News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

ETC Kval Silkeborg 2011

Started by Stephan, 25 November, 2010, 14:48:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Stephan

Vær hilset kære 40k spillere :)

Så skal dette års ETC kvalturneringer til at skydes i gang, og den første af dem vil blive i Silkeborg, nærmere bestemt Asgaard Games!!!

Det praktiske:

Dato: 15-16. januar
Spil: 40k 6 spil
Pris: Gratis
Adresse: Kastaniehøjvej 9, 8600 Silkeborg
Pladser: 16-20
Mad: Kan arrangeres
AS: Ingen SC/NC/FW/IA/Apoc/Add-on
Aldersgrænse: 18+
WYSIWYG: Alt skal være WYSIWYG, hvis modeller ikke er udkommet endnu, skal der laves conversion.
Maling: Ikke nødvendigt

Vinderen af turneringen vil få en automatisk plads til ETC 2011, og vil få indflydelse på udvælgelsen af det resterende hold

For at deltage til turneringen skal man indforstå sig med følgende krav!:
-Det kræver at man efter udtagelsen til holdet kan spille mindst 1 træningskamp om ugen
-Det kræver at man deltager aktivt i alle diskussioner og debatter der bevirker beslutninger som kan påvirke landsholdets performance (army valg, liste opbygning, trænings metoder osv)

Tidsplan

Lørdag
15:30-18:00 Spil 1
18:30-21:00 Spil 2
21:00-23:30 Spil 3

Derfra er der plads til overnatning for 5 personer hos mig, og håber at Bjarke e.lign vil tage overnattende gæster med hjem også

Søndag:
9:30-12:00 Spil 4
12:30-15:00 Spil 5
15:00-17:30 Spil 6

Missionerne der bliver spillet er følgende:

Spil 1:Seize Ground (5 objecter) Dawn of War
Spil 2: Capture and control, Pitched Battle
Spil 3: Annihilation, spearhead
Spil 4: Capture and Control, Dawn of War
Spil 5: Seize Ground (5 objecter) Spearhead
Spil 6: Annihilation Pitched Battle

Scoring system :

A match between teams consists of 8 individual games.

At the individual level : Game points
Fist step - decide who is the winner based on rulebook rules. The result is always 15 points to the winner and 5 points to the loser. If it's tied on the objectives both players receive 10 points.

Second step
Compute Victory Points (VP) difference. The player having the VP difference in his favour gets a bonus, the other one gets a malus.
Difference in vps / game points bonus / malus
1450-1750 / +5 / -5
1150-1449 / +4 / -4
850-1149 / +3 / -3
550-849 / +2 / -2
250-549 / +1 / -1
0-249 / no bonus & malus for vps

Clarification: http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=19&t=73405

Tilmelding skal foregå ved at skrive navn op, samt om man ønsker overnatning(det forventes at hvis man bor i nærheden, at man sover hos sig selv), begge ting er først til mølle.

1: Stephan Brochdorff Jensen
2:
3: Jens Gertsen
4: Jens Krøldrup
5: Bjarke Buch
6: Thor Kabel Madsen
7: Nicolaj Ulf
8: Simon Darre
9: Patrick
10: Emil Andreassen
11: Johan Baggesen
12:Andy Horvath
13: Majken Havn
14: Nikolaj Jensen
15: Peter Juhl
16: Jakob Stejskal
17: Morten Kirsted
18: Jimmi Petersen
19: Bastian Skogstad
20: Bjørn Hestkjær

Jeg håber vi ses den 15-16 januar

Mvh Stephan
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Rune Hilbert

Godt arbejde, Stephan :)

Jeg er på.

Mvh
Rune

gertinc

Hej Stephan - jeg kommer også, og glæder mig .-)

mvh
Jens Gertsen
Jeg skulle ikke have scoutet...

Krøldrup

Jeg deltager også.

mvh
/Jens Krøldrup
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Choker

Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Stephan

Det skal lige siges at butikken er fuldstændig lukket, der er derfor hverken mulighed for at købe figure, lim eller sodavand, så medbring selv disse, ellers skal i købe dem til overpris i 7 eleven....

EDIT: Altså sodavand, godt nok siger de at man kan få alt i 7/11, men sidst jeg kiggede havde de ikke lim og figure :P

ButterBoy

Jeg vil gerne meldes til, vil dog sige at endnu ikke udkomne figurer ikke er noget der skal ses så meget ned på hvis de kommer indenfor en overkommelig fremtid. Ikke at det betyder noget for det jeg spiller. (jeg tænker mest på Wracks til DE som jeg synes man godt kunne være lidt large omkring så folk slipper for at convertere 60 wracks)

Thor Kabel Madsen

Morten Stensgaard

Hej Stephan.

Jeg er klar :)

Morten Stensgaard
He bonds of blood transcend all others.
But no blood runs stronger than that of Sanguinius.

Stephan

Hurtigt spørgsmål til alle jer københavnere:

Har I fundet ud ad overnatning selv?

saulmortis

Morten Stensgaard

Quote from: Stephan on 25 November, 2010, 21:17:03
Hurtigt spørgsmål til alle jer københavnere:

Har I fundet ud ad overnatning selv?

Hej Stephan.

Jeg tror ikke at vi er kommet så langt med planlægningen endnu, men har du nogle gode forslag

Mvh.
Morten stensgaard
He bonds of blood transcend all others.
But no blood runs stronger than that of Sanguinius.

