News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Kvalifikationen til ETC 40k 2013

Started by Tun, 07 September, 2012, 11:35:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

EFA

Jeg synes faktisk det er fair hvis Morten og Stephan ikke vil afholde med 5 mands hold. Det er frivilligt arbejde det her, ingen kan tvinge dem til at afholde en turnering på andres præmisser.
Jeg mener stadig der er tid til en om afstemning, især set i lyset af at det ikke kun var Århus der "snød". Jeg kender til at Kbh også fremdrev stemmekvæg( Jens prøvede at stoppe det).

Jeg synes dette er at tvinge en 5 mands turnering igennem selvom det ikke var alles interesse. Vi har bare ikke råbt højest.

princelarming

Vi er også en håndfuld ETC-Noobz som kunne overveje at stille et hold - næsten uanset format og placering.
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Rune Hilbert

Dog vil vi gerne åbne en lille mulighed: Vi vil gerne afholde en turnering med 5 mandshold i århus hvis ... der kommer 8 eller flere hold. ... Hvis i kan tælle så langt, så er vi villige til at gå på kompromi ...

Quote fra (Tuns citering af) Kaltenberg.

Jeg kan ikke se at den er længere end ovenstående - jeg kan efterhånden godt tælle så langt.

Medmindre Århus har ombestemt sig, hvilket de selvfølgelig skal have lov til, det er jo alt sammen frivilligt :)

Mvh
Rune

Jeppe Sejer

Jeg havde også tænkt på at samle et hold ETC-noobs. Om ikke andet så for at vise opbakning til kval'en.

EDIT: Jeg synes også oplægget om 3-mands er bedre, men synes Martin har lavet et ret så fornuftigt udseende kompromis.

Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Kaltenberg

Lad os holde fast i den konstruktive retning.

Defor et forsigtigt kompromi.

Vi (århus holdet) afholder ETC kval 2013 2-3 feb.
Formatet bliver 5 mandshold.

Hvis vi så i løbet af en ikke nærmere defineret periode, kan se at der ikke er tilmeldt 8 hold, så ændre vi konceptet tilbage til 3 mandshold.
Jeg vil forslå at den periode bliver ca 14 dage fra tilmeldingen starter. (vores plan er et sted mellem 1/10-1/11.)
Den skal bare slås fast med 7 tokmerføm inden tilmelding starter.
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

gertinc

Super. Men kommer der ikke otte hold, foreslår jeg at vi bare rykker den til københavn. Så slipper vi for at folk venter med tilmelding indtil holdstørrelsen "passer"

Mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Jeppe Sejer

Quote from: gertinc on 08 September, 2012, 10:58:41
Så slipper vi for at folk venter med tilmelding indtil holdstørrelsen "passer"

Er du frisk på at uddybe logikken i det?
Lige skære det ud i pap for mine tømmermænd.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

gertinc

.-)

Så bliver det ikke en afstemning om holdstørrelse (ønsker man tremandshold, venter man jo bare med tilmelding)

Mvh
Jens

Kaltenberg

Jens: Det kan jeg se 4 hurtige argumenter mod, og det var ikke det jeg skrev.

1: Hvis folk rent faktisk når at indbetale penge til os, så bliver det veldig kompliceret at du lige pludselig skal afholde tuenrignen istedet for.
2: Det vil givetvis være hold som har mulighed for at komme på den ene lokation og ikke den anden, hvad hvis et af dem rent faktisk har tilmeldt sig i århus? Det er ikke fair overfor sådan et hold at flytte lokaltion med kort varsel.
3: Hvis der ikke tilmelder sig 8 hold. (hvilke derer optimistiske tegn på her i tråden.) Understreger det i mine øjne netop behovet for at gøre det nemmere at deltage, og så er et skift til 3 mandshold velbegrundet.
4: ikke mindst skal vi så i århus skulle brugeen del tid på at planlægge en tunering som vi måske alligevel ikke skal afholde? Helst ikke.
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Tun

Jeg synes, den udmelding er dejligt positiv, Kaltenberg. Thumbs up!

