News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Restriktioner til Lethian IX

Started by VonPanne, 01 December, 2010, 23:16:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kreon

Uuuuuhhh så vil jeg gerne have lov til at stille en ghorgon temahær!  ;D

VonPanne

Det er skam helt i orden - du kører bare på med det Ghorghon tema der hedder lige så mange Ghorghons som du har lord choices med ;)

@ Omalley69
Bare send det til mig i en PM. Jeg kan dog ikke love at jeg når at kigge på det inden torsdag, så jeg håber da at du vil tilmelde dig selvom du ikke kan spille en temahær :)

Api

hello...

hvordan med en slayer-hær fra storm of chaos?

og i så fald... er malakai makaissons og hans goblin hewer så lovlig?

mvh

Ulrik
and it's gone.

Lasse

Jeg husker doom seekers som det største problem i den hær.
Edit: Efter lige at have læst reglerne med 8.th edition er doom seekers nok ikke helt så problematiske alligevel.
Til gengæld er deres bonus move og mange dispel terninger rimelig sejt, og der er lidt regeludfordringer omkring netop Goblin heweren og hvordan krigsmaskine med en karakter tilknyttet virker regelwise. Måske kan man skæve til Anvil of doom reglerne ;)
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

VonPanne

Mit net var nede i går, så jeg fik ikke mulighed for at kigge på noget som helst.

Mht. Slayerhæren så husker jeg den også som lidt en afstikker i Lethian sammenhæng, men vi tillod den for nogle år siden da Storm of Chaos kom ud, dog med nogle modifikationer. Det må vi lige kigge på i weekenden.

Lasse

Hvad med skjolde til BSB´er fra gamle armybooks ...  specielt Bretonnia ;)

Api

cool nok... vil gerne vide det hurtigst muligt...
skal nemlig vide hvad jeg skal male ;)
Edit: så hvad... dispel dice kan man vel bare køre som 'dværgene' har det nu? det betyder intet for mig...
det mere om i ville lave et par hurtige regler/retningslinjer for slayer hære... med deres skills og alt det der... eller om jeg bare skal stille en helt almindelig dværge hær...
har ikke spillet med slayer hæren før... så derfor syntes jeg det kunne være spændene.
and it's gone.

okkel

Quote from: VonPanne on 20 December, 2010, 21:45:32

Derudover tæller weapons teams blot som en del af enhedens pris (altså ingen kampmaskine choices).

Vær dog opmærksom på at en del weapon teams gør deres enhed til et skydende choise (ikke at det bør være et stort problem for en skavenhær at få plads til)

okkel

Quote from: andse on 14 December, 2010, 07:50:57
T?ller den gratis enhed i TK med som et corechoice (mht. minimum 3 enheder)? t?ller den med i forhold til min 1/3 af enhederne skal v?re infantry?

Vi tager den som sagt til et m?de i weekenden men med mindre andet er n?vnt skal reglerne naturligvis overholdes. Dvs den eneste fordel ved bonusenhedden er at den ikke koster dig point. Den skal stadig overholde max 350 point incl karakterer, oprustes, medregnes i bottletest osv.

Incantations... bruger de PD ligesom til GF?

Bliver snarrest opdateret, men nej nok ikke.

okkel

Quote from: Omalley69 on 03 January, 2011, 14:53:16
er der mulighed for at få lov til at tage tema hære med, der ellers bryder nogle af reglerne?

Vi har med vilje lavet restriktionerne så der burde være plads til temahære. Det er blandt andet derfor vi ikke har noget max på gentagelser af core choises (bliver denne frihed misbrugt vil vi dog gøre noget ved det når vi ser det - så er i advaret) men hvis man har en helt bestemt temahær i tankerne så kontakt os da endelig. Jeg kan dog allerede sige at "Jeg vil gerne lave en ren bereden ork og gob hær", "En HE flåde hær hvor alle har buer", "en crusade hær kun med knights" osv vil få et nej fra os.

okkel

Quote from: Lasse on 05 January, 2011, 16:50:50

Jo alle bsb'er må få skjolde hvis deres hero choise normalt må (jeg har ikke lige overblik over om andre potentielle bsb'er end slanen ikke må få skjold normalt).

okkel

Quote from: Fredo on 27 December, 2010, 01:54:01
jeg har lige et spørgsmål: empire detachments, tæller de som en del af et unit, eller tæller detchmentet for et unit i sig selv, når man tænker på maks 50 i et unit samt for maks 300 point?

