News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Xenos - Craftworld Rhiadan

Started by Rhiadan, 02 March, 2010, 15:58:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kvasi

warp hunteren har ikke styrke D :P den har bare D-cannon reglen

Ryback

125 pts for et Destroyer våben havde nok også været liiige dygtigt nok. ;)

To rigtig flotte hære!
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

TF Riley

Hold kæft hvor det er sjovt at se sit gamle terræn igen!!! Der er blevet dræbt mange orker i den palmeskov :)

Jeg spillede orker ;)

Rhiadan

Quote from: kvasi on 19 November, 2012, 09:26:53
kan man få et close-up af den der warp hunter?

En dejlig maskine. Det må man sige. En dejlig maskine. Og en dejlig kanon. Det hele er bare dejligt.
The profile formerly known as "Farseer Rhiadan"

kvasi

kan jeg lokke dig til at lave en guide til gems?
og ja, warp hunteren er bygget af win og mega sej at se på  ;)

Rhiadan

Ja, gems er meget nemme. Først male dem hvide for at få en klar grundfarve. Dernæst grundfarve på det hele, det kan være rød, grøn, blå eller hvad nu. Så male en lysere farve i bunden af juvelen, dvs. lyserød, lysegrøn osv. Orange kan også bruges med rød grundfarve. Så maler du sort hen over toppen på juvelen, og slutter af med at sætte en lille dut af hvid i det sorte. Så spiller det.

Man kan altid gå videre end det og blende den lyse farve med grundfarven og evt. bruge lidt wash. Ved store gems sætter jeg også nogle gange flere hvide dutter. De store gems på min titan blendede jeg meget rød til lyserød på den nederste del og satte tre hvide dutter i den sorte del.

Egentlig synes jeg ikke at mine gems på warphunteren blev så vellykkede. Dels havde jeg travlt og dels er min lyserøde maling blevet lidt mærkelig og tynd i det.

Hammerz

Flot army du har fået dig malet der, er lækkert at se!
Ser frem til flere billeder.

Rhiadan

Tak for det  :)

Jeg har netop lavet en status på den malede del af min eldar-hær. Her ser I det samlede billede:

Rhiadan

Nyeste skud på min eldar-stamme er en squad af Shining Spears aspect warriors. I fluffen er de skinnende hvide riddere på jetbikes, så jeg har malet dem så hvide som muligt.

Tidligere har de været en af codexets ringeste enheder, men med 6th ed. har de fået lidt buff, såsom ekstra og forbedret jink save, længere turboboost move og hammer of wrath-angreb. De lider stadig en del under at mangle granater og kun at have 1 angreb pr. stk. dog. Nu giver jeg dem en chance, mens jeg venter på næste codex, hvor de forhåbentlig bliver det nye sort.

Master Ciaphas

...de er da noget hvide i det...men glæder mig da til at se dem på slagmarken!

Rhiadan

Quote from: Master Ciaphas on 28 January, 2013, 13:56:17
...de er da noget hvide i det...

Det er tilstræbt.

Jeg har været inspireret af disse cover arts med en Shining Spear heltinde:

Tore Bolhøj

Original idé med de hvide jetriddere! Det er i sig selv fedt. Personligt ville jeg nok give dem en enkelt farvet fartstribe, bare så modstanderen ikke tror det bare er hvid grunder.
"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

zacret

Super fede og lige i øjet. Synes ikke der er nogen tvivl overhovedet, at det ikke er bare hvid grunder...

Rhiadan

Takker. Fedt at der er nogen der kan lide det :)

Ellers har hæren været i krig for nylig igen. Det blev til et slag mod IG med Space Wolves allies. Til at starte med gik alt planmæssigt.

Jeg havde taget et seer council med på 2 farseers og 6 warlocks, der bare skulle gå ned og conteste modstanderen objektiv. En relativt overkommelig opgave, skulle man mene, men så skete der bare det, at jeg TRE TURE I TRÆK glemte at kaste Fortune på dem, og så blev de jo efterhånden dræbt. Min modstander ville godt give mig lov til at kaste den alligevel, men så lærer man jo ikke at huske den slags, så jeg afstod dydigt, mens jeg græd mine modige tårer.

Snart var der IG og ulvelovers alle vegne.

Rhiadan

Efter noget der ligner 15 år har jeg endelig taget mig sammen til at få malet min avatar. Bedre sent end aldrig. Det var den første w40k-model, jeg købte. Det er en stor tilfredsstillelse endelig at kunne erklære den for færdig.

Rhiadan

Nu har jeg fået testet mine shining spears i kamp. Det gik dem meget ilde, måske fordi deres general havde fået den "geniale" ide at turbobooste dem ned midt i fjendens formation for at "overraske" ham.  :P

De får jo et 3+ coversave af at turbobooste og have skilled rider-reglen, og jeg havde kastet foreboding på dem, så de ville skyde med fuld BS på ting der chargede. Hvis bare de overlevede lidt, ville de kunne lave alle mulige slags ballade, tænkte jeg. Men i praksis blev de skudt og charget til døde for hårdt. Der må lægges en ny plan. Det hele havde nok virket bedre med fortune (reroll saves).

Rhiadan

I den seneste batalje har mine nymalede enheder, avataren og shining spears, mødt en Tzeentchian allieret CSM og CD-hær.

Det blev til et rigtig godt slag, hvor jeg fik testet min hær mod hele to nye codexer samtidig. Mange sjove special rules på chaos-tabellerne. The Black Mace var også et underholdende bekendtskab (selv om den gjorde lidt avs).

Vi startede lidt langt fra hinanden og spillede Purge the Alien, hvilket jo måtte være mig. Chaos seizede initiative og skød mine 3 vypers ned i første tur med sin ene Forge Fiend. De har godt nok mange skud.

