News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

vejby

Det er et CAD plus Hive fleet plus Sporefield formation. Der var kun krav om battle forged uden maks. på kilder.
Maling 2023: 28/41 modeller

Omalley69

Fedt, sporefield er sjov.
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

princelarming

Larry har ikke imponeret coach endnu - til gengæld tog hans lidet kendte fætter Fail-Karsten (get it, Egnarts!), hårdt fat i lord Kaldor Draigo, Supreme Grand Master of the Grey Knights, og hev de to sidste wounds af ham på et charge...

Der vil blive talt hårdt til Larry om hans manglende præstationer...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Gjorde jeg dig stolt træner?

Larry, jeg ved ikke, hvad jeg skal sige.

Jamen, jeg kom frem, jeg sagde BØH og alle de andre gutter lagde pres på modstanderen.

Larry, prøv at se her. Hvem står der ved siden af Bob?

Øh, ikke nogen træner. Hvad mener du?

Præcis, Larry. 30 sekunder tidligere stod Lord fucking Khaldor Draigo der. Og hvad gjorde Bob? Tog hans hoved. Han var lidt såret i forvejen, men ikke hårdt og Bob tog hans fucking hoved.

Og hvad med her, Larry?

Hvad mener du, træner?

Er du på skovtur, Larry? Der er omkring 1 fod hen til den riptide, og du tager på tur i skoven??? Kig på Bob her igen.

Han er ved at flå hovedet ef den riptide, du gik tur i skoven fra og han havde tid til at stille op til et foto mere for holdet:

Og hvad lavede du, Larry? Ikke en fucking skid.

Jamen, træner, jeg sagde jo BØH rigtigt højt.

Fuck dig, Larry.

Træner? Det bliver ikke bits-kassen, vel. Vel, træner?

Hold kæft, Larry, jeg tænker. Og giv så Bob og de andre kloner den fadbamse, de har fortjent.

P.E. Daner

Jeg syntes ikke du er fair over for Larry.
Hvad nu hvis der havde været et kompagni gemt i den skov? Så havde han været dagens helt.

vejby

Quote from: P.E. Daner on 19 July, 2015, 18:09:20
Jeg syntes ikke du er fair over for Larry.
Hvad nu hvis der havde været et kompagni gemt i den skov? Så havde han været dagens helt.

Larry slipper for bits-boksen, han er jo malet og alting, men han sidder på bænken i næste kamp  ;)

Derudover hev jeg 21 points hjem på de tre kampe, og så har jeg jo sådan set nået det mål, jeg satte mig. Er jeg så tilfreds? Overhovedet ikke! Nogle ting gik rimeligt, andre temmelig skidt, men det overordnede indtryk var, at listen er utroligt kedelig at spille med. Den har flyrants til at flyve med og mawlocs til at bide rumper. Resten er dressing til at holde banen, mens man venter på reserver eller håber på, at modstanderen targetter noget andet end lictoren.

Første spil var mod Tau med to riptides en sky-ray, en devilfish, nogle kroot, lidt fire--warriors or en ordentlig bunke suits og broad sides samt en bastion. Alt var i reserve undtagen spore field og vengeance battery'et, hvilekt fungerede fint. Efter to tures skydning havde jeg stadig dukker på bordet og begyndte at få reserver ind, stort set det hele endda. Men, men, men. Ingen lictors i position, så ingen hits på noget og desuden var alt det "spændende" enten i bastionen eller på 1. etage af en ruin, men den ene maxloc kom ind i position til at assaulte en stor unit suits med hans warlord runden efter. Psychich phase var god med en eksploderet bastion på en warp lance og diverse andet skæg, men ikke nok til rigtigt at slå hul på noget. Hans tredje shooting phase gjorde ikke så ondt som frygtet og jeg overlevede med alt på banen, omend der røg nogle wounds hist og her. "Desværre" røg ingen af tyrantsene på jorden, da jeg gerne ville have assaultet, men det var måske også at håbe imod sig selv.

