News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

40k ETC holdet 2013

Started by gertinc, 20 August, 2012, 22:49:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Stephan

Det var den version vi havde for 2 år siden, og det var ikke heeeelt vellykket :)
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

gertinc

Ni: Den diskussion havde vi, grundigt, sidste år, og efter afstemning nåede vi allesammen frem til at en holdturnering var bedst. Men du kan jo foreslå det til '14 udtagelsen, og samtidigt få det praktiske på plads - at regne med at andre vil afholde din idé er nok lidt optimistisk .-)

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

easyrider

Når nu der er 2 steder der er så vilde efter at holde ETC kval syntes jeg det er ærgeligt at de ikke får lov begge steder. Jeg antager at det er for sent at ændre det til i år da afstemningen er i gang?

Men man kunne godt et år køre begge hold turneringer, og så sige at der f.eks. blev 2 udvalgt fra vinderne af holdet i jylland og 2 fra vinderen i kbh. (holdet vælger selv hvem der bliver autoudtaget.) De 4 skal så blive enige om de resterende personer. Hvis man så VIL vælge hele holdet må man bare vinde begge turneringer  ;D
Der er altid en på powerfist.com der er parat til at give en hånd med
At tænke før man taler er som at tørre sig før man skider- Arne and
Har 40k:Adepta Sororitas, Astra militarum, Eldar, Dark Eldar, Tyranids, Orks, Blood Angels, Deamons, CSM, Knights, Revenant , Warhound og Reaver titan og lidt GK

Tun

Enig, det er en skam, vi ikke bare afholder begge to. Flere turneringer = mere godt.

gertinc

Oplagt at formulerere det som et oplæg til '14, inkl. intention om af afholde det .-)

mvh
Jens

Krøldrup

Tre mands hold er i min optik en frygtelig dårlig ide. Se argumenterne for det i de andre posts.

Derudover er sammenkædningen af sted og format en mindre god ide. Der burde stemmes hver for sig og så tager arrangørerne det forslag der er flest tilhængere for og arbejder ud fra det.

mvh
/Jens
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

gertinc

Det havde været en god idé, men der var ikke stemning for andet end tremandshold hos århus-drengene.

mvh
Jens

edit: Og heller ikke det omvendte, for den sags skyld .-)

Asger

Quote from: Krøldrup on 04 September, 2012, 19:35:40

Derudover er sammenkædningen af sted og format en mindre god ide. Der burde stemmes hver for sig og så tager arrangørerne det forslag der er flest tilhængere for og arbejder ud fra det.

Vrøvl. Arrangørerne står ikke bare til rådighed for dine præferencer :)

Det er dem der giver jer en gave ved at bruge deres fritid. Det står dem frit for at lytte til konstruktiv kritik, men i sidste ende er det dem der laver arbejdet og dem der bestemmer hvad de gider (og ikke gider). Det kan man ikke bare forlange af dem...

Hvis ikke man kan lide metoden, står det jo alle frit for at gøre noget ved det, og arrangere deres egen turnering, og sende det ind som forslag til 2014.

Asger

Deadman

Jeg fik en fuldstændig sindssyg ide.. Jeg ved det godt.. men.. I forhold til at skabe "fælles front" i det her ruskomsnusk af følelser og holdninger og andet, så kunne man jo overveje at sige at i de klubber (dem der er registreret ved kommunerne såsom Frob, EP, TMD osv) vælges der en 40k repræsentant. Denne rep kunne så i samarbejde med de andre klubber, udarbejde både arrangement og reglerne for deltagelse osv. På denne måde så har vi noget der er "officielt" i og med, at man skal være betalende medlem for at kunne påvirke ETC udvælgelsen. Det viser også engagement og lyst til at være en del af miljøet osv osv.

Jeg er meget uenig med en del af de ting der bliver besluttet, men sådan er jeg (hippie-freak). En del af det ligger i at jeg ikke finder nogen validitet i de "beslutningstagere" der findes. Jeg vil mene at det nærmeste man kan komme et hold fra "Danmark", vil komme via foreninger, der arbejder seriøst med bestyrelsesmøder, kontigent osv osv osv. Uanset hvor enig eller uenig jeg er med dem i deres beslutninger, så vil jeg kunne respektere det, ene og alene fordi de kommer fra nogle steder hvor jeg ser der er noget "registreret" og officielt over det, samtidig med at det er nogle "sjæle" der arbejder for at fremme miljøet og ikke bare hygge sig med at være gode.

