News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Egrimms blandede malerier

Started by Egrimm, 07 May, 2015, 19:50:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Egrimm

Selvom vi er ved at være i april og det burde være forår har vi sne. Deraf spurgte en af min venner i spøg om vi skulle bygge en snemand (tak Frozen for at overtage/ødelægge den frase for altid), og så måtte jeg hellere male et par snemænd.

Nu havde jeg jo heldigvis købt Arcanists – Winter Wonderland alt Rasputina crewet til Malifaux for nogen tid siden. Jeg fik i samme anledning samlet det, jeg glæder mig især til at male juletræet og Krampus.
De tre snemænd er alternative ice gamin hvis folk ikke har set crewet før.

Ryback

Det er sjove figurer, og fint malet.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Egrimm

Takker, Ryback. Ville ikke lave et indlæg for den ene sætning, så takken kommer først nu sammen med andet  indhold.

Jeg skulle bruge noget water effect til figuren lidt oppe, billede kommer op senere omend det ikke lykkedes som planlagt men blev interessant på en anden måde, så jeg bestilte lidt bøger med.

Jeg købte lidt af hvad butikken havde på lager, så det blev to Dark Age hærbøger. Jeg er stadig ikke solgt på nogensinde at prøve at spille spillet, men verdenen har potentiale og nogle af figurerne er ret seje - men lige nu holder jeg mig virkelig i skindet for ikke at købe flere.
Jeg fik dog en figur med min Uprising bog, butikken havde åbenbart købt en del af bogen som Kickstarter så fik den KS eksklusive figur med gratis.
Fat Yuan Yuan  figuren er fra min lokale biks, hvor jeg alligevel skulle have noget maling, og jeg kunne ikke stå for dens originale og kreative indpakning.

Egrimm

Tanken var jeg ville have en dyb blod/vand effekt på basen til min An Chu Kuk, men det tog nogen tid af få fat i water effect materiale. Det blev dog ikke som håbet...

Jeg kan ikke helt gøre op med mig selv om det krakelerrede look er ok eller om jeg skal forsøge at lave det forfra.

Det irriterende er at jeg gjorde mig megen umage med ikke at få effekt laget for tykt, så det netop krakelerer (dvs. under 3mm per lag), men enten har det varme vejr gjort at det tørrede for hurtigt eller jeg var ikke tålmodig nok med at føje de yderligere lag til – der kan varmen også have snydt mig, der var dog gået mange timer til omkring et halvt døgn mellem hver omgang.

Egrimm

Efter meget lang tids pause fik jeg endelig malet en Infinity figur igen. Det blev en af figurerne, der fik mig til at kigge på Haqislam faktionen, Maghariba Guard. Det er nok det at den minder om Ghost in the Shells Tachikomaer (og de åndelige efterfølgere Gertsecommas i Pandora in the Crimson Shell) der fik mig til at falde for den, omend jeg må indrømme at selvom den gamle jeg har virkelig er anime stil så er den ny udgave sejere (og måske en jeg ender med at købe på et tidspunkt).

Jeg havde svært ved at finde en 80mm base, da den ikke kom med en, men jeg endte med at få fat i en ruin by resin base fra Kromlech og jeg er virkelig tilfreds med kvaliteten deraf, stort thumbs up herfra hvis resten af deres ting er nær den kvalitet / skarphed i detaljerne.

Jeg er ikke helt tilfreds med shadingen, jeg forsøgte af få ink til at danne skygger de kunne minde om skidt / camouflage, og medens det er et stykke af vejen så er det ikke i mål.
Jeg er til gengæld godt tilfreds med min gloss lak på "hovedet" så det ligner glas. Det sammen med et at det opløste det sorte en smule rundt omkring så det ligner at man kan så blå elektroniske lys nedenunder (klassisk science fiction stil)  er en ret god effekt jeg helt klart skal udforske mere.

Vi må se om jeg får malet mere Infinity igen i den nærmeste fremtid og måske finder mere ind til spillet.

rosenaa

Fra en som kun maler i "Old School"  -  Nice !  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Egrimm

Det tog lidt tid for snemændene at få selskab, men nu vi er i juli tog jeg mig sammen og fik malet mareridts juletræet færdigt.

Dårlige puns til side, det var en virkelig sjov figur at male. Selvom min ubeslutsomhed med at male gør at jeg skifter mellem ting hele tiden glæder jeg mig alligevel vil at komme videre med det alternative Rasputina crew, det er virkelig sjov og hyggeligt på en måde som kun jul kan være.

Min kone foreslog at jeg forsøgte at modellere en mast gave og lagde bag træet som om det har trådt på den, var en ret passende ide til en senere forbedring.

