News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Xenos - Craftworld Rhiadan

Started by Rhiadan, 02 March, 2010, 15:58:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rhiadan

Jeg bruger Hawk Turqoise og så sort og hvid. Jeg startede ud på samme måde som de turkise områder på titanens armour plates med en turkis let blandet med sort. Derefter blender jeg farven op til ren Hawk Turqoise. Det gør jeg med penslen på figuren og ved at bruge vand til at få det til at blende ordentligt. Så begynder jeg at blande hvid i og arbejder mig frem til den meget lyse turkis. Der stopper jeg som regel når jeg maler vehicles, men med titanen besluttede jeg at prøve at få den blendet hele vejen op til ren hvid på de store "vanes". Blending som teknik var desværre ikke supergod til det, da det hele kom til at se lidt rodet ud, så jeg begyndte at lægge små tynde og gennemsigtige lag af hvid maling + vand hen over min blendede overgang. Jeg tror det hedder glazing. Det brugte jeg en del tid på før jeg kom til et resultat, jeg syntes om.

Iøvrigt har jeg snydt lidt og har blandet to potter maling med hhv. mørk og lys turkis, som jeg bruger for at få et nogenlunde ensartet resultat på de efterhånden mange modeller jeg har med turkis som hovedfarve. Man slipper ikke for at bruge blendingteknikken, men det bliver lettere.
The profile formerly known as "Farseer Rhiadan"

Martin Iversen

Flot malearbejde!

Jeg undrer mig dog over at en af wraithguards har et rødt hoved.

Men, rigtig flot hær!

M.

Waaaaay behind .....

Rhiadan

Det er squad leaderen. Han kan selvfølgelig ikke noget specielt ifølge reglerne, men jeg maler/samler altid én model i en squad så den ser ud som en leder. Hvem ved, måske kommer der en "wraith commander" i næste udgave af codexet, og så har jeg allerede modellen  ;D

Master Ciaphas

Absolut flot malearbejde - og markant bedre billeder.

Den titan - og din plan om at spamme SD våben i Apocalypse slag - er altså en grumme, grumme ting...

Mvh
Master Ciaphas

Rhiadan

Ja, jeg er jo nødt til at gøre noget for at imødegå dit "Gargantuan Creature-Spam"  ;D

Master Ciaphas

Well....mine tre gargantuan creatures gjorde hvad sidst: slog 1 Falcon, 10 Wraithguard, 1 Wraithlord og 6 Fire Dragons ihjel...det står jo fantastik mål med de 1600 pts der er kastet efter dem...mens din 800 Revenant Titan slog for 500 pts Carnies ihjel.... ;-)

Du klarer dig skam fint med de SD våben du har nu.

Mvh
Master Ciaphas

Rhiadan

Så, fy! Ikke kapre min tråd med pral om dine gargantuans og hvad de kan udrette.

Jeg prøver lige at generobre dagsordenen med et billede af min Forgeworld Waveserpent. Jeg købte den straks efter GW præsenterede deres waveserpent-model i bar skuffelse over det nye design. Den kommer ikke op i nærheden af FWs niveau imho.

Skanque

Ser rigtig godt ud (: er også ked af at jeg ikke nåede at få nogle af de gamle serpent kits, men nu nøjes jeg med type2 serpents, hvilke jeg også synes rigtig godt om.

Men super fedt malet og lækrefarver, det varmer mit eldar hjerte at se
"The stars themselves once lived and died at our command, yet you still dare to oppose our will"

"En hær skal ikke være venlig, den skal være  fjendtlig" - Julie

Rhiadan

Så er der nyt fra malefronten. Den kampagne, vi spiller lige nu anvender PAAS-systemet, og det har inspireret mig til at få malet en support weapon platform:

Den har været med i et enkelt 1500 p. spil, og fik ikke skudt en eneste gang. Den blev udraderet af 20 outflankende superhomogaunts i cc. Jeg noterede mig dog en enkelt interessant ting: Nid-spilleren lod ikke nogen af sine modeller gå inden for dens shooting range (24" red.). Når den er udstyret med en D-cannon har den altså visse egenskaber mht. til at styre modstanderens movement.

