News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Gorlak

Nåå det var nu ikke kun pga. dig :D var fordi jeg tænkte det var bedre at Bimse og jeg fedtede rundt at-best midt i feltet hvis vi kun spiller halvdelen af kampene og med byttende hære :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

princelarming

Indtil videre er vi et lige antal, men det kan nemt være at vi ender med at være ulige, og så finder vi en løsning, som nok ender med at vi deles om opgaven med at drikke arne og spille Hammer...  :-[
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Denne gamle svend har fået malet basen og sine fine twinlinked devourers. Jeg havde ellers lidt opgivet at bruge den da den er en af de ældste malede modeller og derfor ikke ligner de nyere så godt, men jeg skal bruge flyrants og han er kun den ene ud af to :
Maling 2023: 28/41 modeller

MichaelAfisker

Jeg leger lidt med tanken om at stille en non-flyer nid liste, så vi mødes nok på bunden hvis det er.

vejby

Quote from: MichaelAfisker on 15 March, 2016, 22:04:54
Jeg leger lidt med tanken om at stille en non-flyer nid liste, så vi mødes nok på bunden hvis det er.

Det lyder skidehyggeligt!

vejby

Så er listen til Fastawar fastlagt og endda lagt op på TK. Det krævede en times stillen op og ned med spillemåtte, målebånd og dukker at afgøre, om jeg VSG'en skulle med eller ej. Resultatet må man se i Påsken, men jeg kan da afsløre, at Larry på ny får lov at forsøge at lave noget fornuftigt.

Der mangler endnu at blive malet ganske få detaljer på en enkelt figur, det sidste der ellers manglede har Princelarming på fyrstelig og yderst elskværdig vis indvilget i at låne mig.

Så skal jeg bare undgå influenzaen, som endnu hærger her på Mors, så jeg kan komme afsted onsdag til et lille hygge/træningsspil og så er der turnering torsdag/fredag.

Skal det gøres bedre end sidste år skal der vindes tre kampe og de skal gerne vindes over noget andet end tyranidder. Jeg kan ikke influere match-ups, men jeg håber da, at det sidste års lidt mere fokuserede spil vil give noget i forhold til at vinde nogle kampe.

Battle-reps følger forhåbentlig efter Påsken, måske endda med flere billeder end sidste år  ;)

vejby

Det blev desværre kun til to sejre, altså det samme som sidste år. Til gengæld blev det til det her fine diplom:

Tak til alle jer, der stemte på Larry og kompagni. Det gør det hele værd :-)

vejby

Nå, her er listen fra Fasta:

PRIMARY DETACHMENT: COMBINED ARMS DETACHMENT (665)
HQ1: 1 Hive Tyrant (165), Wings (35),2 x TL Devourer w. Brainleech Worms (2x15), E-shock Grubs(10) [240] (Warlord)
Tr1: 1 Mucolid Spore [15]
Tr2: 1 Mucolid Spore [15]
FA1: 1 Hive Crone [155]
HS1: 1 Mawloc [140]
Fort1: 1 Void Shield Generator (50), 2 additional shields (2x25) [100]

SECONDARY DETACHMENT: HIVE FLEET DETACHMENT (1185)
HQ2: 1 Hive Tyrant (165), Wings (35),2 x TL Devourer w. Brainleech Worms (2x15), E-shock Grubs(10) [240]
HQ3: 1 Hive Tyrant (165), Wings (35),2 x TL Devourer w. Brainleech Worms (2x15), E-shock Grubs(10) [240]
Tr3: 1 Mucolid Spore [15]
Tr4: 10 termagants, 7 fleshborers (0), 3 spine fists (0) [40]
Tr5: 10 termagants, 7 fleshborers (0), 3 spine fists (0) [40]
El1: 1 Lictor [50]
El2: 1 Malanthrope [85]
El3: 1 Venomthrope [45]
FA2: 10 Gargoyles [60]
HS2: 2 Biovores [80]
HS3: 1 Carnifex (120), 2 x TL Devourer w. Brainleech Worms (2x15) [150]
HS4: 1 Mawloc [140]

