News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Gorlak

Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Tja, min kone bemærkede for en gangs skyld, at der var noget flot. Men det var stenene på basen, der virkelig var flot stenagtig. Ah what to do, what to do?
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Ravenwing

Det ser fedt ud.

Glæder mig til at se mere :)
Jesper, medlem af Emperors Pride

Egrimm

Quote from: vejby on 21 February, 2016, 19:29:13
Tja, min kone bemærkede for en gangs skyld, at der var noget flot. Men det var stenene på basen, der virkelig var flot stenagtig. Ah what to do, what to do?
Skift til at spille Hordes, Circle of Oberos faktionen har en type hær der kun er lavet af sten-golems  :P

Det ser rigtig godt ud, elsker mønstret i kanterne. Der måtte dog godt være en smule farvespil i de lyserøde dele, det er til gengæld det eneste jeg bemærker der kan gøres bedre.

vejby

Quote from: Ravenwing on 21 February, 2016, 21:57:10
Det ser fedt ud.

Glæder mig til at se mere :)

Takker. Jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Quote from: Egrimm on 22 February, 2016, 08:38:15
Quote from: vejby on 21 February, 2016, 19:29:13
Skift til at spille Hordes, Circle of Oberos faktionen har en type hær der kun er lavet af sten-golems  :P

Never! Et spil, og så den der dårlige Helldorado-samvittighed, må være nok  :)

Quote from: Egrimm on 22 February, 2016, 08:38:15
Det ser rigtig godt ud, elsker mønstret i kanterne. Der måtte dog godt være en smule farvespil i de lyserøde dele, det er til gengæld det eneste jeg bemærker der kan gøres bedre.

Jeg kunne godt have en tendens til at være enig med dig omkring det lyserøde. Det kunne godt have brugt en mørkere bund og det vil jeg klart overveje næste gang, jeg skal have så stor en lyserød flade.

Fremadrettet så er mine terrændimser ankommet i dag og jeg skal se lidt på målene. Skal jeg have en VSG med til Fastawar skal det klart overvejes hvordan jeg håndterer drop pods, i.e. jeg gider ikke have en squad grav-turions indenfor void shield zonen i tur et, for så er det ligesom ligegyldigt.

Jeg kunne overveje at tage to CAD's og dermed have plads til en bastion udover VSG'en. Så kan bastionen tage noget plads fra eventuelle pods og samtidig give cover og have en shrouded generator indeni. Det vil sige en deployment zone med 2+ cover til det meste samt hvor mange void shields jeg nu har råd til. Til gengæld er det mange point at smide efter forsvar, så jeg ved snart ikke.

princelarming

Quote from: vejby on 26 February, 2016, 10:38:51
[...]kunne overveje at tage to CAD's og dermed have plads til en bastion udover VSG'en. Så kan bastionen tage noget plads fra eventuelle pods og samtidig give cover og have en shrouded generator indeni. Det vil sige en deployment zone med 2+ cover til det meste samt hvor mange void shields jeg nu har råd til. Til gengæld er det mange point at smide efter forsvar, så jeg ved snart ikke.

Man må max have 1 Fortification i ITC... checkede det lige selv her den anden dag ;)
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 26 February, 2016, 10:46:46
Man må max have 1 Fortification i ITC... checkede det lige selv her den anden dag ;)

Jamen så behøver jeg da ikke tænke mere over det.

Spørgsmålet står så mellem VSG eller synapse+shrouded boble fra bastionen. Hvad er mon bedst?

Med alle de MC'er, der skal stoppes i en tyranidliste nu om dage bliver det svært at få fyldt hele void shield zonen op, medmindre jeg sætter den helt ude i et hjørne, så det er lidt mindre attraktivt. Jeg kan selvfølgelig også håbe på ikke at løbe ind i drop pod spam, men det er lige tyndt nok og riptide spam er lidt ligeglad med cover, når først deres marker lights er oppe at køre.