Master Ciaphas

Meget fed model - og altid en fornøjelse at se nymalede figurer (særligt når det er én der har sponseret den...) Hvis det skal være helt rigtigt, så var der 25 gaunts...af super-hormagaunt typen med toxin sacs og adrenal glands...der så fik tæsk af Maugan Ra i turen efter.

Den havde faktisk ikke så megen virkning på min movement, idet de ting der potentielt kunne have gået den nær, begge fejlede deres instinctive behaviour, og dermed lurkede hvor de var. Desuden, så var der rigeligt med Eldar mål nede på min baglinje...hvorfor så bevæge sig hen mod din? ;-)

Dog - fed figur - mal flere af dem!

Rhiadan

ojkasper

Lækkert arbejde du har lavet med din hær, det ser rigtig godt ud.

Rhiadan

Så har jeg fået taget et par billeder af nogle af hærens andre enheder.

En Falcon

og en omgang Fire Dragons

Ryback

Flotte sager du præsenterer her i tråden. Falcon og Serpent er bare lækre og jeg har altid haft et blødt punkt for eldarernes artilleri.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Rhiadan

Nu hvor vores kampagne What Price Victory er vel overstået, vil jeg til at vende min opmærksomhed mod andre maleprojekter. Eldarhæren blev ikke malet færdig i denne omgang, men jeg fik den da gjort væsentlig mere færdig end den var før kampagnen. Her er to af mine sidste projekter inden kampagneslut:

En ny og en gammel weapon platform med crew

og

Gamle Striking Scorpions med lidt konverteringsarbejde, så der ikke var to ens.

Der var vist også en autarch, men ham har jeg glemt at få taget billeder af i denne omgang. Også godt at gemme lidt af krudtet til en anden post.

Master Ciaphas

Det ser lækkert ud , Farseer. Hold du blot dampen oppe. Det var fedt, at du trods en form for AS alligevel gerne ville spille med i What Price Victory-kampagnen. Dine Eldar klarede sig jo rigtigt godt!

Mvh
Master Ciaphas

Rhiadan

Mit seneste færdiggjorte eldarprojekt. Chefen for Rhiadans flådestyrker: Autarch-Admiral Solamnis Thatueil (count as Yriel).

Sean

Rhiadan

Tak for det :)

Ellers har der været lidt ramashang på the maiden world her for nyligt. De kampberedte eldar mødte en overtallig fjende, de slemme citronhalvmåner. Det endte med en relativt overbevisende sejr på 7-1 til orkerne efter et underholdende spil.

Rhiadan

Og så har jeg endelig haft fornøjelsen af at møde de onde Dark Eldar på slagmarken i den Atoomsikre battle-bunker på djævleøen.

Det var nogle pænt lækre Raiders, der blev disket op med:

Spillet endte med en sejr til Eldar, ikke mindst fordi DE lanseskud missede over en kam, og Yriel ryddede en hel squad af Incubi med sit Eye of Wrath.

Witer

Det må jeg sige, flot, flot, flot hær!!
Jeg må dog spørge ind til hvorfor i al verden du maler dine base kanter grønne??
Er det et levn fra de gode 90'er?
En sort eller mørkebrun ville bare få det til at spille så meget mere! :)

Vh.
Revenge of the Emperors Fist!
Quote from: Nicolai Nygaard on 17 September, 2013, 13:11:58
Jeg vil minde om at Sjøholms 'I h8 u all' tale IKKE skaffede ham en plads i bestyrelsen.
Tihi

Rhiadan

Mange tak  :)

Der må være sket det samme for mine basekanter, som er sket med min garderobe et par gange. Moden er skiftet, men jeg står stille  :P

kvasi

kan man få et close-up af den der warp hunter?

Rhiadan

Jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Master Ciaphas

Flere styrke D våben...uff....