News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Grævlingens Hule - Werges Maleblog

Started by Werge, 05 January, 2013, 11:17:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Werge

Grævlingens Hule
Lidt om mig:
Jeg hedder Søren Werge, har ramt de 30, og har malet siden 2000. Dog har jeg holdt en længere pause gennem mit studie.
Til dagligt er jeg radiograf på Rigshospitalet, men finder ind imellem mine vagter tid til at svinge penslen.
Jeg har i længere tid bygget og malet terræn og figurer til Mordheim, som har været centreret om mit og mine kammeraters fælles projekt "Mandag", hvor vi har mødtes og været kreative.

Opdateret pr. 4/12-16
Bloggen har nu udviklet sig fra White Scars subchapter-maling til maleudfordringer og Bolt Action.

Gammel info:
Eftersom jeg siden juni har leget lidt med Space Marines, men nu er gået en lille smule død i det, så synes jeg, at I skulle belemres med mine tanker om projektet.
Herunder kommer der til at ligge nogle billeder med kommentarer. Jeg ville sætte pris på kritik såvel som opmuntrende kommentarer, da det er min tanke, at projektet også skal være færdigt en dag.

Project: Storm Lords
I juni gik jeg i gang med at finde lidt interessant fluff på et ikke så kendt Space Marines-chapter. Jeg synes Ultramarines, Blood Angels osv. hurtigt kan blive uinteressant. Jeg faldt over Storm Lords, som er et White Scars subchapter. Uofficielt fluff fortalte mig et chapter-motto: "From the Shadows". Derfor blev det at være sniger og komme fra skyggerne dominerende for min hærs udseende og spillestil.
Jeg har ikke spillet 40k i tolv år, og derfor søgte jeg hjælp fra en ven. Vi besluttede ret hurtigt i processen, at hæren skulle være bygget op af bikes og fast attack units. Jeg besluttede mig for at finde plads til nogle Sternguard Vets, da jeg synes, de er alt for fede.
Dreadnought i drop pod synes jeg gav nogle fede muligheder i spil, så sådan en skulle jeg også have.

Prøvemodel:
Men først, så skulle jeg finde ud af om jeg gad male de givne farver. For det er det, der gælder for mig. Hobbyen skal være sjov for mig. Det endte sådan her:

Scouts:
Jeg fik lyst til at male nogle scouts, så de kom til at se sådan ud:

Min kammerat spurgte lidt provokerende: "Why are they so clean!?" - Så jeg gav dem noget mere snask.
Sniper rifles giver forhåbentlig nogle muligheder for at genere nogle tunge tropper.

Det var sådan det hele startede i juni. Jeg vil løbende smække nogle billeder op af de seneste projekter, som jeg synes er blevet løbende bedre.

Jeg håber, I har mod på at sparke mig videre, så kommenter endelig løs på forbedringer og tips. Jeg maler rød og hvid, så hvis der er nogen, der har fede tricks til at få de farver til at se naturligt slidte ud, så er i meget velkomne :)

/Werge
/Søren Werge
Billed- og malenørd

Min maleblog - Space Marines, maleudfordringer, terræn og andet: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=63812.0

Werge

Sternguard Veterans

I løbet af oktober fik jeg malet nogle sternguard veterans. De er en sær sammensætning af bits fra nogle Dark Angels vets, tactical marines og enkelte dimser fra nogle command squad sprues.

Jeg er især godt tilfreds med den sergeant, som jeg convertede en pegende arm på.

Her er et par af de andre:

Og et lille group shot her til sidst:

Lad mig endelig vide, hvad I synes :)

/Werge
/Søren Werge
Billed- og malenørd

Min maleblog - Space Marines, maleudfordringer, terræn og andet: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=63812.0

Overhamsteren

Rigtig flotte, kan bedst lide ham med den gule hjelm, sikkert pga det gule lige giver noget ekstra, men synes også det er fint han er ren og pæn. :)
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Werge

@ Overhamsteren: Jeg giver dig ret i, at det gule giver noget ekstra (og så kan du sikkert lide billederne nedenunder).
Grunden til, at jeg har kørt med hvide hjelme på veteranerne, er ganske simpelt, at det gav mening mht. fluffet. Da jeg begyndte på det, synes jeg det var fedt, at de adskilte sig fra de andre marines. Men som hæren tager form, kan jeg se, at jeg næsten ikke har nogle "normale" troops.

I løbet af efteråret tog mit ene troop choice form - en bike squad (der er troop choice, hvis commanderen er på cykel):
Jeg har forsøgt mig med tre forskellige typer weathering, og det bærer squad'en også præg af, for det er sgu ikke det hele, der blev lige pænt. De er faktisk alle sammen gamle modeller, som jeg har strippet og malet om. Det er næsten lykkes at få fjernet alle præg fra det gamle paintjob.

Og her til sidst lige et WIP-shot af min nye company champion. Han er ikke færdig, så kritik er meget velkommen!