Jeg fik pillet hans sky-ray og så lå landet ret åbent. Vi stoppede efter fjerde tur pga. tid med 10-10 efter jeg groft havde udnyttet at jeg vidste, han ikke havde flere ture. Vi endte hver især med 4 kill points, selvom det var den primære mission, så ikke det store at skrive hjem om. Søren var dog en utroligt rar modstander, som jeg gerne møder igen.

vejby

Spil to var mod Princelarmings cent-star. Normalt taber jeg mod hans marines og temmelig stort endda. Der er en fyldestgørende rapport på hans blog, men resultatet blev 12-8 til ham. Jeg havde positioneret alt så han ikke kunne gå og nå mine tre flyrants med cents, desværre lykkedes det ikke at deny hans gate, så tur et røg den første flyrant. Men nu stod hans star midt på bordet. I stedet for at gøre, som jeg tror jeg burde have gjort, nemlig assaultet med begge flyrants, så forsøgte de at flyve væk og skyde på ham. Ikke så meget resultat. Havde jeg assaultet, kunne jeg have challenget Draigo, som ikke havde force eller hammerhand oppe at køre i tur et og måske taget ham eller en anden libby, samt forhindret cetns i at skyde en tur eller måske to. Uanset udkommet havde det været bedre end at flyve rundt som et andet møl og skyde på 2+ saves.

Når det er sagt, så er 12-8 stadig et nederlag, jeg kan bære, omstændighederne taget i betragtning.

Edit: og så morer jeg mig altid ret meget med Princelarming, som et lille plaster på såret. Næste gang er det kold hævn med tre exocriner og tre flyrant :D

vejby

Tredje kamp var mod Lauge og hans Tau. Dog med to sky-rays og en buff-mander. Jeg stillede aggresivt op, men han seizede, og så gik det jo ned ad bakke. Han tog et flyrant per tur og mine kunne ikke gøre så meget i mine ture. Mawlocs war ligegyldige, da jeg næsten ikke kunne placere dem uden at ramme enten bastion eller bordkant. Jeg *burde* have deep striket dem ud i frit terræn og brugt dem til at rydde op i hans andre units, der holdt line-breaker eller et objective i hver deres hjørne, men det kom jeg i tanke om for sent til at gøre en forskel. Et enkelt hit fra en mawloc fjernede dog et par suits, men langt fra nok til at gøre noget reelt.

Eneste lyspunkter var en lictor (sig hej Bob), der lavede to rends på en riptide, men de blev savet på to 6'ere, samt vengeance battery'et, der endnu engang holdt sig på banen meget længe og dermede forhindre en total boarding.

Det endte med 17-3 til Lauge i tur 5. Tak for et svidende nederlag med en, som altid, veloplagt og underholdende Lauge.

vejby

Overordnet synes jeg bis-nids er kedelige. Vengeance battery virkede som forventet til at holde mig på bordet, men dens battle cannon var ligegyldig. Næste gang er det nok snarere en bastion med comms relay samt en eller anden unit til at sidde indeni. Desværre er der ikke noget i nid-codexet der rigtigt råber om at blive sat i en bastion til at skyde ud, så jeg ved sgi snart ikke. Siden fjenden kan claime en tom bastion er der lidt overvejelser der. Jeg følte tit, at jeg kun havde to strenge at spille på, men jeg var nok også for fokuseret på at mawlocs absolut skulle terror from the deep'e og uden reserve manipulation var det ikke pålideligt nok.

Skulle det være i samme setup en anden gang, ville jeg nok smide spore field, lictors og fortification ud til fordel for tre exocrines og to pods. Hvorfor exocrines og ikke dakka-fexes? Dakka-fexes er meget bedre, det siger internettet selv! Jojo, men AP- sucks mod alt med et save og så mange 3+ og 2+ saves, som der var, manglede der bare noget mere pålideligt AP 2 end mawlocs.

