News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Kampagneregler

Started by VonPanne, 04 December, 2010, 22:34:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VonPanne

Kampagnereglerne kan downloades på denne side: Linky

Hvis der er spørgsmål, så stil dem i denne tråd. Ligesom sidst vil der komme en eksempeltråd der forhåbentlig kan besvare nogle tvivlsspørgsmål :)

Og ligesom sidst kan det ske at der kommer smårettelser, så vent med at printe dem ud indtil et par uger før spilstart ;)

Asger

Hvordan giver en sejr VP hvis man spiller mod flere? Er det per gang man får bare én modspiller til at bottle?

Asger

VonPanne

Citat fra reglerne:

Quote from: Lethian reglerneNår en hær fejler en bottle test eller trækker sig frivilligt, får modstanderholdet 4 victory points. Såfremt der er mere end ét fjendtligt hold på slagmarken overfor hæren der trækker sig, bliver de 4 point delt mellem disse hold (også selvom de måske ikke er allierede).

Så ja, det er pr. hær der bottler på bordet. Hvis du tæver to hære alene, hiver du således 8 VP hjem til dit hold. Hvis der er en hær fra et tredje hold (uanset om I er allieret eller ej), skal du dele de 8 VP med det tredje hold.

Hvis du spiller alene mod to andre og når at få den ene hær til at bottle før du selv bottler, får begge hold 4 VP.

Butler

Jeg er kommet lidt i tvivl om hvordan man egentlig skal regne ud hvornår man skal tage bottletest eller ej. Er det ligesom et normalt spil hvor sidste mand i en given enhed skal udryddes før enheden tæller med i regnskabet (1 mand tilbage ud af en enhed på 50 mand tæller som 0p mistet?) eller skal man løbende holde øje med hvor store tab ens enheder har lidt? Eller en hel tredje mulighed er at halve enheder tæller som halvt udslettet som i 7. ed.?

Butler
Stolt medlem (læs: prygelknabe) af "9000 Evil Bastards of DOOM!!!"

Min PF Traders tråd kan ses her.

Lasse

Så fik jeg læst reglerne:

Der står vist ikke noget med rejsetider i jeres regelpakke, men det er noget med at den er den samme for alle veje nu?

Kan man rerolle et bottle test, hvis BSB´en er i live?

Hvis generalen dør i et slag, og man ikke kan flygte til et af sine egne len, "overlever" generalen så stadigt ellers skal han oprustes?

Og den dér 30 min. regel. Er der undtagelser eksempelvis for holdledere? ;)
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

VonPanne

@ Butler
Enheder skal være helt døde før de tæller med, ligesom normal VP optælling i 8th ed. Det eneste man skal være opmærksom på er at man også skal huske at tælle enheder på flugt med. Så snart de rallier tæller de ikke med mere.

Det jeg ville gøre var før kampen at sørge for at vide ud af hvor min bottle grænse er, og så under kampen hver gang jeg fjerner en helt død enhed fra bordet, sørge for at skrive enhedens pris ned på et stykke papir, så jeg hurtigt kan lægge sammen i starten af min tur og lægge evt. enheder på flugt til. Jeg skal ikke kunne sige om nogle deltagere har fundet smartere måder at gøre det på :)

Quote from: Lasse on 13 January, 2011, 21:11:06
Der står vist ikke noget med rejsetider i jeres regelpakke, men det er noget med at den er den samme for alle veje nu?

Nej, der er ikke samme rejsetider alle steder.

Der kommer et kort med rejsetider når okkel får tid. Hvis I savner et nogenlunde overblik nu, kan I kigge på kortet fra sidst. De justeringer der er kommet er at de lange rejsetider nu højst er på 25 min. (bortset fra dem der "springer et len over"), nogle 25 min. tider er sat ned til 20, og nogle 15 min. tider er sat op til 20. De 15 min. tider der er tilbage, er dem omkring hovedvejene. Portalerne har stadig kun 5 min. rejsetid, så grøn og røds land er forbundet hurtigere internt end hvad man lige umiddelbart ser på kortet.

QuoteKan man rerolle et bottle test, hvis BSB´en er i live?

Nej, en bottle test kan aldrig reroll'es.

QuoteHvis generalen dør i et slag, og man ikke kan flygte til et af sine egne len, "overlever" generalen så stadigt ellers skal han oprustes?

Han skal oprustes (svarende til en tur på hospitalet).

QuoteOg den dér 30 min. regel. Er der undtagelser eksempelvis for holdledere?

Jeg går ud fra at du mener den om hvor lang tid man må bruge på sin tur? I så fald, nej, ingen undtagelser. Der er grænser for hvor meget generalen kan distrahere sig med overordnet strategi, når han er ved at tæve løs i en eller anden kamp :)

VonPanne

Opdateret:

QuoteKan man rerolle et bottle test, hvis BSB´en er i live?

Nej, en bottle test kan aldrig reroll'es.

Lasse

QuoteDog må hver enhed kun charge og skyde på 3+
(inklusiv kampmaskiner) i første tur.

Har dette nogen effekt på magi, hvor man får en unit til at rykke i nærkamp eller skyde, og hvis det har, hvordan?

Neferazo

Ang. oprustning:
Opruster man en enhed for en pointværdi svarende til antallet af døde modeller? F.eks. har jeg mistet i 3 modeller i et unit á 12 stykket, og 26 modeller á 5 point stykket. Når jeg så opruster mine 100 point pr. 5 minut, bruger jeg så 36 af disse point på det førstnævnte units 3 modeller, og de resterende 64 (i praksis 60) på at opruste det andet unit for 12 modeller? Hvis jeg altså vælger at prioritere således?

Og de ubrugte 4 point, kan jeg anvende dem i efter de næste 5 minutter, så jeg har hele 104 point at gøre godt med?  :)

Tak, håber ikke at mit spørgsmål er alt for langt ude, det er mest for at få det klarificeret  ;)

okkel

Quote from: Neferazo on 17 January, 2011, 23:43:20
Ang. oprustning:
Opruster man en enhed for en pointværdi svarende til antallet af døde modeller? F.eks. har jeg mistet i 3 modeller i et unit á 12 stykket, og 26 modeller á 5 point stykket. Når jeg så opruster mine 100 point pr. 5 minut, bruger jeg så 36 af disse point på det førstnævnte units 3 modeller, og de resterende 64 (i praksis 60) på at opruste det andet unit for 12 modeller? Hvis jeg altså vælger at prioritere således?
Ja. Husk også med hensyn til prioritering at du først skal gøre enhedder lovlige.

Og de ubrugte 4 point, kan jeg anvende dem i efter de næste 5 minutter, så jeg har hele 104 point at gøre godt med?  :)

Ja. I praksis regner du bare ud at du har fx 20 minutter til at opruste og dermed kan opruste 400 point. Bliver du så tvunget til at rejse allerede efter 10 minutter må du jo så finde ud af hvad du nåede at opruste.

Neferazo

Okay, perfekt, tusind tak :)

Ablabab

Så Skavenspillere har lige knap 42 % chance for at klare en bottle test? Av for den - måske man skulle kigge forbi og se hvordan de klarer sig.
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Lasse

Quote from: Ablabab on 19 January, 2011, 14:48:19
Så Skavenspillere har lige knap 42 % chance for at klare en bottle test? Av for den - måske man skulle kigge forbi og se hvordan de klarer sig.

Ja, men det kræver jo lige, at man kan få slagtet halvdelen af skadedyrene først :)

okkel

Quote from: Ablabab on 19 January, 2011, 14:48:19

Erfaringsmæssigt har de klaret sig ganske udemærket. De glider ret nemt igennem restriktionerne og har let ved at lave en fornuftig hære i mindre slag.

Neferazo

Der står i reglerne, at der bliver brugt Giant Fanatics regler for LoS. (http://www.giantfanatic.dk/download/74/)

Inkluderer dette også reglerne om Cover, som står i dette afsnit?

hulla

må det vel gøre, hvis det de regler som blir brugt

okkel

Quote from: Lasse on 17 January, 2011, 20:25:00
QuoteDog må hver enhed kun charge og skyde på 3+
(inklusiv kampmaskiner) i første tur.

Har dette nogen effekt på magi, hvor man får en unit til at rykke i nærkamp eller skyde, og hvis det har, hvordan?

Regn en fejlet skydetest som efter et fejlet charge og en fejlet charge test som at være rykket ind på bordet i starten af turen. Dvs må man med magi skyde selvom man har lavet et fejlet charge ja så må man også skyde hvis man har fejlet sit 3+ slag.

okkel

Quote from: hulla on 26 January, 2011, 19:16:49
må det vel gøre, hvis det de regler som blir brugt

Ja