Detachments tæller som en selvstændig enhed med hensyn til pris og størrelse men tæller hverken den ene eller anden vej med hensyn til reglen om antal ikke skydende infanteri choises.

Lasse

Quote from: okkel on 06 January, 2011, 03:04:46
Quote from: Lasse on 05 January, 2011, 16:50:50

Jo alle bsb'er må få skjolde hvis deres hero choise normalt må (jeg har ikke lige overblik over om andre potentielle bsb'er end slanen ikke må få skjold normalt).

Ok. Jeg kan også spørge lidt mere generelt, for jeg kom jo i tanke om, at jeg ikke bare kan købe et magisk våben   :'(

Er det korrekt, at man kan ignorere de begrændsninger til equipment som en character opgraderet til BSB i ældre army books er ramt af?

VonPanne

Medmindre vi har overset et eller andet hul, så ja, en BSB opgraderet karakter, må tage det samme udstyr som en karakter af samme type der ikke er opgraderet :)

Angående Slayer hæren, så har vi besluttet at det må blive et nej til den, da vi mener at det kan give for meget ubalance med en hær der ikke kan flygte i et spil som Lethian. Sidste gang den var med havde den vist færre point til rådighed for at kompensere for fordelen, men vi vurderer at det vil være sjovere for alle parter hvis Slayer hæren ikke er med.

Api

restriktioner til dwarfs... er der nogle? 
and it's gone.

okkel

Nej dværgene har ikke nogle hærspecifikke restriktioner og skal bare koncentrer sig om at overholde de generelle restriktioner.

Lasse

Jeg havde ikke lige set denne:
QuoteMax. 4 Monstrous Infantry må købes i en enhed
Jeg antager ogres er fritaget?

Morsing

nææææææh!! :D muhahahahha - White for the Win!

mere alvorligt.. Wizards som dør i et slag, og så fås tilbage i oprustning.. kan de skifte lore?

Lasse

Quote from: Morsing on 10 January, 2011, 11:59:43
  mere alvorligt.. Wizards som dør i et slag, og så fås tilbage i oprustning.. kan de skifte lore?

Det er jo en ny wizard du køber, så ...

Morsing

også det jeg selv tænkte.. :P men ja, kom jo lige i tvivl... :D - some med dine nu meget små ogres ;)

okkel

Præcis. Man skifter lore ved at afskedige sin gamle troldmand og opruste en ny. Hvis den gamle er død så kan du springe skridt et over.

(Rent fluffmæssigt er døde karakterer ikke nødvendigvis døde men bare alvorligt sårede. Man kan så enten bruge oprustningstid på at få dem helbredt eller hyre en ny - tiden er bare tilfældigvis den samme. Ens general med baggrundshistorie forsvinder altså ikke bare fordi han er blevet skudt i slag et.)

okkel

Quote from: Lasse on 10 January, 2011, 11:54:14
Jeg havde ikke lige set denne:
QuoteMax. 4 Monstrous Infantry m? k?bes i en enhed
Jeg antager ogres er fritaget?

Hmm det antager jeg ogs? de er. Vender den lige med VonP men regn med det indtil videre.

Pille

Er det tilladt at købe command modeller til den gratis enhed Heavy Horsemen som Tomb Kings får? Det vil nemlig hjælpe på mine muligheder for at stille sådan en enhed.

Olsen

For alle magic lores gælder det at en 6'er spell ændres til Signature spell

Hvordan fungere dette med OnG's lores ?

okkel

Vi vender tilbage til den med toomb kings.

Har man ikke en signature spell er det den man kan bytte sig til.