News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Fællestråd: Jeg maler osse epic

Started by elThyge, 08 May, 2009, 18:12:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elThyge

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 14 May, 2009, 22:22:31
Uha! Vi må ha' en gathering igen snart.

Det kribler også lidt i mine fingre efter et spil. Måske vi skal aftale et lille hurtigt på vej mod det store spil? Tror godt vi kan samle en SM-hær uden IG-støtte. Eventuelt med et meget lille kontingent Squa... jeg mener Demiurgs. Tror du vi med nuværende figurer kunne lave en ork-hær, hvor hovedelementet er Feral Orks?
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

elThyge

Jeg har en stor bunke af de gamle ork-figurer, som det nok vil være muligt at konvertere til Feral Orks. Lidt slibning, håndvåben, grenstuffe arm/arme/hairsquigs og et skjold til at dække det grimmeste arbejde.

Spørgsmålet er så, hvordan det er nemmest at lave håndvåben som spyd, kølle, sværd, økse.... og skjolde?

Figurerne kan også med simple metoder få lidt mere dynamik i "posen".
- Oh yes, we all are.

Taoregorn

Jeg har brugt de gamle orker og den nye med økse at skjold som ferals.

4 gamle og en øksemand pr base.

Frede

Jeg har en masse af de gamle feral orks (dem med skjold og økse) og 6 af de gamle sqigoths.
Egentlig så står de aller bagerst i malekøen. Men lidt gruppepres kan måske rykke dem frem. Alternativt er jeg villig til at bytte dem til noget andet f.eks. nobs eller grots.

- F -

elThyge

Ja, alle mine øksesvingere har jeg brugt til at supplere Gretchins. Ville være dejligt med en mulighed for at købe en pakke kun med sidstnævnte. Har aldrig helt forstået ideen med at sælge blandede enhedspakker.

Det samme gælder også for Nobz. Tror, du får svært ved at finde nogen, som vil skille sig af med deres. 
- Oh yes, we all are.

elThyge

- Oh yes, we all are.

elThyge

Jep, eller lokale tæmmede vilddyr. Synes de er lidt mere urtidsagtige end de normale reptilagtige.

Der står godt nok ikke noget om højde i informationerne, men mon ikke det passer godt godt med størrelsen på en normal Wagon?
- Oh yes, we all are.

Taoregorn

Jeg vil mene at de står på en 25mm base og er på størrelse med en 40k squiggoth (som også er tænkt som anveldelsesmulighed for dem, af Curtis).

Nu skal jeg hellerikke være kedelig, så brug dem til hva'somhelst! :D

elThyge

Var det måske noget med en Merchant Prince og hans hyper-mobile tropper til det næste epic slag? Måske suppleret af fire Iron Hawks?

Skal lige ud på nettet og studere para-militære uniformsfarver før jeg bestemmer mig for et farveskema.
- Oh yes, we all are.

Taoregorn

Quote from: elThyge on 18 May, 2009, 16:49:57
Skal lige ud på nettet og studere para-militære uniformsfarver før jeg bestemmer mig for et farveskema.

"French is all Greek to me!"

Men det ser fedt ud med nogen squats.

elThyge

Lidt som her. Rød/brun/gråhvid,  Blå/mørkeblå/blågrå og Grå/mørkblå/gråhvid, hvor den førstnævnte er den dominerende farve.

Hvert konsortium får så sin specielle grundfarve i et stormønstret camouflageskema efter ovennævnte recept.

Edit: Lidt mere at bedømme ud fra.
- Oh yes, we all are.

Frede

Du skal nok bare være opmærksom på at det er utrolig svært (hvis ikke umuligt) at male camo. på 6mm figurer.

Prøv f.eks at gøre det billede mindre så figurerne er ca. 6mm og se hvor meget camo. du kan se.

- F -

Taoregorn

Jeg er også mere til PANG-farver når det gælder de små størrelser. Synes camo mm. bare ser mudret ud.

elThyge

Så skal jeg vist til at male lidt orker igen. Al den basing går mig til at savne penslerne.

