News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Rancors - ældre - maleblog

Started by Frederik, 22 September, 2010, 18:46:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Frederik

Hej allesammen...

Endnu en blog her, på dette fantastiske forum ;D Jeg ved ikke hvad man bedrev tiden med før internettet blev opfundet.

Jeg kunne tænke mig, at poste billede af mine figurer, og forhåbentlig modtage kritik, kommentarer og få ideer til inspiration, hvis nogen eller gider læse med ???

Jeg er nok ikke én de mest aktive postere der findes her, men håber at kunne lave om på det. Nu.
Husreglerne her er jo sådan at forstå, at man poster mindst én gang om måneden. Det burde kunne sætte gang i tempoet jeg maler i.

Jeg har aldrig prøvet at spille nogen former for tabletop (og kommer sikkert heller aldrig til det), men har siden jeg var 10-12 år været vildt fascineret af figurerne. Jeg har malet on and off i nogle år nu.

Planen er at male figurer (BIG SURPRISE ;)) og tage WIP billeder.

Ind til videre står der tre "ting" og kigger bedende mig:

En Ork Nob (En anden er malet færdigt og postet i maleforummet)

En Rackham figur (har glemt hvad den hedder)

Og endelig en base der kunne trænge til en figur...

Ja-ja, der mangler lidt lemmer på figurerne. Orken skal jo være til at male, og Rackham figuren bliver snart komplet, om Postdanmark vil...

Hvis nogen har en mening om noget, så stå frem...

Warden

Kan rigtig godt lide dine baser! De ser rigtig fede og indviklet ud på den gode måde!

Var det din ork der "manglede" lidt smuds på bukserne, eller husker jeg forkert?
Ser frem til at se nogle færdige ting fra dig! :)

Frederik

Det var min ork der havde været forbi renseriet efter sin yndige, ærmeløse kedeldragt inden han dragede i krig ;D

Tak for de pæne ord om baserne...
Jeg starter tit med at lave basen færdig, inden jeg begynder at male på selve figuren. Jeg synes det hjælper med til at sætte farvetemaet til figuren.
Jeg sliber altid en evt. "pind" væk (den dér tingest, der er beregnet til at sætte ned i slotta-basen) og borer et hul i foden på dukken, hvor jeg limer en lille stump metal fast (papirclips, smykketråd eller svejsetråd) se billede :)

Metalstumpen bliver brugt til håndtaget:

...og endelig til at sætte figuren fast til basen... Der kunne være lavet af et stykke pænt slebet træ...

Basen kunne pyntes med, grus, sand rødder fra planter, eller klipper af tørret sandspartelmasse

Udover at hjælpe med farvetemaet, giver det også en eller anden fornemmelse af om der skal justeres lidt på basen eller figuren, for at undgå en sko der svæver, når den ikke burde...

Frederik

Jeg har lige modtaget Kelzaral the Diabolical (Rackham figuren), med posten (købt i en lynhandel med Salun) :)
Det må være den der skal udsættes for penselstrøg...
Tror jeg starter med basen.
Billeder følger :)

kmnbrush

Det ser rigtigt spændende ud, og det ruinerede hus har helt sikkert potentiale  :)

Forresten, hvad er det for en figur afbilledet med pin? (den med roberne og ansigterne/næbbet)
Male Blog (R.I.P) - CMON

Frederik

Jeg tror det er en GW Champion of Tzeentch, vel en 8 år gammel... Den mangler sin stav på billedet.
Til trods for mindst 5 forsøg, er det aldrig lykkedes for mig at nørkle den færdig (Læs: holde fokus...) ;)

kmnbrush

Den ser ret cool ud, men jeg er også en sucker for gamle dukker.
Jeg kender det selv alt for godt, det med at have gang i; og aldrig afslutte 50+ projekter.
Male Blog (R.I.P) - CMON

Rockstar

Du er dygtig  :)

Jeg beundrer især dine farver, de er ligesom i harmoni? bløde og rare at se på. (Not in a sissy way)  ;)
Stavefejl i signaturen er noget rod.

Frederik

Dygtig, tak for det :)  Jeg har aldrig satset på at male en hel hær eller unit, så jeg har måske en lidt anden tilgang til tingene end tabletop spilleren. Som jeg i øvrigt beundrer temmeligt meget. Ville aldrig have tålmodighed til at male så mange figurer i det samme tema.

Det dér med de bløde farver... Sommetider vælger jeg en grundfarve, der blandes med andre farver, så mange steder som muligt. Enten som mix, glaze eller shade. På Orken postet i maledebatten, har jeg brugt VMC Chocolate Brown, næsten alle steder, også på metalfarverne. Måske er det det, der får farverne til "hænge sammen" og virke bløde?

Tak for de pæne ord! Håber jeg fanger din interesse til at læse/kigge med fremover :)

Frederik

Svær figur at lave base til ...synes jeg. For mig at se, kommer hans dæmoner (eller hvad det nu er) nærmest op af jorden? Jeg prøver sådan her...

...kan ikke rigtigt finde ud af om det fungerer.
Jeg synes ikke han passer indendørs. Ej heller med klipper eller sump/skov.
Nå, men der skal limes lidt grus på hist og her, for at lukke huller og gab.
De hvide tingester er fundet på stranden, da vi holdt ferie ved Limfjorden :) Synes de holder, det lidt mystiske tema der omgiver figuren og hans "undersåtter" :)
Så skal der males... ;D
Man må meget gerne kommentere :)

Choker

Synes den base er alt for fed til den model. Malet som jeg tror du kan, så bliver det virkelig passende. Den er rimelig mystisk ^^
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Frederik

Hej folkens!

Lidt malemiljø... med dertil hørende rekvisiter... Jeg nævner i flæng... Blødt vand i flaske (ingen kalkslør når der glazes! Nu ved alle der læser med, at bunden af undskyldninger for et ringe maleresultat skulle være elimineret), brune kridt (til rust, jeg kan i den grad godt li' rust ;D), vådpalette, kaffefiltre (til at suge vand ud af alt-for-vandig-maling,-selvom-den-skal-holdes-vandig-bare-ikke-for-meget...bliver nærmest idiot af at finde den rette konsistens) og masser af gode farver 8)
Tillad mig at afsløre...

Øl, kaffe og mit magiske malelys! Fremstillet af knægten...
Aftenens udbytte... mens familien var optaget af "talenter" på DR1... Host-host ;)

Nok for i aften...
I morgen skal der lidt dybde og lys på metallet... og RUST! Jeg elsker rust!

Rockstar

Spændende base, Jeg synes dog der mangler et 'link'? imellem hans støbte base, og den svamp?? du har fundet.. Lidt GS?

Frederik

Quote from: Rockstar on 24 September, 2010, 22:38:48
Spændende base, Jeg synes dog der mangler et 'link'? imellem hans støbte base, og den svamp?? du har fundet.. Lidt GS?
Svamp?? Tjaa... ved egentlig ikke hvad jeg har fundet... Det er da et bud :)
Der skal klistres flere goodies fast; Rødder, sand og grus... Tænkte jeg bare skulle have løst op-af-jorden-dæmonerne-tingen. Jeg tror det bliver OK. Har ikke noget bedre bud lige nu. Men forslag modtages med kyshånd :)
Har overvejet en dungeon, hvor han og slænget kommer op af en lem i gulvet... Meeen... kan ikke rigtigt se det for mig. Som sagt, ideer modtages :)

Choker

Med en noobs øjne ser det ud som om du bare har malet lidt sort/brun på figuren... Men der er sikkert mere til det? :)
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Frederik

Quote from: Choker on 24 September, 2010, 23:28:51
Med en noobs øjne ser det ud som om du bare har malet lidt sort/brun på figuren... Men der er sikkert mere til det? :)
Dumme, dumme blitz...
Opdatering følger senere :)

Nixon

Altid herligt med en maler mere der får noget for hånden når familien ser talent. Ser ud til du har styr på hvad du laver, glæder mig til at se mere?

Frederik

Min Rackham figur har sat en mindre maleblokade i gang hos mig >:(
Nå, men inspirationen kommer vel buldrende på et tidspunkt.

Jeg snoldede og købte mig et nyt kamera, og ville lige tage et par testbilleder eller 1000 ;)

En gammel sag, der står i et skab og holder vagt

Jeg tror der må have kørt masser af blackmetal på anlægget på det tidspunkt han blev malet på... Masser af blod og snask
Og RUST. Jeg må være rustfetischist

Man må gerne kommentere, hvis man alligevel ikke har andet at lave?

kmnbrush

Det ser rigtig godt ud  :)
Male Blog (R.I.P) - CMON

Nixon

leahciM

Ganske cool ja.

Kan godt lide øjnene, får han til at se xtra ond ud  ;D

Rockstar

Blod er dejligt, og rust er sundt.

Men den klinge der står op ad væggen ved siden af ham.. Er den LAVET af rust?

Frederik

Quote from: Rockstar on 30 September, 2010, 11:09:56

Men den klinge der står op ad væggen ved siden af ham.. Er den LAVET af rust?

Hø-hø... Alt kan jo tage overhånd, når man gribes af stemningen  ;)

Vi kan godt vedtage den er lavet af rust... og blod...og snask ;D
Og så kan jeg jo lige benytte lejligheden til at pointere, at ønsker man rust, blod og snask i et omfang som vist, vil Dimmu Borgir (skammeligt højt) i ørerne, bestemt være et godt valg 8)

Rockstar

Hmmm jeg er mere til deathcore når der skal klaskes med blod.

Men SKÅL ::)

Frederik

Familien ser "talenter" Ville personligt hellere have rodbehandlet samtlige tænder af en blind, end skulle følge med på DR1 >:(

Nå... men jeg får fred til at sværte lidt med farver ;D