News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Restriktioner til Lethian IX

Started by VonPanne, 01 December, 2010, 23:16:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Olsen

Quote from: okkel on 10 January, 2011, 15:29:34
Vi vender tilbage til den med toomb kings.

Har man ikke en signature spell er det den man kan bytte sig til.

Ok, men virker som en lidt tilfældig restriktion, når man tænker på waaagh lores. Kan se formålet ved de "normale" almen lores, men at fjerne et waaagh (bevares ok spell) og et morks want yea virker lidt fjollet.

okkel

Du har helt ret i at det ikke er den farligste spell i warhammerverdenen og det ikke var den der fik os til at lave reglen, men:

Vi har dog valgt at lave en generel regel for alle frem for regler for næsten alle. Det er nemmere at holde styr på og tro det eller ej det prøver vi faktisk - forgæves - at tænke på.
Ud over at fjerne rigtig mange af de spells der er for voldsomme til Lethian er reglen også med til generelt at sænke maginiveauet en anelse og det har vi også ønsket skulle ske.

Derfor gælder det for alle lores. Uretfærdigt? Helt sikkert men så kan du jo med god samvitighed give os skylden for de slag du taber!  :)

Olsen

Quote from: okkel on 10 January, 2011, 15:50:32
Derfor gælder det for alle lores. Uretfærdigt? Helt sikkert men så kan du jo med god samvitighed give os skylden for de slag du taber!  :)

Super, så kan jeg give animosity og arrangørerne skylde  ;D

okkel

Uha pas på med det sådan nogle dommere skulle være meget jaloux hvis man ikke giver dem hele æren!  :)

VonPanne

Quote from: okkel on 10 January, 2011, 12:33:01
Quote from: Lasse on 10 January, 2011, 11:54:14
Jeg havde ikke lige set denne:
QuoteMax. 4 Monstrous Infantry må købes i en enhed
Jeg antager ogres er fritaget?

Hmm det antager jeg også de er. Vender den lige med VonP men regn med det indtil videre.

Ja, de er fritaget.

Quote from: Pille on 10 January, 2011, 15:05:18
Er det tilladt at købe command modeller til den gratis enhed Heavy Horsemen som Tomb Kings får? Det vil nemlig hjælpe på mine muligheder for at stille sådan en enhed.

Ja, du må gerne købe command group til den. Hvis du kun har 8 modeller er det også i orden kun at stille en enhed på 8. Husk på at hvis du mister enheden i kamp, skal den selvfølgelig oprustes ligesom alle andre tropper.

VonPanne

Til holdene:

Jeg kan se at nogle af holdene så småt er begyndt at snakke lidt om hvad der skal være i hærene. Erfaring fra sidst sagde at det var mere overskueligt hvis man lavede en tråd til hver hær, da det ellers kunne blive lidt uoverskueligt (men I skal da være velkommen til at gøre det alligevel ;)).

Pille

Quote from: VonPanne on 10 January, 2011, 21:50:39

Ja, du må gerne købe command group til den. Hvis du kun har 8 modeller er det også i orden kun at stille en enhed på 8. Husk på at hvis du mister enheden i kamp, skal den selvfølgelig oprustes ligesom alle andre tropper.

Det er rigtig dejligt at høre...

hulla

hmm sad lige og tænkte.. spells, er de faste til en magiker, eller slår man for spells hver kamp?

Pille

Hvordan fungerer channeling for Tomb Kings? Når nu de skal bruge power dice for at kaste incantations, får præsterne så også lov til at forsøge at channel power dice?

okkel

Quote from: hulla on 11 January, 2011, 15:59:08
hmm sad lige og tænkte.. spells, er de faste til en magiker, eller slår man for spells hver kamp?

Da vi ikke har regler om andet ja så slår man i begyndelsen af hver kamp (Vi har overvejet det andet men det ville ret hurtigt blive noget med at magere blev udskiftet konstant indtil man havde den helt rette kombination af spells)

okkel

Quote from: Pille on 11 January, 2011, 17:12:40
Hvordan fungerer channeling for Tomb Kings? Når nu de skal bruge power dice for at kaste incantations, får præsterne så også lov til at forsøge at channel power dice?

Præster kan lave channeling. Prinser kan ikke.

Lasse

Quote from: VonPanne on 10 January, 2011, 21:50:39

Hvad er deres point pris til oprustning? Har de i øvrigt også skjolde?
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

VonPanne

De bruger bare pointværdien fra hærbogen, dvs. rustning og lanseopgraderingen får de gratis. Jeg kan ikke huske om de har skjold i bogen, men ovenstående er den eneste opgradering den gratis enhed får.

VonPanne

Beastmen og Wood Elves har fået opdateret deres restriktioner.