Helt generelt var VSG'en både skidt og kanel. Den låste mig meget fast i de tilfælde, hvor jeg gik efter at udnytte den fuldt ud. Lidt bedre gik det, når jeg betragtede den som ekstra beskyttelse mod Alpha strike og derefter forlod den. Til gengæld var det en fejl at tage de små dyr med til at fylde zonen ud. De koster mig samlet set for meget i forhold til at hive et ekstra MC eller noget aggressivt ind i listen. Jeg kunne have byttet de 20 termagants og 10 gargoyles ud med en mawloc og nøjedes med kun en biovore. Det havde været tilstrækkeligt. VSG'en kan være sjov og den stoppede helt en necron-hær af de rarere fra at skyde på det, der stod, men den kommer nok ikke så tit frem igen.

Den sidste fortification, jeg føler noget større behov for at afprøve er en skyshield landing pad. Den giver trods alt et 4+ invul, som ikke kan negeres, i modsætning til VSG'en. Det vil sige, jeg kan komme op på 2+ cover med et 4++ mod Hunter's Eye og andet grimt.

Og så var de to sejre imod hhv. orker og Chaos daemons, så en del af målsætningen blev da opfyldt. Faktisk mødte jeg slet ikke 'nidder i år.

Gorlak

Det var skide hyggeligt at se dig igen i år Vejby, og selvom jeg åbenbart aldrig kan komme til HF igen så krydser jeg fingre for endnu et turnerings run-in i 2016 :D måske kval even?
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: Gorlak on 05 April, 2016, 09:12:56
Det var skide hyggeligt at se dig igen i år Vejby, og selvom jeg åbenbart aldrig kan komme til HF igen så krydser jeg fingre for endnu et turnerings run-in i 2016 :D måske kval even?

Kval kunne være skægt, men jeg kommer ikke til at kunne samle noget hold. Men mon ikke der kan lure et eller andet henne omkring sommerferien, om ikke andet bare lidt hyggespil i kredsen, hvis I ikke lukker for sommeren.

Og i lige måde! På trods af arrangørstress og manuelt arbejde var onsdag aften skidehyggelig som begyndelse på turneringen. Nu fik jeg ikke smagt på Arnen i år heller, men næste år må jeg tage mig sammen og gå tilbage til min seng i stedet for at køre, så jeg ikke har samme hindring på indtaget i baren. Jeg kan faktisk næsten ikke vente, til det bliver Påske igen  :)

Gorlak

Ja! Vi rundede desværre kun 100+ Arne i år men vi satser på mindst det dobbelte næste år :D

vejby

Quote from: Gorlak on 05 April, 2016, 09:47:33
Ja! Vi rundede desværre kun 100+ Arne i år men vi satser på mindst det dobbelte næste år :D

Og 40 deltagere til Fastawar, ikke? Man skal være glad optimist!

Gorlak

jo mindst! Der var en rigtig fed stemning blandt de nye ansigter følte jeg - specielt i baren. Og der var mange der rundt omkring skrev og sagde de gerne ville have været med, bl.a. næsten et helt ETC hold. Så vi drømmer stort for næste år :D

vejby

Jeg tror de nye havde det ok sjovt. Det var i hvert fald min oplevelse med to af dem, jeg spillede mod.

De andre to, jeg spillede mod var knap så begejstrede, men den ene var lidt uheldig - og ville være blevet tromlet totalt hvis vi ikke skulle have stoppet pga. tid - mens den anden var i sidste spil om fredagen, hvor han vist bare generelt var træt.

Jeg tror faktisk, jeg spillede mod 4 helt nye deltagere på de to dage, så det er min skyld, hvis de ikke kommer igen  ;D

joakim balsgaard

Quote from: vejby on 05 April, 2016, 09:43:06

Kval kunne være skægt, men jeg kommer ikke til at kunne samle noget hold.