Vi skal bare lige have de sidste praktiske detaljer på plads. Jeg forstår godt, hvorfor du vil 'beskytte' din turnering. Det giver fuldt ud mening. Der er dog et par situationer, vi skal gøre hvad vi kan for at undgå. Navnligt ser jeg gerne følgende addendum:

• Der skal ikke indgå en proces, som kan manipuleres.

Jeg siger ikke, at I vil manipulere processen. Det jeg siger er, at HVIS det går hen og bliver 7 tilmeldte hold, og I så skifter format, og der pludselig kommer 10 flere tilmeldinger, så vil der være utroligt dårlig smag i munden på mange mennesker. Rent mel eller ej. Det skal vi undgå. Forslag? Personligt synes jeg, at de 8 hold virker lidt arbitrært. Hvad er der galt med 6 hold? 5 kampe, så spiller alle mod alle, og det vil være worst case.

Ud over det synes jeg umiddelbart også, det er en dårlig idé at rykke lokation med et par ugers varsel.

easyrider

Det lyder som om der endeligt kan findes en løsning. Jeg opretter en separat tråd hvor folk kan komme med en holdningstilkendegivelse hvis de har en intention om at tage til ETC kval.
Der er altid en på powerfist.com der er parat til at give en hånd med
At tænke før man taler er som at tørre sig før man skider- Arne and
Har 40k:Adepta Sororitas, Astra militarum, Eldar, Dark Eldar, Tyranids, Orks, Blood Angels, Deamons, CSM, Knights, Revenant , Warhound og Reaver titan og lidt GK

Uther

Dejligt at der er kommet skred i det igen. Havde håbet på 3 mands modellen, men vil gøre hvad jeg kan for at skrabe et 5 mands hold sammen, hvis det er sådan det skal være. Nu skulle der gerne lidt ro på det her igen så det kan komme til at handle om 40k ETC. Istedet  for alt muligt andet.

Og dette fra en som så sent som i sidste år, sagde at han aldrig ville deltage i noget som helst der havde med ETC at gøre  :).
Thomas Paulsen

gertinc

Jeg tror ingen forestiller sig at man kan flytte turneringen fra Århus til København med få ugers varsel - men giv mig en måned og vi kan klare det.

Jeg har det personligt _rigtigt_ dårligt med at skulle acceptere at team Århus på denne måde ignorerer hvad de har gjort, fuldstændigt forpasser muligheden for at rette op på deres omdømme, og får en kattelem til at få det helt som de vil. Men det må efterhånden være en sag mellem mig og dem - hvis dette kan pisse færrest af, må det være løsningen.

Som Tun skriver, skal processen herfra selvfølgelig være 100% reel og gennemsigtig.

Så det lader til at det nu bare gælder om at fokusere på det sjove: lad os få stampet nogle hold op, og få et overblik i den anden tråd.

mvh
Jens

Kaltenberg

Quote from: Tun on 08 September, 2012, 11:40:24
Jeg synes, den udmelding er dejligt positiv, Kaltenberg. Thumbs up!

Vi skal bare lige have de sidste praktiske detaljer på plads. Jeg forstår godt, hvorfor du vil 'beskytte' din turnering. Det giver fuldt ud mening. Der er dog et par situationer, vi skal gøre hvad vi kan for at undgå. Navnligt ser jeg gerne følgende addendum:

• Der skal ikke indgå en proces, som kan manipuleres.

Jeg siger ikke, at I vil manipulere processen. Det jeg siger er, at HVIS det går hen og bliver 7 tilmeldte hold, og I så skifter format, og der pludselig kommer 10 flere tilmeldinger, så vil der være utroligt dårlig smag i munden på mange mennesker. Rent mel eller ej. Det skal vi undgå. Forslag? Personligt synes jeg, at de 8 hold virker lidt arbitrært. Hvad er der galt med 6 hold? 5 kampe, så spiller alle mod alle, og det vil være worst case.

Ud over det synes jeg umiddelbart også, det er en dårlig idé at rykke lokation med et par ugers varsel.
Enig Tun.
Forslag er velkomne.
Det er lidt svært at tvinge med hvis de i hvrkeligheden gerne vil have 3 mandshold. Det har jeg meget svært ved at gøre noget ved.
Det vi kan gøre er at gøre tilmeldinges proceduren gennemskuelig.
Altså melde ud i hurtigt hvornår til meldingen starter.
Sætte et tidspunkt inklusiv klokkeslet hvor beslutningen om blive ved 5 mandshold eller ej tages.
altsammen her på powerfist.

