News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Restriktioner

Started by VonPanne, 22 March, 2013, 00:31:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VonPanne

Restriktionerne kan downloades på denne side: lethian.misfire.dk/lethian10

Hvis der er spørgsmål, så stil dem i denne tråd. Der er nogle mindre udeståender der vil blive tilføjet inden alt for længe.

Der kommer sikkert smårettelser til restriktionerne i de næste uger. Jeg giver besked i denne tråd hvis de bliver opdateret.

VonPanne

andse

tæller empire detachment som "X" regimenter? (eks. giver en detachment swordsmen ret til at tage en karakter?)

Ablabab

Quote from: andse on 22 March, 2013, 11:13:54
tæller empire detachment som "X" regimenter? (eks. giver en detachment swordsmen ret til at tage en karakter?)

Det ville da godt nok være fjollet hvis 2 x5 archers gav adgang til 2 karakterer. :P
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

okkel

Basis enhed: Halberdiers, Spearmen, Swordsmen eller Free Company Militia (Detachments tæller ikke med i antal basis enheder).

Så nej (Derudover er arcers ikke en basisenhed Ablabab  ;) )

okkel

I øvrigt tror jeg måske i har læst restriktionen som markant hårdere end den er. Man må bare ikke gentage core og herochoises flere gange end man har basisenhedder.

Det vil fx sige at man ikke kan spamme slaves og ratdarts uden først at købe en røvfuld enheder af clanrats. Reglen er først og fremmest tænkt som erstatninger for den gamle 1/3 modeller, der er ikke skydende infanteri da den her burde være nemmere for spillerne at administrere og også fanger fx slave spam.

Fenris

Vi spiller med hardcore WYSIWYG (what you see is (really) what you got)

Jeg syntes den "rigtige" Razorgor figur er så grim, så jeg har valgt at købe Thunderwolfs og bruge dem i min hær istedet for...basen og farvetema passer til resten af hæren..

Vil det sige at jeg ikke kan stille Razorgors medmindre jeg køber de rigtige razorgor figurer?

Ligeledes er mine harpies lavet ud af Demonettes med Gargoyle vinger, kan de så heller ikke bruges?

Kasper

VonPanne

WYSIWYG har mange fortolkninger så det er helt fint at du spørger (vi har også talt om netop den formulering du citerer). Vi tolker det ikke helt så skarpt som f.eks. det nyligt afholdte Emperor's Chosen, hvor vi begge deltog. Budskabet er at der ikke må være tvivl om hvad tingene er, og at man ikke bruger stand-in figurer som egentlig er noget andet. Conversions, alternative figurer og lignende er ganske velkomne så længe det er tydelig hvad de repræsenterer. Begge dine eksempler er helt i orden :)

Fenris

Takker.. regnede også med at det var stilen udfra hvad du har fortalt, men ville lige sikre mig..

Glæder mig max til at prøve jeres koncept

Kasper

okkel

Jep WYSIWYG skal forstås på den måde det blev forstået på for ~5 år siden. Siden dengang er begret desværre bare blevet udvandet så man i dag mange steder mener at det er wysiwyg at bruge en enhed af helbardies som en enhed spearmen. Det blev vi lidt overrasket over og fanget af sidste gang så i år har vi forsøgt at gøre det klart.

Honsou

Det er måske lidt dobbeltkonfekt at I skriver "ingen Hellcannon" under WoC restriktioner, når man i forvejen max må bruge 205 pts på Rare choices og en Hellcannon koster 210. Ellers har jeg i hvert fald ikke forstået de pts restriktioner, som I ellers skriver er faste, uanset hærstørrelse.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

okkel

Nej man kan godt få en lenbonus, der giver +100 point rare og i givet fald kunne man få en hellcanon med, hvis den altså ikke var eksplicit forbudt. Jeg håber ikke der står det modsatte noget sted i så fald er det et levn fra en tidligere opsætning.

Fenris

Et hurtigt spørgsmål til jeres Magic regler (som ser dejligt balanceret ud)

Får man level bonusser på Casting og Dispell, eller er den eneste form for modifier at dispell altid har -1?

Kasper

okkel

Man får den normale levelbonus.

Kreon

Mange af mine gors er udstyret med hellebarder og nogle med flails. Må de godt blive brugt til at fylde rækkerne ud, når de fleste er rigtigt udstyret (de kan kun få skjolde eller ekstra håndvåben).

Hov lige en ting til: Må beastmen tage gifts of chaos med, eller tæller det som magic items?

