Grobuts malegøgl! *update 21/8 - Frostgrave/Mordheim warband*

Started by Grobut, 18 November, 2010, 10:49:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Grobut

Syntes det var på tide at jeg tog mig sammen og lavede en lille blog her på siden.

Jeg har gennem længere tid postet mine projekter på min side, men for at få lidt mere feedback på hvad jeg går og roder med (og det er ret forskelligt), syntes jeg at det vil være passende her.

Jeg ligger ud med at poste en del billeder (et udsnit af mine projekter) fra min side, nogle ting har måske været postet herinde før, men mon ikke i overlever det ;).

Dværgehær der blev solgt på ebay:

Testfigur til Mordheim warband

WIP billede af Iron Kingdoms priestess

Alten Ashley til HORDES

Udsnit af min Cygnar hær

Circle modeller til HORDES

GorkaMorka WIP

Helt fra chaos Warmaster hær solgt på ebay

Steel Legion IG, malet til hygge skirmish

Trollblood Warpack malet på 10 timer og 10 min til DM i WM 2008

Dværgehær til Warmaster, solgt på ebay. Magnetiske baser (var der også på chaoshæren)

Mechanithralls til min Cryx hær

Grimdalf fra Hasslefree, malet til maleudfordringen herinde (han vandt sgu :))

Freebooter Huntress

Necromunda Spyrer gang

Julegoblins (dekorationen står min kone for)

Space Marine hær til Epic Armageddon, malet for P.E. Daner herinde

Markers til hæren

Hunter Aliens fra Cobblestone, malet til Thorbjørn (Taoregorn)

Bane Knights til min Cryxhær:

Onde Robotter (lavet af klassiske GW Necrons)

Descent minier malet for en ven som test

HE wip hær der ender på Ebay, det i ser her har fået lavet baser og lak. De sidste chars + units står på malebordet

Der er flere billeder af det hele på min side http://christianbech.dk
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Grobut

Det var noget af en post jeg fik lavet der... men det er jo billeder masserne vil have, så det har i fået ;)

På malebordet står der nu HE, et projekt jeg glæder mit til at få afsluttet.... det sidste ebay projekt i lang tid. Har ikke fritiden mere til at jeg orker at bruge den på den slags. Fra nu af vil jeg male til mig selv (og lidt på bestilling fra venner og bekendte).

Ud over det står der en nymalet og lakeret Deneghra og venter på at jeg tager et billede af hende sammen med en ½-færdig Warwich Sirene. Det skal nok blive godt :)

Herefter er planen at få malet nogle Pirater og AE Bounty figurer... og alt muligt andet!

Frede

Juhuu..!!

Mere af den slags tak.

- F -

Anaxagorax

Godt at se du lever!

Kan du så få malet, så vi kan se nogle nye ting :)
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Grobut

Faldt lige over lidt flere billeder i gemmerne, noget af det er malet for laaaang tid siden :)

Legion til HORDES, faktisk er hæren stadig til salg (der er også noget ½-færdig og umalet) :S

Uha.. er vist taget inden der kom mat lak på :)

Heh, en julegoblin jeg engang malede til at stå på min skærm på arb., var træt af tutte-nutte julepynt.

Lidt epic eldar til mig selv, har fået lavet lidt mere på projektet, men ikke meget:

Test Dire Avengers

Mumier (Nefsokar) til Reapers Warlord

Grobut

Quote from: Anaxagorax on 18 November, 2010, 11:09:23
Godt at se du lever!

Kan du så få malet, så vi kan se nogle nye ting :)

Yes yes, noget af det er dog også malet i år, og det HE er da malet inden for de sidste par mdr :)

MEn arbejder på sagen!

Wizz

Hold da op nogen fine dukker! :o
Respekt for den utrolig høje standard på så mange forskellige figurer!

Hvordan maler du generelt? Airbrush? Wetblending? Washes? Oliemaling? Eller ren og skær magi? :)

Løber det rundt at sælge på eBay, som f.eks. dine High Elves?
Wizz aka. Simon Juul Larsen

Grobut

Quote from: Wizz on 18 November, 2010, 11:59:40
Hold da op nogen fine dukker! :o
Respekt for den utrolig høje standard på så mange forskellige figurer!

Hvordan maler du generelt? Airbrush? Wetblending? Washes? Oliemaling? Eller ren og skær magi? :)

Løber det rundt at sælge på eBay, som f.eks. dine High Elves?

Tak tak :)

Ang. teknik er det et samsurium af alt muligt, hvad der nu lige virker på det pågældende projekt (magi og held er en stor del af det... og så gode råd fra andre).

Til de store projekter (af nyere dato) er der typisk tale om washes, det er nemt og det virker! Det bliver dog kombineret med lidt blending, specielt på karakterer og centrale figurer. Jeg prøver dog at holde mig til 3 farve teknik (som kendt fra Foundry) samtidigt. Dvs. formularen hedder: Grundfarve, en wash, gå efter med grundfarve og så hurtige highligts med 2 toner. Et godt eks. er det HE jeg har gang i.

Kort sagt.. til hærmaling prøver jeg hele tiden at finde metoder til at få så meget som muligt ud af så lidt arb. som muligt. Speedpaint med fornuftige teknikker er imo vejen frem når vi taler hærmaling... nå ja, og så en stor pensel!

Airbrush er noget jeg lige er gået igang med, så det er jeg ikke så erfaren i endnu, men planen er at det kommer!! Hvis jeg snart bliver færdig med det HE maler vil jeg prøve at kombinere ovenstående med airbrush (med Sonny/Miniature mentor teknik) på en Deathwing hær jeg har til at ligge.

Ang. det med at løbe rundt... Så kommer det aldrig... og jeg mener ALDRIG til at bære en timeløn der kan svare sig. Men jeg maler dem også som hygge mens jeg ser tv med konen, og så er det sjovt at tænke på at ens dukker står på spilleborde rundt om i verden (har sendt dukker til tyskland, USA og UK). Så det med penge tænker jeg ikke så meget på :)

Rockstar

Du er godt nok dygtig  :D Og produktiv :o

Al respekt til dig  ;)
Stavefejl i signaturen er noget rod.

Grobut

Fair nok, her er et pic af den seneste Cryx goth dulle der er blevet malet... så må vi se om jeg kan vinde med hende  ::)

Der er et par billeder mere på min side

Grobut

Lidt mere Cryx, en Warwitch Siren

Billedet blev ikke så godt, må tage bedre ved lejlighed

Og så tilbage til HE projektet :)

Belial

Hvilken produktivitet og høj standard.

Det er jo nærmest uhyggeligt.  :o

MVH

Belial

TF Riley

Hold da magle hvor du maler, men jeg er stadig bedre ;)

Avanti som de siger...

Taoregorn

Quote from: Belial on 20 November, 2010, 00:24:19
Hvilken produktivitet og høj standard.

Det er jo nærmest uhyggeligt.  :o

Nej det er fremtiden! Når man først har lavet sin første "speed paintede dippede mother fucker of doom hær" så må man kaste sig over skirmish og male ordentligt.  ;-D

Quote from: Grobut on 18 November, 2010, 22:39:21
Fair nok, her er et pic af den seneste Cryx goth dulle der er blevet malet... så må vi se om jeg kan vinde med hende  ::)

Hæhæ. De ser umiddelbart fine ud, selvom der er lidt mindre spræl end undertegnede er til... det er nok noget med at blive ældre og ha' behov for større konstrast for overhovedet at kunne se noget. ;D

Grobut

Så fik jeg fundet nogle modeller i bitskuffen. Er ikke sikker på det er noget dur, men det finder jeg ud af når jeg engang læser nogle regler (har faktisk regelbogen :))

Det er nogle gamle I-core mariner og en Urban Mammoth Pit Beast. Regner med at det spilles som Bounty Hunters med en Mutant/Alien på slæb.

(så fik jeg alligevel lavet noget andet end HE)

Grobut

Idéer til maling/farver er velkomne, der skal knald på (for Thorbjørns skyld ;)). Hælder selv mod rød/gul eller lilla/hvid  tema, men kan sagtens overtales til andet!

Torben Kastbjerg

Lilla og Hvid! Mere Lilla! Mere Hvid! Mere PANG!

... Og røde klør!

Derudover ser det ud til at kunne blive en ganske habil bande du flikker sammen der.

(Og mand, AE Bounty har da godt nok grebet folk efterhånden...)
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Taoregorn

Quote from: Torben Kastbjerg on 21 November, 2010, 00:22:48
(Og mand, AE Bounty har da godt nok grebet folk efterhånden...)

Hæ hæ ja - du får s'gu da noget at leve op til!

Quote from: Grobut on 21 November, 2010, 00:20:58
Idéer til maling/farver er velkomne, der skal knald på (for Thorbjørns skyld ;)). Hælder selv mod rød/gul eller lilla/hvid  tema, men kan sagtens overtales til andet!

Jeg kan varmt anbefale at købe et Projekt X blad eller lignende fra før det blev skrækkeligt elendigt tegnet som det er idag. Der er masser af vilde idéer til hvordan man kan male ting. Jeg synes stadig at Vogterne er specielt uhyggelige med deres lilla, lyserød og grå.

Ja det var tider. Og så har jeg endda selv læst det meste af det som "historiske tegneserier" der for længst var udgivet da jeg blev interesseret. *suk*

Idag er det hele så udpenslet at fantasien slet ikke skal aktiveres. Det er s'gu sørgeligt. Buh det!

Jeg har længe selv gået og funderet på hva' jeg skal male som vogter-tema, men jeg har ikke fundet egnede kandidater endnu. Det kommer nok en gang. Jams Bond agtige superstatister måske.

Grobut

Der er gået inflation i AE-Bounty Wip billeder, så jeg må hellere smide et også :)

Endte op med lilla/hvid tema (det grå ender med at blive hvid)

Og bare rolig Thorbjørg og Torben, det skal nok ende med at være pang ;)

Torben Kastbjerg

... Det behøver ikke være PANG for at man må være med til AE Bounty. Mit er ikke synderligt pang for at sige det mildt :P

Men jeg er glad for at du blev overbevist af den ene stemme som kom på projekt Lilla/hvid :D
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

warpeye

Den lilla du har brugt på de sidste dukker du har malet, er den hjemme blandet? eller købt færdig sådan?

Warpeye.
Paw Rasmussen

40K Ork, Pre heresy EC,Chaos DG
WHF Skaven.

Quote from: Frede on 16 March, 2011, 13:01:58
Men ja træk og hiv i den mens den er våd.

- F -

Grobut

Quote from: warpeye on 22 November, 2010, 00:24:54
Den lilla du har brugt på de sidste dukker du har malet, er den hjemme blandet? eller købt færdig sådan?

Warpeye.

Det er en P3 Beaten Purple efterfulgt af et lag GW purple wash oven på hvid grunder.

kmnbrush

Hvilken produktivitet, og der er virkelig nogle lækkert malede dukker iblandt  :)
Male Blog (R.I.P) - CMON