News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Stünkes Mälêblög (med Heavy Metal umlaut)

Started by Stunke, 27 July, 2008, 16:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

IS THIS AWESOME???

Yes!
78 (40.6%)
Helt bestemt
44 (22.9%)
Mjjjjaaarh, jeg forstår ikke din humor
70 (36.5%)

Total Members Voted: 192

Stunke

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 03 December, 2009, 22:23:24
Men skal den rat ogre VIRKELIGT bo HELT alene på den STORE base?

Den har jo alle sine venner lige ved siden af til at holde den med selskab.

Hvis der er nogen som helst smårotter i overskud nogen steder i hæren kommer de på en 20*20 base og bliver brugt som giant rats kan jeg godt sige dig! :D
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Stunke

Når jeg læser side 10 igennem tror jeg nærmest det er den side på en hvilken som helst maleblog hér på forummet der har den højeste procentdel af posts der indeholder billeder.

Jeg er en helt!
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Skummelkrat

Du skal vel have testet dit skidt, selvom det ikke er færdigt, og jeg lægger gerne røv til. Du siger bare til. I næste weekend er jeg i øvrigt i København (vil jeg tro), og så kunne du og instruktøren jo slæbe jeres dukker ud til Paddehatteskyen på Østerbronx og nyde det mandige lørdagsliv med krig og pizza og øl og smøger.

Din hær ser i øvrigt fin ud, så kudos til dig. Jeg håber, at du går efter mørke baser. Jeg tror, at det vil bekomme din hær vel, da den for mig ser ret lys ud.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Skummelkrat

Hvorfor er du i øvrigt aldrig på Messenger mere? Det er til at blive skør af at skulle kommunikere offentligt, så vi ikke kan skrive pik og sårn.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Stunke

Quote from: Skummelkrat on 03 December, 2009, 23:56:39
Du skal vel have testet dit skidt, selvom det ikke er færdigt, og jeg lægger gerne røv til. Du siger bare til. I næste weekend er jeg i øvrigt i København (vil jeg tro), og så kunne du og instruktøren jo slæbe jeres dukker ud til Paddehatteskyen på Østerbronx og nyde det mandige lørdagsliv med krig og pizza og øl og smøger.

Din hær ser i øvrigt fin ud, så kudos til dig. Jeg håber, at du går efter mørke baser. Jeg tror, at det vil bekomme din hær vel, da den for mig ser ret lys ud.

Martin Skummelkrat
Tak tak.
Min hær får præcis samme baser som mine vampyrer så jeg kan bruge mine 100+ ghouls som skavenslaves.
- Adolf Hitler

Honsou

Quote from: Stunke on 03 December, 2009, 23:36:33
Når jeg læser side 10 igennem tror jeg nærmest det er den side på en hvilken som helst maleblog hér på forummet der har den højeste procentdel af posts der indeholder billeder.

Jeg er en helt!
Det tror jeg du har ret i, altså det første. :)

Fede mortars.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Stunke

I går malede jeg mine morterer færdige, malede en tester til alle mine jezzails og malede buer og spyd på de første 10 jezzails.

- Adolf Hitler

Sp0n

Det er fanme brunt! I like it! (Men jeg sidder også og maler Ratskins i vildskab...)
"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

Rockstar

Jeg kan rigtig godt lide det meget afdæmpede farvetema du køre med.

Devlan mud, det må være produceret af engle :)
Stavefejl i signaturen er noget rod.

Stunke

Quote from: Rockstar on 05 December, 2009, 23:46:58
Jeg kan rigtig godt lide det meget afdæmpede farvetema du køre med.

Devlan mud, det må være produceret af satan selv :)

Det må jeg så tilstå at være helt enig med dig i.

Jeg tror personligt det farveskema hér kommer til at være, ikke bare godt, men irriterende godt.
- Adolf Hitler

Stunke

Hej allesammen.
Jeg har aldrig lovet jer daglige updates, men det slog mig at det kunne være ret skæg' lige at poste et billede hver aften af hvad man har fået fra hånden i løbet af dagen.
Så kan jeg så pulje det endelige resultat efter en uge så i allesammen kan falde på halen og fortælle mig hvor produktiv jeg er og hvor meget i ville ønske i havde mit engagement (indtil jeg selv ikke gider mere og falder ud af mit produktive groove).

