News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Første træfninger i forbindelse med befrielsen af AR4

Started by elThyge, 29 August, 2010, 20:32:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

elThyge

Dette er Kejserens pressetjeneste - din eneste vej til frelse gennem absolut sandhed.

Der er indgået melding om udbrud af reelle kampe på planeten AR4 i Ultima Segmentum. Der er tale om en nødvendig brug af den knyttede næve mod urolige elementer blandt en fordærvet befolkning, hvoraf lokal indpisker kommissær Jared Diamond kun forventer at kunne redde få sjæle tilbage i Kejserens trygge arme.

Det er endnu ikke lykkedes at få etableret en stabil livefeed fra kampene, men vi kan nu præsentere de første billeder af kamphandlingerne, vores tapre beskyttere i de væbnede styrker er sikre på at gå sejrrige ud af.

http://s104.photobucket.com/albums/m164/elThyge/Epic/Imperial%20Guard/EP%20Apocalypse/?start=0
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Nighteye

Kommisær Jared Diamond blev sidst set angribende en Bio-titan alene, efter hans kompagni blev udslettet tidligere.

Det har ikke været muligt at genoprette kontakten siden.
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

elThyge

Jeg vil prøve at smide lidt tekst til de enkelte billeder. Så må I andre medspillere prøve at supplere lidt og svare på opklarende spørgsmål undervejs.

Spillebord og terræn.

Opstilling:
Min IG hær: De blødere elementer i midten, forsvaret på højre fløj af Rough Riders og en Shadowsword; venstre fløj med alt resten. Hæren i detaljer er beskrevet her:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=40470.msg476199#msg476199

I baggrunden ses modstanderens defensive opstilling, (venstre fløj af Daniels Nidder og Jakobs IG).

Stevens Space Marines og midten hos "de andre".

Stevens venstre fløj og det meste af Thomas's Squats.

Det meste set lidt fra Jakob og Daniels position: Hvad var egentlig jeres oprindelige defensive plan, (inden den ved kontakt med fjenden som altid faldt til jorden)?
- Oh yes, we all are.

elThyge

Quote from: Nighteye on 29 August, 2010, 21:57:46
Kommisær Jared Diamond blev sidst set angribende en Bio-titan alene, efter hans kompagni blev udslettet tidligere.

Det har ikke været muligt at genoprette kontakten siden.

Nu er han jo kun meldt MIA, så mon ikke han dukker op igen? ;D
- Oh yes, we all are.

JacobFrandsen

Quote from: elThyge on 30 August, 2010, 17:03:26
[Det meste set lidt fra Jakob og Daniels position: Hvad var egentlig jeres oprindelige defensive plan, (inden den ved kontakt med fjenden som altid faldt til jorden)?

Det er egentlig et godt spørgsmål. Vi talte om at koncentrere de store edderkopper på ét sted, så de rigtig kunne lave spas, men det gik lidt fløjten undervejs.

Jeg placerede mit infanteri i befæstningerne for holde dem i live i længere tid samt for at have lidt tilbage omkring objektiverne. At befæstningerne så var uden praktisk betydning p.g.a. at Squatartilleriet så gennem fingre med den slags ubetydeligheder, det kan man jo så tilskrive manglende forberedelse.

Herefter skulle Daniel frem og dele madder ud med sine store edderkopper, mens jeg gav igen med artilleriet. Thomas skulle bare holdes hen med snak og lidt IG (shadowswords og LR-kompagni + det løse), og det lykkedes næsten til og med tur 3. I tur fire havde vi fået halen smurt på den flanke.

/jacob

TF Riley

++++Relayed Radio Communique++++

Venerable Living Ancestor
Another chapter to be added to Book of Grudges
Degenerate Human and Alien uprising annihilated
Northern Sector cleansed
Again our Imperial "allies" proved worthless
Will finish them when Alien threat wiped out
Must protect our minerals
Blood and Honour
Master Gunnery Captain on The Anvil of Barad Annor
Morgim "Bane of Titans" Grimnarsson

++++Beware of possible Abhuman threat on AR4++++
++++Inquisitor Junos P. Coltrane++++

elThyge

Pga. mandefald måtte vi finde en ny metode til afvikling af en kamp med mere end to spillere. Reelt blev hver tur afviklet med aktivering af en enhed for hver fem spiller baseret på hærens strategy rating + 1t6.

Vi tog ikke konsekvent billeder af hvert træk, men jeg håber at kunne genskabe en del af spillet, som det foregik i den første tur, hvor jeg endnu var til stede.

Steven åbner ballet ved at flytte sin Warlord Titan frem fra dækning bag bygningen.Steven, Fik du ram på noget?

Herefter smed Jakob en Manticore barrage på et af mine tætpakkede mekaniserede kompagnier med næsten katastrofale følger. Foruden et par fuldt pakkede Chimeras, så blev kommandanten dræbt og enheden fik 10 BM - tæt på at være broken i første modstander træk tur 1. ;D

Jeg har hidtil brugt mine manticores til at skabe en forhammer af et artilleri kompagni, men det er spild af Disruption-reglen, hvor en ramt enhed får BMs for alle hits og ikke kun kills, (her otte hits og to bonus BM). Fremover skal de være i en selvstændig enhed, (skal generelt have lidt mere uafhængig artilleri med, da det giver bedre mulighed for counterfire).

Personligt var det mit første møde med Nidder, og jeg blev lidt bekymret, trods kraftige advarsler fra Thomas tidligere, da Daniel førte sine styrker lynhurtigt frem. Efterfølgende nærmest udslettede han mine Rough Riders med skud fra Titanen, så det må kun have været en dobbelt-move, (40-50) og skud og ikke en fuld march, (60-75 - højeste, hvis Titan har speed 25cm).