Derudover vil jeg gerne tage din oprindelige indstilling fra tråden her op, og gøre en indsats for at vi i fællesskab forsøger at tiltrække så mange som muligt.
Her tænker jeg naturligvis på at man driver lobbyvirksomhed i sit nærmiljø, men også på at vi tager kontakt til klubber og butikker og reklamere der.

Ang antallet på 8 hold, så er det helt klart abitrært. ingen tvivl. Men det er det tal vi har valgt.
jeg ser det sådan her:
-"Eliten" som vi ser det, består af ca 25 garvede turnerings spillere som gerne vil denne her turnering. De skal nok komme. Det er op til 5 hold. 6 hvis det skal gå op.
-Hvis vi så skal være sikre på at der reelt er nyt blod med til turneringen skal vi derfor op på 8 hold.
-Hvis nye hold eller bare deltager skal have en god turnering og ikke bare løbe ind i 5 klare nederlag mod gode hold, så skal vi også op på mindst de 8 hold. Så har alle en chance for at møde nogle på deres egne niveauer. 10 eller 12 hold vil klart være at fortrække her.
-Dernæst, så hvis Swiss draw skal virke og de bedste hold skal mødes i kamp 4 eller 5 til en finale, så skal der være 10 til 12 hold. 8 hold er et absolut min. i den henseeenden.
-Når der i turneringen lægges stor vægt på matchupdelen, så anser vi det for klart sjovest og at dette også kommer til udtryk i antallet af hold. forstået på den måde, at hvis man ved hvilke hold man kommer til at møde, så bliver den del kedeligere og meget enklere. Det gør det langt mere spændende hvis man fra start af ikke kan være sikre på hvolke hold man komemr til at møde. For at opnår det skal vi igen op på reelt 10 hold, gerne 12. 8 er Igen et absolut minimum.
-Sidst men ikke mindst, så synes det jeg det vil være en fallit erklæring at gå efter færre deltager end sidste år. 8 hold er faktisk færre deltagere end sidst. Deltager antallet vil jeg først betragte som en succes, hvis vi når 10 hold. og kun som godt, hvis vi rent faktisk når de magiske 12 hold med 5 deltagere. Samme er min indstilling til 3 holds formatet. Der vil succeskriteriet være 16 hold, altså 48 deltagere og jeg vil først være rigtig glad hvis vi skulle nå op på 20 hold. (60 deltagere.)
Ops 3 mandshold er rent teoretisk :P Jeg håber meget vi når 40 deltagere med 5 mandshold.

Stephan

Selvfølgelig er jeg enig med morten :)

Jeg har allerede i dag snakket med en 3 mands gruppe i Aalborg omkring hvem de ellers kunne få overtalt.

Jeg ved ikke hvem der er fra hillerød? Er der nogen der hdar et navn, fordi så vil jeg kontakte dem.
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

joakim balsgaard

Kontakt mig... Jeg er et af de aktive medlemmer i Hillerød..

Tror sagtens vi kan lave et 3 mands hold. og 5 er også en mulighed, man kan altid invitere 1 spiller ude fra til at være med, hvis det skulle knibe.
MVH Joakim Balsgaard

Snake eyes warhammer i Hillerød

ollism

Quote from: Stephan on 08 September, 2012, 22:03:09
Jeg har allerede i dag snakket med en 3 mands gruppe i Aalborg omkring hvem de ellers kunne få overtalt.

Hvem har du snakket med Stephan? :)
MVH Oliver
The Swede

Stephan

Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Tun

Denne besked er primært rettet til Kaltenberg, men det er vist lækkert nok bare at få det hele "out in the open".

Hvornår vil det være OK, at I låser Jer fast på et turnerings-format? Holdene skal jo øve sig, vælge hære, osv.  Hvad siger I til at skulle låse Jer fast på 5-mands formatet senest d. 1/10? Det ser ud til, at der allerede er masser opbakning, og der kommer nok kun mere.