Der vil også være mulighed for at søge tilskud og få refunderet f.eks. nogle kørepenge fra forneinger til møder osv osv.

Det er også nemt at starte.. En enkelt rep fra en forening kan tage kontakt til de øvrige der er registreret på denne side, og så kører bolden.
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Asger

Du foreslår vist selv at man kan arrangere tingene, hvis man vil dem. Det ville måske være passende her ;) Med en lidt pessimistisk (realistisk?) tilgang er ideen nok dødfødt...

Selv synes jeg det fungerer glimrende i WHFB med åbne afstemninger. Vi har også haft vores "skænderier", men det funker nu når alle har forstået processen og accepteret at den ikke bare kan laves om ved for godt befindende.

I har sat jer selv i en kattepine ved at lave to afstemninger i en, og det er dumt. Mit forslag til jer, som en udeforstående, er at I trækker stikket og forlænger processen to uger. Gentag afstemningen med en simpel åben metode.

Der er INGEN der kan påstå denne løsning er urimelig, da alle de samme mennesker har mulighed for at stemme igen. Netop fordi der ikke er nogen "beslutningstagere" er det ekstra vigtigt at I har tydelige og transparente retningslinjer for hvordan I beslutter noget i fællesskab. Det betyder at der skal smides et par timers arbejde efter noget struktur, og folk vil klynke over rigiditet, men når først der har været en tilvænningsfase funker systemet på yderst demokratisk facon.

Asger

gertinc

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor en lukket afstemning er et reelt problem: Jeg forudsætter at der ikke forekommer decideret snyd med dertil oprettede konti, af den simple grund at det ikke giver nogen mening.

Forskellen på den nuværende afstemning og en ny åben (ikke poll) vil så være ...hvad? At man kan sortere nogen fra? At nogen stemmer tæller mindre? At ETC deltagere tæller mere?

Der vist ingen tvivl om at flertallet af nuværende og tidligere ETC-deltagere foretrækker femmandshold, og har en holdning om at tremandshold er noget værre noget, men skulle det så betyde at andre ikke bestemmer lige meget?

Må man kun deltage i ETC kval hvis man har tænkt sig at deltage?

mvh
Jens

gertinc

Og: Hvorfor er der i det hele taget nogen der taler om snyd? Er det nogen sinde sket? Har det nogen sinde betydet noget? Er der nogen som helst indikationer på at det er det vi ser her?

Det er nemlig slet ikke mit indtryk, og jeg kan ikke forstå hvorfor nogen ville gide at snyde med sådan noget her.

mvh
Jens

ButterBoy

Jeg ville foretrække en afstemning som var åben og som hed

holdstørrelse
A: Fem mandshold
B: Tre mandshold

Malekrav
A: fuldt
B: ETC

Forplejning
A: fuld
B: morgenmad
C: ingen

Og så må dem der gerne vil holde en turnering under de krav så gøre det

Grunden til at der er et problem med lukkede afstemning er:
1: Det er for nemt at snyde
2: Det er for nemt bare at stemme selvom man er ligeglad. Det at man lige skal give sig selv til kende gør at man lige skal tage stilling
3: Undgå vennestemmer. Folk som bare stemmer fordi de er blevet bedt om det

Deadman

Quote from: Asger on 05 September, 2012, 12:10:47
Du foreslår vist selv at man kan arrangere tingene, hvis man vil dem. Det ville måske være passende her ;) Med en lidt pessimistisk (realistisk?) tilgang er ideen nok dødfødt...

Selv synes jeg det fungerer glimrende i WHFB med åbne afstemninger. Vi har også haft vores "skænderier", men det funker nu når alle har forstået processen og accepteret at den ikke bare kan laves om ved for godt befindende.

I har sat jer selv i en kattepine ved at lave to afstemninger i en, og det er dumt. Mit forslag til jer, som en udeforstående, er at I trækker stikket og forlænger processen to uger. Gentag afstemningen med en simpel åben metode.