Stephan

Løsningsforslag til overnatning:

Stephan

Steder hvor der er gratis parkering om SØNDAGEN er på dette kort hvor der er lyseblå linjer:
Steder hvor der er betaling til kl 19, er der hvor der er lyserøde linjer, de resterende steder er timesat parkering, og kan derfor ikke anbefales:

ButterBoy

Super arbejde stephan. spørgsmålet er så har du/i plads til os regner med vi kommer mindst 6 fra københavn.

Thor

Efter at have tænkt mig om bliver det nok snarere 7-8

Stephan

Bjarke har lige bekræftet at han kan tage imod 6 Københavnere, I skal dog selv medbringe sovepose osv med...

ButterBoy

Forresten stephan læste lige dine krav igennem og jeg synes du skal fjerne kravet om at man skal kunne være 100% sikkert med på holdet. Det er sådan at man da skal have lov til at deltage selvom man ikke har nogen idé om at være med på holdet. Hvis man så går hen og vinder så bliver det bare nummer 2 der får pladsen i stedet.
Grunden til at dette er vigtigt er at man måske kan få nogle folk med som måske ikke på nuværende tidspunkt har lyst til at være med på holdet. Men efter at have set hvor fine folk vi er måske ville overveje det til året efter.

Thor

Choker

Jeg kan have så mange, som der kan ligge på et stuegulv :)

- Der skal selv medbringes remedier til sleepy times.

- Jeg har 1 bad tilgængeligt, så det er der også mulighed for, men der bliver nok lidt kø.

- Ang. morgenmad:

Jeg kan arrangere noget for et mindre tilskud pr. person; det bliver noget a'la havregryn, hjemmebagte boller, forskelligt pålæg (sandsynligvis ikke smør), juice, mælk, kaffe, te, o.lign. Ønskes der specifikt andre ting, så sig til, så ser vi på det.

Anden mulighed er, at i bare selv finder ud af noget i byen eller tager ting med hjemmefra. Mit køkken kan bruges (med måde ;) ) til medbragte sager.

Mvh Bjarke
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Krøldrup

Har ikke tænkt nærmere over det, men hvis der er et SAS Radisson i byen (og det er der jo de fleste steder) så er det nok der jeg folder mine papkasser ud, samt finder morgenmad i deres containere.

Ang. transport er det vel tog hvis ikke en af de andre ejer en automobil. Cykel er så besværligt med hele min hær.

mvh
/Jens
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Stephan

Thor@

Det er et krav til formatet som Patrick har sagt at der skal stå :) Men det er jo også mere for at fortælle folk, at det ikke er en alm miniturnering, og at der er lidt flere krav til deltagere.

Dermed sagt, så i min verden er nr. 2 den første taber, og synes det vil være ærgeligt at vinderen af kvalturneringen ikke deltager til turneringen.

Derudover er der så vidt jeg ved ikke nogen der kender datoen til ETC, sååååååå man kan jo ikke være 200% alligevel :)

Krøldrup@ Der ligger et SAS Radison 500 meter der fra, så intet problem der :) Linkie: http://www.radissonblu.com/hotel-aarhus

gertinc

Hej Stephan - rigtigt tjekket at du er så aktiv !

Jeg regner med at køre fra KBH i bil, der er plads til 2-3 mere i bilen, men det kan vi jo aftale nærmere.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Deadman

Quote from: Stephan on 25 November, 2010, 23:18:26
Løsningsforslag til overnatning:

Jeg kan nok lokkes til at have en eller flere overnattende gæster.
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Kaltenberg

Quote from: Stephan on 26 November, 2010, 00:35:35
Thor@
Det er et krav til formatet som Patrick har sagt at der skal stå :) Men det er jo også mere for at fortælle folk, at det ikke er en alm miniturnering, og at der er lidt flere krav til deltagere.

Jeg troede det var dig som arrangerede denne kvalifikations turnering stephan? At patrik siger det ene eller det andet har vel ikke den store indflydelse på hvordan vi skal gøre her i århus?
Jeg synes også at kravet om at man 100% skal kunne deltage på holdet er lidt ude i hampen. Det er naturligvis formålet. Men hvis der sidder folk derude som er super dygtige og gerne vil prøve deres evner af, så er det jo enormt ærgeligt hvis de bliver afholdt fra at deltage fordi formalie er sat lidt for hårdt op.
Jeg synes du skal droppe det krav, og så se hvad der sker. Det er alligevel temmeligt åbentlyst at turneringes formål er at skaffe spillere til ETC.
Kravene til spillerne der i sisdte ende bliver udtaget er allerede på vej til at blive nedskrevet andetsteds, og der er nok af dem. :D

Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Stephan

Morten@

Det er korrekt at det er mig der arrangere turneringen, men det helst ikke skal være 3 forskellige turneringer, så skal der være nogle få krav. Derfor har jeg snakkede med Patrick, da han arrangere kvalturneringen i KBH, og vi er blevet enige om at det punkt skal med.

Jeg kan selvfølgelig ikke gå frem og sige at alle der deltager til turneringen skal være klar til en turnering som der ikke er fastsat dato på. Det eneste der er fastsat er vist at det er i Schweiz i år. Derfor er det mere en retningslinje for at når man dukker op, at man ikke forventer at se hyggelige dårlige hære, men at der bliver gået til den med hærene, da den generelle tendens er at folk spiller for at komme til ETC.

Men alle er selvfølgelig velkommen, jeg håber bare at vinderen rent faktisk tager med, da man ellers kan risikere at hvis de første 5 ikke havde intention for at komme til ETC, så er det nummer 6 der skal afsted...

mvh Stephan

ButterBoy

Vil også give Patrick ret i alt hvad han har sagt til dig med undtagelse af dette. sidste år havde vi heller ikke de regler til kvalen

Thor

Stephan