Kulturnat i Espergærde Bibliotek, den 28. september 2012 (EVENTEN)

Started by Caliban1968, 02 September, 2012, 21:12:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Caliban1968

Dato:    Fredag den 28. september 2012
Tid:    Kl. 15.00 til 23.00
Sted:   Espergærde Bibliotek
   Kløvermarken 12
   3060 Espergærde

Tema:    "Unplugged"

Krav til arrangmentets natur:

•   Ingen strømførende remedier undtagen belysning
•   Demoånden - udbrede kendskab til bræt-, figur- og kortspil
•   For alle aldersgrupper
•   Intet forhåndskendskab til spillene påkræves. Kom og spil med.
•   Bare hyggespil i Heroclix, magickort, Star Wars og evt. Runebound

Spil, som der skal køres demo- og hyggespil i (Battle Royal-metoden):

•   Heroclix (8 demohold - 4 DC/4 Marvel) 200 point pr. hold.
•   Magickort (brug de 5 demokortsæt i "madkassen")
•   Star Wars Force Attax (6 hold - 2 onde/2 gode/1  Merc)  10 kort pr. hold.
•   Runebound (begynderboksen)

Konkrete aktiviteter:

•   Demospil og hyggespil i Heroclix (sørg for nok bordplads, herunder byttebord)
•   Demospil og hyggespil i Magickort (Kun 1 bord til at starte med)
•   Demospil og hyggespil i Star Wars Force Attax (Evt. del magic/Force Attax til 1 bord)
•   Runebound (velegnet til 4 spillere, kræver et helt bord for sig selv)
•   Byttebord (plads til 6 til 8 personer)
•   Gættekonkurrencen ("Gæt hvor mange clixfigurer, som er i glasset).
•   Reklameevents for Heroclix, Star Wars Force Attax og Magic.
•   NBF - handouts og lobyisme for klubben (indbygget aktivitet)
•   Henrik får et bord til www.heroclix.dk-butikken.

Demogutterne:

•   Jan Birch Mathisen, Tlf. 21128805, Ankomst kl. 14.30, demosprællemanden.
•   Jesper (Hvis han har tid)
•   Henrik (og hans nye superbutik - Jah! ?)
•   Emil
•   Andre, som har lyst til at køre lidt demo bare for sjov.
?

Tidsplan for arrangement:

Kl. 14.30 - 15.00    Opsætning af stande/borde (Butik, demospil, hyggespil)
      Gæt antal clixfigurer i bowlen starter (svar gives til BB)
      Henriks butik åbner.
Kl. 15.00 - 17.00   Demospil for nye spillere i div. spil
      Hyggespil, som de nu falder naturligt for mere erfarne spillere
Kl. 17.00 - 18.00   Heroclix Battle Royale Turnering afholdes (start kl. 17.15, slut kl. 17.55)
      Præmier til vinderen (fra figurbunken, LE-præmier og andet clixfigurer)
      Præmier til 1. til 3. plads (med fortryks diplom fra NBF)
Kl. 18.00 - 20.00    Demospil for nye spillere i div. spil
      Opsætning af biograf (I biografområdet, BB leverer film pga. copyrights)
Kl. 20.15 - 22.45   Filmtime!!!! (En passende superheltefilm!)
      Demospil for nye spillere i div. spil
Kl. 20.30 - 22.45   Totalt Clixhygge til folket! ?
Kl. 22.45 - 23.00   Lynhurtig oprydning (primært JBM og andre demoguttter)
      Afrunding og tak til BB.

Møde for demogutterne (med mad fra Mathisen-caffeen i Espergærde naturligvis!)

Søndag den 16. september 2012 på min stamadresse (Kornmarken 5, 1. th, 3060 Espergærde) afholdes
aftenmøde (med aftensmad inkluderet naturligvis), så alle praktiske spørgsmål, udestående opgaver etc. kan cleares og aftales helt præcist.