Dernæst prøvede jeg at lave en slags denied flank på chaos-bæsterne og turboboostede over til den anden side af bordet.

Fjenderne boostede efter mig med sine screamers og blue scribes. Min avatar med sit side kick gjorde kort proces med dem.

Mine shining spears forsøgte sig med at lave huller i den ene forge fiend, men selv med en styrke 8 star lance gik det bare ikke. De sutter virkelig max de shining spears.

Spillet var voldsomt op ad bakke for eldar hele vejen, men spillet fortsatte til tur 7, og til alles overraskelse lavede min avatar 4 kill points i tur 7, hvilket gav en slutstilling på 9-9. All hail the Avatar. Han kan nogle ting.

Safran

Godt nok også en fed chaos hær du møder der:-)
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Rhiadan

Helt enig. Den havde et stærkt visuelt og fluffmæssigt tema. Og selv om det ikke er mine figurer, får jeg lige lyst til at dele dette billede af to tzeentchian obliterators. Jeg var heldig at få ram på dem med combineret ild fra mit D-cannon battery og pathfinder snipers.

Rhiadan

For nylig mødte Craftworld Rhiadan igen de onde IGer med deres snydepelse af nogle SW allies. Eldarene tænkte at det skulle være løgn, så de havde medbragt The Voice of Rhiadan (count as Eldrad Ulthran) med en bodyguard af 10 Striking Scorpions, heraf 4 nymalede og glinsende fra malepulten.

Nightwingen tabte jeg under deployment men fik grebet den igen mid-air, så den røg på slagmarken med én halefinne mindre end normalt.

Der blev spillet Purge the Alien, og med 35 dræbte ud af 45 eldarmodeller var det ikke langt fra sandheden, men som altid med eldar står de hårdeste tilbage, og de havde scoret 13 VP ved spillets afslutning mod IGs 8.

To kærlige VP blev scoret da Uldrad dræbte fjendens warlord, en flygtende IG oberst, med et mindwar attack.

Rhiadan

Der er lige et billede af den samlede bestand af skorpioner:

Rhiadan

Til mine fellow eldar players derude synes jeg lige jeg vil uddele ugens eldar-tip.

Jeg købte en Warphunter fra Forge World for noget tid tilbage (billeder længere oppe i tråden), men der var en del ekstra bits med udover dem, jeg brugte til at lave Warphunteren. Faktisk var der bits nok til at lave et Nightspinner turret. Det eneste, der manglede, var et plastik canopy. Det skaffede jeg så fra en venlig Dark Eldar-spiller. De får nemlig altid 2 canopys til deres vehicles, både et helt lukket og et "halvt".

Det er nu malet færdigt:

Jeg bruger så bare et af mine andre falcon chassiser til det ekstra turret. Man får ikke totalt set flere tanks, men man får mulighed for at lave lidt taktisk variation, og Nightspinneren er jo meget sjov mod horde-hære.

En anden bemærkning er, at man ikke får ekstra af den alternative bagklapluge, men det er en mindre ting i min verden. Jeg har også selv skaffet en ekstra af de bagudrettede antenner, så det kunne se lidt symmetrisk ud, men kittet kommer med en lille sensor, der kunne sidde der også.

Ryback

Den er blevet fed den Spinner.

Har faktisk selv lavet det samme trick med ekstradelene fra min egen Warp Hunter på en Fire Storm for at få muligheden for at gå amok i monofilamentdød. Mangler så stadig liiige det med bemalingen, men det skal nok komme. Godt tip, none-the-less.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Rhiadan

Det er blevet til endnu en tur på slagmarken mod de grumme IGer i beskidte undertrøjer fra Catachan. Der blev spillet Big Guns Never Tire. Jeg havde en "Iyanden-style" hær med med 10 wraithguard som troop og 3 wraithlords. Umiddelbart skulle det jo være meget godt, men IG seizede initiative og skød min ene wraithlord til stumper og stykker med sin Punisher med en hel række blændende heldige terningerul. Det var så både first blood og 1 vp for en heavy support-unit nede.

Heldigvis scorede min Nightwing også et vp på at explode hans Leman Rus. Nightwingen er blevet yderligere forbedret regelmæssigt fra Imperial Armour 11 til Imperial Armour Aeronautica, da den helt gratis har fået Agile, der giver +1 i jinksave. Det giver i alt 2+ i coversave når man evader. Ja tak!

Der blev en del kamp om objektiverne, men heldigvis lykkedes det mig at grabbe de 2 ud af 3 og dermed hive en kneben 7-7 draw hjem.

Min ene overlevende wraithlord holdt det centrale objektiv. Hans brightlance gjorde vist ikke en dyt under hele spillet, men han skal da have tak for 3 vp for det objektiv :D (Iøvrigt endnu en af mine gamle conversions fra tiden før det nuværende plastikkit)

Rhiadan

Her er Karandras, The Shadow Hunter. Nu er jeg oppe på at have fået malet 3 af de 6 Phoenix Lords i codex.

Jeg maler Phoenix Lords i de originale fluff-farver, så selv om mit Rhiadan Striking Scorpions shrine colour scheme er en slags savannefarve, så bliver Karandras stadig grøn, som han skal være. Power claw'en har dog fået samme farve som på min Striking Scorpion Exarch.

Jeg har nu heller ikke helt afskrevet muligheden for at male flere Striking Scorpions squads til min hær i et mere klassisk grønt tema. Ifølge Path of the Warrior, så har de større craftworlds flere forskellige shrines inden for samme aspect med hver deres doktrin og foretrukne terræn.