News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Gammel restriktionssnak

Started by VonPanne, 12 November, 2010, 20:48:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cornelius

Quote from: aben on 17 November, 2010, 20:41:58
QuoteJeg t?nke noget i stil med marauders med GW t?ller kun halvt antal ranks med hensyn til steadfast. S? kan de stadig dele lidt prygl ud men til gendg?ld ogs? overtales til at g? deres vej. Vil det v?re passende?
Det synes jeg bestemt er en mulighed for man kan lave en led bus af khorne marauders.

Synes det lyder som en d?rlig ide da det introducerer flere regler.

Quote from: aben on 17 November, 2010, 20:41:58
Max 6 squigherds (for 300 pts kan man k?be 10 herds og stille dem i horde formation 30 squigs= 40 attacks med ws 4 og styrke 5)

Vil hellere se et forslag som dette hvor man begr?nser de bissede horde enheder til ca 3/5 st?rrelse, eller med andre ord maks 30 GW maruders i h?ren. Man kan s? argumentere om man kun vil straffe dem med MoK eller om det bare skal v?re alle.

Sp?rgsm?let er bare hvad man vil straffe. Er det muligheden for at lave en bus der kan holde i evigheder (40-50+ enheder), eller vil man kun straffe de store enheder der samtidig har et meget godt kamp potentiale?

Cornelius
Cornelius "Don C." Dyhre-Poulsen
Emperor's Pride

zKoTTe

Jeg syntes det er synd at Beastmen ikke må tage deres store monstre med, de er ikke så onde igen at de skal bandlyses, de overcosted i forvejen
Morten Juel Søndergaard

VonPanne

Det er det tråden er til for :) Hvilke monstre synes du at de skal have lov til at tage med, og hvor mange på én gang? Og hvis vi åbner op for det, hvor mange andre ting kan man så tage med, hvis man vælger ikke at have et stort monster med?

Husk på at man også kan få len der giver ekstra monsterpoint undervejs i kampagnen.

Kreon

Quote from: VonPanne on 25 November, 2010, 18:23:45
Det er det tråden er til for :) Hvilke monstre synes du at de skal have lov til at tage med, og hvor mange på én gang? Og hvis vi åbner op for det, hvor mange andre ting kan man så tage med, hvis man vælger ikke at have et stort monster med?

Husk på at man også kan få len der giver ekstra monsterpoint undervejs i kampagnen.

En ret stor del af bæsternes special og rare valg hører jo under monsterpoint, så man er meget begrænset, hvis man kun har 200 pts. Alle rare valg og halvdelen af special tæller med (som jeg lige husker det). Samtidig siger hærratingstrådene her på siden, at beastmen hører til i den svage ende, så jeg tror ikke, at I behøver at frygte, at de dominerer, hvis man åbner op for lidt flere monsterpoint - jeg ved ikke om 300 pts. er for meget?

Jeg håber selv at skaffe mig en billet, men har godt nok ærgret mig over, ikke at kunne stille mere end 3 minotaurer eller et stort monster.

Kreon

VonPanne

Som nævnt, restriktionerne er ikke færdige, så hvis der er hære som nogen sidder og kigger på og synes at det holder da ikke, så vil vi naturligvis kigge på det. Sidste gang var der en regel om at minotaurere ikke talte med i monsterpoint, og den kunne vi sagtens bruge igen. Vi har dog ikke haft mulighed for at kigge i den nye Beastmen bog endnu, så det er stadig et udestående. Vi har et møde i næste uge hvor vi prøver at kigge lidt grundigere på tingene og de forslag der er kommet indtil nu, så hvis du synes noget bør ændres, så fyr løs - og konkrete forslag er meget velkomne :)

Det vi også skal have kigget på, hvis vi f.eks. giver Beastmen 300 point monster point, hvad kan en spiller der presser hærlisten så også få med - ikke mindst hvis der også kommer et monsterlen oveni, så det pludselig er 400 point?

Lasse

Det er vel de helst store monstre der kan være et problem.
Hvad med at give beastmen +100/200 ekstra monster pts. der kun kan bruges til at købe minotaurs for?

PS: Jeg har hverken spillet med eller mod beastmen i 8.th  :-[
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

Kreon

Quote from: VonPanne on 25 November, 2010, 22:26:52
Det vi også skal have kigget på, hvis vi f.eks. giver Beastmen 300 point monster point, hvad kan en spiller der presser hærlisten så også få med - ikke mindst hvis der også kommer et monsterlen oveni, så det pludselig er 400 point?

Jeg har holdt en lang pause fra Fantasy, så jeg tør ikke komme med konkrete bud på, hvordan restriktionerne kan strikkes sammen så det bliver balanceret. Men jeg kan give lidt feedback på, hvad der kan lade sig gøre.

Med 400 point til rådighed vil man kunne stille en af følgende:

• et stort monster og to Razorgors
  • Giant og tre razorgors eller tre minotauere uden udstyr eller en razorgor chariot
  • Fem minotauere med ekstra håndvåben og en enkelt razorgor

Med 300 point bliver det:

• et stort monster
  • Giant og en razorgor
  • Fem minotauere eller razorgors
  • Razorgor chariot og to razorgors

Umiddelbart synes jeg ikke, at det virker helt vanvittigt, men som sagt er det baseret på en mavefornemmelse, helt uden noget erfaring.

Jeg tror dog, at 100 monsterpoint ekstra, vil være bedre end at minotarere slet ikke tæller med. Med den regel vil man kunne stille 5 minotauere og tre razorgors uden et monsterlen og 5 minotaurere og et stort monster med et monsterlen - altså væsentligt mere end ved modellen ovenfor.

Kreon

zKoTTe

275 koster mine rare's, så hvis man valgte 300 point ville jeg have mulighed for at tage den med, eller flere Razorgors :)

Men 400 ville gøre mine muligheder meget bedre :)
Morten Juel Søndergaard

Asger

Quote from: Kreon on 26 November, 2010, 08:53:57
Fem minotauere med ekstra h?ndv?ben og en enkelt razorgor

Koster minoerne ikke over 300pts? Der er stadig en generel restriktion p? at delinger ikke m? koste over 300pts stykket.

Asger

PS Har ikke regnet efter  :-[

PPS Husk ogs? at de store monstre ER bedre end normalt til Lethian. En flyvende terror causer der laver Ld skud, er bare lige det bedre mod sm? h?re. Eller en T6 W6 mand der ikke lige kan pilles i stykker, og kan "heale" sig selv. Jeg tror jeg ville bruge jeres tidligere model. Minos t?ller ikke med, vil man s? have en af de store dyr, s? skal der bruges et len :)

Kreon

Minoer koster 55 pts. stykket + 4 for ekstra håndvåben. Dvs. 295 for 5.

Hvis de er gratis, og jeg får fat i et len, har jeg altså både en Ghorgon og 5 minotaurere, altså for 570 point i en 1200 pts. liste. Nu skal jeg selv spille beastmen, så jeg har ikke noget imod det, men jeg synes umiddelbart det ser voldsomt ud.

Kreon