Mudder på en unit filler mere samt malet buer, pile hænder og ansigter på 18 jezzails.
Der skal nu males en enkelt brun detalje eller to på hver bueskytte samt metal hjelm og så er de også klar til mudder.
Rotterne får metalpanser og rødt tøj så de kommer til at skille sig meget ud fra bueskytterne når enheden står på bordet.

Oversigtsbillede.
- Adolf Hitler

Player1

Jeg håber virkeligt på grønne græs baser som kontrast til alt det brune. Det ser altså ikke videre spændende ud indtil videre..

Peder

Ahahaha - dine brettonians er jezzails :D Du er en lümmel! Det ser sgu' ellers rigtig fint ud generelt med hæren, med den hvide undercoat med brunt snask på.
Blast from the Past
Peder Holdgaard Pedersen
Ninja-Kat

Stunke

Quote from: Player1 on 06 December, 2009, 22:47:24
Jeg håber virkeligt på grønne græs baser som kontrast til alt det brune. Det ser altså ikke videre spændende ud indtil videre..
Check farven på dét her tøj.

Det er ikke uhørt at man går klædt i brune nuancer når man ikke bruger penge på at farve tøjet.
At slaver og lavtstående klanrotter er "kedelige" at se på må siges at være forventeligt endda når man tager skavenhærens fluff i betragtning.
Karakterer bliver røde og munke bliver grønne. Der skal NOK komme farver på, men ikke mere end at man stadig kan se at det er en skavenhær.
- Adolf Hitler

Player1

Quote from: Stunke on 07 December, 2009, 07:58:12Det er ikke uhørt at man går klædt i brune nuancer når man ikke bruger penge på at farve tøjet.
Jeg ser bare ikke nogle rotter i menneskestørrelse på det billede, eller sagt på en anden måde. Du må gerne bevæge dig lidt ud over de historiske aspekter(hvis du spørg' mig!).

På den anden side kommer dine slaver fra Bretonnia, der har de altså farver på tøjet. Det ville være fedt at male dette tøj, slidt og beskidt så. Desuden er de i Bretonnia fluff meget obs på at netop grøn er en farve knights ikke bruger, da det er den billigste farve at lave, så det er kun bønderne(bueskytterne) der bruger dem farve. Derfor kunne dine slaver da godt have enten lidt grønt på tøjet og ellers så retter baserne måske op på en hel del af det der "mangler" på figurerne.

I virkeligheden er det vel også bare fordi det bliver lidt kedeligt at se på, så en meget grøn bund vil være en go' kontrast. Hvis nu du f.eks. valgte efterårstema til baserne med røde blade på baserne, så ville det næsten bare blive brunt i brunt, og lava eller sne baser ville derimod bare se lidt ufærdigt ud. Go for grønt! :)

Stunke

Jeg kan oplyse om at de skaven der står på baserne kommer til at blive knaldrøde for at give enheden lidt mere farve, men også for at udmærke de "fangevogtere" der er.

Painting for effect and efficiency you know?

:D

Jeg håber på at kunne tromme en flok hjælpende venner sammen med øl og pizza og så highlighte alle skuldre og toppen af alle mine figurer samt lave baser på hele hæren en gang.
Så skal i bare se løjer.

Jeg lover det bliver godt.

Vent til i ser min BsB.

Nøøøøøøøj!
- Adolf Hitler

Nordmannen

Quote from: Stunke on 07 December, 2009, 07:58:12
Check farven på dét her tøj.

Det er ikke uhørt at man går klædt i brune nuancer når man ikke bruger penge på at farve tøjet.

Ih men se der er Ellen og Rut

Man skal ikke, på noget tidspunkt, bruge vikingreenactorer som eskempler på noget som helst undtaget vikingreenactorer. Eller for den slags skyld trække virkeligheden over i Warhammer (hvorfor i all verden har Skaven tøj på overhodet? De er dækkede af pels og har egentlig ingen brug for det) Til informasjon er det kun tre tøjdetaljer på dette bildet, som ikke ville ha vært farget i vikingetid. Det er hørskjorten Rut har på og hørbuksene de begge har på (selv om man rettelig ikke har kilder på hørbukser). Ellens grønne skjorte ville ha været farget (nok vau og vajd i kombinasjon), Ellens brunlige surcotte ville ha været farget (nok gallnøtter og/eller kraftig birk - naturbrunt ser anderledes ud...dessuten er det hør, som man ikke får naturlig i brunt) og Ruts blå skjorte ville ha været farget (vau). Brunt tøj af den farven Ellen får på blev regnet i nordisk middelalder som fint at foretræde for kongen i så det er da fint nok.

Ufarget tøj er typisk enten hvitt (Hør/Uld), grått til sort (Uld) eller (sjeldnere) blasst brunt (Uld) - det sidste sannsynligvis meget uvanlig efter romersk jernalder, det nest siste heller ikke så vanlig (hvite får er nemlig nemme at farve uld fra, og bliver en hel lille industri i middelalderen, mens hør og hampetråd gerne bliver hvitt eller off-white efter behandling).

[edit] Finnes det grønne får i Bretonnia? Det er nok den eneste gode forklaring det der GW fluff kan give, for at grønt er den billigste farve. Men nå er jo også Bretonnia fluffet noget rod.

Mal dine Bretonnians i hvilken som helst farve du lyster, Stunke. Det kan nesten ikke blive forkert.

Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Stunke

Powerfists svar på lygtefisken er at poste "historiske" billeder i en hvilken som helst tråd, så kommer offeret (hér Endre) farende for at kigge på lyset. Du kan lugte dem milevis væk, kan du ikke?

:D

Tak for udredningen. Det jeg lærte var:
QuoteMan skal ikke, på noget tidspunkt, bruge vikingreenactorer som eskempler på noget som helst undtaget vikingreenactorer. Eller for den slags skyld trække virkeligheden over i Warhammer
- Adolf Hitler

Player1

Quote from: Nordmannen on 07 December, 2009, 09:58:59[edit] Finnes det grønne får i Bretonnia? Det er nok den eneste gode forklaring det der GW fluff kan give, for at grønt er den billigste farve. Men nå er jo også Bretonnia fluffet noget rod.
Det tvivler jeg på der gør, men derfor kan grøn vel godt være den billigste farve alligevel at fremstillie, i modsætning til gul, rød eller blå f.eks.

Tror ikke det er så skide svært at stoppe noget mos, græs eller blade i noget vand og så begynde at farve tøj. Det er vel det der menes.

Uanset hvad så bliver 40 shades of brown sgu lidt kedeligt, så en anden farve vil gøre sig godt til.

Stunke

Hvad med rød? Tror du det ville være fint?
- Adolf Hitler

Nordmannen

Quote from: Player1 on 07 December, 2009, 12:59:34
Det tvivler jeg på der gør, men derfor kan grøn vel godt være den billigste farve alligevel at fremstillie, i modsætning til gul, rød eller blå f.eks.

Men ikke i forhold til ufarvet tøj, som er det billigste. Han man først ressurser til at farve sit tøj, kan man få det meste til med "bondefarvning" (undtaget blått, der skulle man frem med kulturplanter) med ting fra skoven. Det bliver bare ikke særlig farveekte, eller særlig kraftige farver.

Quote from: Player1 on 07 December, 2009, 12:59:34
Tror ikke det er så skide svært at stoppe noget mos, græs eller blade i noget vand og så begynde at farve tøj. Det er vel det der menes.

Jeg ville ikke anbefale dig at starte en ny karriere som plantefarver ;D. Men det er klart det er jo FANTASY cheap excuse så i Warhammer verdenen kan vel sikkert græs farve tøj grønt  ::)

Men nå nok nørding af dette slags.
Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Stunke

Hér er noget tærte. Så skal i ikke skændes om farvemetoder på min blog vel?

Jeg kan godt lide tærte.
Det smager godt.
- Adolf Hitler

Player1

Quote from: Stunke on 07 December, 2009, 13:01:15
Hvad med rød? Tror du det ville være fint?
Rød og gul er bare nemt ret meget op af brun, hvor grøn er en lidt bedre kontrast og samtidigt er holdt i naturfarverne.

Blå ville også være en go' kontrast, men du postede selv vikingebilledet, og ud fra det gætter jeg(med hele Bretonnia/farve diskussionen) på at blå ligger for langt væk fra det farvetema du tænker.

Rød er sikkert fint til deres dragter. Jeg håber så bare du vælger en grøn græs base til.(Med sort basekant selvfølgelig!)

Nordmannen

Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Peder

ORDENTLIG TÆRTE - IKKE DET PIS MED JORDBÆR OG FIS!

Blast from the Past
Peder Holdgaard Pedersen
Ninja-Kat