Egrimm

Nu jeg alligevel maler noget med grøn hud til 40k tager jeg også et par Malifaux gremlins med. Jeg burde også få fundet en løsning på den gyngende gremlin til min whiskey golem, hans arme og rebet er blevet væk men ellers er selve golemen færdigmalet. Rebet er let erstattet med tråd, men hænderne er jeg gået i stå ved. Måske jeg skal lege McMourning og fine en "villig" donor (eller bare tjekke mit lager at bits) så den kan blive færdig.

Egrimm

Nu det var jul fik jeg malet lidt mere færdigt på mit alternative, jule Rasputina crew. Jeg nåede dog ikke blive helt færdig, omend Krampus (Snowstorm) næsten er klar – Rasputina skal jeg stadig have samlet endda.
Jeg fik heller ikke billederne op under juledagene, omend de blev malet færdig der, men tænk dem som hvad der sker hvis man ikke åbner sine julegaver.

Fingrene på den der holder fast i kanten irriterer mig lidt, men på den anden side ligner det at den kradser i papiret, så jeg lod det være efter at de blev ommalet nogle gange og stadig ikke var tilfreds - for hvis de var "rent" malede op så det også lidt underligt ud.

rosenaa

Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Egrimm

Jeg har på det sidste spillet Horde siden af Battle for Azeroth, og al den renden rundt i de Maya-inspirerede Zandalari områder fik mig til at tænke på at jeg aldrig blev rigtig tilfreds med min An Chu Kuk.

Billederne er blevet noget overbelyste, men man kan se at basen ser noget anderledes og bedre ud end tidligere – især når lyset ikke modvirker reflektioner i den blanke overflade. Man kan se det krakelerede gennem blodet hvilket er en ret cool effekt der også forsvinder fordi jeg stadig ikke har styr på mit kamera.

Må se om jeg kan få nogle bedre billeder når jeg har flere Kukulkani figurer, der alle vil få samme base, få blod og gyldne sten fungerer ret godt til dem vil jeg sige.

Egrimm

Quote from: rosenaa on 29 December, 2018, 18:46:11
Meget glædelig Jul  ;D
Takker, kom væk fra forummet pga travlt med arbejdet.

Egrimm

Det er nogen tid siden jeg fik min Krampus figur malet færdig, men jeg har ikke fået taget billeder af den før nu.

Jeg valgte at holde ham meget bleg for at understrege det mere dæmoniske.

rosenaa

Egrimm

Jeg har i lang tid været lun på rollespils-systemet i Infinity universet, både fordi det lød rimelig strømlinet baseret ud fra figurkrigsspillet men endnu mere fordi universet gav en del muligheder og ikke var så grimdark som 40k eller eksistentialistisk dystert som Eclipse Phase.

Min trofaste tyske butik til alt der har med figurer og rollespil at gøre havde det aldrig på lager udover i limited ekstrem dyr edition udgaven – og sådan som rollespilsbøger bliver slidt ville jeg ikke nænne at benytte en dyr LE som primær bog.

Meget passende kom det på lager – endda med flere ekstra bøger – op til min fødselsdag i sidste uge, så det blev sammen med nogle af de andre ting jeg havde kigget på i nogen tid til min fødselsdagsgave fra mig til mig.

På billedet er der (fra top venstre):

• Infinity: Operation Cold Front (med ekstra) [figurer til figurkrigsspil]
  • Infinity: Beyond Operation Cold Front [figurer til figurkrigsspil]
  • Hordes: Grymkin – Cask Imps [figurer til figurkrigsspil]
    Nogle af mine yndlings "modstandere" til low-level spiller i Iron Kingdoms (som mine tidligere rollespilsgrupper nok kan nikke genkendende til), så jeg kunne ikke stå for figurene
  • Infinity: Third Offensive [bog figurkrigsspil]
  • Infinity 2nd Edition Revised [bog figurkrigsspil]
    Jeg ved godt at N3 er den aktuelle udgave, og har da også haft den på hylden i nogen tid, men det var sidste eksemplar og den var sat meget ned så for historiens skyld tog jeg den med – plus jeg nåede at købe de andre N2 bøger, så nu har jeg den edition komplet
  • Necromunda: Gangs of the Underhive [bog figurkrigsspil]
    Jeg har været vild med Necromundas setting og lore siden det første spil kom i 90erne, Necromunda delen af Codex: Imperealis bogen er da også den jeg har læst oftest nok, så de havde ligget i min købsliste længe
  • Infinity: Players Guide [bog rollespil]
  • Necromunda: Rulebook [bog figurkrigsspil]
  • Infinity: Corebook [bog rollespil]
  • Infinity: Gamemaster's Guide [bog rollespil]
  • The Other Side: Core Rulebook [bog figurkrigsspil]
    Ikke et system jeg umiddelbart regner med at investere i, ingen af faktionerne har fanget mig endnu i hvert fald, men det er jo "jord-siden" af Malifaux, så den skulle anskaffes
  • Infinity: Adventures in the Human Sphere [bog rollespil]
  • Infinity: Quantronic Heat [bog rollespil]

Jeg har i hvert fald samlet en god del science fiction figurer, herunder også Infinity, som props til en science fiction kampagne. Nu skal jeg bare finde tiden, energien og gruppen til at spille det.

