News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Death Korps of Krieg

Started by Ilithien, 17 February, 2014, 20:52:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ilithien

Så kom det nye IG codex, og der er fest og glade dage!! Fik i dag kigget lidt på hvorledes jeg tænker mit colour scheme. Altså hvorledes det sådan mere teknisk skal males: Det her er første bud (hænderne blev ikke malet, for skal lige have tænkt lidt over hvor blege de her folk skal være. Basen er der i øvrigt ikke noget synderligt på, regner med at der skal noget vand og nogle visne græstotter på. Men her er han, mand numero uno:

Jeg må tage et billede næste gang, da lyset ikke er blevet helt godt kan jeg se.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

mudboy

Ser da ganske lovende ud.

Mht. hænderne så har de vel handsker på?
Combat Servitor Nu med DREADSOCK OG COGITATOR
Emperor's Pride

Gnyf

Jah, tænker også at de handsker på.

Ilithien

Jeg kiggede også på modellen, men synes ikke helt det så således ud. Men det ville self give mening :).
Battle Brother

Gnyf

Puha, vil altså også snart have nogen!

Ilithien

Kan jeg godt forstå, de er nogle super herlige modeller :D.
Battle Brother

Waaargh

Hov, det billede. Er lige de farver jeg har brug for til mine Warmachine Cygnar Trenchers, hvade meget svært ved at finde nogle gode billeder fra første verdenskrig.

Virkeligt brugbart.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Gnyf

Quote from: Waaargh on 13 April, 2014, 22:11:59
Hov, det billede. Er lige de farver jeg har brug for til mine Warmachine Cygnar Trenchers, hvade meget svært ved at finde nogle gode billeder fra første verdenskrig.

Virkeligt brugbart.

Det er taget fra 40k wikien, vedrørende DKoK, du kan eventuelt også kigge på youtube, der ligger en tutorial af WarbossTae som bruger nogenlunde samme colorscheme.

Ilithien

Sådan en 48 timers eksamen, skal jo også bruges på noget fornuftigt :). Så har kigget lidt på hvad den nye IG har, og hvor mange af enhederne jeg kan se ide i at inkludere:

HQ
Company Command Squad (Her under officers of the fleet).
Lord Commisar
Commisar
Ministorum Priest
Primaris Psyker

Troops
Veterans (Skal have fundet ud af hvorledes jeg vil adskille veteraner og storm troops)
Infantry Platoon (Er dog i tvivl omkring Conscripts?!)

Elite
Wyrdvane Psyckers
Storm Troopers

Fast Attack
Rough Riders
Hell Hound

Heavy Support
Basilisk (Lavet som artilleri og ikke som kampvogn).
Hydra (Lavet som AA gun)
Battle Brother

lykke

angående veteraner og storm troops, kunne du jo overveje at bruge kaskarin modellerne som storm troopers, eller endnu bedre, de helt gamle modeller med hætter. kaskarin (er det sådan de staves?), ser måske en smule for "clean" ud.

veteraner kan ret nemt indificeres ved små detaljer der springer i øjet. mine har f.eks rygsække på. de kun også give dem en anden farve skulderplader eller noget i den stil.

jeg syntes ikke conscripts hører til krieg. man kan sikkert sagtens finde en grund til det i fluffet, men jeg forestille mig at de er erfarne trætte mænd, der lever hele årtier i en skyttegrav på frontlinien. de unge knægte kan få lov at stå vagt hjemme på basen.

jeg forstår ikke hvad du mener med at din basilisk ikke skal være lavet som kampvogn..? det er modellen jo heller ikke? artelleri kan sagtens sidde på larvefødder og være selvkørende... og hvis den sidder fast i mudderet, er der jo massere af folk til at grave den fri ;)

ligner hydra'en ikke en AA gun allerede?
"I could aim, but with this cannon - I DON'T HAVE TO" - SC2 Thor

Ilithien

Mit problem med veteraner, er jo at der er veteraner, som så kan holdes almindelig, eller gives 1 af 3 doktriner. Oven i dette er der storm troopers der har hot shot lasguns. Måske magneter er vejen frem.