Decisions, decisions.

princelarming

Skyblight til at få Gargoyles ind for at fylde Void Sheld zonen op?? ellers er der jo altid billige gaunts som screen i zonen hvis det er...

og man kan jo godt have en VSG med Malan-basse stående bagved...

glæder mig til at se hvad du finder ud af - og til en forhåbentlig revance til Fasta!
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 26 February, 2016, 11:41:41
Skyblight til at få Gargoyles ind for at fylde Void Sheld zonen op?? ellers er der jo altid billige gaunts som screen i zonen hvis det er...

og man kan jo godt have en VSG med Malan-basse stående bagved...

glæder mig til at se hvad du finder ud af - og til en forhåbentlig revance til Fasta!

Ja, hvis jeg havde til en skyblight kunne det være en ide. Men jeg når ikke at male 20 gargs + 2 harpies. Vil du låne ud da?

Ja, VSG med manal bagved er en ide.

Det bliver ikke til revanche til Fasta, du vil spille bis og jeg kommer til at tage 0-11 i første kamp og så hygge mig i den absolutte bund resten af tiden, eventuelt med 2 knebne sejre dag to  :)

Sigmaril

Kender du Nard's Nidder?

Hvis ikke så er her lidt inspiration til lyserødt :)

http://www.dakkadakka.com/core/gallery-search.jsp?p=1&u=38024&ll=3&auction=0&unapproved=0&coolnesslow=0&coolnesshigh=10&paintjoblow=0&paintjobhigh=10&sort1=7&sort2=0&skip=30&en=&st=&utype=&start=0

Efter min mening det absolut fedeste der findes indenfor maling af Nids. Jeg er helt pjattet med det cartoonish look hans modeller har :)

vejby

Quote from: Sigmaril on 26 February, 2016, 12:38:34
Kender du Nard's Nidder?

Hvis ikke så er her lidt inspiration til lyserødt :)

http://www.dakkadakka.com/core/gallery-search.jsp?p=1&u=38024&ll=3&auction=0&unapproved=0&coolnesslow=0&coolnesshigh=10&paintjoblow=0&paintjobhigh=10&sort1=7&sort2=0&skip=30&en=&st=&utype=&start=0

Efter min mening det absolut fedeste der findes indenfor maling af Nids. Jeg er helt pjattet med det cartoonish look hans modeller har :)

Jeg kender dem udmærket og er ganske enig. Hans malestil er noget af det flotteste, jeg har set.

vejby

Noget i den her retning til VSG'en:

Den er 8 tommer høj og basen er 5 x 5, hvilket svarer til ydermålene på bunden af et vengeance weapon battery. De her tårne er faktisk lidt for store i bunden og den store dims fra billedet længere oppe er endnu større.

vejby

Fremskridt:

Men det går for langsomt...

princelarming

Jeg graver det! Sving de pensler!!  :D

vejby

Quote from: princelarming on 08 March, 2016, 07:56:13
Jeg graver det! Sving de pensler!!  :D

Jo jo, men som tingene er nu så er det et valg mellem at have VSG + to flyrants (hvoraf den ene er den gamle model konverteret med et par vinger) eller tre flyrants uden VSG. Jeg har svært ved at se, hvordan jeg når begge dele...

Master Ciaphas

Hvor har du dog fået den dejlige Nid VSG? For det er et smukt stykke terræn!

Mvh
Master Ciaphas

vejby

Quote from: Master Ciaphas on 08 March, 2016, 08:09:28
Hvor har du dog fået den dejlige Nid VSG? For det er et smukt stykke terræn!

Mvh
Master Ciaphas

E-bay: Horizons creations eller sådan noget og så søg på deres bio-terræn. Tårnene er 3d-printede og man skal være villig til at acceptere en vis grovhed i opløsningen på printet (det er især slemt i toppen af de store tårne, hvor lagene er MEGET tydelige i virkeligheden) eller noget efterbehandling (som jeg pt. ikke lige ved, hvad skulle være).

Når det så er sagt, så fremstår de som et produkt af høj kvalitet. De er hule, hvilket var lidt bekymrende i starten, men de virker ok holdbare og de vejer næsten ingenting. Udover prisen, så er det faktisk et fint produkt til terræn. De har også nogle langt mindre ting, på højde med en hormagaunt, som ser rigtigt fine ud, men der skal mere rensning til end på de store tårne.