Det var alt - for nu!
/Werge
/Søren Werge
Billed- og malenørd

havshoj

Fede cykler.
De sorte backpack ser ufærdige ud - skal de ikke også være rød/hvide eller er det sorte planen lige som test modellen?
De gule hjelme er spot on.
Hvis du vil have dine elites til at stå ud kunne du prøve med en anden farve end grå til deres kutter. Gul er nok lige vild nok. ;-)

Med company champion'en ville jeg nok gøre et eller andet for at gøre hans cykel anderledes - især forhjul/skærm ser meget bar ud med at det gejl der er på marines backpack.

Werge

@ Havshoj: tak for rosen. Jeg kan godt se, hvad du mener med kutterne. Grunden til, at jeg har malet dem grå er netop temaet for hæren. De skal sgu være lidt hemmelige. (og de fører farvetemaet videre fra scouts) Men ja... Andre ideer er velkomne!  :P

Mht. backpacks var min idé, at de skulle være sorte ved marines på cykler og på evt. tac-marines osv.
Hele fluffet og farvetema siger, at deres backpacks er sorte og deres hjelmfarve indikerer deres company. Altså vil dem på cyklerne være fra 2nd company. Grunden til at veteranerne har hvide hjelme, er så at de er fra 1st company. Deres backpacks har jeg malet todelt bare for at give dem lidt ekstra, som så også er tilfældet ved command squad, da de jo også (mindst) er veteraner.
De sorte backpacks får lige en highlight ved lejlighed :)
Og championens cykel skal jeg nok få ødelagt ved lejlighed. Jeg overvejede faktisk om alt det grej på hans backpack var for meget....

Så kan jeg jo spørge dig/jer: Synes du/I, at command squad'ens veteraner skal have gule hjelme. De tilhører jo 2nd company (eller det kan vi vedtage at de gør). Jeg havde faktisk tænkt på, at veteranerne skulle have de spidse hjelme (Mark ??). Veteranstatus kan jo også indikeres ved laurbærkranse på hjelmen.
/Søren Werge
Billed- og malenørd

salun

De gule hjelme ser rigtig godt ud, så ja, klart du skal bruge dem på command squad også :)
Måske bare giv deres ansigtsplade en enden farve? Corvus hjelmen er sej - go for it.

Og stemmer i med at der mangler lir på champ'ens 'cykel' - er det ikke ligesom mere reglen end undtagelsen i 40K, at jo sejere du er, og/eller jo vildere titel du har, jo mere bling render rund med? Også selv om du er en sniger-type... fjenden skal jo vide hvem de får tæv af ;)

Rigtig fedt i øvrigt, at se et chapter som ikke er et af de vidt udstrakte. Fortsæt endelig med at arbejde på dem.

Werge

@Salun: Tak for roserne! Jeg synes nemlig også, at man bare skal udfordre chapters og deres forskellige stile. Det er godt at høre, at det ikke bare er mig :) Jeg går ombord i nogle gule corvus-hjelme ved lejlighed. Jeg er blevet anbefalet den nye Averland Sunset-maling, som skulle være "the shit" inden for gul. Jeg synes min teknik virker, men nu ser vi om dette bliver bedre.

Champen er sat på hold, indtil jeg får klargjort noget lir til ham. Til gengæld knokler jeg på en Land Speeder Storm, som jeg kan smide et par WIP billeder op af.
Jeg har for alvor forsøgt mig med salt/hårspray-teknik, og i bund og grund virkede det. Også selvom jeg har brug for at raffinere teknikken lidt. Jeg har i øvrigt konkluderet, at jeg skal have fat i en airbrush! Og der er i øvrigt ikke noget at rafle om på den konto!!  ::)

Her er speederen inden hvid grunding:

... og her er den efter grundfarver og weathering-forsøg:

Her er den så, som den ser ud dd. Har fået monteret et par scouts, men mangler at finde en god metode at påføre decals. Så det skal jeg eksperimentere lidt med inden jeg gør malingen færdig!

Over and out!
/Werge
/Søren Werge
Billed- og malenørd

havshoj

Keep up the good work - fin flyver.

og ja, en air brush er en dejlig ting.

Werge

Jeg fortsatte med at være næsten færdig med Speederen i 4 dage.  ??? Jeg fandt hele tiden noget, der kunne forbedres.
Til sidst blev de sidste scouts sat på og det hele fik noget lak. Og så røg den på min hjemmebyggede flyer-base.

Teknikker, jeg har øvet under Speeder-projektet:
1) Hårlak/salt-teknik. Der er lykkes rimeligt godt. Jeg har tænkt mig at bruge det på både dreadnought, droppod og razorback, så der kommer mere af det.
2) Freehand på Chapter-mærkerne. Jeg har forbandet mere end én gang, at jeg har valgt et chapter med så mærkeligt et mærke :)
3) Decals med eddike (Tak for Powerfist-toturials :) )
4) Maling af linser med 4-punkts teknik. Det synes jeg er den hidtil mest fornuftige løsning på den udfordring.

Alt i alt er jeg rigtigt godt tilfreds med den her model. Mit jyske lune forhindrer mig lidt i at sige, at det er min pæneste model endnu (hvilket det nok er :D ).

Nok snak - flere billeder!

