News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

ETC Kval København 2011

Started by Patrick Glikmann, 13 December, 2010, 14:59:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gertinc

woot.

så kan alle mine bikes være ravenwing....eller.....

<--- yay
Jeg skulle ikke have scoutet...

Patrick Glikmann

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

EFA

Revanchen bliver sød siger jeg ;D Er i fuld gang med at lægge onde planer.

Krøldrup

Quote from: EFA on 21 January, 2011, 18:13:56
Revanchen bliver sød siger jeg ;D Er i fuld gang med at lægge onde planer.

Og jeg er nøgen og fuld. Men sådan tilbringer vi jo vores aftener på forskellig vis!?!?!?!!!
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Stephan

Hvem siger det ikke er en del af Emils planer?  :-*
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Patrick Glikmann

Damn, så er vi ulige...så hvis der ikke kommer 1 mere på så ved jeg ikke hvem der skal hoppe fra...men det bliver nok papi her  :'(

ButterBoy

Ellers så hopper jeg bare fra. Har alligevel svært ved at få fat i alle de modeller jeg skal bruge

Patrick Glikmann

fik skaffet en mere så vi er lige igen  ;D

Omegon

Sygdom har ramt både Johan Baggesan og jeg (Bastian Skogstad). Ingen af os har desværre mulighed for at komme alligevel.

Håber i får en hyggelig turnering :)
"You are not allowed to repeat anything you hear. You have to say what you didn't hear even if it is hearsay.
And you can't say what you see. So you have to say what you see without saying what you saw. Do you see?"

Landbooster

Kan vi få en update fra turneringen? :)
Det ser da godt nok ud til at powerarmor-fest i Lyngby :o

Kaltenberg

Kunne være fedt!

Jeg kunne ligesom i sikleborg godt tænke mig resultaterne fra alle kampene i alle runderne.
Kom så patrik. :D
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Patrick Glikmann

Så er jeg lige blevet færdig med resultaterne (alle resultater er baseret på 4 kampe da vi til sidst ikke kunne spille mere da Morten og Emil valgte at tage tidligt hjem fordi Morten havde et ildebefindende):

1. Andy 65 point
2. Patrick (stand in – jeg fik 38 point og Thor fik 11 point da han spillede de første 2 kampe) 49 point
3. Majken 49 point
4. Morten Kirsted 43 point
5. Jens G 37 point
6. Emil 35 point
7. Jens K 30 point
8. Marcus G 11 point

Det skal siges at 6 deltagere hoppede fra Lørdag inden vi startede, kun 1 af dem havde varslet det med mere end 3 timers varsel  ::)

Alt i alt en rolig weekend med en del gode kampe men ingen tvivl om at de enorme fravær har givet meget stof til eftertanken. Og det faktum at det kun var folk fra København og Sjælland der deltog er også trist da folk fra Sjælland mødte op i stort antal i Jylland til at spille.

Men nok om det, stort tillykke med sejren til Andy! Holdet bliver formetligt sat i løbet af den kommende uge!

Mvh Paddy

Patrick Glikmann

Tanker om kval-turneringer til næste år:

1. Det skal koste penge at være med så folk tager det mere seriøst og ikke falder fra i sidste øjeblik. Hvis man sætter et deltagergebyr på 500 kr og siger at man får pengene tilbage hvis man spiller alle sine kampe så tror jeg folk vil overveje at gå i byen dagen før eller finde på andre lamme undskyldninger for ikke at dukke op og først varsle med det et par timer før :-[. I Jylland så man netop at folk fra København ikke lavede det stunt fordi man havde investeret en del i turen og jeg så gerne at man kun meldte sig til hvis man havde en seriøs intention om at komme, ellers tager det virkelig glansen af arrangementet og det giver alle de andre fremmødte en dårlig smag i munden over at skulle sætte tid og energi af til at spille hvis andre bare er ligeglade selvom de har tilmeldt sig.

2. Der bør kun holdes en enkelt kval-turnering. De 2 år der har været kval turneringer har vi set at der ikke kommer mere end 20 spillere til en enkelt kval og at det stort set er de samme spillere der kommer til alle kvalerne. Det ville spare en del tid og penge for de fleste og det ville også gøre at alle dem der virkelig vil kommer med til det ene arrangement og dermed gøre arrangementet lidt mere prestigefyldt i forhold til hvad kval turneringerne er nu. Man kan bare sige at der kommer 1 på holdet for hver 10 deltagere til kvalen og at de vælger resten.

3. Næste gang vil jeg gerne se mere engagement fra resten af Danmarks miljøer. Det kan ikke passe at der er 2/3 spillere fra sjælland til den Jydske kval og kun sjællandere til den Københavnske kval. Hvis folk fra Sjælland kan bruge en masse ressourcer på at tage til resten af Danmark for at vise deres entusiasme og dedikation til landsholdet så skal resten af landets spillere kunne gengælde dette, ellers skal man ikke klage bagefter hvis man kun vælger at tage folk fra Sjælland med på holdet  ;)

Er der nogen der har andre tanker til at gøre kvalen bedre?

Mvh Patrick

Choker

Du kan da ikke sætte det sådan på spidsen og kritisere en hel landsdel for ikke at kunne/ville spendere 500+ kroner for at deltage i en kval, hvor københavnerne selv åbenbart ikke tager det specielt seriøst.

Hvor de seriøse/ressourcestærke spillere kommer fra er da rimelig tilfældigt, så sjælland/jylland-diskussionen synes jeg ikke skal tages i denne sammenhæng.

Til det med, at det er de samme som stiller op til alle kvallerne er vi da flere, der har forsøgt at forebygge i opløbet, ved kun at tillade 1x kval-deltagelse pr. person.

Dertil er jeg enig i, at der bør afholdes 1 enkelt stor kval, hvor top 3 vælger resten af holdet. Den turnering skal så bare afholdes så centralt som overhovedet muligt for at give alle lige muligheder for at deltage uden meget større omkostninger end andre.
Det vil jo så også kræve, at det bliver et betalingsstævne og ikke bare et "gebyr-stævne", hvilket jeg ellers jeg tilhænger af (Btw. lyder 500 dask i gebyr som lige i overkanten. Tror 150-200 ville kunne gøre det)
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

gammelpot

Ildebefindende er nok lidt meget sagt paddy, nok bare lidt influenca, men jo jeg var ikke mange sure sild værd... Dog fedt at få smidt nogen terninger og testet lidt Templars...

Mvh Morten

Krøldrup

Quote from: Choker on 30 January, 2011, 19:01:37
Du kan da ikke sætte det sådan på spidsen og kritisere en hel landsdel for ikke at kunne/ville spendere 500+ kroner for at deltage i en kval, hvor københavnerne selv åbenbart ikke tager det specielt seriøst.

Hvorfor kan han ikke det? Vi var da en hel del fra Kbh. der tog Silkeborg seriøst og smed 500-1500 kr. efter turen. Så det mener jeg er helt ok.

Derudover synes jeg personligt at det er for ringe, at flere af de spillere jeg ved ender med at blive udtaget ikke har vist skyggen af sig selv til nogen af kval´ene.

500 kr i depositum er måske nok lige i overkanten. 200 som Choker nævner er mere passende, men har også min fulde opbakning.
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Kaltenberg

QuoteEr der nogen der har andre tanker til at gøre kvalen bedre?
Ja  ;D
Det gælder, som jeg ser, det dybest set om at engagere flere spillere som har lyst til at spille spillet på ETC niveau. Derfor må det være oplagt at gøre det nemmere at komme til kval, eller viser sine evner, ikke sværere.

-Dvs, drop tanken om at betale gebyr, hvermindre turneringerne altså koster noget. (kan dog godt forstå du er luidt træt af hvordan det forløb på sjælland denne gang, men frustration hjælper ikke i længden.

-Gør det nemmere at deltage i kvalerne. dvs, først og fremmest bør de fastlægges 3 md inden de spilles ligesom de fleste andre turneringen i dk, 1 md. er for kort tid til at planlægge, ligesom ændringer af datoer må undgås om overhovedet muligt som det skete i silkeborg. Drop de skrabbe krav for at deltage - 18 år, at kunne spille 1 gang hver uge bagefter osv. det er kun relevant for vinderen, og afholde flere end det hjælper. Det skal naturligvis præciseres hvad vi forventer af deltagerne på holdet, men jeg synes i havde for strnge krav til deltagerne denne gang.

-Læg en officel turneringe med ETC reglerne (eller bare uden AS) i dk, gerne sidst på efteråret. Så får flere mulighed for at spille på det niveau, og ikke mindst motivation for at anskaffe sig en wysiwyg hær som kan klare sig til en sådan turnering. Det tror jeg vil give flere spillere til kvalenerne hvor mange i forvejen virkede til at have rippet skabet for tilfældige figure der kunne skabe en wysiwyg hær til ETC kvalerne.
(Dette kunne jeg selv godt tænke mig at gøre, men ikke inden for de næste 2-3 år.. :D Manlger lige nogle ting før jeg har ressourcerne til at arrangere en turnering endnu.)
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Caruncula

Kaltenberg: Det er et landshold du taler om her! Selvfølgelig skal der være krav til at spillere kan træne ordentligt så de ikke møder op til ETC og har spillet 3 kampe på 3 måneder! Det er da kun ret og rimeligt at man skal tage det seriøst hvis man vil på landsholdet.
Have you ever seen anyone celebrate mediocrity so much?

I guess you weren't burdened with an overabundance of schooling

EFA

Først og fremmest tak for denne weekend :)

Dernæst så synes jeg at aldersgrænse til kval er dumt. Det er evnerne på spillebordet der skal tælle, ikke hvor gammel man er. Synes også at de krav der er stillet op er for firkantede. Jeg ville falde for de fleste krav. At spille hver uge f.eks. Hvorfor? Ja man bliver bedre måske, men det kommer an på hvilken modstand man får. Synes måske lige man trække lidt i bremsen med alle de "krav".

Kval skal nok revuderes. Der er ikke nok interesse i Danmark til denne form for udtagelse. Vi må have nye ideer på banen.

Kaltenberg

Jamen så qouter jeg lige mig selv:
;D
QuoteDet skal naturligvis præciseres hvad vi forventer af deltagerne på holdet
Naturligvis skal deltagerne på landsholdet træne! :D
Det betyder bare ikke at alle deltagerne i kvalen skal være parat til at gøre det samme.
Husk det gælder om at inddrage flere ikke færre. Det er altid lettere at øge kravene og skille fårene fra bukkene, når først vi har nogle gode kvaltunreringer, end det er at øge antallet af deltagere og entusiamen om spillet.
Jeg synes kravene til deltagerne i kvalen var stillet for hårdt op.
Quote from: EFA on 30 January, 2011, 20:53:46
Der er ikke nok interesse i Danmark til denne form for udtagelse.
præcis

Imarco

Tak for weekenden det var super!!

Emil:
Det der med aldersgrænsen passer mig sgu fint nok, da der kan komme nogle problemer med at have en som er under atten med i udlandet, jeg vil i hvert fald ikke melde mig til at skulle være værge i en weekend.
Man bliver jo også bedre af at spille ofte, og den modstand du får i form af Jimmy og Morten er nok heller ikke helt at kimse af. Det er jo trods alt Europa mesterskabet, så du skal jo nok regne med at skulle arbejde lidt for det.  ;)

Andy
In the criminal justice system of Gotham City the people are represented by three separate, yet equally important groups. The police who investigate crime, the district attorneys who prosecute the offenders, and the goddamn Batman.
These are their stories.

EFA

Ingen har sagt noget om at babysitte, for nej det skal vi ikke.
Nu skal jeg ikke med i år. Men selvom jeg skulle ville jeg ikke spille en gang om ugen alligevel. Jeg har hverken tid eller overskud til det. Jeg har mange andre ting der nu engang kommer før dukker. Og jeg er nok ikke den eneste der har det sådan.

Det gælder om at få det bedste hold afsted, og det er ikke altid dem der spiller mest ;)

easyrider

Tillykke til Andy

Jeg syntes også det er fesent at der til en kval kun kommer 8 spillere. Jeg ved dog ikke lige hvad der er at gøre ved det. Jeg tror i bund og grund bare at der er rigtigt mange danskere der ikke gider spille uden AS. Vi gør det ikke til dagligt og derfor er der også mange der ikke har de modeller der skal til, men det kan jo skaffes.

Omkring aldersgrænsen har jeg det også lidt både- og. Jeg har egentligt ikke noget imod at de deltager i kval. da jeg alligevel ikke tror at de vil kvalificere sig, og heller ikke vil blive udtaget til holdet. Erfaring skal der også til for at kunne være med her.

Jeg syntes også det er voldsomt at skulle spille hver uge som krav. Jeg har det fint med at det er intentionen, men jeg må nu også sige at jeg er en af de mennesker der til dagligt spiller meget lidt, -stort set kun til turneringer, og alligevel plejer jeg at klare mig OK der. Træning er godt, men min erfaring fra det år jeg var med til ETC var ikke at vi var dårligere spillere eller havde dårligere hære end de andre lande. Der syntes jeg vi klarede os fint, men vi var ikke så gode/forberedte til matchups som de andre var, og var heller ikke helt på samme måde et hold. Mand mod mand mener jeg godt vi kan klare os (ihvertfald dem der var afsted det år), der hvor jeg tror der skal meget mere træning til er, i hold og match up delen.

Jimmy
Der er altid en på powerfist.com der er parat til at give en hånd med
At tænke før man taler er som at tørre sig før man skider- Arne and
Har 40k:Adepta Sororitas, Astra militarum, Eldar, Dark Eldar, Tyranids, Orks, Blood Angels, Deamons, CSM, Knights, Revenant , Warhound og Reaver titan og lidt GK

Excommunicate

Hej drenge

Tillykke til Andy!

Nu angående de her krav, der stilles - hvem har mandat til at stille dem? Ingen. I realiteten er der ingen afklarede regler for, hvordan landsholdet kører eller skal køres. Der er ingen forening, der varetager dette og ej heller nogen enkeltperson, der kan siges at have mere at skulle have sagt end andre. Derfor er jeg også meget sikker på at de "krav" som er blevet opstillet (af Patrick og Stephan?) egentligt bare er for at sige, man altså binder sig en smule ved at hoppe på landsholdet. Det nytter ikke noget man ikke er villig til at bruge en del tid på at snakke med holdkammeraterne - for at få en god holdånd, men mest af alt for at få styr på den overordnede taktik. Og så skal man selvfølgelig også holde sig skarp med at spille, hvis man har brug for det, for at holde sig på toppen. Særligt i måneden lige op til ETC er det vigtigt at få spillet en masse.

Mht. aldersgrænsen, så er den noget fjollet. Hvis en 16-årig er knaldhamrende dygtig og tæver os andre gule og blå, så skal han da med. Igen er jeg dog også sikker på at sådanne spillere hurtigt ville kunne have fået en dispensation til kval'erne. Jeg tror bare ikke de findes lige pt.

Havde jeg stået for en kval i år, havde der 100% sikkert været et depositum - eller også havde turneringen faktisk kostet penge, der ville skulle gå til mad osv.

Hvordan udtagelsen, og varetagelsen af holdet i det hele taget, kommer til at være i de kommende år, vil jeg mene er en meget vigtig diskussion. Men det kræver altså ildsjæle, for det tager tid og kræfter at ordne sådan nogle ting - i hvert fald, hvis det skal gøres ordentligt. Jeg håber nogen vil tage faklen op...

Og til Andy og Jimmy - tag jer nu jeres tid, med at få sat holdet. Det kan sagtens betale sig at gribe knoglen og få en sludder med folk om, hvor meget de egentligt har lyst til at tage af sted og hvilke midler de har (hære osv). Alt held med det :)

Mvh
Simon

Gehrcke

Quote from: gammelpot on 30 January, 2011, 19:19:26
Ildebefindende er nok lidt meget sagt paddy, nok bare lidt influenca, men jo jeg var ikke mange sure sild værd... Dog fedt at få smidt nogen terninger og testet lidt Templars...

Mvh Morten

Kunne godt tænke mig at se din liste morten
Men tak for en super god weekend, den var meget lærerig.
Angående kval, ser jeg det ud fra 2 andre synspunkter, ja jeg er ny til det store 40k univers, men tilgengæl er jeg 2 gange kval til europa mesterskabet ud af 2 til det danske landshold og skal til mit andet vm i år, i et af gw's andre spil.

alders græsen synes jeg ikke i skal pille ved, jo en 13-17 årige er måske bedre end en del, men i udlandet, er det bare bedre.
klart et beløb for tunerings deltagelse, men 2 kval er bedre end 1, da der ofte altid er nogen gode spiller som ikke kan lige der.
Bare input.
King Of the Ice Lions.