News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Rancors - ældre - maleblog

Started by Frederik, 22 September, 2010, 18:46:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

TrueRonin

Jeg vil ha' dit talent.  :'(
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

Paaschburg

Ja det er virkeligt flot kluns...
Mathias Paaschburg, Odense - Silver SurferMit Galleri - Cadia's Red Eagles  maleblog

Frederik

Quote from: TrueRonin on 30 December, 2010, 21:33:50
Jeg vil ha' dit talent.  :'(

Jeg siger ydmygt tak, for sådan en rose.

Når det så er sagt, tror jeg du ville klaske dig på lårene af grin, hvis du kendte til mit årlige acetoneforbrug... For fanden mander, jeg får dyppet nogle figurer i Fortrydervæske :(

Jeg har ikke et vældigt antal færdige figurer stående, jeg er udpræget tilfreds med, men jeg øver mig som en vild :)

TrueRonin

Det er vel også en dyd at stræbe efter perfektion?

Hvis du skal brænde nogle hjerneceller af for at opnå det så pyt med det... Jeg vil bare se det flotte resultat. ;D

Min trader tråd.

MagnusA

Jeg er helt enig i, at denne fantastiske figur bør holdes lidt nedtonet i farven, men samtidig skal du passe på med lige præcis trøjen, så den ikke falder i med ørerne.

Frederik

Tidspunktet taget i betragtning, er jeg fandeme en nørd ;D ;D ;D

Ryback

Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Frederik

havshoj

Der må jeg give jer ret - sidder her nu med ondt i hatten.

Frederik

Jeg har malet maveskind i aften. Og spist chips og drukket reperations-hygge bajsere ;D
Stødtænderne har bare fået basecolour, for at hjælpe farvetemaet på vej. Nå-ja. Og lidt vask.

havshoj

Jeg kan godt forstå at du ikke vil dække den fine mavse med et skjold. ;)

Frederik

Det er længe siden, jeg har malet kobber. Der er en del af hans udstyr der skal være kobberfarvet, så jeg tænkte jeg ville teste lidt på skjoldet og albuebeskytteren. Jeg er blevet OK tilfreds med resultatet.
Maven er gjort en anelse rødere.

Har brugt det meste af dagen på at stirre ud af vinduet, og prøve at vænne mig til tanken om uret der ringer kl. 04:45 i morgen tidlig :( Og pleje tømmermænd.

kmnbrush

Dit kobber er blevet rigtig godt, dog har oxideringen et hvidt skær (typisk bliver det først hvidt i sidste del af processen: CU -> Grå/grøn -> Tyrkis -> Hvid, eg. for at der er hvidt tilstede, skal der være markant mere tyrkis), men jeg gætter på at det skyldes billedet.
Jeg er ikke helt vildt med huden på maven, den ser lidt flad ud, og kunne i min øjne godt bruge lidt mere dybde.
Male Blog (R.I.P) - CMON

TrueRonin

Jeg vil sige at maven ser perfekt ud som den er nu, jeg tror simpelthen at billedet driller hvad angår dybde. Dertil skal det siges at dit kobber er noget at det bedste jeg nogensinde har set...

Min trader tråd.

Den store aben

Quote from: TrueRonin on 03 January, 2011, 14:27:33
Dertil skal det siges at dit kobber er noget at det bedste jeg nogensinde har set...

Ja det ser fanme godt ud.

aben

ps. er tosset med din blog
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Takoda

Lyst til at skrive hvordan du har lavet skjoldet? :)
[color=darkred]Jesper[/color]
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar
Warmachine - Protectorate of Menoth

Frederik

Selvfølgelig har jeg lyst til at fortælle hvordan skjoldet er malet.

Følgende farver er brugt: VMC Copper, GW Chaos Black, GW Rotting Flesh, GW Jade Green og VMC Smoke.

Jeg startede med en grundfarve af Copper og sort, ca. 5:1, altså kun et lille skvæt mørkt til kobberfarven. Kobberfarven er meget orange/blank i sig selv, og jeg synes den skal dysses lidt ned for det bedste resultat. Der er givet omkring 3 tynde lag.
Næste step er Smoke blandet med sort, og husk at fortynde med rigeligt vand. Også her er der givet 3 tynde lag. Jeg tror også jeg stiplede lidt med knap så tynd smoke ??? Jeg gjorde i hvert fald på albubeskytteren.
Så har jeg blandet to meget tynde vaske af hhv. Rotting Flesh og Jade Green. De lægges i de dybeste recesser på skjoldet. Først Rotting Flesh og bagefter Jade Green, hvor de største områder med ir er, helst mens første vask er lidt våd.
Nitter, den øverste del af midten af skjoldet og kanten der vender opad, får så en forsigtig tur med grundfarven som highlight.
Der sluttes af med ren kobberfarve, de "højeste" steder.
Måske man også kunne vaske med lidt gråt?