Quote from: Frede on 18 May, 2009, 19:24:04
Du skal nok bare være opmærksom på at det er utrolig svært (hvis ikke umuligt) at male camo. på 6mm figurer.

Prøv f.eks at gøre det billede mindre så figurerne er ca. 6mm og se hvor meget camo. du kan se.

- F -

Hvis jeg gennemfører det, så bliver det også i et meget stort mønster. Lidt ala dem her:

- Oh yes, we all are.

elThyge

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 18 May, 2009, 19:30:07
Jeg er også mere til PANG-farver når det gælder de små størrelser. Synes camo mm. bare ser mudret ud.

Så må vi jo finde en alternativ måde at illustrere Konsortiums-vagter-lejesoldater via uniformsfarve?
- Oh yes, we all are.

elThyge

Så blev penslet svunget lidt igen. Nogen ideer til farveskema for Demiurgs?
- Oh yes, we all are.

Nighteye

Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

elThyge

Er ved at lave en rund flamingo-terræn plader til et modeltoggaveide min fader har fået. Må se, hvor meget maling det bliver til i løbet af aftenen.

I stedet vil jeg kaste mig lidt ud i at lave en ny historie til Squats.

Punkt 1: Fra nu af hedder de Demiurgs. Squats er søde nuttede fantasy-dværge i et sci-fi univers. De har haft deres tid, (og gode tider det var).

Punkt 2: Det betyder at alle typiske fantasy referencer ryger ud. Hvilket passer meget fint med min ide om en eller flere planeter styret af militaristiske megafirmaer.

Jeg har genlæst baggrundshistorien for Squats som den blev udlagt i det oprindelige Epic Space Marine supplement Ork & Squat Warlords. Det følgende er baseret på de punkter, som jeg mener er vigtige at få med over.

I galaksens centrum, i det svage lys fra døende stjerner findes de sidste planeter menneskeheden koloniserede. Gigantiske livløse, bare klippestykker fulde af eftertragtede mineralske ressourcer.

De blev først koloniseret, da de sidste store private firmaer fik en carte blanche syndforladelse, blot der blev sendt ressourcer tilbage til menneskeheden. Fem store fimaer fik hver deres kontrakt, (lidt konkurrence har aldrig været dårligt for prisniveauet).

Alle nye kolonister blev udvalgt efter nøje krav til fysik: Lille og stærk. Dertil underskrev de en kontrakt på livstid. Hvis muligt, ville det være frit for deres børn at forlade kolonien.

Selvom tilstrømningen til de nye firma-kolonier fra udganspunktet ikke er så stor, begynder de dog at vokse indefra. Over generationer, mens de tilbageblivne minekolonister tilpasser sig det svage lys og den øgede tyngdekraft, spreder de sig ud over alle planeter udlagt i den oprindelige kontrakt.

Firmakrigene begynder. I starten er det blot træfninger mellem enkelte kolonister, men med tiden bliver de første soldater fløjet ind udefra. Selvom de er udvalgt efter de oprindelige fysiske krav, viser lokale soldater, hvis forfædre kan spores tilbage til de første kolonister, sig dog hurtigt som langt bedre.

De eskalerende firmakrige fortsætter ufortrødent, selv efter galaksens centrum pga. en kosmisk begivenhed er blevet fysisk afskåret fra resten af menneskeheden. Nu bliver der ikke mere kæmpet om ressourcer til menneskeheden, men ressourcer af vigtig betydning for kolonisternes overlevelse.

Først da der flere generationer senere dukker to nye ukendte racer op i galaksens centrum stopper de interne krige. Orker og Chaos-tropper har ikke nogen problemer med det svage lys og den øgede tyngdekraft.

Mere følger... 

- Oh yes, we all are.

elThyge

Orker og Chaos kom ud af ingenting. Firmaerne havde i generationer fokuseret på deres direkte fjender, og overset muligheden for at andre kunne gemme sig ude i rummet.

