News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Knights vs. Orks 3000 pts

Started by Taoregorn, 28 September, 2010, 13:37:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Taoregorn

Så fik Frede og jeg prøvet vores respektive GF hære i standard turneringsscenariet (suk) ;D.

Jeg kan lige kort ridse op hva' jeg havde med til festen:

• 3 Errants 225 pts
  • 6 Paladins 450 pts
  • 3 Paladins 225
  • 3 Lancers 225 pst
  • 3 Crusaders 500 pts
  • 3 Castellans 500 pts
  • 1 Warlord 725 pts
  • 2 Thunderbolts 150 pts

Og Frede havde horder af orks..

Frede åbnede tur 1 med at flyve 3 squadrons ned og skyde på mine knights. Alle 6 fly fejlede i at ramme noget.

Jeg åbnede med en omgang crusaders der breakede et warband i nogen bygninger. Deres MW barrage negater cover saves, hvilket er godt.

De rygende rester..

Frede lokkede med en gargant.. det var jeg jo nødt til at sætte efter med min Warlord.

Dog var jeg også interesseret i at komme af med det bigmob der havde garnisioneret nær mig.

Åbenbart skulle min warlord vise sig yderst anvendelig denne dag. Den skød garganten på 2 ture.

En heldig omgang tur 1 efterlod mig med 3 ubrugte enheder da Frede var færdig med at aktivere. Jeg skyndte mig at marche ting til højre og venstre og lægge an til at vinde initiativiet i tur 2.

Men ak... den crossfire jeg fx havde lagt an til her, blev forpurret af at frede vandt iniatiativet og skød mine små tremandsenheder. Med det nye (ikke-eksisterende) knight shield er det meget hårdt at være 3 knights sammen.. de breaker nærmest med det samme.

Jeg havde fra start besluttet mig for at gå efter Fredes blitz objective og den store gruppe Knight Paladins skulle supporte det.

Jeg rykkede double med dem i både tur 1 og 2 og skød hhv. på det mob der breakede før og det big gunz mob der babysittede blitzet.

Helt i baggrunden ses mine lancers der marcherede frem i tur 1 for at kunne claime blitz i tur 3. En plan der nemt kunne forpurres... da 3 lancers ret hurtigt kan knækkes med blastmarkers.

Det gik dog hverken dårlige eller bedre end at de fleste af mine planer lykkedes, mens Fredes i samme grad mislykkedes.

Spillet sluttede således med at jeg havde:

Break Their Spirit (gargant)
Take and Hold
Blitz Krieg
They Shall Not Pass

Mens Frede ikke havde haft held til noget. Havde han breaket mine lancers og kørt 1 enhed over på min side af bordet ville det have været en draw. Så det hang i en tynd tråd.

Han forsøgte et last minute air assault mod de castellans der stod på mit blitz, og det lykkedes også i første ombæring. Dog kunne jeg senere i samme tur pounde dem med mine crusaders og væk var de. (næsten).

Tak for spillet.

Taoregorn

Oh ja og grunden til at nogen af modellerne stadig er i deres københavner farveskema er fordi en warlord titan kostede lidt mindre end jeg troede (man skal bruge war gryphons listen åbenbart) og jeg så kunne få plads til 3 errants.

Kaime

Sikke en masse titaner, ser da vildt ud.

Nighteye

Nej nej, det er knights, ikke titans :)

Men ja det ser nice ud.

Og MW barrage uden coversave lyder som det rene bis  ;D
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

Kaime

Er en knight ikke en form for titan?

Nighteye

Quote from: Kaime on 28 September, 2010, 13:59:14
Er en knight ikke en form for titan?

Nej det er en knight hehe. Altså det svarer vel til du siger en leman russ bare er en lille baneblade.

EDIT: Hmm måske et dårligt eksempel, men altså knight er en klasse for sig selv.
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

Frede

Ja tak for spil.

MW barrage med 90cm range og beskyttet af Void shields ER rent bis. Spillet sluttede allerede i tur 2, da det allerede der stod klart at jeg ikke havde noget tilbage der kunne vende krigslykken.

Min liste var ikke særlig god syntes jeg. Og den var især ikke god til at slås mod knights. Det kombineret med at jeg gjorde alle de forkerte ting og at terningerne forrådte mig. Gjorde at det måske nok blev et lidt ensidigt spil.

