Rogue Trader Escalation League Part II

Started by rubber, 29 February, 2016, 06:41:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Schaum

Endnu en ny mand her fra, jeg hedder Morten og er frisk på at deltage i ligaen

Dog et enkelt spørgsmål - hvor mange uger varer en runde?
Edit: Jeg kunne selvfølelig også have læst det oprindelige post ordentligt, for at få bekræftet at der allerede er nævnt datoer for runderne....

Jeg har ok styr på regler, men er små rusten... Spillede i Faraos escalation league sammen med Christian sidste år.
Og har deltaget i en enkelt tournering på Vikingecon '15.

Morten / Schaum - Yu Jing; har ikke lige besluttet mig om jeg vil spille med en sectorial endnu, men som udgangspunkt er det en Vanilla Yu Jing...

/Morten

rubber

Hej Morten.

Det er super fedt at du vil være med, jeg skriver dig på listen. Vi er vist en god blanding af folk der er ret gode til reglerne og så nogen der ikke har spillet ret meget, så det skal nok blive godt for alle.0

Jeg spiller selv vanilla Yo Jing og synes klart at det er fedest.

Så er vi oppe på ti mand i runde to af RTs Infinity escalation liga, jeg smider første rundes matches op i morgen. Hvis stadig er nogen der gerne vil være med, så kom glad.

Mvh. Tim

rubber

Så har jeg lagt matches til første runde op! De er lavet vha benhård og urætfærdig lodtrækning, så vi kan komme igang med at spille i god tid.

NB der er stadig plads til at springe på ligaen hvis der er nogen der har lyst!

Mvh. Tim

TwoByFour

Det ser fedt ud Tim, rigtig godt arbejde!
Maleblog - primært Infinity:     Paint and Procrastination

Mushaa

Rigtig flot arbejde.

Jeg kan sige at jeg håber at spille Tohaa. Jeg fandt et godt tilbud på en brugt samlig som jeg håber at modtage inden d 31.

Og så ser jeg frem til rigtig mange fede kampe  :)

"I love deadlines! I like the wooshing sound they make as they fly by." - Douglas Adams

rubber

@Rasmus, mange tak. Hvis det ser fint ud, så er det nok fordi at jeg har kopieret en del fra din liga.????

@Mushaa, Tohaa virker også fede, de har i hvert fald masser af triks. Martin spiller dem ret godt, det kan være at du kan få nogle triks af ham.???? PS. Var der den deal til 1500 for stort set alt til Tohaa? Sweet.

Mvh. Tim

Schaum

Hvordan har i gjort ind til nu med at aftale spille tidspunkt? Gør man det bilatteralt, er der en aften hvor folk som regel prøver at få spillet deres spil, eller noget helt 3.?

Mushaa

Well, min første aftale med Cazino kom af at jeg først er hjemme i DK d 31 så det gav lidt sig selv da det også passede ham.

Mht. fremtidige runder, så tænker jeg man sender en PM/mail til den man skal spille mod og aftaler en dag og tid hvor det passer begge. Onsdag er en oplagt aften da det er klub aftenen for Infinity, men med et travlt liv kan der jo nemt være andre dage der passer bedre for begge parter.

@Rubber: Ja, fandt en brugt samling med stort set alt Tohaa plus en masse ekstra ting som templates og tokens. Da mit valg stod mellem Nomads og Tohaa endte det med Tohaa da jeg syntes det var en meget fordelagtig pris.
"I love deadlines! I like the wooshing sound they make as they fly by." - Douglas Adams

rubber

Quote from: Schaum on 11 March, 2016, 09:31:52
Hvordan har i gjort ind til nu med at aftale spille tidspunkt? Gør man det bilatteralt, er der en aften hvor folk som regel prøver at få spillet deres spil, eller noget helt 3.?

Ja, det bedste er at få en aftale i stand med sin modspiller pr pm, men ellers er der Infinity aften hver onsdag. Martin og jeg skal spille onsdag kl.11.00, så hvis der er andre der gerne vi spille den dag så er vi der jo.

Man må gerne slå op hvornår man skal spille så andre kan komme ned og heppe eller spille samtidigt.

Mvh. Tim

Edit: Vi har aftalt at spille 300 point, så det bliver et brag af en kamp mellem kinesere og rummænd!

Alleycat

Jeg læste et sted, at man ikke skal have en hacker med til at kontrollere remotes når ikke man spiller med advanced rules. Hvad siger i til det?

Jeg overvejer nemlig at tage aleph med i morgen.

rubber

Hej Peter.

Det tror jeg ikke der kan være det store imod, det virker sådan set rimeligt nok, synes jeg. Vil dynamiske din liste op efter kampen?

Mvh. Tim

Schaum

Quote from: Alleycat on 15 March, 2016, 21:45:33
Jeg læste et sted, at man ikke skal have en hacker med til at kontrollere remotes når ikke man spiller med advanced rules. Hvad siger i til det?

Jeg overvejer nemlig at tage aleph med i morgen.

Hej Peter, jeg er rimelig sikker på at efter de helt stringente regler skal du stadig medbringe en TAG eller en hacker.
Når man spiller uden advanced rules, så kan man bare ikke bruge hackeren til andet end at fielde ens REM's. Army builderen burde også brokke sig hvis du har remotes uden en TAG eller hacker

Alleycat

Den officielle diskussion på infinity forummet er, at nogle tillader at lade være, og nogle gør ikke. Der har, så vidt jeg kan se, ikke været en officiel ruling om noget, så det er op til individuelle house rules.

