På den igen - Mathias' Lizardmen

Started by tiass8, 22 February, 2010, 15:09:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tiass8

Som sædvanlig laver jeg endnu en blog som aldrig ender i en komplet hær - Og dog, måske kan det være det umulige sker alligevel.

Som sædvanlig lidt om mig, til dem som ikke kender mig.
jeg hedder Mathias og jeg er en alkoho.... nevermind.

Jeg har for længe siden forelsket mig lidt i forgeworlds knarloc figurer, til 40k kroots. Det har resulteret i, at jeg længe har villet bruge dem i en hær. Efter jeg har spillet lidt med øglerne, kom jeg frem til idéen at lave en øglehær af kroot.

Kroot synes jeg ligner en meget nær slægtning til nogle af dybhavsfiskene, pga. det store underbid.

=

Derfor er temaet i hæren bygget op omkring det. Det er efterhånden noget tid siden jeg gik igang, men først nu hvor jeg rent faktisk har noget at vise frem. (som forhåbentligt snart bliver vist frem, hvis jeg kan få mit kære mobil kamera til at tage nogle billeder, der ikke er slørede).

Først det vigtigste - størstedelen af hæren, skinks og saurusser, saurusser bliver meget almindelige kroots, konverterede med skjold og håndvåben, dette viste sig dog at være sværere end beregnet, da de holder deres geværer helt abnormt dumt. Skinks bliver almindelige skinks, med kroot hoveder, dog hvor deres "spikes" er sat ned på ryggen af skinken istedet. Deres haler bliver også forkortet.

Næst vigtigst; Slannen, jeg fandt en chtulhu figur jeg godt kunne lide, en siddende sprutte ting som jeg vil bruge, jeg fandt en magentil bare mindre, som jeg så vil bruge som mine skink præster.

Razordons samt salamandere bliver lavet af kroot hunde med lidt spiky goodness.

Terradons bliver konverteret af de nye gargoyles, som bare får et kroot hoved på.

Og sidst men ikke mindst - hovedattraktionen - stegadonerne, bliver lavet af henholdsvis great knarlocs, (ancient steg), og alm. knarlocs med kareter bagi, (alm. steg).

Jeg håber I derude vil hjælpe mig med at holde mig i ilden, for ikke nok med at jeg vil poste lidt billeder hvis det virker, vil jeg også poste nogle battle reports samt tanker i henhold til hæren, selvom jeg regner med at spille emd en meget konservativ slann-TG-engine-skinks lizardhær.

Det var alt fra nu, (jeg burde sådan set også arbejde) ;)

Mathias
Mathias Andreassen

Min Lizardmen gaming blog http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=36685.0

Alle Games Workshop produkter indeholder; 1 del tin/plastik, 1 del nikotin og 1 del børnearbejder.

Spillet warhammer består af; 1 del fantasi, 1 del had og minimum 3 dele øl.

rainbowman

Det lyder super fedt Mathias, glæder mig til  at se billeder.

VH Henrik

AndersN

Lyder som et ganske godt koncept Mathias - pas på ikke at ryge i perfektionsfælden - bare giv den gas!
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Morten C

Damn det lyder cool! :D

glæder mig meget til at se billeder!
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader
Quote from: rat of vengence,Nov 14 2011, 01:09 PMWhat one goblin cannot do, 50 can't either, but they last longer.

tiass8

Quote from: AndersN on 22 February, 2010, 15:42:49
Lyder som et ganske godt koncept Mathias - pas på ikke at ryge i perfektionsfælden - bare giv den gas!

