News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

ETC 40k Udviklingsholdet

Started by EFA, 07 February, 2014, 11:58:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

EFA

Kære 40k entuiaster.

Trioen fra TUD har besluttet at oprette et ETC udviklingshold, dette har vi lige haft oppe at vende med Majken og Andy som begge synes det en god ide.

Formålet:
At udvikle kommende spillere til hvad det vil sige at være med i ETC processen.
At inspirere det "rigtige" hold med ideer.
At træne så meget som muligt med det "rigtige" hold.
At tæve det "rigtige" hold i nogle træningskampe 8 vs 8 før indlevering af lister og før afgang til Serbien.

Holdet:
Der er allerede 3 spillere på holdet.
Jimmy "easyrider" Petersen
Morten "gammelpot" Kirsted
Emil "EFA" Andreassen

Vi vil udgøre den garvede del af holdet, vi har alle ETC erfaring og er de faste brikker i TUD imperiet.

De sidste 5 skulle gerne være spillere der på sigt kunne tænke sig at blive gode nok til det danske ETC hold. På dette hold for de mulighed for at prøve processen og få feedback på deres lister og spilerfaringer fra garvede spillere.
Vi vil udvælge disse 5 efter samme princip som ETC holdet.
Det forventes dog at man nytænker sin hær og ikke bare kopiere fra ETC. Prøv at opfind en dyb tallerken og finpuds jeres egne ideer.

Skriv lidt om jer selv når i signer op.

Praktisk:
Dette er ikke helt på plads, jeg håber på at vi kan få et subforum et sted så vi ikke ligger samme sted som ETC holdet. Ellers kommer processen til at køre parrallelt med ETC holdet. Og afslutningsvis vil ETC holdet blive udfordret til duel.

Jeg håber at de kommende ETC stjernefrø vil tage chancen og prøve at komme med på dette hold.

På vegne af TUD
Emil

P.S
sidste chance for tilmelding er den 12 februar kl 13. Dette foregår i denne tråd.

MaRV

Fedt Emil, godt initiativ :)

Jeg har tdiligere gjort mig nogle tanker omkring ideen, holdet behøver ikke nødvendigvis at være på 8 mand, der kan sagtens være flere. En hvilken som helst given dato for eventuelle kampe imod ETC holdet, kan sagtens være upassende for nogen, så stand-in folk til begge sider kan tages fra puljen af folk.

Der vil også være større sandsynlighed for at finde folk, med de lister der passer ind, samt man måske både kunne lave test i f.eks Jylland og på Sjælland uden folk nødvendigvis skal krydse broen.

Samtidig kan folk lave forskellige lists, træne med dem, osv, så når man samler et givent hold, så kan man vælge ud fra lists og hvem kan.

De faldgruber jeg ser er at flere måske ikke vil være så aktive, som få, men så udskriver de jo også sig selv. Det er også vigtigt at få taget kampene hyppigt, så man ikke holder gode ideer tilbage for ETC holdet.

Det var lige hvad der rumsterede i hovedet :)

Mvh Uffe

EFA

Det har jeg også tænkt på. Og hvis der er flere end 5 interesseret kunne det da godt tænkes holdet bliver udvidet.

Landbooster

Smid bare mit navn i puljen, jeg er både interesseret i at træne med etc holdet og blive en bedre spiller.

Mvh
Klaus Hansen

Rune Hilbert

Hej Emil,

Godt initiativ, det vil jeg da gerne være med til - jeg falder vel ind under kategorien af spillere der på sigt kunne tænke sig at blive gode nok til det danske ETC hold.

Jeg synes forresten klart at holdet skal være flere end 8 - chancen for at gennemføre bare en 8v8 kamp bliver forhøjet drastisk hvis der eks. var 10-12 faste på holdet, så der er jeg meget enig med Uffe.

:)

Mvh
Rune

Dorner

Jeg vil også gerne være med ifm sparring til ETC holdet.

/Qarp (Thomas)
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

MaRV

Jamen jeg vil også gerne lege med, som "9. mand", da jeg ikke er interesseret i at komme på ETC holdet(mangel på tid, osv), så jeg vil helst ikke tage nogens plads. Men jeg er klar på sparring og hjælpe til, hvor jeg kan, så sig endelig til, hvis det har interesse.

Mvh Uffe

Omalley69

Folk der har tid til at komme forbi Faraos Lyngby diverse tirsdage må gerne sige til.

Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Nanayaah

Jeg vil gerne med på et træningshold.

Mvh.
Christian

gakkedulla

Jeg vil også rigtig gerne på. Jeg synes det virker som en fantastisk mulighed både for holdet og os andre.

Lidt om min relevante erfaring:
-Jeg har spillet i snart 20 år
-Deltaget i ETC-kval de sidste 2 gange (første år med orker andet med farsight enclave) og samlet tabt et spil og vundet ni.
-Arrangør ved en masse mindre 40k turneringer på rollespilscon'er

Vh Aslak

Heimer

Jeg vil også gerne være med på sådan et hold - det virker meget fornuftigt ift. at ETC-holdet kan få trænet, også som hold og ikke bare enkeltlister.

Jeg har spillet en stak turneringer her i 6th edition, størstedelen med et nogenlunde fornuftigt resultat, og har desuden været med til ETC-kval de sidste 4 år - hvis nu det skulle have noget at sige.

Landbooster

Quote from: Omalley69 on 07 February, 2014, 13:37:42
Folk der har tid til at komme forbi Faraos Lyngby diverse tirsdage må gerne sige til.

Det skal vi nok finde ud af!