Nok for nu!
Videre med de næste projekter!

/Werge
/Søren Werge
Billed- og malenørd

havshoj

Jeg er ikke helt lune på de der "9 mm"? løse skudcasings. De ser lidt misplacerede ud.

Werge

Det er nu vist fra en gammel salon-riffel... :)
På den anden side af stenen står to lasguns, og det er min idé, at tilføje en død guardsman til basen, når jeg engang får dem gravet frem fra flytterodet. På den måde skulle det symbolisere en gammel guardsman outpost.

Men jeg kan godt se, at de måske ser lidt mystiske ud, som de står der.
Giver det mening, eller bør de fjernes?  :-\
/Søren Werge
Billed- og malenørd

havshoj

Prøv at tage et bedre billede af basen.

Så må de andre jo til tasterne - jeg har jo lidt givet min mening til kende.  ;)

Belial

Det ser da rigtig godt ud, men jeg synes du skulle overveje andre magasiner til dine Sternguards. Man kunne evt. "låne" nogle fra plastik terminators eller lignende.

Werge

Så er der close-ups af basen!

Jeg har green stuffet lidt på en gammel jungle fighter, og det var egentlig meget sjovt.
Og jeg er gået i gang med at rippe mine bits for nye magasiner til sternguards, for dén ide er rigtig god!

Død guardsman med boltpistol (uden hoved):

Den anden side af stenen:

Jeg arbejder på nogle scouts at fylde i Land Speederen, og så er jeg i gang med at file på en venerable dreadnought. WIP kommer måske op senere :)

/Werge
/Søren Werge
Billed- og malenørd

Werge

Så har jeg fået filet lidt på min venerable dreadnought. Og fordi det er lørdag aften, så får I lige et billede af WIP.

Jeg har pinnet, green stuffet og repos'et en del på benet. Forhåbentligt bliver det godt, når helheden giver mening.

Fortsættelse følger :)

/Werge
/Søren Werge
Billed- og malenørd

King_Cuttuk

Plasmacannon konverteret til melta... alternativt :D

mht den ene for som har en "tå" der stikker ud over kandten. Måske du kan vippe den ned af så man kan se den "griber" med tåen.

Werge

Dreadnought update II:
Jeg har begået en brøler. Spørgsmålet er, om den skal kategoriseres som en "fejl" eller en "erfaring":

Weathering med sprays og salt/hårspray er lykkes ok tidligere. Denne gang prøver jeg at oppe indsatsen ved at dele det i to hen over dreadnoughten - sort underlag på det røde og rustrødt underlag under det hvide.
Så langt så godt. Hårspray på - lad det tørre.
Da jeg så grundede det hele skull white, så blev den røde side... lyserød!  :'(

I en blanding af frustration og skam røg det hele i en spritspand. Så nu er jeg startet forfra. Løsningen må blive et lag lak inden hårspray.

Så meget for så lidt.

God weekend.
/Werge
/Søren Werge
Billed- og malenørd

Werge

Det viste sig, at lakken holder fint på farven inden jeg grundede hvid. Det skal jeg så bare huske.

I present to you - Venerable Brother Dari:

Close up af Melta (tidl. plasmacannon):

Dread close combat weapon og den anden side:

Udsmykning:

Jeg har købt en pod at levere ham med. Den sidder jeg så og filer på, når jeg ikke maler de scouts, der skal leveres med Land Speederen. Desuden er Command Squad på bikes sådan et stort WIP, som I får nogle flere billeder af ved lejlighed.

Som altid er kommentarer og kritik velkomment :)

/Werge
/Søren Werge
Billed- og malenørd

amus9210

Det ser super godt ud.. forsæt det gode arbejde!

- Rasmus

TheGreatDk

Den så godt ud på facebook, og den ser også godt ud her!

Du gør sku et godt stykke arbejde :)
.... wombat! Det havde du sku nok ikke lige set komme, hva?
TRADE ME!

King_Cuttuk

Godt arbejde, den må set imponerende ud på en slagmark :D

Werge

Tak, tak! Kritik modtages stadig gerne. Men der kommer nok ikke til at ske så meget den næste uges tid.

Om den ser godt ud på marken, det må vi vente et par måneder med at finde ud af.
- Jeg har i hvert fald fixet tåen til ære for dig, Jens.
/Søren Werge
Billed- og malenørd

King_Cuttuk

Quote from: Werge on 13 March, 2013, 14:54:04
Tak, tak! Kritik modtages stadig gerne. Men der kommer nok ikke til at ske så meget den næste uges tid.

Om den ser godt ud på marken, det må vi vente et par måneder med at finde ud af.
- Jeg har i hvert fald fixet tåen til ære for dig, Jens.

Tak jeg lod godt mærke til jeg ikke synes den strittede så meget som sidst :D

Werge

Opdatering på projekt:

Jeg skulle hilse at sige, at arbejde om natten og China open i snooker på Eurosport om dagen er rimeligt godt for produktiviteten. Her et par WIP-billeder af det nuværende. Med denne rate, så kommer der noget mere op en af dagene.

/Werge
/Søren Werge
Billed- og malenørd