Mine fly startede ligesom ud med at ligge tonen for orkernes opførsel.. når man ikke kan slå 4+ med 6 terninger, så kan man ikke vinde ret mange figurspil...

- F -

Taoregorn

Quote from: Frede on 28 September, 2010, 14:28:11
Min liste var ikke særlig god syntes jeg. Og den var især ikke god til at slås mod knights. Det kombineret med at jeg gjorde alle de forkerte ting og at terningerne forrådte mig. Gjorde at det måske nok blev et lidt ensidigt spil.

Både ja og nej vil jeg sige. En anden faktor end din liste var at jeg kender din hær særdeles godt, mens du slet ikke kender min (og jeg kendte den dog kun lidt bedre..)

For eksempel vil du næste gang vi spiller være opmærksom på ting, du ikke var den her gang og ikke lade mig vinde med en enkelt support formation. Jeg holdt vejret i tur tre hvor mine lancers stod med to blast markers og du endnu ikke havde brugt dit air assault. Lige dér havde det hele kunnet ændres. Jeg sagde dog ikke noget.. og i retrospektiv kunne jeg ha' givet en hjælpende hånd på det punkt.

På den anden side ender det jo altid med at der sker en statistisk fantasme når jeg forsøger at komme med et godt råd ("assault basiliskerne med dit storm boyz mob - de tanks kan intet i nærkamp... SMCHMACK og så døde der et mob storm boyz")

OG jeg tvivler stærkt på at mine farlige enheder for lov at gå ubemærket igennem tur 1 og 2 et spil igen.. ;D

Og ikke slæbe en gargant med der ikke laver en eneste action ;D

Frede

Ja det er det jeg mener med alle de forkerte ting..

Jeg var egentlig opmærksom på at jeg kunne fjerne dem som tog mit blitz objektiv og var jo også helvejs begyndt at gøre noget ved dem. Men så blev jeg forblændet af selv at tage objektiver i stedet for at forhindre dig i at tage nogen...

- F -

VSH

Umiddelbart er det vel snyd at Thorbjørns warlord koster mindre end alle andres... Men hey jeg har ikke en Warlord med, så jeg klager ikke  :D

Det ser ud som om, I havde et godt spil med masser af jydebis og klassiske umalede figurer... næh så vil jeg hellere EP style  :P

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Frede

Vi havde jo netop umalede figurer og en proxy med for at det skulle være som i spiller i Kbh.

- F -

Taoregorn

Quote from: VSH on 28 September, 2010, 16:31:46
Umiddelbart er det vel snyd at Thorbjørns warlord koster mindre end alle andres... Men hey jeg har ikke en Warlord med, så jeg klager ikke  :D

Det ser ud som om, I havde et godt spil med masser af jydebis og klassiske umalede figurer... næh så vil jeg hellere EP style  :P

/VSH

Hmm.. jeg har lavet en fejl.  >:(

Åbenbart skal man i War Gryphons listen købe sine våben til sin titan. Det har jeg ikke gjort.

Så den titan jeg spillede med igår havde principielt ikke nogen våben!!!

AAAAARGH... nåh - men hey - så slipper jeg for at male de Errants.

Til mit forsvar satte jeg mig ind i hele "køb en titan til dine knights"-delen umiddelbart 15 min inden Frede stod udenfor døren.  ;)

Frede

AHA!!!

Så du vandt kun fordi du snød! Så er det jo klart at jeg ikke har en chance for at vinde. Så var det alligevel ikke mig og mine taktiske valg der var noget galt med.

- F -

Taoregorn

Quote from: Frede on 28 September, 2010, 16:48:29
AHA!!!

Så du vandt kun fordi du snød! Så er det jo klart at jeg ikke har en chance for at vinde. Så var det alligevel ikke mig og mine taktiske valg der var noget galt med.

- F -

Hehe.. iiih ja! ;D

Torben Kastbjerg

Thorbjørn kan kun vinde ved at snyde; godt hjulpet på vej af hans uhellige R'lyeh terningeheld!

(Derudover, for at være konstruktiv, så ser det nu skægt ud! Og hurra for Knights!)
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

VSH

Hov hov gå efter manden ikke bolden  :P

Det ser ellers ud til et sjovt slag, og vi tror ikke på at nogen er ude på at snyde.

Men det er fedt at se, at I holder gang i plasmareaktorerne og kedlerne  ;)

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog