Nanny Monarchy And Her Daycare! - zKoTTe Leger Med Malifaux

Started by zKoTTe, 29 October, 2010, 23:06:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

zKoTTe

Sådan der, en ordentlig update

Hamelin dukken er for sweet, du har en hel 50mm base at lege med og her er hvad jeg fik ud af den :)

Og her er lelu, jeg ville ikke have dukken til at starte med fordi den så mega retarded ud, så reposed jeg ham og gjorde lidt mindre retarded at kigge på, please fortæl mig hvis i finder nogle gode alternative til denne sinke, muskulaturen er dog okay på ham :)

Og så skal jeg også på udkig efter nice Giant Rats til Hamelin The Plague der er en "Epic" version af ham i den nye bog :), og det skal meget gerne være alt andet en GW rotte dukker.

Og så lige en sidste ting, nu når i Powerfistere smutter ned i jeres lokale dukkepusher imorgen og køber den nye Abomination dukke til skaven, kan jeg så adoptere jeres mindste rotter fra sættet? De passer perfekt til mit projekt

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

merlin

Fede dukker, jeg tænker Malifaux hver dag, går ik længe inden jeg og må til at male dem.
flot arbejde Zotte.

Aqwe

Er rotterne fra HeroQuest ikke pænt store? Om ikke andet stører ene dem du har der. Der er også nogle mutere nogle med corpe chariot.
I don't suffer from insanity...
I enjoy every minute of it.

Rud

Ser virkelig fedt ud! Din custom Nephilim betaler sig virkelig :D
Glæder mig også til (formentlig) at få høvl af dem en skønne dag  :P

salun

Reaper har nogle mægtig fine rotter ;)

Giant Rats

og Barrow Rats, som vist nok er OOP, desværre :(

Og så er det jo bare nogle rigtig fede ting du får lavet :)

zKoTTe

Har været lidt på udkig og her er hvad jeg har fundet der ser bedst ud indtil videre :)

Det er meget den der "Crouching" jeg søger på mine rotte dukker :), er der nogle der har de helt helt gamle Giant Rats fra GW? Både necromunda og 80'ernes Giant Rats
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Her er lidt dukker'

Har converted Papa Loco med et nyt hoved

Min Hamelin har fået klasket maling på

Og min workstation

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Så har jeg fundet mig endnu et nyt dukkespil, Hordemachine er endelig kommet op på et stabilt niveau, i hvert fald i Jylland :), så nu er den næste udfordring kommet i mine øjne.

At få Malifaux ud til folket, jeg har selv mange erfaringer med at bygge en miljø op fra bunden og ved det er hårdt men besværet værd.

Et andet tiltag jeg har taget er at jeg er i gang med at overtale Daniel der ejer Fanatic til at begynde at fører spillet som den eneste forhandler på sjælland.

Så der bare en anden ting der er mig en udfordring, hvordan laver man et ordentligt Demospil, dette spil er så specielt og unikt, alt hvad man kender til figurspil har de brændt og smidt ud og bygget noget helt unikt.

Mekanismen er anderledes på alle fronter og det tiltaler mig ufatteligt meget, men hvordan kan man lave et godt Demospil?

Turneringer er en anden ting også, hvordan kan man afholde sådan en, når Deployment og armylists kommer så sent i spillet i forhold til alle andre spil jeg kender?

Og jeg vil rigtig gerne hjælpe til med arrangere dem og/eller deltage i dem :)

Uanset hvad er jeg parat til at give den en skalle for at nogle flere legekammerater i dette fantastiske spil :)

Indlægget er skrevet på battlegroup, men budskabet er det samme :)

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

Speaker to Machines

Quote from: zKoTTe on 17 January, 2011, 09:16:00
At få Malifaux ud til folket, jeg har selv mange erfaringer med at bygge en miljø op fra bunden og ved det er hårdt men besværet værd.

Det lyder godt :)  Det er et fedt spil, så det ville da også glæde mig hvis det blev mere udbredt.

Et andet tiltag jeg har taget er at jeg er i gang med at overtale Daniel der ejer Fanatic til at begynde at fører spillet som den eneste forhandler på sjælland.

Heh. Alletiders - så kan jeg bruge mit GF gavekort til Malifaux :)  Win!

Så der bare en anden ting der er mig en udfordring, hvordan laver man et ordentligt Demospil, dette spil er så specielt og unikt, alt hvad man kender til figurspil har de brændt og smidt ud og bygget noget helt unikt.

Mekanismen er anderledes på alle fronter og det tiltaler mig ufatteligt meget, men hvordan kan man lave et godt Demospil?

Man skal vel have et pænt lille bræt (jeg synes terræn betyder meget for skirmish-spil), og så to forudlavede crews uden for mange modeller?

Turneringer er en anden ting også, hvordan kan man afholde sådan en, når Deployment og armylists kommer så sent i spillet i forhold til alle andre spil jeg kender?

Man tager vel sine modeller med i en stor kuffert, og når man så har trukket mission osv. så har man f.eks. 10 minutter til at sammensætte et crew.  Der er jo ikke så meget at regne på (intet wargear og lignende!), så det burde være hurtigt overstået.  Turneringslederen kan evt. have forberedt et lille A5-ark til hvert slag man kan udfylde med de to crew og resultat, som så kan indleveres ved kampens afslutning.
Stephan Dahl

zKoTTe

Men hvor mange er "få" dukker?

Med alt det man skal vise, ville 4 på hver side så ikke passe meget godt? :)
Morten Juel Søndergaard

Beelzebub

Jeg har vidst et par stykker af de gamle GW giant rats liggende hvis det var noget..
Corruption is our armor. Infection is our weapon. Immortality is our reward.

Se, jeg har lavet en Ogreblog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=81158.msg1080219#msg1080219

zKoTTe

De der helt helt gamle store klamme og dejlige Rotter? :)
Morten Juel Søndergaard

Speaker to Machines

Quote from: zKoTTe on 17 January, 2011, 12:50:02
Men hvor mange er "få" dukker?

Med alt det man skal vise, ville 4 på hver side så ikke passe meget godt? :)

4 dukker er fint, jo.  Man skal nok være omhyggelig med at vælge et par Masters der virker med et lille crew - Perdita er fin, f.eks., men der er jo nogen Masters der helst vil lave en horde undead eller spirits til at slås for dem.
Stephan Dahl

zKoTTe

Jeg har lavet følgende lister:

Lilith
Lelu
Lilitu
Tot
Tot

(Prøv at sige det hurtigt efter hindanden)

Zoraida
Doll
Stitched Together
Stitched Together
Baby Kade
Nurse

Jeg spiller med Lilith, for hun er ny og jeg kender hende ikke lige så godt som jeg gør med Zoraida, så det lettere for mig at guide modstanderen :)
Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Morten Juel Søndergaard

zKoTTe

Jeg sidder nu og kigger i mine bøger og begyndte at studse over en ting...

Abilitien "ReActivate" hvornår trigger den?

Med det samme når figuren har aktiveret eller når modstanderen har aktiveret en dukke?
Morten Juel Søndergaard

Nixon

Spændende blog, du er virkeligt blevet fanget af Malifaux.
Hamlin er en rigtig fin figur, ham kunne jeg godt falde for.
Hvordan er de Gremlins at spille imod? Har hørt de er meget random.
Alletiders hvis du vil arbejde for at få et miljø op, selvom jeg stadig ser en stor opgave i at få WM/H op på sjælland.

zKoTTe

Så fik jeg lavet et Demo spil med Sune drengen, han var dejligt begejstret og kunne rigtig godt lide spillet :)

Folk i Fanatic havde også rigtig meget interresse i spillet, det var dejligt det fik så meget opmærksomhed :)

@Nikolai
Gremlins er mega random og kan godt lide at parre sig, skyde hinanden og lege med grise, de er fantastiske rednecks, og med hensyn til WM/H miljøjet på sjælland så giver jeg dig ret i at det er svært at gøre stort, men Malifaux fanger virkelig folks interresse :)

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

TrueRonin

Quote from: zKoTTe on 17 January, 2011, 19:26:09
kan godt lide at parre sig, skyde hinanden og lege med grise, de er fantastiske rednecks

Right up zKoTTe Alley. ;D Jeg er ganske imponeret over den transformation du har gennemgået siden jeg begyndte at frekventere PF. Du har udviklet en beskidt og fedtet stil, som jeg rigtig godt kan lide, med nogle sindsygt alternative, kreative og originale ideer.
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

Beelzebub

Corruption is our armor. Infection is our weapon. Immortality is our reward.

Se, jeg har lavet en Ogreblog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=81158.msg1080219#msg1080219

zKoTTe

@TrueRonin

Tusind tak :), jeg har udviklet mig en del gennem tiden og kombineret mange stil arter. Jeg har fundet frem til hvad det er jeg gør med mine dukker, der gør dem specielle.

Jeg forstår deres "Feel" og "Concept" bare at kigge lidt på dukke-rangen, jeg læser per definition aldrig fluff, det keder mig. Jeg har bare altid behov for at sætte mit personlige præg på alt hvad jeg laver, derfor at jeg ingen gang kan lave en SM hær uden jeg fucker med deres fluff :)

Det også derfor mig og Rud klinger så godt sammen, havde jeg ikke inspireret ham med min Warboss i MegaArmour, så havde han aldrig kastet sig ud i det Ork-nas han laver nu :), da jeg lavede min Ork nægtede jeg at bruge Ghazzkull, han var for lille og ikke Orkisk nok, og deraf kom dette.

Og Malifaux har virkelig fanget mig, man kan male så mange underlige figurer, der i sig selv ikke har noget med hinanden at gøre men alligevel bruges sammen, gør det sjovt og spændende at male samt spille.

I må undskylde hvis det her er lidt dårligt forklaret, jeg bare så mange ting jeg kan fortælle om min inspiration at jeg ikke kan sætte ord på det, det sker bare når jeg leger med dukker :), men håber i fatter "feel'et" og "conceptet" ;)

zKoTTe/Morten
Morten Juel Søndergaard

Nordmannen

Quote from: zKoTTe on 17 January, 2011, 20:44:40
Jeg forstår deres "Feel" og "Concept" bare at kigge lidt på dukke-rangen, jeg læser per definition aldrig fluff, det keder mig.

Denne setning forklarer en hel del ;)
Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

bangsunei

Tak for intro spillet, super fedt spil! Det fungere rigtig godt, selv uden terninger!

Det må jeg få kigget lidt nærmere på :)

zKoTTe

Jeg fik en ide til min næste LELU!!!

Jeg laver da en HELLBOY!, så skal jeg bare finde ud af lave hans "Powerfist" :) og så basere ham på Lelu figuren, file hans horn ned, og lave en trenchcoat, det skal nok blive sjovt :)

Og så kan jeg se på www.malifaux.de at fra februar skal jeg lege med rotter!

Februar:
Lost Love
Hats and Guns of Malifaux (8.49$ MSRP...a bits pack)
Drill Sergeant
Hamelin box
Malifaux Rats (3 Pack)

März:
Hamelin the Plagued
Nix
Obedient Wretch
Rat Catcher (2 Pack)
Insidious Madness
Morten Juel Søndergaard

Nixon

Sjovt den tyske side er noget bedre, hvad angår billeder, end Wyrds egen?