Asger

Når WEs nu kan stille to temmelig forskellige hære, skal det så oplyses hvilken hær det er af de to på kortet, eller løber man bare ind i hæren og finder først ud af det når man står der?

Asger

Olsen

Hmm WE var gode i forvejen. Hvorfor gøre dem endnu bedre ?

VonPanne

Jeg tror at vi er ude i måske at kalde det en regulær bummert fra vores side. Vi så et hærudkast til en "Forest Spirit" hær og vores vurdering var at den ikke var bedre end en almindelig WE liste, så vi var åbne for at lave en alternative liste af fluffgrunde. Vores rustenhed er dog nok slået igennem, for vores intention var ikke at Forest Spirit hæren skulle give anledning til at lave en hårdere hær. Vi må kigge på det igen, beklager forvirringen.

Lasse

Jeg synes godt man kan være åben for alternative hære, men det giver naturligvis balancemæssige udfordringer.
Jeg vil foreslå, at spiller(ne) der ønsker at spille forest spirits ændre hær til "Forest Spirit" i stedet for WE, så de betragtes som 2 helt forskellige hære.

Mht. balancen, så vil Jonas og/eller Carsten formodentligt være i dialog med spillerne via deres hold boards, så ikke de får brygget noget helt ustyrligt sammen, og så kan de jo aftale, at hvis de vil lave væsentlige ændringer til deres hær, så skal den godkendes af Jonas eller Carsten inden den kan anvendes.

Butler

Kan det på nogen måde tænkes at man under turneringen for lov til at bryde punktet med at man ikke må have gentagelser i special/rare? Det kunne nemlig være rart at vide så man ikke ender med at tage unødige figurer med til turneringen.

Butler
Stolt medlem (læs: prygelknabe) af "9000 Evil Bastards of DOOM!!!"

Min PF Traders tråd kan ses her.

Omalley69

Et choice som er rare, men kan tages som troop fx flaggelanter.

tæller det som en gentagelse hvis de både tages som troop og som rare?

er det lovligt kort sagt?
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

VonPanne

Vi er nået frem til at fjerne muligheden for at stille en Forest Spirt hær, så alle Wood Elves hære kører bare efter deres hærbog. Jeg beklager forvirringen.

VonPanne

Quote from: Butler on 17 January, 2011, 23:22:33
Kan det på nogen måde tænkes at man under turneringen for lov til at bryde punktet med at man ikke må have gentagelser i special/rare? Det kunne nemlig være rart at vide så man ikke ender med at tage unødige figurer med til turneringen.

Nej, der bliver ikke åbnet op for gentagelser af special eller rare choices, så lad du blot de ekstra figurer ligge hjemme.

Bemærk dog, at hvis du f.eks. har to wolf chariots, kan du godt have begge med hvis den ene er mount til en karakter, idet den så ikke købes som special choice (eller... har det ændret sig? Nu bliver jeg pludselig i tvivl  :-[).

Quote from: Omalley69 on 18 January, 2011, 12:28:03
Et choice som er rare, men kan tages som troop core fx flaggelanter.

tæller det som en gentagelse hvis de både tages som troop core og som rare?

er det lovligt kort sagt?

(Af40kifiseret ;)) Ja, det er lovligt.

Butler

Quote from: VonPanne on 25 January, 2011, 10:44:55
Quote from: Butler on 17 January, 2011, 23:22:33

Nej, der bliver ikke åbnet op for gentagelser af special eller rare choices, så lad du blot de ekstra figurer ligge hjemme.

Bemærk dog, at hvis du f.eks. har to wolf chariots, kan du godt have begge med hvis den ene er mount til en karakter, idet den så ikke købes som special choice (eller... har det ændret sig? Nu bliver jeg pludselig i tvivl  :-[).

Okay det var rart at vide. Som jeg læser restriktionerne nu skulle det være muligt f.eks at have to wolf chariots med, hvis den ene bliver brugt som mount, så jeg tror skam du har ret i det punkt.

Butler

Lasse

Den "option" brugte jeg sidste (forrige) år, og der er vist ikke kommet ny hærbog til O&G siden. Men det er stadig en kampmaskine :)

Butler

Ja der er ingen tvivl om at det er lovligt efter O&G bogen så det handler kun om arrangørernes ruling til turneringen og efter det svar de har skrevet deres F&Q er som følger, så er det vist ikke længere noget at være i tvivl om:

Quote from: VonPanne on 01 December, 2010, 23:19:46

Q: Er det et hul i restriktionerne at man kan have to af den samme chariot ved at købe den ene som special og den anden som mount til en character?
A: Nej, det er fint nok. De er jo stadig begrænset af mængden af kampmaskine choices.

Men det er rart at vide så man f.eks ikke slæber 3 wolf chariots med eller lignende.

Butler