Tror der er lidt ged i rækkefølgen, for var mit træk normalt ikke lige efter Steven og før Thomas? Men her er resultatet af mit første træk, hvor mit Super Heavy Tank Company rykker lidt frem og den enlige Shadowsword finder en LOS på Daniels flyvende monster, (piv, piv). ;)

Hugger formodentlig ideen med DC-markers til War Engines.

Her pauser jeg lige midlertidigt, for det næste billede i den oprindelige sekvens må være Thomas's andet træk, (startede du ikke med at aktivere dine tunnelers i tur 1)? Har vi fulgt vores oprindelige rækkefølge, må det her være tredje træk i anden omgang tur 1 - Steven, Erik, Thomas, Daniel og Jakob?
- Oh yes, we all are.

TF Riley

Som sidste billede viser, er det fra tur 1, da den bio-titan der var rykket ud foran fæstningsværket ikke længere står der! Takket være Morgim og hans Hellfury PArticle Cannon of everlastning Dööm ;D

elThyge

Tror blot, jeg skriver hvad jeg husker i forbindelse med billederne. :)

Daniel forbereder hurtigt efter tabet sin kommende hævn.

Jeg rykker mine Leman Russ tanks frem og udrydder en enhed, Daniel havde placeret som buffer foran IG i fæstningerne.

Daniel rykker lidt klov-Nidder frem og truer med farlig nærkamp i tur 2.

Et spinkelt forsøg fra min side på at etablere en tynd skærm af Sentinels til at "opsuge" det kommende angreb. Og Jakob har igen, igen beskudt mig med store kanoner. Hvorfor skal jeg slåes ihjel.::)

No. 1

No. 2

No. 3

No. 4

No. 5

Dem overlader jeg trygt til jeres beskrivende ord.

Og dog, for på No. 5 kan jeg se resultatet af min overordnede reaktion på Daniels sværmen ud på min fløj. Mine to fodfolks kompagnier blev reelt ofret med en overwatch ordre og min Supreme Commander flyttede hurtigere end forventet vægten af angrebet ind mod midten, (chimeraer bag Leman Russ). Desuden brugte jeg en Marshall ordre på mit BM 10 mekaniserede kompagni, uden det dog pga. en fejlet regrouping i end phase lykkedes at gøre enheden helt kampeffektiv igen.

Hvordan gik det de to IG Infantry Companies i næste tur?
- Oh yes, we all are.

Nighteye

Ja min Titan skød og breakede et kompagni af noget nid artillery som dine tanks derefter udryddede. Resten af spillet var den stort stort set uduelig. Den fik lov at skyde en enkelt gang til, nærmest uden at ramme overhovedet, og derefter breakede den, og klarede ikke sit efterfølgende rally. Flot der.

Jacobs titan fik først skudt alle voidshields væk af min devastator squad, og derefter blev den udslettet af Thomas Squats, vist nok på et critical hit.
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

JacobFrandsen

Ja, min titan døde lidt for hurtigt, til rigtig at kunne støtte resten af mit anti-dværgeberedskab.
Mine shadowswords, som ellers gjorde det fremragende, fik derfor lidt for mange opgave og lidt for megen modstand. De lagde godt ud med at nedlægge en Cyclops i tur 1 og reducere et landtrain i tur 2. I tur 3 måtte de så give fortabt efter at have suget rigtig megen ild.

Sammen med et LR-co, et inf.co og lidt sentinel/RR krims-krams holdt de dværgene hen indtil slutningen af tur 3 (med en del hjælp fra mine darlings i artillerilejren – men mere om det senere).

Den anden del af min hær bestod af et par inf.co og et stormblade co. De lagde lidt defensivt ud i tur 1, men begyndte så at rykke frem med Eriks Ig'ere. De klarede det faktisk ok, men blev heller ikke udsat for grove overgreb af dværgenes kanoner. Især var det en fornøjelse at se et af Eriks mech.inf.co. køre frem og skyde alt hvad de havde lært på mine stormblades, og se det meste prelle af som vand på en fedtet gås. Bagefter gav mine superheavies igen med en sustained fire og knækkede deres overfaldsmænd. Episk.

Den sidste del af min hær bestod af fire artilleribatterier, der var centralt placeret ved det bagerste objektiv. Især det ene batteri manticores gjorde det fint. I første tur var det tæt på at knække et ellers ubeskadiget mech.co, og i tredje tur knækkede de en horde af dværgebikers.

De to batterier basilisker gjorde det også fint og var blandet gode til at holde Eriks art.co. nede med tab og blastmarkers. Det sidste batteri, bombards, havde lidt for kort rækkevidde til rigtig at gøre sig gældende.

Det var fedt at prøve at stille med en stor IG-hær, med masser af mænd, tanks og art. på et bord, der var så stort, at slagmarken naturligt blev opdelt i flere slag, som hver især kunne have gjort det ud for store epic-spil. Det gave en hel anderledes fornemmelse af dybde på slagmarken, og det gav nogle rigtig spændende valg, eksempelvis af hvilken del af slagmarken, der mest havde brug for hjælp fra artilleribasen.

Jeg er helt sikkert klar på en gang apoc-epic en anden gang. Hvis vi kan få afviklet et gennemtænkt scenarie vil vi virkelig kunne få fremmanet den fornemmelse af overordnede valg og stortaktiske overvejelser, som gør store spil til noget andet, mere og bedre end almindelige spil.

/jacob