Hvis nu bare man kunne komme en exocrine ind i en bastion, skulle I se løjer :o

princelarming

Bastion og Venomthrope er ellers gode venner - og så med føromtalte reserve manipulation i form af et comms relay, og så er man rigtigt godt kørende!
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Ikke mod Tau og andet cover-ignorerende crap, så er venom ret ligegyldig.

Gorlak

Tau har overraskende svært ved AV14 og hvis Venomthropen er inde i den er det RIGTIG meget ignore cover man pludselig skal hav frem når stort set alt får buffen :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Opdateret første post med det, der er blevet klart samt en malekø :)

Omalley69

Nids har det bare hårdt imod broadsides, ignore cover og skyrays. Det er der ikke så meget at gøre ved.

Biovores er da fine i en bastion? Dog nok bedst med leviathan rerollet til IC.

Exocrines laver VIRKELIG sjældent deres point

Skyblight med leviathan som allies (4flyrants) er ret populært til ETC, og en god liste.
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

vejby

Quote from: Omalley69 on 26 July, 2015, 22:55:33
Nids har det bare hårdt imod broadsides, ignore cover og skyrays. Det er der ikke så meget at gøre ved.

Næ, jeg må bare have en rulle tudekiks med næste gang  ;D

Biovores er da fine i en bastion? Dog nok bedst med leviathan rerollet til IC.

Er de ikke ligeglade med IB så længe de er embarked? Eller mener du ovenpå i battlements med en venom indeni så de har 2+ cover save?

Exocrines laver VIRKELIG sjældent deres point

Nja, jeg mangler noget erfaring til at modsige dig, men rent intuitivt vil jeg hellere have nogle exocrines med i et 2+ save-rigt miljø end e.g. dakkafexer. Alle tre kampe til LoA var mærket af en mangel på AP 3/2 våben til rigtigt at tvinge modstanderen til at bruge et lavere cover save eller bare gå rent igennem i forhold til de mange saves som dakkaflyrants kan tvinge dem ud i. Jeg tror, det er et spørgsmål om at læse metaet mere korrekt, før man sætter listen end det er et spørgsmål om den ene eller anden units effektivitet. Et meta med mange 2+ saves vil (tror jeg) være bedre for exocrinen. Medmindre man skal podde carnifexes med bioplasma ::)

Det er et spørgsmål om at skabe fordelagtige situationer for sine units, men den mulighed kom aldrig mod Princelarmings cent-star. Alternativt begynder jeg at overveje shreddershard beetles (den med rending og shred) som thorax våben på mine flyrant i stedet for haywire flameren. Det er utroligt sjældent, jeg har brugt den til noget fornuftigt og lige netop mod muren af centurions kunne rend+shred måske have gjort bedre indhug end devourers.

Skyblight med leviathan som allies (4flyrants) er ret populært til ETC, og en god liste.

Populær og "god" er ikke meget værd, hvis det er kedeligt at spille med. Desværre fandt jeg bisse-nidderne i min LoA-version ret kedelige at spille med, så jeg er lidt i syv sind omkring det. Listen med flyrants og mawlocs blev aldrig sjov at spille for mig, men det kan sagtens være fordi, jeg var for konservativ med mine lictors. Generelt mangler jeg mulighed for at spille flere spil for at få tingene ind under huden og lære listen bedre at kende.

princelarming

Quote[...]lige netop mod muren af centurions kunne rend+shred måske have gjort bedre indhug end devourers.

med mindre der er Invis oppe, hvilket gør begge flamere totalt ubrugelige...

Jeg er glad for Electroshock Grubs, og tror jeg bliver gladere for dem i det nye MSU/medium-star meta som jeg synes det peger imod...

vejby

God pointe, men nu hænger jeg også stadig fast i kampen mod dig ::) Jeg må komme noget mere ud at spille :)
Anyway, hvad med deathleaper's assassin brood, to mawlocs, to cytes, to x tre zoans med en neurothrope i hver samt to flyrants i en hær? Så har man lidt synergi til både thropes og mawlocs fra formationen samt noget mobilitet til thropes. Der kan sikkert klemmes en bastion med comms relativt ind, alt afhængig af pointlimit.

vejby

Nyt familiebillede i første post. Her er et lidt tættere på:

Med min fine nye måtte under fødderne. Så mangler vi bare en imperial sector, så er der klar til kamp ;D

Larry har fået lov at være med og den enlige shrike, som måske engang får venner, ses også i distancen.

princelarming

Det ser sgu godt ud!

