boyz.

EFter at have konsulteret 'Ere We Go, kan fastslå at de indtil videre er fobiske:

"Waaargh, keep da wurrin' teknikol bitz away.

Orks aren't particularly adept with the mechanics of technology at the best of times, and this normally hidden ineptitude suddenly erupts in a bout of virulent technophobia. They will not use any weapons except hand weapons and will not go within 6" of any vehicles of support weapons. If enemy vehicles move within this distance, the mob immediately recoil out of the way untill they are at least 6" away.
- Oh yes, we all are.

elThyge

Male, male, male...
- Oh yes, we all are.

Nighteye

Jeg får sådan lyst til at installere final liberation igen når jeg ser alle de gamle orcbiler :)
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

elThyge

Det eneste rigtige kedelige øjeblik, som jeg har tilbage i figurhobbyen er basing-processen. Det virker umuligt at gøre sjovt. Selv Principil Skinners - Du skal bare tælle, hvor mange kuverter du kan slikke på en time, og så forsøge på at gøre det bedre i løbet af de næste par timer - virker ikke. Nogle gode råd, fx en lille lime-sand-på-base sang?

Heldigvis fandt jeg et par glemte nedpakkede primede figurer, hvor basen var helt færdig. Hmmm, malebordet begynder vist at blive lidt overfyldt...
- Oh yes, we all are.

Frede

Mit kamera er åbenbart slet ikke godt nok til at tage anstændige billeder af Epic figurer, så i må nøjes med et enkelt oversigtsbillede.

Her er hvad jeg har brugt min maletid på det seneste tid. De er ret meget speed painted, men det syntes jeg hører sig til med 6mm figurer, jeg har som princip ikke gået tilbage og rettet fejl, samlebåndet har bare drønet derud af i en hastighed som ville få selv Gerald Ford til at få dårlig samvittighed..

Et styks Bad Moon mob med tilhørende gunwagons en Mekboy Stompa, en almindelig Stompa og et styks Goof warband.
Jeg har dog endnu ikke malet nobs og slet ikke nok grots. Landraideren havde jeg egentlig tænkt at bruge som Battlefortress men er blevet lidt i tvivl da den måske er lidt klejn til det..

De mangler også stadig at blive baset - det er også noget jeg hader som pesten, jeg regner dog bare med at base dem med en gang flock og lade det være ved det. Der er grænser for hvor meget tid man kan tillade sig at bruge på 6mm inf.
Som den opmærksomme læser måske har opdaget så har jeg valgt at base mine orker på små fow baser. Uden anden grund end at jeg syntes det ser bedre ud end de gamle firkantede og jeg havde ikke nogle af de lange...

- F -

elThyge

Hey, de FOW baser er jo perfekte til Epic. Det ser rigtig godt ud!

Og angående maling: Vildere klovn, vildere. ;D
- Oh yes, we all are.

Taoregorn

Hallo Frede! Det ser jo mega fedt ud!

Jeg har også brugt FOW baser til Epic med stor indre lykke. Dog ikke til inf, selvom jeg synes det ser brandgodt ud. Det er dog nok lidt for sent for mig, da jeg har baset 1000+ figurer på de aflange allerede.

elThyge

Ja, jeg skifter med det samme basestørrelse på alle kommende figurer. Samme størrelse til fem infanterister eller tre kavalerister.

Skal lige ud og finde den præcies størrelse. ;)
- Oh yes, we all are.

Frede

30*25mm

Jeg har kun to bikes pr base, det bliver lige klemt nok med 3 syntes jeg.

I øvrigt hvis nogen ligger inde med nogle af de aflange så kunne jeg godt bruge nogen af dem, til mine Grots.

- F -

elThyge

Demiurg Iron-Breakers
Type / Speed / Armour / Close Combat / Firefight
Infantry / 15cm / 5+ / 5+ / 5+
Weapon / Range / Firepower / Notes
Flechette Rifles / (15cm) / Small Arms / -
Mag-gun / 45cm / AP 5+/AT 6+ / -
Notes: n/a

Demiurg Sappers ("Sandhogs")
Infantry / 15cm / 5+ / 4+ / 6+
Paired Trench Pistols / (15cm) / Small Arms and (base contact) / Assault Weapons / Extra Attack (+1)
Notes: Infiltrators

Demiurg Biker
Infantry / 35cm / 4+ / 4+ / 5+
Flechette Pistols / (15cm) / Small Arms / -
Chain Axe / (base contact) / assault weapons / -
Notes: Mounted, Scouts

Og en direkte sammenligning mellem de gamle og de nye baser.

Den fulde liste som jeg har brugt til Demiurg:
http://www.tacticalwargames.net/forums/index.cgi?act=ST;f=86;t=13404
- Oh yes, we all are.

Frede

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 14 May, 2009, 21:52:16
Jeg synes jeg kan se dreads nede i æsken!?!!?

Jep der er et blood axe warband med biler i kassen og en håndfuld dreads. Men det er ved at være laaang tid siden at jeg malte dem.

- F -

elThyge

Demiurg Iron Eagle Gyrocopter
Armoured Vehicle / 35cm / 5+ / 6+ / 5+
Mag-cannon / 75cm / AP 4+/AT 4+ / -
Point Defence Guns / 30cm / AA 5+ / Flak
Notes: Skimmer

Fedt de er Skimmers. Forestiller mig dem komme snigende langs jorden i dækning for så at poppe op og sprede død og ødelæggelse.

Tror desværre ikke jeg kan komme tættere på jorden med de gængse baser. Skal de helt ned og "kysse" jorden, så bliver jeg nok nød til at lave mine egne baser.

Ud fra listen, har jeg fået en ide om en lejesoldat-stat. De har visse faste holdninger, (orker, føj), men ellers er de til salg. Det virker som en fantastisk blanding af kapitalisme og militarisme. Overvejer derfor at male dem som en form for paramilitær organisation. Jeg vil også prøve, hvorvidt det er praktisk muligt at male med epic-figurer med en hvid grunder, så eventuelle forslag til "uniform"-farve må godt være fra den lyse ende. Forestiller mig måske en sand brun/gul...
- Oh yes, we all are.

elThyge

Sidder og kigger på billedet her. Overvejer, hvorvidt jeg skal prøve at ændre fremdriftsystemet. Turboindtag foroven og så en eller anden form for dyse for neden. Måske med en form for brændstråle.

Kunne så lige så fint skære motorerne fra. Så kan jeg dreje dem passende til en mere levende manøvre, hvilket i princippet også vil give fartøjet langt større manøvredygtighed end bare "flaps" alene.
- Oh yes, we all are.