Vil du inviteres med på et hold ???
MVH Joakim Balsgaard

Snake eyes warhammer i Hillerød

vejby

Tja, hvis ambitionsniveauet er "deltagelse" så kunne det være skideskægt, tror jeg. Hvis ambitionsniveauet er "vind-det-hele", så er det nok ikke lige mig, man skal have fat i pt.  :)

Jeg har også spurgt inde på kval'ens tilmeldingstråd, om der eventuelt kommer en tråd til folk, der gerne vil med men mangler et hold.

Sigmaril

og selvom jeg åbenbart aldrig kan komme til HF igen....
HEY!!!!

vejby

og selvom jeg åbenbart aldrig kan komme til HF igen....

Ja, hvorfor kan du egentlig ikke det? Der er fyldt med flinke mennesker, du skal overtale til at tage til Fastawar!

Gorlak

Jamen jeg vil gerne men Claus stalker min kalender og planlægger det oveni alle events jeg skal til :D

vejby

Kamp 1 mod Nikolajs Space wolves drop pod bonanza. Jeg har spillet en enkelt kamp mod Nikolaj før, hvor hans Grey knights var en hård nød, tilbage i '14, tror jeg.

Jeg har første tur:

Nikolaj deployer to enheder ulve i ruinerne hhv. lige overfor min egen og den i det modsatte hjørne, af hvor jeg stiller op. Jeg kan desværre ikke dræbe dem i den nærmeste ruin, da jeg er lige lidt for langt væk med hovedparten af mine tyranner.

Bum - så er der ulve på bordet:

Vi er nok henne i tur tre her. Nikolaj sidder allerede på det meste, men jeg har ryddet ham væk fra min deployment zone. VSG'en er dog død ved melta fra drop-pod i tur to.

Larry dør lige om lidt:

Slutningen af spillet:

Jeg har ikke dræbt i nærheden af nok, især ikke efter den ene af hans characters tankede 14 wounds i en runde og dermed forhindrede mig i at fokusere på noget andet med en hive tyrant. Under alle omstændigheder kender Nikolaj sin liste ud og ind og det er første kamp, jeg prøver med min.

Mine mawlocs gør ufatteligt lidt og min warlord dør til hans stygge psychic power, der gør x antal D6 S7 skud. Der er for mange mariner og jeg nævner nok en enkelt gang "blue tide", men det var en hyggelig kamp og en hyggelig modstander.

vejby

Kamp 2 mod Claus, som også står for at arrangere Heroes Fall.

Claus har nogle Eldar allieret med en Corpse Thief Claw, som i bund og grund bare er en stor hån imod tyranid monstrous creatures. Missionen er the Relic, som jeg - no surprise - hader at spille med den her hær. Claus deployer til at snuppe det med sine Talos'er og derfra går det ned ad bakke.

Farvel relic, goddag Warp spiders:

I firkanten ud for hans bikes stod der for kort tid siden en hive tyrant. Den peril'ede, slog en etter på tabellen, hvorefter jeg klarer mit ld-check med et rul på '10'. Altså, lige indtil Claus gør mig opmærksom på at den er indenfor talos-formationens -1 ld-aura.

Hans VSG er noget pænere end min. Mawloc'en oppe til venstre er død lige straks.

Claus zoomer tre bikes ned på min VSG. Jeg kan ikke komme indenfor zonen og skyde dem, så det er op ad bakke, når de lige så stille kan pille min bløde baglinje fra hinanden.

Jeg må indrømme, jeg giver op her. Jeg kan ikke røre relic'et, jeg kan ikke røre hans wraith knight, jeg kan ikke røre hans talos'er, som for øvrigt formår at skyde en tyran i stykker, hvis jeg husker rigtigt, og jeg kan ikke røre hans spiders. Tak til Claus for kampen, men f**k, det er en dårlig kombo af liste og mission for mig. Bortset fra det, så fungerer både VSG og malanthrope fint i denne kamp, men i og med Claus ikke ruller nogle grimme resultater på sine D-våben er det måske ikke så overraskende.

vejby

Kamp 3 mod Martins Admech plus venner. Det er første gang mod både Admech og knights, så jeg ved ikke helt, hvad jeg skal forvente. Hans Grav servitors og dune crawler (?) med skyfire er dog prioriteter.