Hvis bare man havde sådan en måtte, kunne det være man skulle smide et familie-portræt op af sin egen sværm...

SMF

Quote from: princelarming on 03 August, 2015, 14:11:58
Det ser sgu godt ud!

Hvis bare man havde sådan en måtte, kunne det være man skulle smide et familie-portræt op af sin egen sværm...

Total enig!

Fedt fællesfoto, det er sgu en meget flot hær du har dig :)

Og nu blev man da også fristet af at investere i en af de måtter... Pokkers ;)

vejby

Takker mange gange. Jeg kan dog selvfølgelig ikke tage æren for måtten, andet end at købe den ;)

@Princelarming: nu viste I mig jo vejen til måttehimlen til Fasta, så jeg måtte da købe en selv, selvom den er fra et andet firma.

@SMF: Mange tak - jeg prøver også konstant at udvide den ;) Måtten er et rigtigt fint køb, hvis du mangler en pæn overflade at spille på!

vejby

Ahrrr, det kan sgu godt være, jeg har løjet for Larry, da jeg sagde, han ikke kom med i næste kamp. Der er turnering i Ålborg i oktober og planen er at tage med sammen med en lettere revideret bis-nids liste (og en malescore på -20, men jeg havde heller ikke vundet alligevel  ;) )

Liste som følger:

CAD:
*HQ*
1 x Hive tyrant: wings, 2xTL brainleech devourer, e-shock grubs
*Troops*
3 x ripper swarm: Deep strike
3 x ripper swarm: Deep strike
*Elite*
Venomthrope
*Fortification*
Imperial Bastion: comms relay, void shield x 1

Hive Fleet detachment
*HQ*
*Troops*
1 x Mucolid spore
1 x Mucolid spore
1 x Mucolid spore
*Elite*
1 x Lictor
1 x Lictor
1 x Lictor
*Heavy Support*
1 x Mawloc
1 x Mawloc
1 x Biovore

Så er der ti points tilbage til??? Et eller andet, som jeg måske finder på ellers er det bare til det moralske overtag ved at spille med færre point.

Efter at have lyttet til de lidt visere spillere, så kommer bastionen med sammen med comms relay til mawlocs samt et void shield til at beskytte den. Grav virker ikke på bygninger og jeg er ikke sikker, om haywire virker mod void shields, alt afhængigt af, om det er FAQ'et. Under alle omstændigheder kan det beskytte venomthropen indeni mod grimme flamers, så det er fint nok og eventuelt også en biovore ovenpå.

Min anke over, at listen var kedelig til LoA var nok til dels forårsaget af, at jeg langt fra var aggressiv nok med min lictorer og derfor følte, der var meget få aktive enheder, men det kan jeg jo lave om på næste gang.

vejby

FW mucolid proxy:

Jeg kan hurtigt blive enig med mig selv om, at jeg hverken bryder mig om selve modellen eller FW's mold release lortesnask. Det tog mig tre omgange med vand og sæbe, sidste omgang var ren sæbe, og en tandbørste samt vallejos polyurethangrunder før skidtet var til at male. FW er sikkert fede hvis man gider nasse med tekstur og undercuts, men jeg skal altså bare have nogle dukker på bordet, hvilket alle de detaljer ikke er befordrende for.

Og jeg købte ni, gah.

Gorlak

Den er vildt fed den der! Glæder mig til at se de næste 8 :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: Gorlak on 12 October, 2015, 13:04:51
Den er vildt fed den der! Glæder mig til at se de næste 8 :D

Den ligner et lilla penishoved med blå tentakler... Slaneesh, anyone?