Big Mek Nuglug's Raidas

Started by Frede, 15 March, 2010, 21:30:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Frede

Ja så forsøger jeg mig også med en blog...

Jeg købte for lang tid siden en Ork hær og har ikke rigtig fået gjort noget ved den. Det skal der laves om på nu.

I et forsøg på at finde noget malegejst frem, så har jeg lavet en 1000 points liste som jeg har tænkt mig at male først, så kan jeg altid tilføje til den senere. Det gør det lidt mere overskueligt at man har en liste at male efter, istedet for bare et hav af umalede figurer. Og så kan det jo også være at bloggen her kan være med til at holde mig til ilden.

Ideen med listen er en lille mobil styrke, som drøner rundt og laver ballade. Måske de er del af en større Waaagh? Hvem ved hvad det ender med.

Her er listen jeg som udgangspunkt har tænkt mig at male:

Big Mek: Power claw, Kustom force field, 'eavy armour
19Xboyz: Big shoota, Nob med power claw
Battlewagon: Deff rolla, 4x big shootas, red paintjob, grot riggers, armour plates

12Xboyz: Big shoota, Nob med power claw
Trukk: Red paintjob, Stikbomb chukka

8XBurnaboyz: 2 meks, kustom mega blasta, rokkit launcha
Looted wagon: Skorcha, red paintjob, Armour plates

3Xwarbuggies: red paintjob
3XDeffkoptas: Twin linked Rokkits

Jeg har ingen anelse om det er en god liste eller ej. Der er måske ikke ret mange boyz og alle de lette køretøjer kommer nok til at dø som fluer. Fjendtlig panser har jeg kun deffkoptas til at tage sig af, så det kan måske blive et problem.

Men jeg kan ret godt lide billedet af den her styrke som kommer tordnende hen over stepperne i lige dele motoros og støv.

Billeder af det hele tilgår i morgen.

- F -

Frede

Incomming Pictures..

Da Mob

Warbuggies

Big Mek Nuglug, da boyz an "Rollin' deff"

Trukkboyz an  "Bonesmasha"

Burnaboyz an "Gitburna"

- F -

Frede

Som den opmærksomme læser måske har opdaget, så er de fleste boyz allerede malet, dog ikke af mig men den tidligere ejer. Så størstedelen af maleindsatsen kommer til at være køretøjerne.

En gang laaangt ude i fremtiden, kunne jeg godt finde på at male nye boyz til hæren, så den bliver mere ensartet. Da jeg ikke tror jeg kan ramme helt det samme look på de figurer jeg maler.

Der skal dog laves baser til det hele. Og jeg er lidt i vildrede over hvad jeg skal vælge. Jeg tror godt jeg kunne tænke mig at lave noget nyt mht. baser. Jeg laver altid nogle ret generiske/kedelige brunlige baser med lidt static grass totter.

Så jeg tænker at baserne måske skal være noget helt andet. Gode forslag modtages gerne. Jeg har selv tænkt over at lave nogle ørkenagtige baser, men det er heller fordi de er super spændende.

- F -

Taoregorn

Æv jeg føler mig allerede overgået! Scheizze!

Ramshackle er Gud for orker! Nu er jeg nok lidt forudindtaget, men det er fint at se ram stoat og den anden dyt brugt til orker. Kunne nok som Nuclear Renaissance ha ønsket lidt mere konvershjun på offroaderen.

Din egen trakk er super sweet. Minder lidt om Hoppes, men bare lavet med ramshackle, hvilket er win! Og ploven er fed.

Jeg synes du skal lave en lidt mørkere ørkenbase.

Jeg har en fin opskrift der kan laves med bauhaus farveprøver og bleach bone.

Frede

Ja de Ramshakle biler kunne måske godt bruge lidt mere "Konvershun" men resin er ikke det bedste at skære i, og jeg løb tør for "gubbins" jeg kunne klistre på. Jeg satser på at redde det med malingen.

Ind over med en mørk ørken opskrift.

- F -

Taoregorn

Mørk opskrift:

Grund med en standard umber brun - den har mange navne alt efter firma (Scorched Brown, Umbral Umber, German Dark Brown, Bauhaus .S7010 - Y70R)

Overbrush  (som drybrush bare med mere maling) med snake bite leather, bauhaus S6030-Y20R, eller lignende bæbrun

Drybrush (meget tør) bleach bone, menoth base, vallejo dark sand, eller lignende til sidst.

Du kan se resultatet på mine PA figurer i min mlaleblog.

Frede

Problemet med Meks er at de ikke kan stoppe med at pille ved ting. Så hver gang man har vendt ryggen til dem, så har de bygget noget nyt. Måske det også bare generelt er en dårlig ide at vende ryggen til en Ork...?

Resultatet er i hvert tilfælde at min Big Mek har brugt sin boss pole til at lappe et eller andet med og de to meks som hænger ud sammen med burna drengene nu er udstyret med en Kustom mega blasta og en rokkit launcha.

Billeder af Big Mek Nuglugs Kustom force field

De to Meks nye våben. Forhåbentlig når jeg at male dem inden de bygger noget nyt.

- F -

Taoregorn

Hahaha den triple rokkit er for feed!

Den store mek ligeså,. Den sidste er lidt mææh ift. de to andre.

Frede

Ja jeg ved det, jeg har dog set den sidste arbejde på noget nyt gear det må vi se hvad det udvikler sig til..

- F -

agger

Er det en land raider Mech'en lige har hapset fra? Fedt  :)

Synes nu også den sidste er helt cool, det kan ikke ALT sammen være helt overdrevet...
To his dog, every man is Napoleon; hence the constant popularity of dogs - Aldous Huxley

Min Mordheim Blog:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31106.msg347622#msg347622

Taoregorn

Quote from: agger on 17 March, 2010, 15:24:26

Synes nu også den sidste er helt cool, det kan ikke ALT sammen være helt overdrevet...

Medløber!!!

Jeg vidste folk hurtigt ville begynde at vælge side i den her konflikt med Nudrug og Kapten Zogg. Jeg må hellere skynde mig at ringe rundt til de resterende der følger blogger her og bagtale Nudrug.

Frede

Quote from: agger on 17 March, 2010, 15:24:26
Er det en land raider Mech'en lige har hapset fra? Fedt  :)

Nej det er motoren fra en old school sentinel.
Meehh Mek'en er sidst set på vej ind i en painboy klinik, med en flok gubbins under armen.

- F -

Frede

Så er Mekboyen vågnet fra sin narkose og har nu med mere eller mindre succes fået indopereret en Gitfinda og fået den 'ardwired til sin kustom mega blasta.

Så må vi se om der er nogen som stadig tør kalde ham for meeh..

Do ya feel lucky runt? - well do ya!?

Jeg har også eksperimenteret med at lave en rustbehandling. Jeg ved ikke helt hvad jeg syntes om den, jeg tror måske det fungerer ok indtil videre. Det er naturligvis ikke færdigt, der mangler en omgang tørbørstning af noget metalfarve og så ved jeg ikke om jeg måske skulle give hele møget en omgang rød/brun vask til sidst..
Jeg kan naturligvis ikke finde ud af at betjene et kamera, så det gengiver de farver som er i virkeligheden, men her er et billede med og et uden blits.

Med

Uden

- F -

JoeSmokem

Big Meks er helt vilde med Dreads og Kans. Skal din Mek ikke også have lidt af dem?

Fed Looted Rhino du har gang i der.

Frede

Jo det skal han vel på et tidspunkt. Men han har koncentreret sig om at bygge maskiner med fart.

Hvis det skulle ske at Nuglug erobrede sig et stronghold et eller andet sted, hvor han kunne have en ordentlig stor workshop, så kunne det være at han begyndte at kede sig lidt og begyndte at bygge de langsommere walkers, men indtil videre er han besat af tanken om at "go fasta".

Den lootede Rhino får et stort tårn med en skorcha.
I mellemtiden har bilen fået et red paintjob, for fartens skyld.. Det har dækket det meste af min rustbehandling, men sådan er det vel..

Har jeg nogensinde sagt hvor noller jeg egentlig syntes Resin er. Jeg syntes at hver gang jeg samler en af mine "buggies" op for at male på dem, så knækker jeg et eller andet af!!

- F -

Taoregorn

Det første stykke terræn til en hver rigtig ork hær: Big Meks Workshop!!!! Get cracking!

Frede

Så er der kommet noget mere maling på min stjålne Rhino. Jeg tror ikke den er helt færdig, men jeg har dømt den til at være Tabletop ready. Og så mangler tårnet naturligvis.

Den ene side.

Den anden side

En sneaky grot har sneget sig til at lave et håndaftryk..

For

Bag

Det er meget med vilje at den ikke er malet ens på begge sider. Det kan Nuglug's malegrots slet ikke holde koncentrationen til.

- F -

Sadomator

Taoregorn

Ja det skal sgu da nok ende lykkeligt.

Godt arbejde. Og fedt med den sneaky grot,. haha

Frede

Køber folk rusten?

Jeg ved ikke helt om jeg syntes om den, men jeg ved ikke hvad jeg i givet fald skulle gøre ved det..

- F -

TF Riley

Frede

Så er der sket lidt mere.

Den stjålne Rhino er kommet videre, dog stadig WIP. Jeg har med ladet tårnet være rustent i stedet for at male det rødt. Tanken er at Rhinoen har været rød fra starten (sikkert derfor den blev looted) og så er det meste af de "reparationer" orkerne har lavet i råt stål. Fungerer det?

På tårnet har jeg også lavet et eksperiment med transfers, jeg har aldrig rigtig brudt mig om dem, mest fordi jeg aldrig rigtig har kunne finde ud af at bruge dem. Jeg syntes måske stadig ikke helt godt om dem. Den ser lidt for pæn ud i forhold til min, skal vi sige, mere rå frihånd.

Så har jeg også malet en Buggy og påbegyndt en mere.

Crap hvor er sådan et kamera nådesløst!! Det viser alle helligdage og hvor sløsest jeg maler..

- F -

JoeSmokem

Til gengæld er det nogle super coole biler du bruger som buggies. hvor har du skaffet dem henne?

Frede

http://shop.ramshacklegames.co.uk/

Og man får dem smidt i nakken for nærmest ingen penge.

- F -