Det er i princippet det ringeste bord indtil videre i denne turnering, da der ikke er så meget cover, men jeg stiller alt undtagen mawlocs og Larry op, så det er indenfor VSG'en. Heldigvis er der ikke så lang rækkevidde på has grav servitors, så jeg kan stille tre tyrants på med rækkevidde til dem i tur et, mens de ikke kan komme til at nå mig, hvis hans seizer.

Ruinen er dog temmelig brugbar:

I min tur et lykkes det at rydde den nærmeste gruppe servitors og så piller jeg også et enkelt hull point af den nærmeste knigt i psychic phase. til gengæld periller jeg og falder ned, så nu kan knighten assaulte mig.

Heldigvis går det assault mest efter mit hoved. Haywire wall of death er godt mod en knight og med et meget heldigt smash sprænger den, får den får gjort skade. At hive tyranten også overlever den efterfølgende eksplosion er nok rent held.

Dune crawleren nægter at dø. Den har to hull points tilbage og ilden fra samtlige tre tyranner formår kun at pille et af den. Jeg var heldig mod knighten før, men jeg mener nok det bliver opvejet her. Mawloc'en dør om lidt til nogle overraskende lede cc-enheder.

Den næste tur bruges på at flygte fra den anden knight, der stadig er uskadt, mens jeg rydder det meste af hans anden unit grav servitors samt hans rangers fra ruinen. Dune crawleren går endelig ned også, men hans warlord overlever desværre i ruinen. Jeg mener også, Larry dør uden at have gjort noget hernede et sted, men jeg kan ikke huske det. En af mine tyrants dør endelig, men det var også forventeligt efter alt det ild, der blev spildt på crawleren uden at fjerne den.

Jeg flyver ud i tur fire og overlader bordet til Martin imod 2 biovores, en venomthrope og 4 termagants.

Heldigvis overlever der nok, til at mine tyrants kan komme ind

Spillet slutter desværre her, med en knight på mit objective, mens hans warlord holder hans eget. Knighten er dog skadet, men det er nok 50/50 om den ene tyrant, der nok ville være tilbage efter Martins næste shooting phase, ville kunne pille den ned.

Dejligt spil, på trods af at Martin meget let løber fra mig med maelstrom og også tager den primære til sidst. Til gengæld begynder jeg stærkt at overveje brugbarheden af mawlocs.

vejby

Kamp 4 mod Erik, som har medbragt orker. Rimelig typisk load-out med gretchins x 3 til at campe objectives, to trucks med 8 tank bustas, en battle wagon med lootas, 2 store mobs med boyz, en lille bunke bikes med hans warlord samt et par karakterer mere, som jeg ikke kan huske, hvad var og en burna-bomber.

Tank busters er første prioritet, for de kan skyde tyranner ned hele dagen lang og derefter looters. Resten må komme, som det bedst passer. Jeg har desværre ikke så mange fotos af kampen, for jeg havde en skidt morgen og var egentlig først frisk igen halvt igennem kampen. Jeg håber, at Erik tog det i god ånd, jeg undskyldte i hvert fald for min tilstand før kampen.

Stort set alting lykkes for mig, selvom der er en enkelt peril med min warlord, som igen ruller et på tabellen og klarer sit ld med en 10'er. Lyder det bekendt?

Han har så mange units, jeg ikke kan hindre ham i at tage en del maelstrom point i starten, men efterhånden som jeg får ryddet op indhenter jeg ham. Biovores var rigtigt gode mod boyz og fik begge de store units ned i en håndterlig størrelse, selvom det lykkes den ene gruppe at assaulte min termagants nede i hjørnet. Kampen slutter før den nærkamp afgøres, men med en carnifex til at skyde på dem og en friske gruppe termagants med malanthropen var det nok gået.

Larry mod gretchins:

Det går egentlig fint.