Men helt cool, jeg finder bare på noget andet   ;)

rubber

Nu ved jeg ikke hvad Lazar siger, jeg synes at det skal være op til ham, men du må gerne låne myrmidoner og netrods af mig hvis du gerne vil spille Aleph.

Mvh. Tim

Schaum

Riflemen og jeg selv planlægger i øvrigt at spille i aften klokken 19 :)

Ifht. Hacker vs. No hacker må det vel være op til Warcor/tourneringsleder at lave en ruling :)

sukker

Hmmm Peter, jeg ved det sgu ik. Hvis jeg skal gå efter regel hjertet synes jeg du skal købe en hacker der så bare ikke kan hacke for at få den REM med og hvis jeg skal gå efter mit, ''jeg er sygt sprød casual gamer der er ligeglad så længe vi har det sjovt'' hjerte så tager du den bare med. Så synes det må være op til dig selv :)
Gammel bly blog - http://young-lead.blogspot.dk/

Alleycat

haha, tak sukker. Er det nu jeg skal sige, at det var sødt  ;D

Jeg kører nok bare mine Haqq i stedet.

Peter

rubber

Så er turneringens første spil spillet, og det endte med 6-3 til Martin. Det hele var et stort blodbad hvor vi ikke havde meget tilbage på bordet da vi var færdige. Det var ret sjovt, og jeg tror at jeg kunne have vundet stort, hvis bare jeg ikke havde dummet mig med nogle deployments.

Mvh. Tim

Schaum

Så fik jeg og David/Riflemen spillet vores kamp - det var et slag mellem Haqquislam og Yu Jing, eller må nok hellere rette til nedslagtning af Haqq...

David havde første tur, og forsøgte at få en ok field position, da jeg havde stillet op ekstremt defensivt. Han formåede at få et enkelt wound ind på min lieutenant (der havde 2W).
Ellers var der ikke meget der lykkedes for ham, ud over at få lidt field position på sine 8 ordre.

Herefter fik jeg min første tur, og med en velplaceret tiger solider drop fik jeg mejet knapt 2/3 af Davids points ned i min første tur. Den rene nedslagtning med en boarding shotgun.

I Davids tur 2 var der ikke meget at gøre da han havde 4 tropper tilbage, hver med en irregular order da hans lieutenant røg ned turen før. Der var ikke rigtig noget der lykkedes, ikke et eneste skud der ramte noget.

I min 2. tur blev de sidste par tropper ofre for enten en boarding shotgun eller dual missile launcher, undtagen en enkelt sniper på et tag der gik prone.

3. tur forsøgte David at få pillet bare en enkelt trop ned, men uden held - endnu en gang prallede alle skud af på Kineserne.

I min 3. tur kom min Tiger soldier på klods hold med sniperen - men med et crit dodge og 2 armor saves overlevede han endnu en gang.

Kampen sluttede derfor 10 - 0 til Schaum/Morten da næsten hele Davids hær var røget ned, samtidig med at alle Kineserne stadig stod.

I korte træk, en kamp der var tæt på afgjort efter første runde...

sukker

Kampen mellem Mine nomads og Peters haqq, endte med 8-1 til Nomads.
Jeg fik tur 1 og den var afgørende for spillet da min Intruder Lt, brugte  7 ordre på at skyde og dræbe Peters Lt.
I 2 min anden tur Rensede min shotgun spektre lidt ud i peters trooper indtil han blev grillet af en Janitzari.
Peter mistede sin sniper til en ARO, men tilgængæld dræbte han min Lt i sin 3 tur med en AD trop.

Jeg fjernede i alt alle peters trooper og han tog 65 point af mine.

rubber

Fedt at læse at der allerede er godt gang i den og at i får spillet igennem. Det er også lækkert at i skriver så udførligt om jeres kampe, det giver noget god stemning, synes jeg.

Og ja, Tiger soldiers er awesome, jeg tror snart at jeg må have mig en med spitfire.

Mvh. Tim

TwoByFour

Accalon og jeg er røget ud i nogen problemer - han er blevet syg, og jeg tager udenlands i påsken. Er der en der har lyst til at spille mod mig i et stand-in spil her enten i aften eller i morgen aften? (I morgen ville være perfekt).
Maleblog - primært Infinity:     Paint and Procrastination

Accalon

Som Rasmus skrev så blev jeg ramt af en plage, men er ved at være oven på igen. Er der en der har tid/lyst/mulighed for at være proxy modstander for mig en af de nærmeste dage? Eneste jeg ikke kan er i realiteten Tirsdag da det er RPG dag.

Venlig hilsen, Christian

rubber

Hej Christian.

Godt at du er frisk igen. Jeg har kun mulighed for a spille på torsdag mellem 10 og 15, men der er jeg til gengæld ret frisk. Ellers er der jo Infinity onsdag aften, så måske Peter Alleycat eller andre har tid der?

Mvh. Tim

sukker

Hey accalon jeg kan nok godt tage et hurtigt 150pts spil mod dig onsdag aften hvis det er ?