News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Rancors - ældre - maleblog

Started by Frederik, 22 September, 2010, 18:46:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Frederik

Quote from: TombSimon on 24 December, 2010, 12:49:31
Men hvad mener du med Glowing Eyes på øksen? Der er da ikke mange øjne på den?

Jovist-jovist. Der er et ansigt på hver side af øksebladet. Det er bladet fra én eller anden pensioneret warboss på en wyvern, jeg købte da farfar var ung :)

Quote from: Wizz on 24 December, 2010, 10:27:01
Venstre øje (for os) på skjoldet virker lidt kedeligt ift. det højre?

Øjet er som det er indtil en dag hvor jeg æder to dåser spinat lige i rap, trutter i piben og rammer dem lige som en sveske ;D
Jeg prøvede at gøre dem røde og usandsynligt vrede og væmmelige, til Paaschburg foreslog at lave glowing eyes. Jeg har prøvet med blå og grøn på øksen, men kunne ikke rigtigt få det til at "lyse". Så jeg besluttede mig for at stille ham i vindueskarmen og kalde ham færdig for nu.

Det har været en fantastisk motivation, at skrive på denne blog om mit lille hobbyprojekt. Det er jo en noget anden hastighed jeg maler i, end så mange andre gør. (Jeg har aldrig malet en figur så hurtigt før, og samtidigt været så tilfreds med det (næsten) færdige resultatet)
Jeg har før takket folk der kommenterer, riser og roser, kritiserer og læser med. Men gør det gerne i igen. Nu.
Fedt at opdage så mange ligesindede nørder. Respekt. Eller noget...

Det klør alvorligt i nallerne for at komme i gang med næste skabning der skal sværtes til ;)

Frederik

Jeg købte denne figur for læænge siden i Næstved. ½ pris, da det var udgåede modeller fra Rackham:) Er der noget med de er stoppet med at producere Confrontation figurer...?

Har luret på den i et godt stykke tid.
Det er en fuldstændigt fantastisk, detaljeret og sprød støbning. Lidt á la Kelzaral the Diabolical (Kattemadsfiguren)
GW's stab af støbere kunne godt lære lidt her... ::)

Andenpladsen af Det-her-vil-jeg-også-rigtigt-gerne-gøre-noget-ved-projekter, indtages af de nye plastic flodtrolde. Fra GW. Udmærkede støbninger, ej heller metal :)
Men for fanden da. Det er godt nok en anden slags figurer end Grimgor Ironhide. Store flader og få detaljer. Måske skulle jeg plage konen om en Airbrush ;D Jeg tror den kunne være rigtig lun at sidde og være ukontaktbar med.

Næste step bliver en base til Ogren.

kmnbrush

Jeg synes absolut godt du kan være tilfreds med din ork. Det er vel også meget sundt, at komme igang med et nyt projekt.
Omkring er nyt projekt, så går min stemme absolut til Rackham elefant bæstmanden, deres figurer er helt klart uden sidestykke. (Her er lidt inspiration)
Mht. Rackham, så har de ikke produceret deres legendariske metal dukker i en række år, og det nyeste er at de helt er ved at lukke bixen.
Male Blog (R.I.P) - CMON

Frederik

Quote from: kmnbrush on 26 December, 2010, 14:16:56
Mht. Rackham, så har de ikke produceret deres legendariske metal dukker i en række år, og det nyeste er at de helt er ved at lukke bixen.

Det var da godt nok ærgeligt. Men deres skulptører burde vel kunne få afsat nogle nye kreationer andre steder.

Gutten har været i acetonebad to gange nu ::)
Jeg bliver sgu begejstret hver gang jeg sidder og klistrer ham sammen igen. Så mange detaljer proppet ind på sådan en dejlig krop. To ure, potter, pander og mad i lange baner. Jeg skal lige have sat ham ordentligt i gang. Snabeldyret på skuldrene er vel at betragte som et slags fokuspunkt på denne figur. Så ingen slinger i penslen her :)

Takoda

Jeg har et par Rackham figurer hist og her. Blandt andet en super fed centaur boss.
[color=darkred]Jesper[/color]
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar
Warmachine - Protectorate of Menoth

Frederik

Quote from: Takoda on 26 December, 2010, 17:03:11
Jeg har et par Rackham figurer hist og her. Blandt andet en super fed centaur boss.