Lad os lave et rigtigt sjovt arrangement for nye og gamle spillere!  ;D

Så hvis man kan enten gerne vil melde sig som demogut (dvs. en bindende bekræftelse til eventen) eller bare har lyst til clix-spilleri,
så meld jer til nu! I kan jo også gøre begge dele, det er helt cool!  ;D ;D

Kloen

Hej Jan, hvordan fungerer de der "Battle Royale"-spil, i forhold til point, age, spilletid  og sejrskriterier?
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Kloen

"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Caliban1968

Battle Royal konceptet kort:

1) 30 min. spilvarighed (så man skal altså bare skynde sig med at flytte figurerne!) pr. spil.
2) Maks 4 spillere pr. bord (pga. den korte tid og nye spillere). Hver spiller stiller med 300 pts. hold eller så tæt på som muligt (dvs. +/-5 point). Alder kan være alt fra 14 til 99 år.
3) Den med flest opnåede point efter 30 min. vinder. Dvs. kun point for figurer, som er KO'et!
4) 3 indledende spilrunder (med 1 vinder i hvert spil). Hver vinder får en præmie i hvert spil.
5) De 3 spillere med flest point i den indledende runde kæmper så mod et 900 point stort tematisk hold (fra enten DC eller Marvel). 2 demogutter står for 900 pointholdet og
   skal gøre spillet udfordrende og svært at vinde! Det tematiske hold (og dets figurer) holdes hemmeligt indtil 1 min. før spillet (det er jo en hemmelig plan ikke sandt?).
6) Det store 900 pts. spil skal afvikles på 50 minutter. Der afsættes 10 min. til uddeling af præmier.
7) Der gives en præmie til 1. og 2. pladsen samt til dagens spiller med Fair play. Diplom (ja, det er et salgsgimmick...) udfyldes og gives til nr. 1 og 2 blandt de 3 udfordrere.
8) Demogutternes hold på 900 point skal fungere som scenarie og kan derfor ikke vinde en præmie (andet end et sjovt spil Heroclix, hvilket også er det hele værd).

En simpelt turneringkoncept til nybegyndere og erfarne clixspillere og totalt hyggeligt spillekoncept...  ;D ;D

Det koster intet at deltage andet end de boosters, som man nu vil købe i Henriks biks, hvis man har lyst. (Hint, hint).

Kloen

Det lyder rigtigt fint, Jan.. jeg kommer med et 300point hold (som jeg går ud fra er SA?)
Jeg kan desværre ikke overskue at være "demogut".
Dog tror jeg 30 min. til at afvikle et 4-mands-spil er lige i underkanten, men det styrer du som arrangør jo (man kunne evt. prøve det af til formødet den 16. og så rette tiden ind baseret på de erfaringer..?)

Caliban1968

300 points hold, som du har lyst til at brygge sammen er fine.

Selv stiller jeg nok med et "Future Foundation"-hold (Marvels alternative Fantastic Fourhold).
Det er ikke optimalt, men tematisk og lige til præcist 300 point. Plus det har Spider-Man med!!

Kloen

det er cool - sålænge jeg slipper for at spille mod eller med feats..

Jesped

Jeg er på til demo af heroclix.

Jeg kan dog ikke deltage d. 16/9.

Caliban1968

Så skulle Red skulls Zekret Zkeleton Krew (ja, en dårlig Marveljoke.. Jeg ved det!) være på plads på demosiden.

Indtil videre er Jesper, Henrik, Emil (som lige mangler at sige endeligt ja til at give en hånd med) og jeg selv booket som demofolk til Kulturnatten i Espergærde.

Men duk op, tag jeres yndligsteams i clix med og spil med i de formater, som I synes kunne være sjove. Alle er velkomne.

Det skal nok blive en sjov omgang clix, heltefilm og spilnørderi!

Caliban1968

Så er borde, stole og lokaler til heroclix i Espergærde bibliotek på plads.

Der kommer til at være:

1 Biograf (til superheltefilm - hvilken er en hemmelighed Muahaaahaaaa! Hark host) med plads til ca. 20 personer.
1 Butik (takket være Henriks flotte indsats!)
3-4 "øer" til Heroclixspilleri (dobbeltborde)
1-2 Udstillingsmontre (til figurer, præmier etc).

Der påregnes iht. BB (Bjørn Bibliotekar - heraf BB!) ca. 1.000 besøgende, som - heldigt nok eller beregnet nok (nok det sidste ikke sandt?) - kommer lige forbi demostande/spilleborde for heroclix!

Alt er således booket, planlagt og klart til den 28. september 2012. Hehe.

Bartok

Godt gået! Det virker jo helt proff. Min søn bliver 3 år den dag, så jeg kan desværre ikke selv være med. Men I må ha' en fantastisk dag

Boyer

Hej Caliban.