Basen er derimod bare tre lag flamingo sat på en styren-plade for at beskytte bunden og så klistret ind i Vallejos Black Lava. Det er ikke kønt, men det skulle helst være funktionelt  ;D

Edit: jeg burde kræve provision af producenten, sådan som jeg anbefaler dem til højre og venstre  ;)

vejby

Færdig:

Der skal bare sprayes lak på en dag , hvor vejret arter sig.

vejby

Jeg hiver den lige herover for ikke at fylde tråden under Fastawar.

Quote from: Sigmaril on 11 March, 2016, 16:22:32
Vær opmærksom på at ITC ruler at man skal sætte fortifications mindst 3" fra bordkanter og terrain. Det kan gøre den ret svær at placere, i en grad hvor det faktisk kan være ødelæggende for ens hær at have den med.

Jep, jeg er fuldt ud klar over det og det er også derfor den ikke er auto-include, selvom den nok kan hjælpe tyranidder en del.

Til en turnering, hvor missionerne er givet med 6 kampe, vil der være 1/3 kampe, hvor den direkte kan være en ulempe, fordi den fylder meget og deployment zonen kun er 12" dyb. Det vil sige, jeg kan på ingen måde fylde void shield zonen ud, medmindre jeg har infiltrators med og selv da vil en modstander med inquisitor skulls med forhindre de og så står døren helt åben for drop pod angreb og lignende. I en anden tredjedel af kampene vil jeg være tvunget til at deploye den i hjørnet, men kan så til gengæld holde hele void shield zonen i min deployment zone. Det er bedre, men ikke optimalt. Det er faktisk kun med deployment på den korte side af banen, at VSG'en rigtigt kommer til sin ret, men der "burde" den også være mere værd end en bastion med venomthrope indeni. Jeg skriver "burde" for en kombination af begge dele ville i virkeligheden nok være bedre, men så har man også brugt mange point på at dæmpe effekten af et alpha-strike.

Jeg tror dog nok, jeg vil tage den med til Fastawar alligevel, om ikke andet så for at lægge et lille pres på metaet til at skifte væk fra grav-cannons og fordi nu har jeg jo alligevel lavet den :)

vejby

Hmm, barn nummer to er nu syg efter en hel uge, hvor barn nummer et var syg. Det vil sige: ekstremt begrænset maletid til faderen her i den sidste uge op til Fastawar. Hmm, det bliver med maks. to flyrants jeg deltager og dermed garanti for en placering meget tættere på bunden en jeg oprindeligt havde håbet på.

Min entusiasme for deltagelsen daler dagligt. Selv om det er et hyggeligt arrangement, er det hyggeligere at vinde bare et par kampe...

princelarming

Øv - du siger til hvis du vil låne et Allied detachment fæle grønne Tyranids - så kan du i hvert fald få den tredje Tyrant med...

Gorlak

Kan han ikke låne en hel detach og stille 3 ekstra? Men håber da Arne i baren kan vende humøret :D jeg overvejer også lidt at spille noget Chaos hvis Bimse og jeg ender med at skulle skiftes til at sidde over. Bare så folk får en sjov kamp når de møder stand in :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: princelarming on 14 March, 2016, 12:15:00
Øv - du siger til hvis du vil låne et Allied detachment fæle grønne Tyranids - så kan du i hvert fald få den tredje Tyrant med...

Jeg ville være meget taknemlig, hvis jeg kunne låne lidt. Du får en PM hen ad vejen, hvis det bliver nødvendigt.

vejby

Quote from: Gorlak on 14 March, 2016, 12:32:08
Kan han ikke låne en hel detach og stille 3 ekstra? Men håber da Arne i baren kan vende humøret :D jeg overvejer også lidt at spille noget Chaos hvis Bimse og jeg ender med at skulle skiftes til at sidde over. Bare så folk får en sjov kamp når de møder stand in :D

Jeg synes, du skal stille dine bisse-tau og give kamp til stregen. At jeg ikke kan nosse mig sammen til at få ting malet (eller passe på mine børn tilsyneladende) skal jo ikke influere dit valg. Jeg tror sgu folk altid får en sjov kamp med dig.