News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Kicking it oldschool+FW Renegades

Started by Rune Daugaard Lundsteen, 15 February, 2012, 00:55:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rune Daugaard Lundsteen

Mit navn er Rune Daugaard Lundsteen. Flyttede til odense for 6 måneder siden. Har malet i et stykke tid, men studier, flytning og nye pligter ect. ect. satte en stopper for figurmaleriet.
Dette håber jeg at kunne sætte en stopper for, med mit nye projekt. At male en Bretonnian hær.
Jeg havde en smule figurer liggende fra 5'th startsættet og da jeg sad og bladrede igennem bogen synes jeg især at Bretonnian figurerne fra den udgave var fede. Meget federe end de nye figurer der er kommet.
Jeg vil derfor prøve at stable en OOP bretonnian hær på benene, primært med figurer fra 5'th edition.
Indtil videre har jeg nu fået styr på mit farveskema, har fået anskaffet mig en smule figurer, udover dem jeg havde i forvejen, som nu skal males.
De 2 første figurer er allerede færdige, 2 archers, som senere hen gerne skulle blive til et regiment i størrelsen af 16-20 mand.
Here goes:
Champion til front, og bueskytte til bagerste række

Bueskytten alene

GuitaRasmus

Sejt. Du siger bare til hvis du mangler grail knights - jeg har vist 3-4 liggende i metal fra den generation.

Konstantin the Apostate

Det er godt nok oldschool på den fede måde.  :)
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

zacret

King_Cuttuk

Ser fint ud. Det bliver et flot unit!

Morten Stensgaard

Den første figur jeg malede var en rød Bretonnia bueskytte. Den blev desværre ikke lige så flot som din, men dejligt at se, at der stadig er folk der maler de gamle figurer. Det er ren nostalgi :)

Morten stensgaard
He bonds of blood transcend all others.
But no blood runs stronger than that of Sanguinius.

Rune Daugaard Lundsteen

En ekstra bueskytte til forreste rækker er blevet færdig.
Jeg er desuden gået igang med et regiment men-at-arms og den første er blevet færdig:

Jeg er selv ret glad for skjoldet, men kan godt se at min bueskyttes ene øje skal rettes på (han er skiløjet :'( )

Guitasmus, jeg kunne godt være interesseret i at købe dine Grail KNights, men det må nok blive på et senere tidspunkt. Vil helst holde mængden af umalede figurer nede, så det hele virker lidt mere overskueligt for mig :P
Men når jeg når længere hen i projektet vil jeg nok være interesseret.

Og tak til alle de andre søde kommentarer. Det sætter jeg pris på :)

zacret

Go malestil! Nogle af de få modeler hvor øjnene faktisk er et +! undtaget ham den ene selvfølgelig ;)

edit. Virkelig nice weathering på det skjold der også!

Frede

Jeg syntes faktisk det er ret sjovt med en skeløjet bueskytte. Lad ham da bare være, i en enhed er der ingen der ser det og hvis de gør kan du altid fortælle historen om Pierre den skeløjede skarpskytte.

Og fedt malearbejde allround. En hær i den kvalitet bliver fantastisk!

- F -

merlin

Rune Daugaard Lundsteen

2 Bueskytter mere, en musikant og en til forreste række

Edit: JEg har lige taget et gruppe billede af de færdige bueskytter. De ser lidt pænere ud sammen synes jeg :)

King_Cuttuk

Hvordan laver du det der meget strittende græs?

King_Cuttuk

takker. Static grass synes jeg skinner for meget og er for lyst til rigtig at ligne græs.

Rune Daugaard Lundsteen

Har lavet 2 stk mere af de gamle archers. Tror vel alle har +30 stk af disse, enten fra det gamle 5th startsæt, eller malesæt. Synes egentlig det er nogle pæne figurer, men det er altid en overvældende mængde man ender med at have af dem :P

Work in progress:

Gammel ridder der skal strippes, desværre, der er lidt nostalgi i den, selvom det ikke er mange år siden jeg malede den.
Men strippes skal han og bruges til maleudfordringen sammen med figur nr 3 (højre) i overstående billede.

zacret

Flotte figure. Må dog bekende at jeg ikke bryder mig om øjnene på den venstre. De er ikke lige store hvilket giver manden et mutant look. Men ellers så ser det super lækkert ud og det er en skam med den gamle figure, men been there done that og det gør sku lidt ondt til at starte med ...  :'(

CigarFace

Fedt med Old School figurer og Old School malejobs! Ser sgu godt ud...

Tror du vil løfte helhedsindtrykket på dem rigtig meget med en ganske lille ændring vedr. din måde at male øjne på. Når man placerer pupillen direkte midt i øjet som du gør (så man kan se det hvide hele vejen rundt), så ender man næsten altid op med et meget stirrende, for ikke at sige lettere psykotisk udtryk :) Prøv i stedet at male pupillen i den øverste halvdel af øjet (=så man ikke kan se det hvide for oven). Det plejer at give et meget mere naturligt look. Har ikke lige et billede af det på en mini, men prøv at se på det her billede:

...og prøv så at se det igen mens du står på hovedet (eller vender skærmen på hovedet, hvis du er en wuss  ;) ) Det gør en kæmpemæssig forskel, hvordan man placerer pupillen...
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!

Frederik

Ganske enig med CigarFace.

Alternativt kan pupillen også rage ind i både det øvre og nedre øjenlåg. Det fjerner også indtrykket af, at øjnene er indstillet på uendeligt :)

Rune Daugaard Lundsteen

Jeg er nu generelt ok tilfreds med mine figurers øjne. Men tak for råddene, jeg sætter pris på det og vil have dem i baghovedet når jeg skal male øjne på mine figurer igen :)
Standartbæreren er færdig og så har jeg fået malet min første Knight of the Realm. Så begynder det jo snart at ligne en Bretonnian hær faktisk :)

Venstre side

Semi-front

Højre side

Rune Daugaard Lundsteen

Og nu når jeg kigger på billederne, kan jeg godt se at der lige skal rettes lidt på hans lanse og ''head ornament'' :P
Men er nu stadig tilfreds med ham.

Rune Daugaard Lundsteen

Jeg har fået malet nogle flere archers og regimentet står nu 12 mand stærkt. Adder nok 4 eller 8 på et senere tidspunkt, men indtil videre må dette her gøre det. Nu skal jeg igang med at få malet nogle flere men-at-arms samt nogle knights of the realm.

AndersN

Det ser rigtig godt ud - keep it up!
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Rune Daugaard Lundsteen

Mange tak :)
Jeg har fået malet 4 Men at arms, only 25 more to go  :-\

zacret

Virkelig flot unit armsmen der! Hvordan laver du det weathering på skjoldene? Det ser super godt ud!

Traxo

Fede oldschool modeller!

Din gritty malestil passer godt til de gamle modeller, og weatheringen er lige i skabet! Kører du med gamle modeller hele vejen igennem?

-Jon
Følg med i min og kærestens forskellige projekter:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=555.0