Fjenden kom fra to hidtil ukendte korridorer direkte ind til de enkelte firmaers ellers sikre hjemområder. Indtil der blev indgået en uofficiel våbenhvile ala jeg-angriber-ikke-dig-hvis-du-ikke-angriber-mig nåede begge invasioner at etablere brohoveder.

For at fjerne fjenden fra galaksens centrum skulle der mere permanente aftaler til. Til sidst lykkedes det dog for firmaerne at indgå en aftale, hvor de under ledelse af et fællesråd udpeget med en deltager per firma vil føre fælles krig mod ydre fjender.

Planet efter planet bliver tilbageerobret i blodige kampe, der grundlægger Demiurgs legendariske had til Chaos og specielt Orker. Ork Warlod Grunnhag the Flayers nanv bliver tusinder af år efter invasionen endnu brugt som en ed blandt Demiurgs.

Da invasionskorriderne endelig er åbne, bliver Demiurgs genforenet med den menneskehed de afstammer fra. Meget har ændret sig og de tidligere så efterspurgte råstoffer er blevet suppleret af nye områder. Disse områder er omvendt hærget af Chaos og Orker, som kræver en stor militær indsats for adgang til ressourcerne. Militær indsats firmaerne har generationer på generationers erfaring med.

Også firmaernes ansatte nyder livet som lejesoldater i det åbne mere, end livet som minearbejder i det mørke. Selvom de fleste ansatte i dag er lejesoldater, så er der stadig gemt lidt gammel slang i deres daglige sprog."Mining the planet" svarer f.eks. til at indtage en planet og rense den for fjender.

Da det er nemmere og billigere at købe sig til de livsnødvendige ressourcer udefra, så er de interne krige firmaerne imellem ophørt. Til tider bliver der dog stadig kæmpet lidt, men det er mere et spørgsmål om prestige og ikke overlevelse. De fleste konflikter slutter derfor oftest i et forlig efter kort tids kamp.

- Oh yes, we all are.

elThyge

Hvad har jeg så tænkt mig:

Ud ryger de superglade farver som vist på de her klassiske Land Trains. Efter al den skrivning er jeg kommet i en meget mere dyster fremtidsstemning. Hvorfor alle de farver, hvis der ikke er noget sollys der kan rigtig fremhæver dem. Virker som spild af sparsomme ressourcer, når der kæmpes om liv og død.

Ud ryger alle kobbervåben. Der findes kun en grund til den valgte farve - fantasy dwarfs in space! Jeg er mere til et artilleri ala 1. Verdenskrig. Triste grå kolosser, der kan slynge tunge jernstykker over lange afstande og med et brag skabe et gigantisk krater. Mere Verdun, mindre fantasy.

]

Overvejer lidt at male alle bikes og fartøjer sorte. I et lyssvagt miljø vil det jo være en fantastisk camo. Nu har jeg dog allerede en Ork Goff sort farvetema, så...

De fire viste eksempler på Brotherhood farver er slet ikke så slemme, som jeg husker dem. Nu er der så heller ikke vist den rent røde, som ofte blev brugt til illustrationer.

Det er lidt sjovt, så mange år efter, at finde et sted, hvor GW har svigtet deres egen baggrundshistorie i den visuelle stil. Hos Demiurgs vil der ikke være en lettere moderniseret fantasy dværgefæstning i baggrunden omgivet af frodig bevoksning.

Det er gigantiske stålkontruktioner over store krateråbninger, indgange til den underjordiske beboelse. Rundt om krateret er forsvarsanlæg spredt i et goldt og øde mørkt landskab.
- Oh yes, we all are.

Nighteye

Hvis du får fat i et land train er du til gengæld en helt.
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

Sadomator

Quote from: Nighteye on 19 May, 2009, 23:38:52
Får han en medalje?

FatherNurgle

Man skal da bare have penge nok. Jeg har da set indtil flere på eBay ... så det skulle nok være ladesiggøreligt ;D

Daniel

elThyge

Quote from: Nighteye on 19 May, 2009, 23:38:52

Hurra, jeg er en helt! Nu vil jeg så have min medalje.
- Oh yes, we all are.