Der er INGEN der kan påstå denne løsning er urimelig, da alle de samme mennesker har mulighed for at stemme igen. Netop fordi der ikke er nogen "beslutningstagere" er det ekstra vigtigt at I har tydelige og transparente retningslinjer for hvordan I beslutter noget i fællesskab. Det betyder at der skal smides et par timers arbejde efter noget struktur, og folk vil klynke over rigiditet, men når først der har været en tilvænningsfase funker systemet på yderst demokratisk facon.

Asger

Jeg synes din ide er fin, men det kan vente til næste år. Jeg er enig med Jens i argumenterne omkring potentiel snyd. Jeg synes det er at hive miljøet ned et sted, hvor det slet ikke høre hjemme.

Jeg er ikke den mest aktive i miljøet, jeg bød blot ind med en ide om hvordan det kunne legitimeres mere, så nogle af os "tvivlere" og "nej-sigere" eller hvad jeg/vi bliver kaldt, kan komme med ind i billedet... ps FYI så er jeg med til at arrangere det i Jylland.. så jeg er aktiv, men vil gerne opfordre andre til at være "fanebærer". Det er da også fint du er så aktiv på 40k spillernes vegne, men så tag da aktiv del i det, i stedet for at gemme dig bag "jeg er uden for, men jeg har en mening". Det er det samme som jeg gør, når jeg skriver at man kan gøre sådan og sådan og hvor du så opfordre mig til at være mere aktiv.. Hvis du føler det er nemt og overskueligt, så gør det aktivt i stedet for at få andre til det ;) . Personligt gider jeg ikke med til ETC sådan som tingene er nu, men vil gerne gøre noget for miljøet. Så jeg yder den hjælp jeg nu ønsker til arrangementet og føler derfor jeg med en vis validitet kan stille mig op og opfordre andre til det, selvom jeg i bund og grund er uenig i nogle af de ting der sker i processen.
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Patrick Glikmann

Quote from: ButterBoy on 05 September, 2012, 12:26:06
Jeg ville foretrække en afstemning som var åben og som hed

holdstørrelse
A: Fem mandshold
B: Tre mandshold

Malekrav
A: fuldt
B: ETC

Forplejning
A: fuld
B: morgenmad
C: ingen

Og så må dem der gerne vil holde en turnering under de krav så gøre det

Grunden til at der er et problem med lukkede afstemning er:
1: Det er for nemt at snyde
2: Det er for nemt bare at stemme selvom man er ligeglad. Det at man lige skal give sig selv til kende gør at man lige skal tage stilling
3: Undgå vennestemmer. Folk som bare stemmer fordi de er blevet bedt om det

Jeg vil give Thor og Asger ret i at det skal være en åben afstemning så man kun får stemmer fra dem der virkelig er interesseret i at deltage og ikke kun en masse mennesker som går ind og trykker på en knap uden at man ved om de overhovedet er interesseret i at deltage eller ej.

Til dit forslag Thor, synes jeg at en afstemning om forplejning eller ej ikke skal være der. Det burde ikke være en af de ting der er vigtige at tage stilling til i en turnering der har som hovedformål at finde ud af hvem der skal repræsentere Danmark næste år, og da det er for nemt at svare "ja" til det uden at tage prisen af arrangementet i betragtning.

Som Asger siger: Åben afstemning hvor folk skal skrive hvad de stemmer på uden poll, der er stadig go tid til at lave det, så Jens go right ahead  8)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

gertinc

Det er helt hul i hovedet at tro at nogen stiller op og afholder noget de ikke selv synes er en god ide. Blev tremandshold valgt, kan jeg love for at jeg ikke skulle afholde det, og det samme garanteret i Århus (med femmandshold).

At tro at vi bare kan vælge et eller andet, og at der så er nogen der magisk afholder det, sker ikke.

Derfor er den nuværende løsning ganske god: der bliver stillet nogle tilbud på samlede løsninger op (indenfor de aftalte rammer), og der kan så vælges.