Jeg var tæt på - men så overvant dovenskaben YAY - og jeg kom tilbage til overfladen med færdige figurer :D

BTW: pictures coming right up - så snart jeg får kommet tilbage på min photobucket konto :D
Mathias Andreassen

Alle Games Workshop produkter indeholder; 1 del tin/plastik, 1 del nikotin og 1 del børnearbejder.

tiass8

Pic update: (photobucket var nemmere at finde ud af end beregnet ;)

Billederne er som sagt ikke de bedste, de er blevet lidt for lyse. Som før nævnt er de malet til tabletop standard, jeg er desværre hverken den store maler/greenstuffer e.l., men prøver altid at få min hær til at skille sig ud ved hjælp af et innovativt tema.

Først - saurusser med et closeup på banneret

De mangler lidt touch ups samt en sidste highlight på huden

Min general slann-manden - den store sprutte

Han har ikke bare en stor snabel - han har flere ;)

Razordon prototypen

Add spikes here ;)

Skinkerne - ikke dem på grisenes lår.

Sidst min slann enhed :)

Jeg er stadig lidt i tvivl omkring baserne, overvejer grå sten med sne her og der, men kom endelig med forslag, samt selvfølgelig ris og ros til figurene.

Tak herfra

Mathias
Mathias Andreassen

golddigger

Det lyder ganske spændende, og indtil videre ser det jo ganske fint ud.

Har du tænkt dig at holde figurerne på runde baser???

/Thomas L

tiass8

Slet ikke - det er bare indtil jeg får fundet nogle baser frem af den rigtige størrelse, og får smasket en masse ler på dem.

Jeg venter ihvertfald indtil jeg har fundet ud af hvilken slags basetema jeg vil bruge.
Mathias Andreassen

AndersN

Tror at slannemanden skal op p? en form for tronstol eller noget lignende. Han skal gerne kunne kigge op og v?re til at se. Og han ser lidt for statisk ud til at g? selv.

Derudover ville jeg nok holde baserne m?rke p? den ene eller anden m?de. For at f? noget kontrast (og alsidighed). S? kan man ogs? bedre se enhedens detaljer. S? ikke noget sne tror jeg og ikke gr? sten.

En eller anden form for junglebaser tror jeg ville kl?de dem, specielt nu hvor de i forvejen skiller sig ud :)

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

tiass8

Den store sprutte skal helt sikkert løftes op på et eller andet - jeg har bare ikke lige fundet ud af på hvad endnu.

Jeg har også overvejet jungle baser - der er bare så meget arbejde i det ;)
Mathias Andreassen

Asger

tiass8

Lige en hurtig omgang brok inden næste update - er hjemme med barn syg, så tænkte jeg ville lave lidt nusse arbejde mens knægten danser rundt til sin michael jackson cd.

ØV hvor er jeg møg hamrende træt af at den store sprutte kom støbt sammen med sin base, det har taget en krig at få den skåret nogenlunde ned, og det har samtidigt kostet mig en halv finger og et klart højere blodtryk.

Nu skulle hans palanquin være ved at være klar til maling osv., går dog udfra den går i stykker igen igen, da den er bygget omkring en base af balsatræ.
Mathias Andreassen

tiass8

Mindre update - jeg er i fuld gang med skinks og den første razordon, og har fundet ud af jeg har mange flere skinks jeg kan gå i gang med bagefter YAY  :-\

Palanquinen er dog færdig:

Kom endelig med noget kritik og råd - er stadig i tvivl vedrørende de endelige baser - help please.

Mathias
Mathias Andreassen

rainbowman

Hvad med Microarts resin baser. De laver en del der kan bruges til jungle tema, de er rigtigt fede. Dog er det nok ikke den billigste løsning...

VH Henrik

tiass8

Har overvejet dem - men pga. prisen, har jeg droppet dem igen. Har simpelthen ikke råd til at gå så meget op i det - ellers burde jeg nok også bruge mere tid på at male modellerne osv..
Mathias Andreassen

AndersN

Jeg t?nker noget overbegroet tempel.

Sm? firkantede udsk?rne (tykke?) papstykker limet p? baserne (i relativ hast). Der skal s? m?rkegr?nlig 'flockfyld' imellem og lidt p?. Hist og her s?ttes sm? planter som gror op. Dem finder du sikkert en smart og billig m?de at lave eller skaffe.