Vi vil se billeder!

Måske kunne figurerne ligefrem gå hen og blive samlerobjekter?

Frederik

Jeg har kæmpet med snabeldyrets øjne så godt som hele dagen :(
Fire acetonebade senere, er jeg ved at være tilfreds.

Det er måske ikke helt til at se på billedet, men figurens øjne er langt fra ens. Øjenlåg og rynker er meget forskellige, så jeg har dæleme haft mit hyr med vaskeri og skygger. Det har været relativt nemt at lave et godt resultat omkring hvert øje hver for sig. Men sammen... For satan da.

Ellers prøver jeg at arbejde lidt utraditionelt på resten af dyret. De dybeste steder har fået en brunlig farve, og jeg regner med at blende op herfra.

Jeg skal have lavet noget andet håndtag til ham. Det er virkelig en tung sag at sidde med længe.

Basen er ikke regnet helt ud endnu. Jeg hælder mest til noget smadret kroagtigt. Jeg synes han  minder om en gut der nemt kunne gå hen og blive utilfreds med indlogeringen.

merlin

Din rustning er blevet helt fantastisk..
glæder mig til at følge med i dit næste projekt her....
Thumbs up...

mvh. merlin

Frederik

Det er ikke helt nemt det snabeldyr >:(

Jeg prøver sådan her. Flere glazes og en masse vaskeri, så tror jeg det funger.
Der er kun brugt tre farver, VMC Chocolate Brown, VMC German Field grey, og en lys grå også fra Vallejo.

Prøv lige at lur' på alle de detaljer. Damn der er sgu blevet spændt nogle varer på den krop :)

leahciM

Han er sej!

Først troede jeg snabeldyret var hans hoved...  :P

Farven ser nu ganske fin ud. Tror det hjælper som helhed når du har malet resten også. Lige nu ser det lidt flat ud, men ellers gode skygger.

Ja han er klar til hver en situation  8)

Paaschburg

QuoteFørst troede jeg snabeldyret var hans hoved...
Du var absolut ikke den eneste der havde stirret sig blind. Jeg må grine lidt af mig selv.

Fed figur, og spændene nuancer du får arbejdet frem i huden. Jeg er urolig for at give for tidlig kritik, da det jo er en proces. På nuværende tidspunkt synes jeg dog at snablen, i sær mod bunden, ser meget støvet ud. Måske arbejde arbejde lidt grundfarve tilbage på samme måde som på toppen, så lyskilden ikke er så markant.

Øjnene og toppen af snabelen er super sprøde. Lækkert arbejde.
Mathias Paaschburg, Odense - Silver SurferMit Galleri - Cadia's Red Eagles  maleblog

Takoda

Quote from: Rancor on 26 December, 2010, 17:46:15
Quote from: Takoda on 26 December, 2010, 17:03:11

Vi vil se billeder!

Måske kunne figurerne ligefrem gå hen og blive samlerobjekter?
Må se om jeg kan finde dem og et kamera :)
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar

Frederik

Jeg har prøvet at knokle en smule grøn og rødbrun ind i dyret.
Der er startet på trøjen, mangler en masse shading.

Rart med kommentarerne :)

Det er i øvrigt meningen, der skal hænge et stort skjold i kæderne på hans mave, men jeg er helt vild med hans vom, sååå... Jeg tror jeg gemmer skjoldet til noget andet ;)

Og så fik jeg øje på de dér Dark Eldar Helions... Det rykker i dankortet...

Nixon

Angående din Orc, ser lækkert ud. Basen virker dog lidt tam, mangler lidt flere farver og  teksture.