Rockstar

Lige umiddelbart vil jeg stemme nej til at vaske med grå. Det er super som det er, dog savner jeg en ganske lille smule grøn i iret.

Fin guide forresten ;)
Stavefejl i signaturen er noget rod.

kmnbrush

Flot med en vejledning, og godt nærbillede, man kan virkelig se detalje graden i malearbejdet.  :)

Jeg syntes hellere ikke en grå vask ville passe (se min tidligere reply).
Male Blog (R.I.P) - CMON

Takoda

Super! Mange tak for guiden. Du har lige givet mig en undskyldning for at prøve at male kobber :)
[color=darkred]Jesper[/color]
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar
Warmachine - Protectorate of Menoth

Nixon

Ser lækkert ud. Jeg vaskede engang nogle Cryx Bonejacks med hvid og det virkede ret godt, fordi det tog alt det skinnede ud af metallet og lagde sig der hvor ir skulle placeres.

Frederik

Kelzaral the Diabolical... (Kattemaden) For Høøølvede da, hvor den dukke bliver ved at tone frem på min nethinde.
Over 24 gange, har jeg taget mig selv i, at sætte synet på uendeligt, og tænke på ham.

Frygteligt at så fed en figur skal ligge og skvulpe i DET EVIGE ACETONEBAD!!! (Indsæt dyster stemning og bøj hovedet i ærefrygt)

Jeg har en ide om, at the trunk-dude, Hellions, de nye skeletter jeg har bestilt (der ikke engang er kommet endnu) plus de mange andre projekter, kommer til at dele min opmærksomhed med ham.
Han skal fiskes op, spartles ud og grundes. Måske endda have en ny base.

Nu bliver det faktisk langhåret...
For 1½ år siden, var jeg tilfældigt i Næstved, for at købe en dinosaur til knægten. Konen satte os  vist til at passe en plads i køen i Bilka, men det vælger jeg at fortrænge, mest for mit egen skyld.
Som en anden åbenbaring, får jeg øje på en kurv på gulvet mærket med 50% (i en legetøjsforretning. Ikke i Bilka) To rigtigt fine figurer skiller sig ud; Snabelmanden og Kelzaral the Diabolical. De bliver købt på stedet. Uden fruen opdager det. Naturligvis.
Efter de første 2 acetonebade, mister han den arm. Og det var altså før der var terroristdyr i huset.
Laaange blev dage og nætter. Ligeledes blev al musik traurig, der omgav vort ellers idylliske hjem. Alle var kede af det. Og græd som piskede. Det var hele tiden mørkt. Alle fik fodsvamp.

Aaarj... Ikk helt så'n. Men næsten. Jeg fik ryddet fuldstændigt op i vores bryggers, bare for at finde armen. Men ak...
Så opdagede jeg dette Forum. Armen blev efterlyst, og ba-da-bing... Jeg stod pludselig med en komplet figur.

Mit nørde-gen byder mig simpelthen at tage omkring denne figurs base, udelukke familien og gå i gang. Sideløbende med alt andet selvfølgelig. Ingen tvivl om det.   

Jeg krydser mine krogede nørdfingre, og ser hvad morgendagen bringer.

Mal nu for helvede din spade. Du sidder bare og skriver på din "interessante" blog >:(

Daxtor

Stor respekt herfra for resultatet med orcen og din elefantmand, det bliver rigtig godt! Kobber effekten er spot on :)

Jeg havde godt nok forestillet mig maven/huden i samme farver som hovedet, men du skal nok komme frem til et fedt resultat :) Keep'em'coming!

Rockstar

Altså nu er hovedet jo heller ikke malet endnu?

Hvilket leder mine tanker hen i retningen af progression ;)

Kan du så komme igang!
Stavefejl i signaturen er noget rod.

Frederik

Så småt går det fremad...
Har været ramt af arbejdsdage på knap 12 timer, og fandeme også vaskeægte mandefeber.
Gåt dahm, influenza slår som en kummefryser fra 3. sals højde :( Og når konen så prøver at pive højere end én selv... Naaarjj mand...
Arbejdslampe og feberøjne er da i den grad ikke en god cocktail.

Billeder...

Der er brugt Dheneb Stone, Iyanden Darksun og en hulens masse brune farver. Der er sluttet af med sort. Sølvet malet pinligt traditionelt... Boltgun - Mithril silver og lidt sort vask.

Det er den lækreste dukke, der til dato er blevet ramt af mine pensler. Upåklageligt modellérarbejde.