Det er essentielt at 'stenene' er m?rkegr? med lidt highlights, s? den tidligere n?vnte kontrast opst?r.

Det lyder m?ske lidt omst?ndigt, men overvej det lidt og pr?v en smule - jeg vil tro et godt resultat kan opn?s hurtigt.

tiass8

Tak for input - den overvejede jeg også selv, da jeg fandt ud af hvor mange tempel dimser der sidder på min overskydende stegadon howda.

Baserne bliver dog nok først påbegyndt efter 2md - da jeg egentlig burde sørge for at min 2md hær er klar først :)

Men lige nu males og samles der på livet løs, den første razordon samt førsste deling skinks er næsten done - gotta love sick children keeping you from working ;)

Mathias
Mathias Andreassen

Morten C

Det der, er en genial idé!

Dine saurusser og skinks er super fede.

Er splittet over din Slann. fra siden ser han rigtigt fed ud, men forfra og bagfra ser han meget flad og firkantet ud. men det er måske bare billedet der snyder. Ellers er hans look meget nice!
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader
Quote from: rat of vengence,Nov 14 2011, 01:09 PMWhat one goblin cannot do, 50 can't either, but they last longer.

golddigger

Nøhr kommer med gode forslag synes jeg, men stenene behøver IMO ikke være grå. Farver der indikerer brændt ler kunne også gå an, og så bliver det måske ikke så gråt/hvidt.

Vi er ligeglade med at du skal male en anden hær til 2MD...vi vil se denne her, så kom i sving  ;D

/Thomas L

AndersN

Brændt ler kunne bestemt også være en mulighed. Terracotta eller hvad det nu hedder.

tiass8

Tak for idéerne :)

Angående farverne til stenene, tror jeg grå kommer til at se bedst ud, hvis selve jordbunden kommer til at blive brune.
Ellers skal stort set hele bunden dækkes af vegetation - jeg skal først lige tage en tur i zoo city og kigge lidt på planter :)

Men det er stadig super i giver input, det er rart hele tiden at have idéer når inspirationen og lysten rammer, for det skal i have tak :)

Mathias
Mathias Andreassen

AndersN

tiass8

Jeg takker :)

Har kigget på hæren lidt for noget tid siden, men havde glemt hvor jeg kunne finde den henne.

Jeg vil pt rigtig gerne komme videre med lizardmænderne, men 2md er jo lige om hjørnet, og mine kære undeads har desværre brug for en del arbejde, og det er nok til at tage lysten væk igen.
(Efter 2md kommer desværre BRB, som der også skal males en hel del til som det står nu).

Mathias
Mathias Andreassen

Kragh

Quote from: tiass8 on 22 February, 2010, 15:09:28
Som sædvanlig laver jeg endnu en blog som aldrig ender i en komplet hær...

:) ;) :D ;D ::) :P
Thomas Kragh
Se min blog

tiass8

kreativ kommentar du åhh så sjove Kragh ;)

jeg har pt købt chariot delene hjem som skal ende oven på knarlocs - samt en masse busk dele til baserne. Mangler nu baer nogle planter samt noget ler, som jeg vidst nok kan låne andetsteds.

Jeg har efterhånden skinks til mine 2 razordons, 1 deling ranked skinker samt 2 skirmish skinker.

Knarlocs bliver først bestilt næste måned - mens jeg senere i denne måned bestiller hjem til terradoner.

Og så er jeg efterhånden ved at nå målet, har samtidigt bestilt sjove smådele hjem, primært nye beastmen bannere og ungor skjole til de rankede skinker.
Det var lidt herfra. Billeder regner jeg med kommer op i løbet af næste uge, eller ugen efter, alt efter hvor krævende knægten viser sig at være.

Mathias
Mathias Andreassen