News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

IG bonanza

Started by JacobFrandsen, 17 August, 2011, 22:33:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Speaker to Machines

Stephan Dahl

TF Riley

JacobFrandsen

aarhemm....ja, så må vi hellere få genåbnet denne bedagede sag.

Nyhederne er, at
- jeg har netop fået lagt sidste hånd på mine 21 chimeras, således at jeg har alle man klar til IG-bonanza (billeder følger (beskårne om muligt, oh Sensei Wu)
- GF er desværre blevet aflyst, hvilket giver mulighed for lidt mere præcis planlægning.

Problemerne er:
- vi har kun fået interesseindikationer fra en fåtallig skare (Benny og Steven?! Vi har brug for jer?! hvor er I?)
- Vi har ikke en dato.

Lørdag d. 26 november kunne være en mulighed. Hvad siger I og hvem er I?

/Jacob

JacobFrandsen

aRGH..glemte horisont.

Beklager...andre forslag?

/Jacob

elThyge

Jeg er fortsat på. Angående dato er min kalender åben, altså udover netop Horisont weekenden. :)
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Spicker

Horisont!!

Det ville da være kewl med et stort epic IG Bonanza, evt. fredag aften / nat?

TF Riley

Quote from: elThyge on 18 September, 2011, 21:55:11
Jeg er fortsat på. Angående dato er min kalender åben, altså udover netop Horisont weekenden. :)

Jeg er med, også til at låne en marine eller IG-hær. Slut november er om 2 måneder - er det ikke muligt at finde en dato i oktober?

Steven har i øvrigt meldt sig ud af EP.

JacobFrandsen

Stålende. Hvad med 1. oktober i EP?

Datoen står jo nu rungende tom efter aflysning af GF og StM og jeg havde alligevel planlagt at bruge en lørdag i kælderen.

/Jacob

JacobFrandsen

Hvad siger du ElThyge. Du er jo smørklatten i risengrøden. Kan du den dag?

/Jacob

elThyge

Det skulle ikke være noget problem. Skal jeg prøve at få fat på den SM-hær, som Steven har spillet med?
- Oh yes, we all are.

JacobFrandsen

Vi kan sagtens stille med alle de marines, som vi skal bruge, men din udlånte marinehær er jo smuk og vil pynte bordet.

Det vil sige, at vi har en afgørelse!!

IG-bonanza løber af stablen 1. oktober i EP's kælder. Klokkeslet afhænger af Thyges ankomsttidspunkt, men jo tidligere des bedre.

Følgende er med:

StM
Elthyge
Jacob

Vi skal bruge 1 eller 3 mere.

Tidligere har vi fået indikationer fra Daner og Thomas, er I stadig på, og er der andre der er friske?

Det bliver en i sandheden episk dag med tonsvis af kampvogne og masser af infanteri. Åben slagudveksling mellem de undertallige heroiske marines på den ene side og IG'ernes knusende damptrommel af kampvogne, infanteri og kanoner.

/Jacob

TF Riley

Jeg tror hverken Daner eller jeg kan den 1/10. Jeg ved jeg ikke kan i hvert fald. Ellers havde vi meldt os til GF.

Jeg kan søndag den 2/10, weekenden den 8 og 9/10, lørdag den 15/10, søndag den 23/10 og hele den sidste weekend i oktober.

elThyge

Jeg har fået en overnatningsmulighed hos Steven og kan stille med en del til både SM- og IG-hæren. Er der noget nyt, om vi er nok til at spille om lørdagen eller eventuelt kan flytte det til søndagen, så Thomas også kan være med?
- Oh yes, we all are.

JacobFrandsen

Vi er kun tre lørdag. Men søndag er fin med mig. Thomas og stephan, hvad siger i?

Speaker to Machines

Søndag 2/10 er desværret booket.
Stephan Dahl

JacobFrandsen

hmm....vi er one nerd short of a IG-bonanza om lørdagen, og det lader ikke til at der er mange, der bider på.

Spørgsmålet er, hvad vores succeskriterier er?

Skal vi mødes tre mand høj (gerne for mig, men jeg skal jo heller ikke rejse fra Jylland) eller skal vi skyde det ud til en udefinerbar fremtid i håbet om den Store Finale med seks spillere?

Jeg er lidt same-same, men jeg antager, at Thyge gør sig nogle tanker om, hvad der kan drive ham til Kjøwenhavnstrup. Når nu endelig du kommer her, så skulle det da også helst være til et brag af en fest.

@StM: jeg antager, at vi under alle omstændigheder så beholder vores date om lørdagen? Jeg vil SÅ gerne lufte alle min nymalede kraftvogne.

/Jacob

Speaker to Machines

Jeg står i EP's kælder lørdag, helt klart.  Om det så er med Airborne Grey Marines, eller med Mechanicus PDF, det vil jeg lade stå åbent indtil videre :)
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Det lyder godt. Jeg trænger virkelig til at spille.

/Jacob

elThyge

Jeg er med på spil om lørdagen, om så vi kun bliver tre mand. Vi kan jo håbe på, at der inden dukker en enkelt op, som har lyst til at være med.
- Oh yes, we all are.

JacobFrandsen

Ok. Så har vi jo en fest!

/jacob

elThyge

Angående mødetidspunkt, så overnatter jeg lige i nærheden, så jeg burde kunne være der forholdsvist tidligt på dagen. Tidligt mødetidspunkt burde også give en tidligere sluttid, da jeg forventer at rejse hjem igen samme dag.

Angående spil: Hvis vi ikke bliver flere end tre, vil jeg godt deltage på siden med to generaler, da det vil give mig bedre tid til at tage billeder. Vil 10.000 være for meget for en person eller skal vi skalere lidt ned?
- Oh yes, we all are.

JacobFrandsen

Godt spørgsmål. For mig er det vigtigere, at vi får spillet mindst tre fulde ture, end at vi har en alt med. Det er så skuffende, når man tager en masse grej frem, men ikke ser historien udfolde sig på bordet.

StM og jeg spillede - så vidt jeg husker - 5000 point på ca. 4 timer, men vi skal sætte lidt ekstra af til spisning og andet spild, da vi er tre og bruger en hel dag.

Omvendt er surt at være færdig kl. 14:00 og gerne ville have udnyttet dagen bedre.

Hvis vi starter eksempelvis kl. 08:00 vil vi nok ca. kunne mønstre 8 timers effektiv spilletid.

Jeg foreslår en af følgende løsninger:

1) der kommer en spiller mere (men ingen vil :()

2) Vi spiller 7000 mod 7000, og i starten af tur 4 får vi 3000 point forstærkninger fordelt på højest to på forhånd hemmeligt valgte udsnit af ens baglinje. Hver side kommer så til at bestå af: 2 x hovedstyrke på 3000 point + 2 x forstærkninger af 1500 point.

På den måde er vi sikre på, at vi kommer fremad i historien og vi får lov til at fyre en masse figurer af.

Hvad siger I?

/Jacob

[edit: 2 x hovedstyrke på 3500 point + 2 x forstærkninger af 1500 point.]

Speaker to Machines

Øhm, jeg vil gerne advokere for at vi starter ca 13:00 - jeg skal lige have junior til svømning først.
Stephan Dahl

elThyge

Er fuldt ud med på at dele hærene i to bølger. Det øger muligheden for at fortælle en spændende historie, da den vindende part part i tur 4 vil have længere mellem sine formodentlig fremskudte tropper end den tabende, som derfor har bedre mulighed for at konsolidere og gøre klar til et tilbageslag. Desuden giver det en hurtigere afvikling af de første par runder.

Vil modstanderne være vidende om, hvilket område anden bølge kommer i? Kan jo f.eks. være nedskrevet inden kampen starter, eller måske være tilfældigt afgjort?

Vi kan godt starte klokken 13.00, så kommer jeg nok direkte fra Jylland og overnatter efterfølgende.
- Oh yes, we all are.

JacobFrandsen

Quote from: Speaker to Machines on 23 September, 2011, 20:07:15
Øhm, jeg vil gerne advokere for at vi starter ca 13:00 - jeg skal lige have junior til svømning først.

Ualmindelig godt advokeret. 13:00 it is. Hvis det er lovligt og den slags, så kunne jeg jo låne din nøgle og tage derned lidt tidligere for at stille op.

Quote from: elThyge on 23 September, 2011, 20:09:51
Er fuldt ud med på at dele hærene i to bølger. Det øger muligheden for at fortælle en spændende historie, da den vindende part part i tur 4 vil have længere mellem sine formodentlig fremskudte tropper end den tabende, som derfor har bedre mulighed for at konsolidere og gøre klar til et tilbageslag. Desuden giver det en hurtigere afvikling af de første par runder.

Lige præcis min tanke!!

Vil modstanderne være vidende om, hvilket område anden bølge kommer i? Kan jo f.eks. være nedskrevet inden kampen starter, eller måske være tilfældigt afgjort?

Jeg havde tænkt, at det skulle være ukendt for modstanderen. Bare for at lave usikkerhed og omvendt-omvendt psykologi.

Vi kan godt starte klokken 13.00, så kommer jeg nok direkte fra Jylland og overnatter efterfølgende.

Cool. Så har vi heller ikke en skarp bagkant.

Jeg glæder mig meget!!

/Jacob