Nicolai Matz

Krampus er blevet super fed  :)

Egrimm

Quote from: Nicolai Matz on 02 April, 2019, 17:28:12
Krampus er blevet super fed  :)
Takker! Den figur gør meget i sig selv, det crew har en virkelig fed stemning.

Egrimm

Efter at have brændt ukrudt i stenbedene i haven havde jeg lyst til at male lidt flammer, og jeg havde et Malifaux Kaeris crew liggende så det var jo oplagt at få det samlet med dets fire gamins (mini fire elementals for folk der ikke kender universet). Jeg havde dog endnu en gang fortrængt hvor meget pillearbejde der er at samle i selv Wyrds gode sæt, så det tog mig lidt tid på grund af mange frustrations pauser. Den hos dem, der skærer figurerne op til sprues, må være ret meget en sadist i forhold til de de små, goblin størrelse gamin har separate ankler med et lim-punkt i knæet der maks er 1mm2.
Nu er det samlet, og jeg har fået rantet, så må jeg se om der ikke snart bliver malet noget 'faux igen :)

Egrimm

Infinity
Jeg fik efter megen lang tid malet noget Infinity igen, en Yu Jing Guijia som min kone gav mig som gave for et godt stykke tid siden.

Den var virkelig underholdende og udfordrende at male, især da min normale mere "beskidte" måde ikke ville passe helt så godt på den, så den var en øvelse i at blive bedre til at styre mine washes, der jo er nøglen til det ellers beskidte look og pæne skygger generelt.
Der er småfejl på den, men den er et skridt i en retning og en god øvelse der helt klart skal gentages.

Egrimm

Warhammer 40.000

Om mandagene har min kone og jeg i lang tid har "håndarbejds"aftener sammen med vores nabo og nogen af hendes veninder. De broderer, strikker eller lignende og jeg maler så. Problemet er dog, at lyset ved deres spiseborde, hvor vi arbejder når vi er ved dem (det kører på rotation), ikke er særligt godt, så jeg ender mest med mest at få grundmalet ting, da jeg ikke kan se detaljerne.

Det sidste eksempel jeg er gået i gang med er den store 40k Khorne græsslåmaskine, Khorne Lord of Skulls.

rosenaa

Quote from: Egrimm on 15 October, 2019, 07:35:32
Warhammer 40.000

Om mandagene har min kone og jeg i lang tid har "håndarbejds"aftener sammen med vores nabo og nogen af hendes veninder. De broderer, strikker eller lignende og jeg maler så. Problemet er dog, at lyset ved deres spiseborde, hvor vi arbejder når vi er ved dem (det kører på rotation), ikke er særligt godt, så jeg ender mest med mest at få grundmalet ting, da jeg ikke kan se detaljerne.

Det sidste eksempel jeg er gået i gang med er den store 40k Khorne græsslåmaskine, Khorne Lord of Skulls.

En god batteridrevet lampe med LED lys er vejen frem  ;D

Fed model dog  :)

Egrimm

Efter en snak med en moderator fik jeg et under-forum til mine ting istedet for en samlet blog, så det giver mening at gå tilbage til de mere spil fokuserede blogs. Skal lige se om jeg kan få sorteret indlæggene heri rundt og så på sigt fjernet denne nu unødvendige tråd. Så meget som BB fylder i min hobby for tiden overvejer jeg dog at det spil skal have sin egen tråd.

Egrimm

Så fik BB sin egen tråd, den kommer nok til at være ret aktiv.

Jeg har relateret til denne tråd fået købt alle faktionsbøgerne til Malifaux 3E, det var en stor udskrivning men så er de i hus. De har givet mig lyst til at vende tilbage til den dystre parallelverden med de fede dukker, som jeg har en god stak af i malekøen (nok en 100 stykker :'(), men de kæmper med boldspillerne om min begrænsede tid.

Egrimm

Malifaux
Jeg har haft den "onde"* af de to Lovelace søstre stående halvfærdig i lang tid, men nu er hun også klar omend hun ender på en anden hylde end hendes søster grundet faktion.

* Per definition er alle nekromantikere vel onde, omend hun jo ellers bare er på skole i M3... omend den skole ikke er helt normal...

Egrimm

I sidste uge fik jeg malet disse tre Skeeters, tog mig lidt tid at få billederne op. Der er malet udelukkende med contrast paints, og jeg synes at resultatet blev ganske udmærket. Vingerne er tyrkis, øjne røde, overkroppen og ben blå og underkroppen først sort og så blå. Det hele er oven på en ren hvid spray base.

Jeg ved godt at deres følehorn er for korte, de knækkede på et tidspunkt og har ikke fået dem skiftet med metaltråd eller lignende.