News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Battle report - Titan legion vs Guards, guards, guards

Started by Speaker to Machines, 11 January, 2011, 01:45:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Speaker to Machines

Hej,

Som lovet, en battle report efter mit og Jacobs slag i aftes:

http://sdahl.net/~sdahl/whepic/20110111/index.html

(højreklik/vis billede for at se dem i større format)

Det var ikke helt så ensidigt som rapporten måske kan foranledige en til at tro - i tur 2 og 3 kunne Jacob ikke aktivere sine enheder for hverken guld eller trusler, og så er det altså bare op ad bakke.  For mig til gengæld virkede alting som det skulle, og når nærkampstitanen så heller ikke kan fejle sine armour saves, så endte det som det måtte.

Jeg kunne egentlig godt prøve at spille det samme slag, hvor vi bare byttede side.  Det må vi prøve næste gang vi spiller asymmetrisk!
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Tak for et godt spil (to faktisk- da vi nåede at spille næsten et helt spil inden vi fandt ud af, at vi ikke havde fået afstemt objektiverne for spillet.)

Scenariet virkede ok. Det var skægt med forskellige typer af objektiver og forskellige typer af enheder. Jeg er klar på mere af samme slags.

Det var episk at se horderne af infanteri, kampvogne og artilleri blive most tilbage af de store titaner. Spillet havde mange gode filmiske sekvenser.

Jeg havde glemt mine fly og skulle have haft to sqd. thunderbolts i stedet for det ubrugelige bombard batteri.

Det ville have hjulpet med at holde mit art. i live og fjerne skjolde på de små hurtige warhounds.

Nå, men sådan kan man jo ikke regne med altid at have det rigtige grej i felten.

Jeg er meget tilfreds med sammensætningen af ig'erne. Det ser super godt ud med så mange mænd og kampvogne. Titanerne kan iøvrigt regne med at møde hårdere modstand i takt med at de kommer længere ind i kampagnen....håber jeg.

/jacob

Frede

Hvad sagde jeg ren Titan walkover.. ;)

Det ser fedt ud. Og det lyder til at det kan blive starten på en god kampagne. Det er nogen gange meget sjovere at spille lidt mere ulige spil. Det bliver trist at spille turnerings objektiver altid.

Thumbs up!

- F -
In other News: Så har jeg lige samlet 4 warlords....

JacobFrandsen

I det første spil fik jeg skåret den ene warlord og en warhound godt ned, selvom StM blot skulle forsøge at få sine titaner ud over et eller andet sted på min baglinje. Det er altså ikke umuligt, at stoppe titanerne.

Jeg forsøgte at sætte mine IG'ere op så de både så rigtige ud og ville give et spændende spil. Det er en svær balance at ramme.

En anden måde at lave assymetriske scenarier, men hvor konkurrence elementet var forøget kunne være følgende:

Man definierer en forsvarsstyrke. Eksempelvis den IG-hær som jeg havde med (den er en fin repræsentation af en IG-battalion med masser af støtte. Herefter definerer man nogle objektiver og en modstanderliste som skal angribe.

De to spillere byder herefter på hvor mange point af den givne modstanderliste man skal bruge på at opnå objektiverne - alle tricks gælder - intet er for cheasy. Den der byder lavest bliver angriber med det budte pointtal.

/jacob

Speaker to Machines

Quote from: JacobFrandsen on 11 January, 2011, 09:52:04
Man definierer en forsvarsstyrke. Eksempelvis den IG-hær som jeg havde med (den er en fin repræsentation af en IG-battalion med masser af støtte. Herefter definerer man nogle objektiver og en modstanderliste som skal angribe.

De to spillere byder herefter på hvor mange point af den givne modstanderliste man skal bruge på at opnå objektiverne - alle tricks gælder - intet er for cheasy. Den der byder lavest bliver angriber med det budte pointtal.

Det lyder da sjovt, plus det giver en mulighed for at prøve at spille hære som man ikke selv har.

Man skal nok byde med en komplet liste til angriberen, og ordne bud osv. inden dagen, så begge parter ved hvilke modeller de skal have med.
Stephan Dahl

TF Riley

Fedt I får spillet noget Epic! Og lækkert med alle de malede figurer. Håber at dem på mandag :)

JacobFrandsen

Jep. Jeg tager både guards og marines med + to prospekts, der gerne vil snuse lidt til duften i bageriet.

Apropos spil: Dine squats (eller chaos?) skal vel også engang have mulighed for at bombe sagesløse IG'ere til mos?

/jacob

TF Riley

Det kunne være fedt med et spil snart, men det må vente til efter intro-dagene. Vi kunne evt. holde en lørdag eller søndag i februar, hvor vi mødtes nogle stykker og spillede på kryds og tværs.

JacobFrandsen

Super god ide! Så kunne man lige nå et par modstandere og et par lister på en dag.

Når først grejet er sat op, tager det jo ikke så lang tid. StM og jeg spillede 1 3/4 spil på ca. 3 timer.

/jacob

Speaker to Machines

Jeg regner med at tage 2x Eldar Warhost og 1x Titan Legion (3K hver) med næste mandag; Så er der lidt at vælge mellem.
Stephan Dahl

JacobFrandsen

jeg antager, at vi skal præfabrikere lister, så vores gæster ikke skal bruge halvdelen af tiden med fedtede lommeregnere og ternet papir.

Hvor mange point var det nu?

/jacob

Speaker to Machines

3K, ikke?  Jeg regner med at tage et pænt printet ark med til hver hær, så man kan se hvad der er, hvad det koster, og måske endda hvad det kan.
Stephan Dahl

TF Riley

Lav et par 2k lister med en 5-8 aktiveringer af forskellig slags.

Evt. en fast attack-, defensiv- og all-round-liste, så der er lidt valgmuligheder.

Tænk ikke over restriktioner, mere på hvad der kunne være sjovt og nyttig at bruge i forhold til at lære spillet.

Nighteye

Jeg må lige se om jeg kan få et adgangspas i denne måned, så kan jeg også stille med nogen mariner til folket.
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker