News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

IG bonanza

Started by JacobFrandsen, 17 August, 2011, 22:33:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

P.E. Daner

ORW det lyder som en fed dag.
Jeg havde det også helt vildt skægt på arbejdet  :'(

elThyge

Hvis du sammenligner IG indsatsen med Brian Nielsen, så lavede min side i tur 3 hvis ikke meget andet end at holde godt fast i dine tropper i en kedelig, sløv tango. Godt der ikke var en kampdommer til stede. ;D

Men jo, en stor dag, hvor jeg nu glæder mig til at gentage det i begyndelsen af det nye år med Orker og Squats.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Speaker to Machines

Tak for billeder - det er også en fin søndag hvor man kan gå og glæde sig til at genopleve det store slag :)

Det var en fornøjelse at spille IG'erne, især når de er så flotte som Jacobs - de nye Chimeraer holder virkelig. Det er en helt anden spillestil end mine sædvanlige hære; Jeg glæder mig nu rigtig meget til at at spille Mechanicus PDF, der vistnok fungerer lidt på samme måde (bare med endnu større tanks og endnu bedre soldater, selvfølgelig - det er jo Mechanicus!).

Det var virkelig et slag der havde det hele - bykrig fra blok til blok, kampvognsduel på den åbne slette, hundeslagsmål i luften, artilleri nok til at jævne en by med jorden, heroiske luftbårne mariner der kommer brølende ind gennem flak og fjendtlige fly for at redde dagen, kavaleri der trutter i hornet og rider fjenden ned i nærkamp med sabel og lanse og mægtige titaner der blev bragt til fald af sværmende masser.  Jo, det var rigtig Episk.

Spillet fungerede rent praktisk også rigtig godt; Troppetætheden var passende til bordstørrelsen og vi var alle rutinerede nok til at turene gled uden forsinkelser.
Stephan Dahl

Frede

Hvordan fungerede jeres regelændringer? Kom de i spil? Var de nødvendige?

- F -

Speaker to Machines

Quote from: Frede on 03 October, 2011, 07:12:48
Hvordan fungerede jeres regelændringer? Kom de i spil? Var de nødvendige?

Jeg tror ikke vi havde en situation hvor to formationer fra samme side angreb samme fjendtlige enhed i samme aktivering, så vi havde strengt taget ikke brug for dem.  Men det kan jo være at grunden til at vi ikke fik brug from dem var at der var lavet regler på forhånd.

Reservereglerne fungerede fint.
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Nu var vi kun tre spillere, men vi sparede da alligevel lidt tid på at de to ig-ere kunne rykke på samme tid et par gange. Og det var jo ligesom formålet med det hele.

Fsva. reglen om at man ikke giver support til en anden hærs angreb, så havde den betydning på midten, hvor jeg havde en blanding af grønne og grå marines. Det var med til at styre, hvad jeg turde give mig i lag med, og gjorde, at jeg ikke kunne bruge mine styrke lige så effektivt, som ellers. Men det var ikke noget stort nummer, og jeg skar gerne den hæl for at nå fire ture.

Vi har nu spillet to spil med de alternative regler for store spil, og jeg har endnu ikke oplevet noget afgørende skidt. Tilgengæld har begge spil flydt på fin og fornem vis. Min konklusion er, at hvis man vil lave store spil, så bør man ændre reglerne, så flere spillere kan flytte på samme tid. Ellers får man ikke tid til at se historien udfolde sig.

/Jacob

elThyge

Holg-ork vandrepokalen gives for orkish opførsel i form af fremrykning imod overvældende odds.

Vandrepokalen er i nu i Jakobs hænder for hans fremrykning med Warlorden i en situation, hvor han vidste den ville trække ild fra så at sige alt fra modstanderen. Glæder mig til at se, hvem der næste gang overtager Holg-ork og gerne med billeddokumentation af situationen.
- Oh yes, we all are.

JacobFrandsen

Jeps. Det var mildest talt et sats, men jeg kunne ikke have en warlord titan, der løb væk fra fjendens kampvogne....og da både leman russ'erne og de tre shadowswords havde længere rækkevidde, så var jeg jo tvunget fremad.