Frederik

Quote from: Nixon on 28 December, 2010, 11:23:37
Angående din Orc, ser lækkert ud. Basen virker dog lidt tam, mangler lidt flere farver og  teksture.

Basen er nok blevet lidt... Tam. Tam er vist meget rammende. Måske den burde laves om. Jeg er dog rigtigt glad for skiltet. Det refererer til sangen "Gateways" af Dimmu Borgir. (Det er tyvstjålet fra den ;))
Men enig. Der kunne måske laves noget svampe/løvvæsen, for at give lidt mere kulør. Den falder meget i ét med figuren.
Tak for kritikken.

Og så har jeg været i butikker i dag. Med knægten. Jeg var nødt til at vise ham hvad RIGTIGE mænd (og kvinder) laver, når de har fri. Og for dælen da... Dark Eldar Hellions... Nøøj hvor er de fede. Mander-mander. Jeg er gået i gang med at pudse og file på en.

Hvis der er nogen der kan huske, dengang der virkelig var superhelte til, kan de sikkert også huske at Spiderman ikke hed Spiderman, men Edderkoppen! Han var heller ikke sådan en vatnavle dengang. Og så havde han sin helt egen tegneserie, man kunne plage sine forældre om at få. Dengang var en af hans værste fjender, en superskurk der var rigtig led... Den Grønne Gnom! Og han fløj på noget der i dén grad minder om en Hellion. Han er vist egentlig også med i en af filmene. Men da det var i tegneserien, da var det riddi godt!!!

Jeg er næsten gået i barndom ;D

Frederik

Og jeg er vist ikke den eneste, der er gået i barndom... :)
http://www.coolminiornot.com/266140

Fedt malet iøvrigt...

Takoda

WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar

Frederik

Rockstar

Øv.. Synes lige en ogre/elefant race var et fedt frisk pust..

Bortset fra det er det er lækker figur som jeg er sikker på, du nok skal få retfærdiggjort.
Stavefejl i signaturen er noget rod.

MagnusA

Og du siger, at elefanten dér ikke bliver produceret længere?

Frederik

Quote from: Rockstar on 29 December, 2010, 13:14:51
Øv.. Synes lige en ogre/elefant race var et fedt frisk pust..

Bortset fra det er det er lækker figur som jeg er sikker på, du nok skal få retfærdiggjort.

Aarhmen altså... Sådan var det jo heller ikke ment. Jeg blev bare helt rundt på gulvet, og var ved at tisse på tæppet af bare fryd, over sådan nogle sprøde Dark Eldars.

Der skal skam males videre på snabeldyrsgutten.

Hellions bliver et slags Puha-nu-driller-det-hele-alt-for-meget-projekt :)

Frederik

Jeg har klistret sådan én her sammen.

Det er godt nok nogle små bidder sådan en kommer i.

Basen skal være noget ødelagt byzone. Ruiner, skrot og den slags.

kmnbrush

Nu når du også er igang med noget fremtidigt flyvende elver, burde du evt. checke den aktuelle maleudfordring ud her på PF. (Så har du også en deadline motivator)

Ps. Jeg glæder mig til at se hvad du gør ved basen, den lyder detalje-rig.
Male Blog (R.I.P) - CMON

Frederik

Jeg fik malet lidt mere på snabeldyrs-gutten.
Jeg havde egentligt givet hans trøje en blålig farve, men tænker jeg vil male en del kobber på alle hans accesories-pynteting, med dertil hørende ir. Så jeg drejede den over på en lidt mere flaskegrøn farve. Kæmpede en del med lidt skidt støbning under hans ene arm.

Pølserne er ALT for røde, de får en tur når jeg kommer til maveskindet.

Snart må der sættes stødtænder på. Så kan jeg også få rundet snabeldyret af.

Det er efterhånden gået op for, der skal tænkes en del over farverne der sættes på gutten, så han ikke ender som en Anna og Lotte kreation. Jeg må passe på han ikke bliver alt for spraglet :)