News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

vejby

Så er de tre ripper swarms færdige:

Maling 2023: 28/41 modeller

princelarming

Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Og en WIP hive tyrant:

princelarming

Hold da kæææææft - det ser godt ud!

Når du det?
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Topper

SUPER FED!!!! hive tyrant  8)

Waaargh

Flot flot indtil videre. Hive tyrant skal have flere farver, ikk?
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

princelarming

Quote from: Waaargh on 21 February, 2015, 00:16:06
Flot flot indtil videre. Hive tyrant skal have flere farver, ikk?

Vejbys paint scheme virker lidt monokromt, men ser rigtigt fedt ud IRL

vejby

@Topper og Princelarming: Takker mange gange!

@Waaargh: Flere farver? Den er jo nærmest gøglerspraglet i forvejen. Næsten. Torsoen er færdig, men der mangler stadig en del lag på alle ekstremiteter, men det bliver stadig hvid, blå, sort, få detaljer i grøn og endnu færre i rød.

Her er mine egne tanker om farveskemaet fra en tidligere post:
Quote from: vejby on 29 March, 2012, 10:42:27
Som så mange andre begyndte mine maleeventyr med 'nidder i spraglede, selvlysende farver. Ingen units blev malet i de samme farve og det hele var noget broget (der eksisterer heldigvis ingen billeder fra den tid).

Omkring 4th ed. besluttede jeg at køre med et ensartet farveskema for hele hæren. Det resulterede i nogle mørkerøde 'nidder med "blue ink" carapaces. Det så også rimeligt pænt ud. Til gengæld ødelagde den grønne flock, jeg dengang brugte, helhedsindtrykket og farveskemaet var, hvis ikke selvlysende, så stadig meget "varmt" at kigge på.

Da jeg begyndte på det nuværende farveskema var tanken derfor, at det skulle være meget koldt, uden nødvendigvis at være mørkt og dystert, ensartet over alle modeller og uden for mange forstyrrende elementer som forskellige farver på øjne og tunge eller "køddelene" på arme og ben. Man skulle få fornemmelsen af en horde af "stone cold killers" - kalkulerende, tavse og totalt ustoppelige.

Varme og kontrast, for det skal der alligevel være lidt af, til de hvide og blå flader kommer så fra detaljer som øje, tunge og bløddele på våbnene, men jeg forsøger at holde antallet af farver på et minimum og kun på små områder for at beholde det ensartede udtryk.

vejby

Quote from: princelarming on 20 February, 2015, 12:52:04
Når du det?

Æh, jeg når tyrannen og primen samt de næste tre ripper swarms, medmindre Real life træder til, men det bliver en del mere monstertungt i HS end oprindeligt planlagt da jeg ikke kan male så meget nyt op så "hurtigt". Ambitionsniveauet er simpelthen for højt og maletiden for lang i forhold til det, jeg kan få tid til. Hvis jeg er meget optimist, når jeg også en crone, men det er udelukkende fordi, den blev samlet og magnetiseret for et år siden, inden codexet rigtig dræbte motivationen for at male mere.

Jeg har i princippet også en fuldt ud magnetiseret tyrannofex/tervigon, jeg kunne kaste mig over, men der er uendeligt mange flere detaljer på den end på cronen og jeg har mere brug for et FMC end en tyrannofex, selvom jeg hellere ville have den end de to carnifexer, jeg kommer til at have med.

Tore Bolhøj

Den der klo-hånd-tunge-ting er grum!
"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

vejby

Quote from: Tore Bolhøj on 21 February, 2015, 21:25:16
Den der klo-hånd-tunge-ting er grum!

Indtil videre er den i glorværdig sort-o-vision og afventer videre maling. Jeg tror, jeg vil bryde farveskemaet og give den lidt tentakellyserød på tentaklerne i den ene hånd. Det er jo trods alt et unikum, der kun kan være en af i en hær.

Det slår mig nu, at jeg burde have sat et space marine hoved i den anden hånd, i gang med at blive tømt for informationer a la fluffet for lictorens feeder tentacles, men det må blive en anden gang - jeg har pillet nok ved begge hænder.

Og mange tak!

Waaargh

Vejby det jeg mente var at på billedet ser farverne ud til at være lys gråblå grydret med grøn, og så en fin opbygning af layers. Det ser ud til at der kun er to farver.

Beklager hvis jeg er uhøflig.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

vejby

Hehe, der er skam heller ikke så meget andet end mørk blå i alle dybe dele og så lys blå på de øvre dele med en wash til at binde det sammen, men det bliver måske tydeligere når den engang er færdig. Engang imellem tænker jeg også, at en meget nidkær maledommer kunne dømme den ude, da hvid og sort teknisk set 'ikke er farver' (bullshit, men sådan er farvelære) og så bliver det ret svært at tælle tre farver i det skema, medmindre man også kigger på de små detaljer.
Og nej, det er ikke uhøfligt, kun hvis du ikke roser den færdige model til skyerne;-)

Egnarts

Tror ikke der er nogen der vil kunne finde på at dømme dem ude, hvis der er har jeg da i alt fald også et problem med mine Tau :D
Eyes closed, head first, can't lose.

vejby

Godt at vide:-D Tanken har bare strejfet mig i forhold til sådan noget som giant fanatic da de netop ikke er så spraglet farverige.