Jeg tror, at jeg laver en særlig tråd til Holg'ork, så man kan følge vandrepokalen rundt i det danske epic-miljø med beskrivelser og billeder af orkagtig adfærd.

/Jacob

Frede

Der må også være en regel om at den som har Holg-ork skal inkludere ham i billeder postet på forumet.

- F -

elThyge

I forbindelse med Warlordens endeligt spurgte jeg Jakob til reglerne for Void Shiels, (hvordan de regenerer, nu der ikke var nogen tilbage). Selvom jeg havde læst de første 75 siders grundregler igennem på togturen, havde jeg ikke fundet nogen referencer til Shields. Som det blev sagt, så står de omtalt i en lille boks senere i reglerne under beskrivelser af hærene, (side 102). Det lader til, at Warlorden var endnu mere ude i tovene, end vi regnede med.

Som regelen blev udlagt ved spillet, ville Warlorden få sine fulde shields tilbage ved aktivering, hvorfor jeg koncentrerede stor ildkraft på den. Ud fra regelsættet kan den dog kun få et shield tilbage per endphase. Derudover kan den vælge at bytte fjernede blastmarkers ved en regroup. Der står ikke noget i reglerne om, hvorvidt Warlorden skal være unbroken for at kunne få det ene shield tilbage. Så den kan have haft et enkelt shield, da jeg skød den ned, men den ville ikke have fået fulde shields tilbage ved den næste aktivering.

- Oh yes, we all are.

Speaker to Machines

Quote from: elThyge on 03 October, 2011, 14:59:39
I forbindelse med Warlordens endeligt spurgte jeg Jakob til reglerne for Void Shiels, (hvordan de regenerer, nu der ikke var nogen tilbage). Selvom jeg havde læst de første 75 siders grundregler igennem på togturen, havde jeg ikke fundet nogen referencer til Shields. Som det blev sagt, så står de omtalt i en lille boks senere i reglerne under beskrivelser af hærene, (side 102). Det lader til, at Warlorden var endnu mere ude i tovene, end vi regnede med.

Som regelen blev udlagt ved spillet, ville Warlorden få sine fulde shields tilbage ved aktivering, hvorfor jeg koncentrerede stor ildkraft på den. Ud fra regelsættet kan den dog kun få et shield tilbage per endphase. Derudover kan den vælge at bytte fjernede blastmarkers ved en regroup. Der står ikke noget i reglerne om, hvorvidt Warlorden skal være unbroken for at kunne få det ene shield tilbage. Så den kan have haft et enkelt shield, da jeg skød den ned, men den ville ikke have fået fulde shields tilbage ved den næste aktivering.

Den får altid ét shield tilbage i end-phase, uanset om den er broken eller ej.  Den havde altså kun ét shield, da du skud den.

Når den regrouper, kan den vælge at reparere void shields eller fjerne blastmarkers, eller en kombination - dvs. hvis det var lykkedes den at få sin aktivering, så havde Jacob jo nok valgt en Marshal, og så havde den haft nogen flere skjolde, måske endda alle sammen (hvis han havde rullet en 5'er eller 6' til regroup).
Stephan Dahl

Asger

Tusind tak for både battle report og billeder! Altid skønt at følge lidt med :)

Asger

JacobFrandsen

Takker.

Næste år må vi finde et koncept til GF, som tiltaler nok folk til, at vi kan afholde et arrangement, så vi ikke skal holde et nu-er-dagen-jo-alligevel-sat-af-til-nørd-i-familiekalenderen-arrangement i en fjern kælder.

Jeg føler, at der er en ny tråd på vej....

/Jacob

TF Riley

Quote from: elThyge on 03 October, 2011, 11:38:40

Vandrepokalen er i nu i Jakobs hænder for hans fremrykning med Warlorden i en situation, hvor han vidste den ville trække ild fra så at sige alt fra modstanderen. Glæder mig til at se, hvem der næste gang overtager Holg-ork og gerne med billeddokumentation af situationen.

Holg-ork er nu i hænderne på Søren, der lavede en klassisk kør-ind-i-farligt-terræn manøvre i sin iver på at komme i håndgemæng med en lille flok uskyldige elver-basser på udflugt :)