I sidste ende er det op til Jer, men jeg synes, det skal låses helt 100% fast indenfor en rimelig tidshorisont, så vi har tid til at finde på en ny plan i fællesskab, hvis et eller andet uforudset skulle ske.

Kaltenberg

Hej Martin:
Jeg har ikke lagt mig fast på en tidshorisont endnu.
min tanke med kompromiet var at vi laver en bindende tilmelding når vi har fået budgette helt på plads og vi melde en rimelig turneringpakke ud.
(ps er der nye rygter fra TWF ang udseende af ETC 2013?)
Det kan nok lade sig gøre omkring 1/10.
Herefter skulle folket så have ca 14 dage til at tilmelde sig inden jeg ville skifte format hvis det skulle være nødvendigt.

Der er en lige hage ved det, jeg ville gerne have tilmelding til at foregå på et der til egenede ETC kval 2013 subforum, således at vi "organisatorne" kan styre formatet.. et sådant ved jeg ikke helt hvornår vi kan få.

Det var min tanke. Men jeg er åben for at gøre det anderledes og tidligere hvis det er nødvendigt.

easyrider

Du kan bede om at få det oprettet som et subforum under turneringer.
Der er altid en på powerfist.com der er parat til at give en hånd med
At tænke før man taler er som at tørre sig før man skider- Arne and
Har 40k:Adepta Sororitas, Astra militarum, Eldar, Dark Eldar, Tyranids, Orks, Blood Angels, Deamons, CSM, Knights, Revenant , Warhound og Reaver titan og lidt GK

Kaltenberg

Er i gang. Standart hedder dog at man for subforummet 3 md. inden turneringen, hvilket vil sige først til november i det her tilfældet. Det vil ikke være optimalt.

Kaltenberg

Så faldt der nogle af tingen på plads.
Så snart jeg lige kan få genåbnet vores ETC kval subforum, så skal jeg nok lave det mere overskueligt, men her etr hvordan det kommer til at se ud:

Dato 2-3 februar 2013

Sted: Skovvangsskolen Århus N (samme lokation som Aroscon)

Hold: 5 mand per hold.
(ifølge kompromi i denne tråd.)

Tilmeldingen åbner 1.10.2012 kl 17:00

Er der ikke tilmeldt 8 hold pr. 15/10 2012 kl 17:00, så ændre vi formatet til 3 mandshold.
(jeg anser dette for at være meget lidt sandsyndlig lige nu, det ser ud til at der er god opbakning til 5 mandshold.)

Deltagereantal: 60 eller maximalt 12 hold.
Pris: 275 kr per mand. (1375 per hold)

Tilmelding foregår per holdbasis. Dvs. vi tager kun imod tilmeldinger af hold.

Tilmeldingen åbner 1.10.2012 kl 17:00

Vi spiller med fuldt malet hære til turneringen, uden undtagelse. Med fuldt malet er det inkl. baser som der skal flockes og/eller males. Hæren skal fremstå som et hele.

Den hold som slutter turneringen med flest point OG hvor alle deltagerne på holdet har dansk statsborgeskab, vinder turneringen og for lov at repræsentere Danmark til ETC 2013 i warhammer40k.
(Hvis det usandsyndlige skulle ske at et svensk, tysk eller polsk hold skulle melde sig til)

Antal point per hær, codex'er, allies mm afventer resultatet af denne afsteming: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=60617.0 som forventes afslutte inde på TWF i starten af oktober.

Indtil videre har vi aftalt at vi spiller med missionerne fra sidste år. Altså ETC 2012. Dette ændre sig muligvis hvis vi bliver bekendt med ændringer i ETC oplægget.
Der er dog lige en hage med deployment, det er vi uafklarede i for hold til på nuværende tidspunkt.

Der vil blvie et max antal point der kan scores per holdkamp. Det bliver 75 point. Hvermindre missionerne ændres.
Der vil være fuld forplejning, altså let frokost til dem som måtte have lyst lørdag, aftensmad lørdag, morgenmad søndag, frokost søndag.

Der vil være mulighed for at overnatte på skolen. Også fra fredag til lørdag hvis man ønsker at komme tidligt og hjælpe til, eller blot gerne vil være der i god tid. 

Ni

Det ligner jo det forventede, super :)
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013