Desuden så virker det også som om der er så meget interesse at der kan laves et øst og et vest hold.
Det gør det noget nemmere logistisk.

Tun

Ser ud til at der allerede er 10 navne? Det er sgu da fedt :)

Ni

Jeg synes allerede nu vi skal planlægge en omgang warmup! Det kan være vi skal se om svenskerne vil lege med? 4 8-mandshold ville fname være vildt!
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

princelarming

Jeg er også mere end klar! Jeg har måske ikke alverdens tid til at spille, men nørder næsten 24/7 for tiden - og vil gerne blive bedre til 40k.

Jeg har været med til kval 1 gang, og har ellers spillet et par mindre turneringer (med svingende resultater) og er derudover arrangør af lidt forskellige hammer-events.

Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Egnarts

Som før nævnt vil jeg gerne stille mig til rådighed til sparring i Århus området. Jeg er dog ikke interesseret i at være en del af et " ETC udviklingshold" som sådan.
Eyes closed, head first, can't lose.

gammelpot

Hej alle fedt med engagement fra en masse mennesker...
Snakkede med Emil igår og vi skal da være mere end 8... Både for at gøre det muligt med flere træningskampe for 1.holdet, men også fordi det bør være en platform hvor alle interesserede kan få lysten styret og også være med uden at der skal gå et år før man evt. falder i ETC mode igen...

Det er jo tydeligt at niveauet til ETC kval de sidste par år er steget betydeligt, og det her kunne da være en platform, hvor alle kan få trænet match up, hær synergi osv osv osv...

Så jo lad alle dem der er interesserede skrive sig op og så begynder arbejdet på at prygle 1.holdet og styrke den danske ETC scene

mvh

gammelpot

Hvor begynder vi debatten? Jeg tænker det vil være synd at oversvømme den almindelige ETC tråd her? Kan alle komme ind i det lukkede 40k ETC forum?

Tænker vi bør starte med at kigge meta og prøve at kigge på listerne samlet...

eksempelvis - Horde, Mech spam, fly tungt, dødstjerne og hvad der ellers kan være... og diskutere er der nogen fidus i at spamme nogen bestemte hærlister ud? Kan det gøre at match up mæssigt bliver vi sikre på at 5 af vores hære ikke kan håndteres?

gakkedulla

Jeg synes det er superfedt at vi er så mange. I forhold til matchups og hvilke hære der kan stilles bliver det dog lidt et gedemarked. Nogle har selvfølgelig mulighed for at låne hære af hinanden og så videre, men det bliver stadig lidt bøvlet hvis vi skal kunne sikre os at vi stiller præcis det vi godt kunne tænke os, når vi skal op mod holdet.

Jeg tænker måske at det ville være nemmere når der er nogle datoer på plads. På den måde har vi mulighed for at melde ud hvem der kan deltage dér, og kan så flikke nogle lister sammen som de deltagende skal stille.

I øvrigt synes jeg vi skal udnævne en tov-holder (kaptajn?) til 2. holdet. Én som kan samle trådende og være primus motor på overall strategi osv. Kunne det være en idé?

Desuden synes jeg det ville være en fin idé hvis vi fik et board til vores tråde (det er lidt det jeg hører dig foreslå Gammelpot). Ellers ender det nok i rod :)

MaRV

Hvis det ville være muligt at få et childboard inde i det lukkede 40k ETC, så ser jeg det som den bedste løsning, her vil man slippe for meget random chatter og ikke flood af andre boards.

Jeg vil også forslå at man opretter en tråd, hvor de, der vil poste derinde, laver en profil, så man kan se hvem man debattere med. Her kan også poste hære man kan spille, osv. Detaljerne kan være:

Navn:
ETC-interesse:
Område:
Kontakt:
Hære:
Erfaring:
Diverse:

Det vil generelt gøre det nemmere, sparring, træningshold, stand-in, osv.

Vender tilbage senere.

Mvh Uffe

ollism

Jeg vil også gerne med på et eventuelt 2. hold  :)
MVH Oliver
The Swede

EFA

Jeg kunne godt tænke mig lige at snakke med dem der er interesseret i holdet per telefon.  For at give jer et indblik i hvordan vi fra TUD godt kunne tænke os det kom til at foregå. Så inden der går strategi og andet snask i det hele har vi en helt anden fremgangsmåde vi godt kunne tænke os at bruge.
Så dem der vil må gerne smide en pm til mig med nummer og evt træffetider så skal jeg prøve at få fat i jer.

princelarming

sendt PM

God idé med et sub-board - Vi vil jo nok gerne skele til de andre uden at fylde deres board.
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

easyrider

Jeg har skrevet til Belial og bedt om et subforum.

I forhold til dukkerne tænker jeg det vil være ok med en hvis mænge proxýer, vi skal jo ikke til en rigtig turnering men være sparringshold for selve ETC holdet, og hvis de skal testes optimalt skal vi også kunne stille det vi mener er optimalt. Når det bare er et sparringshold ville jeg ikke forvente at folk gik ud og købte og malede dukker i stor stil.

Jimmy
Der er altid en på powerfist.com der er parat til at give en hånd med
At tænke før man taler er som at tørre sig før man skider- Arne and
Har 40k:Adepta Sororitas, Astra militarum, Eldar, Dark Eldar, Tyranids, Orks, Blood Angels, Deamons, CSM, Knights, Revenant , Warhound og Reaver titan og lidt GK

Drachmann

Jeg er også frisk på at give ETC-holdet kamp til stregen..

Skulle vi skrive herinde, eller blev der oprettet et sub-board?
Drachmanns Dabblings:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=826.0

Dejlig Vanvid...