Egrimm

Skyggerne på vingerne er blå-lige ud fra billedet, det er mindst en farve, der er det grønne på hornene (igen mindst en) og så rød tunge og øjne (en igen), så masser af farver ;)

vejby

Bumbummelum, det ser ud til RL lige ramte forberedelserne der, hvor det gør mest ondt med flere gange sygdom til mig og mindst den ene af ungerne. Det vil sige, følgende liste ser mest sandsynlig ud til Fastawar:

** HQ **
Hive tyrant: vinger, 2 x TL devourer, E-shock grubs, regeneration (warlord)
Prime: Adrenal Glands, Toxin Sacs, Flesh Hooks, Maw Claw, scything talons

** Elites **
2 x zoanthropes
1 x zoanthrope
1 x venomthrope

** Troops **
9 x genestealer
      Brood lord, Scything Talons
3 x Warrior: 1 x Barbed Strangler, 2 x devourer, 3 x scything talons
3 x Ripper Swarm: Deep strike
3 x Ripper Swarm: Deep strike

** Heavy Support **
2 x Carnifex: TL devourer
1 x Exocrine
1 x Mawloc: Acid Blood

** No FOC **
1 x Tyrannocyte

Det vil sige, et sammenrend af diverse MC'er, der er malet for længe siden (carni'erne var vist med til Viking Con i 2010 eller 2011) og diverse fyld. Der er en dublet i form af 2 x zoanthrope units, så er der to Ripper Swarms i troops, men den tæller ikke og de to carnier er en enhed, så listen burde også være lovlig.

At den så er temmelig langsom og nok også let at manøvrere udenom er en anden ting. Jeg havde vist også en aftale med Princelarming om at mødes i bunden ;D

Edit: der er vist point nok i overskud til en spore mine cluster, hvis jeg gider, men nu får vi se, om jeg kan nå at male mere end det absolutte minimum.

vejby

Så er primen færdig med at få nye arme/hoved så den er 100% Wysiwyg:

Ideen med håndtentaklerne er, at de kun kommer ud, når han skal til at absorbere info fra et offer, så det er kun den ene hånd, der har dem. Og så er billedet i det hele taget skudt fra en tåbelig vinkel :(

princelarming

Han ser sgu sej ud - glæder mig til at se om han gør det godt til FastaWar...

Mangler du meget endnu??

vejby

Quote from: princelarming on 09 March, 2015, 22:58:44
Mangler du meget endnu??

2½ ripper swarm, resten af hive tyranten samt en Crone. Men siden Nurgle var forbi huset her i weekenden ved jeg ikke, om jeg når cronen. Jeg har spildt 2 weekender på sygdom nu, så det er lidt skidt, for det er der, jeg har bedst mulighed for at få noget fra hånden.

vejby

Nå, så mener Skat, at jeg skal have penge tilbage. Og så på min fødselsdag endda.

Bummelum, spørgsmålet er så, hvilke dukker skal man købe, om nogen. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er lidt træt af mit farveskema, da det tager umådeholdent lang tid for mig at male, men så kunne jeg jo begynde på en allieret hive fleet i et andet og lettere skema.

Omvendt har jeg jo også den der lille bunke Space marines, der skal laves om til y-marines, så hvad skal man gøre? Donere pengene til velgørenhed, i.e. børnene eller købe flere dukker? For vi ved jo, de stiger til det dobbelte om 1½ år og det tredobbelte, den dag GW går under :D

princelarming

Tillykke - og: Flere dukker!

Man får svar som man spørger - stillede du samme spørgsmål på mama.dk, så ville svaret nok være anderledes ;)

vejby

Quote from: princelarming on 12 March, 2015, 15:53:40
Tillykke - og: Flere dukker!

Man får svar som man spørger - stillede du samme spørgsmål på mama.dk, så ville svaret nok være anderledes ;)

Mama.dk? Det lyder son stedet for mig. Nææ, efter nærmere overvejelse kunne det blive en af de dersens nymodne battlemats, så mine dukker ikke længere skal gå på grøn nervøs velour ::) More to follow...

In other news: en ripper swarm mere færdig og en godt på vej.

princelarming

Battle mats er guds gave til lækre figurer! Det ville sgu klæde din imponeret malede hær - det kan jo være du får en kamp eller to på en Battle mat til FastaWar?  ;)

vejby

Har du/I nogle måtter? Kan du anbefale nogen bestemt? Jeg synes, det er lidt af jungle og jeg er ikke så tændt på PVC igen da det let 'sveder' diverse kemikalier.