Kreon

Lasse

Quote from: Kreon on 25 March, 2013, 15:16:51
Mange af mine gors er udstyret med hellebarder og nogle med flails. Må de godt blive brugt til at fylde rækkerne ud, når de fleste er rigtigt udstyret
Ja

Hov lige en ting til: Må beastmen tage gifts of chaos med
Nej
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

okkel

Som udgangspunkt mener vi ca det her med "hardcore" wysiwyg:

1) Alle modellerne skal være det rette entry.
2) Et klart flertal i hver enhed skal have det rette udstyr. (Altså ikke 13 ud af 25.)
3) De resterende skal have beslægtet udstyr (ikke buer i en enhed af gobliner med spyd)
4) Da der ikke er en klar afgrænsning mellem forskellige armour typper er der lidt frihed her men man kan altså godt kende forskel på ingen og tung rustning.
6) Kreativitet og ikke GW modeller er velkommene men det skal være til at gennemskue hvad der er hvad - spørg hvis du er i tvivl.

(så kan man altid diskutere hvor hardcore det er, som tidligere skrevet var det mere eller mindre det man altid forstod med wysiwyg for nogle år siden)

Omegon

Quote from: Honsou on 22 March, 2013, 17:29:17
Det er måske lidt dobbeltkonfekt at I skriver "ingen Hellcannon" under WoC restriktioner, når man i forvejen max må bruge 205 pts på Rare choices og en Hellcannon koster 210. Ellers har jeg i hvert fald ikke forstået de pts restriktioner, som I ellers skriver er faste, uanset hærstørrelse.

Quote from: okkel on 22 March, 2013, 17:50:54
Nej man kan godt få en lenbonus, der giver +100 point rare og i givet fald kunne man få en hellcanon med, hvis den altså ikke var eksplicit forbudt. Jeg håber ikke der står det modsatte noget sted i så fald er det et levn fra en tidligere opsætning.

Jeg undrede mig over det samme som erik da det kom til Krigsmaskiner. Der står max 100 point og senere står der at Skullcannon (som i forvejen koster 135 point) koster dobbelt. Er det igen fordi, at her er der nogle len der kan komme op og give dig 270 point Krigsmaskiner (Givet at du i dette tilfælde også har et len der giver ekstra rare), eller hvordan fungerer det?
"You are not allowed to repeat anything you hear. You have to say what you didn't hear even if it is hearsay.
And you can't say what you see. So you have to say what you see without saying what you saw. Do you see?"

VonPanne

Jep. Der er dog ikke enkelt len der giver så mange ekstra point, men der er ikke nogen grænse for hvor mange lenbonusser en hær må få. Det bliver formentlig noget med at et "monsterlen" giver +100 point krigsmonstre, så for at få den med ville du skulle have to monsterlen og et rarelen. Eller sagt på en anden måde, det er en meget sjælden enhed i Lethian, som kræver en større investering fra holdet at få med i en hær.

Du kan se lenbonusserne fra sidste Lethian her, hvor krigsmaskiner dog blev regnet i choices:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=44133.0

Fenris

Quote from: Lasse on 25 March, 2013, 15:55:53

Hov lige en ting til: Må beastmen tage gifts of chaos med
Nej

I jeres regler står der ellers klart under de andre racer at de ikke kan bruge Big names, Vamp powers og den slags, men dette er ikke anført under Beastmen..
Så dette er en mangel i reglerne? Jeg troede det var et Boost til Beasthæren..

Kasper

okkel

Ja det er en forglemmelse. Tak for at spotte den. (Det vil blive opdateret en af dagene).

Honsou

Så WoC må heller ikke tage de 25 pts chaos gifts til deres helt(e)?

Core og Helte 0-X hvor X er antal basisenheder, betyder det jeg skal have 2 enheder chaos warriors eller marauders for at have 2 andre core choices med?

Men jeg kan sagtens have 5 special choices?

VonPanne

Quote from: Honsou on 27 March, 2013, 18:06:38
Så WoC må heller ikke tage de 25 pts chaos gifts til deres helt(e)?

Jeg vil tro nej, men Lasse / okkel må lige bekræfte.

QuoteCore og Helte 0-X hvor X er antal basisenheder, betyder det jeg skal have 2 enheder chaos warriors eller marauders for at have 2 andre core choices med?

Men jeg kan sagtens have 5 special choices?

0-X betegnelsen dækker over gentagelser. Dvs. hvis du har 2 enheder warriors, må du have op til 2 af det samme core choice (eller én gentagelse for at bruge en anden formulering). F.eks. må du ikke have 3 enheder hunde med hvis du kun har 2 basisenheder.

Special og rare er alle 0-1, uanset basisenheder.

Honsou

VonPanne

Jeg kan forresten lige supplere med at hvis en army book har flere choices der kan være basisenhed, så vælger man ét af de relevante entries. Man bør skrive på sin army list hvilket man har valgt.