Hvad angår at starte forfra: det synes jeg sgu lugter lidt af at fiske efter et bestemt resultat. Det er ærligt talt ikke noget jeg vil røre ved, ihvertfald ikke uden en 100% konsensus.

mvh
Jens

edit: forplejning ??! jeg skal ikke lege madmor, det vil ikke være en del af noget jeg vil afholde .-)

gertinc

Hold tonen pænere. Tag dén der over PM.

mvh
Jens

Edit: et indlæg er blevet slettet (nok meget godt), derfor giver denne post ikke længere mening .-)

Patrick Glikmann

@Jens G og Stephan: Jeres forslag er gode nok som de er, og det er kun de 2 valide forslag der er og også kun dem der skal tages stilling til. Det der er under kritik er måden afstemningen bliver lavet, da den kan misbruges meget let (ikke at den bliver gjort det, men da muligheden er der, kan den invalidere resultaterne ret meget).

Det eneste der foreslås er at afstemningen om de 2 forslag der er fremført bliver lavet igen, bare åben. Thats it.

Mvh Paddy
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Asger

Quote from: gertinc on 05 September, 2012, 12:19:05
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor en lukket afstemning er et reelt problem: Jeg forudsætter at der ikke forekommer decideret snyd med dertil oprettede konti, af den simple grund at det ikke giver nogen mening.

Forskellen på den nuværende afstemning og en ny åben (ikke poll) vil så være ...hvad? At man kan sortere nogen fra? At nogen stemmer tæller mindre? At ETC deltagere tæller mere?

Der vist ingen tvivl om at flertallet af nuværende og tidligere ETC-deltagere foretrækker femmandshold, og har en holdning om at tremandshold er noget værre noget, men skulle det så betyde at andre ikke bestemmer lige meget?

Må man kun deltage i ETC kval hvis man har tænkt sig at deltage?

mvh
Jens

Det er altså temmelig ligetil... En lukket afstemning er problematisk netop fordi der er denne debat. Så kan I synes det er fjollet og hvad I ellers vil, men jeg er temmelig sikker på at den samme debat havde været der uanset hvorhenne I havde valgt en sådan afstemning.

Med en åben afstemning undgår I helt denne diskussion OG i undgår at få stemmer med fra folk der ikke gider bruge 20 sekunder på at afgive deres stemme. Win, win.

Problemet i år er at afstemningen blev yderligere forplumret fra begyndelsen. Nogen ser Jens kommentar om "skriv når du har stemt", som en høflig henstilling der kan ignoreres, andre ser det som et høfligt formuleret krav. Ingen har umiddelbart mere ret end andre, og den eneste måde I kan løse det på, er ved at stemme om.

Fremover bør I naturligvis lave klare retningslinjer for proceduren, så det ikke bare overlades til en tilfældig person at definere. I princippet bør I sådan set stemme om afstemningsform, osv. Det lyder kringlet, men kun gennem en åben og transparent process får denne slags beslutninger også legitimitet.

Ikke at jeg gider blande mig mere i det. Hvis I vil fortsætte med at diskutere dette de næste mange år, så kan I bare gøre det :)

Asger

gertinc

@patrick:

Og jeg er ikke enig i at det er et problem .-)

Jeg føler ikke at der bliver snydt eller at vi vil vinde noget ved at gøre det om. Der er mange ETC-veteraner der vil én ting, og en masse "nye" der vil noget andet. intet problem i dét.

mvh
Jens

Stephan

Uther

Quote from: gertinc on 05 September, 2012, 12:46:56
Hvad angår at starte forfra: det synes jeg sgu lugter lidt af at fiske efter et bestemt resultat. Det er ærligt talt ikke noget jeg vil røre ved, ihvertfald ikke uden en 100% konsensus.

mvh
Jens

Enig. Det kan godt være at nuværende poll ikke er optimal, men at lave en ny midt i en igangværende synes jeg lugter lidt for meget af Esbjerg ( undskyld alle Esbjerggensere ;) ).

Opfordring:
Mal flere af jeres figurer, istedet for fanden på vægen  :)
Thomas Paulsen

Asger

PS I kunne også skele til WHFB hvor der foreligger en stort set færdig pakke :)

Asger

gertinc

@Asger.
Jeg er begyndt at tro at _uanset_ hvad vi gør, bliver det sådan her. Det går nok også.

mvh
Jens

Stephan

Asger, 40k og fantasy kan ikke sammenlignes mht rangliste