Arh, det jeg mente med det, var at de ikke skulle side på en chimera. Men derimod på et stativ. Det er væsentligt mere WWI.
Battle Brother

Gnyf

Er ved at sælge ud i min pladesamling. Vil skifte til et Sonos anlæg. Har ikke solgt halvdelen, og har allerede tjent ca. 4000,- Så der skulle være råd til lidt Krieg også :D

Ilithien

Battle Brother

Wagner

Jaeh et billede! Ser godt ud!

Jeg har nogle spørgsmål til dit projekt Esben:

Findes der stadig Lord Commisars eller er de alle nu bare ordinære Commisars?

Rough Riders, passer de ind i deathkorps hæren? Jeg tænker at heste i hazard suits er lidt underligt.

Wyrdvane psykers virker også lidt underlige i hæren, hvad er planen med dem? Hvis det bare er som divination spam, er Primaris psykerne så ikke væsentligt bedre?

Hvis du ikke vælger at tage en Vendetta med så synes jeg det er ret sejt med Hydraer!
Orks don't ride on bikes, they ride on scootas!

Ilithien

Der er fortsat begge dele Hr. Wagner. Om heste passer ind? Death Riders er nogle af de fedeste modeller ever!

Wyrdvane er for at få lidt ekstra ind i hæren, og placere det i 40k, og ikke WW1. Så der må godt være lidt udstikkere, jeg er sikker på at det gode er divination spam, men mon ikke vi ser nogle lidt andre ting fra min side.
Der kommer ikke en vendetta. Hydraer, kommer til at være fedt.
Battle Brother

Ilithien

Første udkast:

HQ   
Company Command Squad, vox, chimera   130
Coommisar   25

Troops   
Infantry Platoon   
Platoon command, vox, chimera   100
30 infanty, vox, 3 x power weapons, 3 x grenade l.   215
2 Heavy Weapons Squad, Autocannon   230
Heavy weapon squad, mortar   150

10 Veterans, granadiers, vox   80

Elite   
10 Storm Troopers, vox, 2 x volley gun   155
5 Wyrdvane   60

Fast Attack   
5 Rough rinders   55
2 Bane wolfs   260

Heavy Support   
Basilisk   125
Basilisk   125
2 x Hydra   140

Total   1850

Åha, der er jo så mange til man gerne vil have med. lidt officere til company command squaded, et banner til dem også, en skytte grav. Det første der kunne ryge, er nok den ene bane wolf. Men noget i den her retning er nok det jeg sigter efter at lave.
Battle Brother

selleck

Hvis man skal køre en Death Korps hær; ud fra fluff'et - så er psyker-enheden ikke særlig fluff agtigt, da Kreig soldaterne er noget mistænksomme overfor psykers.

Really, really hate "count as"!

Ilithien

@ Selleck: Nu har jeg ikke sat mig ind i super meget om fluffen omkring Krieg. Men jeg har opfattelsen af at alle IG (mennesker), synes de der psykers er nogle farlige nogen. Det er en del af universet man ikke rigtigt forstår, og når det så kan bruges til at sætte ild til folk, ja så bliver man automatisk lidt mistroisk.

@ GnyfKill: Tror desværre de ender lidt dyere, men lige nu er fokus også på de første 40 mand som jeg allerede har erhvervet mig.
Battle Brother

lykke

hvad laver den commissar i dit company comman squad?! do you wanna get your head blown off? because that's how you get your head blown off!
"I could aim, but with this cannon - I DON'T HAVE TO" - SC2 Thor

Ilithien

Ti stille din usle jungle rotte.
Battle Brother

Ilithien

Så kom der lige et billede hvor farverne var lidt tydligere af denne (ULTRA SEJE) model:

Samtidig lige et oversigts billede af hvad der er i hæren pt:
Battle Brother

Gnyf

Ser frem til at se den når du er færdig!

Kom lige til at købe den her på ebay

Gnyf

Skrev lige til forgeworld, da jeg begyndte at undre mig over hvorfor de mest standard DKoK pakker har været udsolgt i lang tid.
Fik følgende svar:

We are currently making some repairs to the master models for the DKK Range but we hope to have them available again within the next month.

Ilithien

Battle Brother