Jeg kommer også og leger med og giver også en hjælpende hånd med demo hvis det skal være. Familieplanerne er blevet ændret, så jeg har aftenen fri.

Forbereder også et par GA hold i forskellige pointklasser, og så må jeg se om der bliver brug for dem.

Hilsen Boyer

Caliban1968

Hej Lars!

Jeg glæder mig allerede til at sønderpryglebanke dine moloids med De Fantastiske Fire!

Planen er forresten at tage samlingen af kæmpefigurer med (Galactus og resten af slænget), så man kan se dem (godt trækplaster for Heroclix) samt prøve at spille mod dem, hvis man tør det!

Giver det mening at tage Watchmen og den store Doctor Manhattan med til eventen eller er Watchmenfilmen for langt væk
fra folks bevisthed efterhånden? Filmen var nu ganske god.

Jesped

Det der rigtigt godt ud må jeg sige. Jeg kommer som tidligere skrevet, men kan nok først være der omkring 18-19. Jeg skal jo lige hjem fra arbejde og derop.

Jesper

Boyer

Tag du bare hele pivetøjet med, hvis du har mulighed for det. Så er der også lidt eyecandy til tøserne med den store blå mand i g-string ;)  Gad vide hvorfor han ikke blev lavet med pjorten i fri dressur?

Boyer

Fik FF ikke nok bank sidst vi spille den kamp ;)Alle ved jo at Mole-man & Co er vilde og blodige ;D

the_emil

Hej Alle,

Jeg er meget ked af, at jeg desværre må aflyse fredag. Mit skema er fyldt ud helt til kl 17, og jeg har derefter arrangementer der starter igen kl 19 på det nye studie. Så det bliver desværre en oversidder fra mig, men håber det kommer til at gå godt!

Kloen

jeg medbringer en håndfuld 300-hold, alle i SA, der bliver ingen feats her, Men masser af Heroclix-kamp. Vi ses på fredag.

Boyer

Hej folkene

Jeg.må melde fra på fredag. Håber at i får nogle fine spil.

Sporh

Øv!

Vi er ved at være meget få nu. Det er ærgerligt!

Men vi må få det bedste ud af det :)

Kloen

så af "normale" 'clixere bliver vi
Jan M.
Henrik
Søren
Jesper

ik'?

Kloen

jeg synes det er ærgerligt vi ikke bliver flere når nu Jan har gjort så meget for at stable det på benene. Jeg har tænkt mig at komme og spille uafhængigt af evt. diskussioner og toneopfattelser her på boardet, og opfordrer alle til at gøre det samme. Man behøver ikke være enig med dem man spiller mod for at kunne afvikle et 'clix-spil. Kom og spil med!   :)

Kion og Fanny kan desværre ikke - men Emil, hvad med dine drenge?

Caliban1968

Man skal altid se lyst på tingene og det bliver jeg ved med.  ;D ;D

Så med 4 demoborde, 1 butik, 1 biograf, 1 sej figurudstilling og konkurrencer, 4 demogutter med en lyst til at spille heroclix kan det ikke gå galt!  8)

Så kom på fredag, snup figurerne med og spil med og bare hav en total gang hyggespil , demospil (hvis I vil prøve kræfter med den faktisk ret morsomme og lærerige øvelse!) og godt socialt samvær med andre spillenørder - nye som gamle.

Jeg glæder mig helt afsindigt til at gøre fredag til en god oplevelse for nye og gamle (ældre/middelaldrende/tudsegamle... eh... I fatter pointen) clixspillere. Vi ses friske og frejdige fredag til
Hygge- og democlix Vol. 1!

Caliban1968

Og her i dag fandt jeg ud af, at den lokale Magic Kort-pusher (dvs. boghandelen Arnold Busch) løbende sender magicspillere til kulturnatten og demobordet for magic fredag aften!

Så der er alt mulig grund til at tro på en cool spilleaften.

P.s. Hulk smadre!

Jesped

Jeg glæder mig også, selvom det er ærgeligt at vi ikke bliver flere.

Men jeg tror på at det bliver sjovt. Det er snart nogle år siden at jeg sidst lavede demo, men det var meget sjovt. Især demo i Imperial til præmieren på den første Spider-man var sjov.