Larry mod bikes går knap så fint:

Fint spil og hyggelig modstander. Jeg fik desværre ikke et nærbillede, men hans bikes var faktisk orker, der red på hormagaunts. Jeg var ikke så glad for dem i starten, men det er sgu egentlig en fin ide, selvom de var lidt små i det.

vejby

Kamp 5 mod Stefans Chaos Demons.

Endnu en førstegangsoplevelse efter dæmonerne har fået alt muligt spas. Frit fra hukommelsen var der tre store bunker flamers med nogle exalted flamers i hver, en ordentlig bunke screamers med tre heralds inklusiv bogen, 2 units nurglings, nogle blue scribes (?) og Khairos.

Jeg har første tur og Stefan nøjes med at deploye sin screamerstar, Khairos og en enkelt unit nuglings på et objektiv.

I min tur kan jeg lige akkurat nå at skyde på nurglings med en enkelt hive tyrant. Der er kun tre baser og med ID fra S6 fordamper de på trods af invul saves og shrouded. Det var ret vigtigt, for kampen var med first strike, så jeg skulle have det point ind, mens hans chancer for at få det omvendt var lave.

I hans tur udsætter han min warlord for screamernes slash attacks og der ryger vist et enkelt wound, men han forbliver flyvende. Hvad vigtigere er, Khairos bevæger sig indenfor 12" af hive tyranten, forsøger at lave noget ækel magi og periler. Det bliver en et'er på tabellen, men denne gang er det heldigvis min modstanders figur, der bliver til warp-mos. Til gengæld har hans screamers nu deres lede 2++ med re-roll. Jeg hælder ild i dem i min tur to, men det er ligegyldigt, jeg kan ikke skade dem.

I hans tur to kommer der heldigvis kun nogle blue scribes(tror jeg) samt en enkelt unit flamers ind. Screamers forsøger igen at nakke min warlord, men det lykkes ikke og han flyver videre. Til gengæld fejler bogen dem grelt. Det bliver straffer i min tur og da alle orme er affyret er der kun to screamers tilbage og ingen heralds. Resten af spillet går med at rydde op og undgå han summoner mere. En mawloc kommer i nærkamp med den første unit flamers der kom og de rykker ikke ud igen i løbet af kampen. Larry nakker en enkelt blue scribe, der var til overs men går ellers ikke andet end at dø til en toughness-test da han var blevet ramt af et eller andet grimt dæmonting.

Spiller ender med en rimelig sikker sejr til mig, selvom resultatet "kun" blev 7-6, jeg har endda fået malanthropens PE-bobbel op at køre og havde vi fået tur 5 med, havde det nok været en solid sejr, da jeg havde alle tre tyrants tilbage og hans skydning var nær nul da meget stod bundet i cc.

Det var uheldigt med Khairos, men jeg troede, Stefan lige havde spillet mod en anden tyranid-hær og regnede med, det var et bevidst sats på en kalkuleret risiko fra hans side.

vejby

Kamp 6 mod Jans forholdvist flinke necrons.

På det her tidspunkt er jeg træt og det er ikke med stor glæde, jeg skal spille mod necrons. Jan er heldigvis flink og vi kommer godt i gang. Der er fire objectives på bordet, et i hver vores deployment zone og to på midten, sådan cirka.

Jeg skyder en hel masse med hive tyrants på wraiths og en spider, i.e. ting der ikke vil dø og han får nakket en enkelt tyrant. Kampen er med first blood, som jeg trods alt får ved at nakke nogle scarab swarms i tur et.

I tur tre kan vi se, vi ikke rigtigt når at spille helt færdig, så vi bliver enige om at lyn-spille tur fire. Jeg flyver derfor mine tilbageværende to hive tyrants og Crone af bordet, sikker på at de kommer igen i starten af tur fire.

Jan begyndte, så for at speede spillet lidt op i tur fire (vi har måske 10 minutter hver) , fortæller jeg ham, at var det mig, ville jeg befæste de to objectives på midten, så jeg ville vinde den primære. Vi tier alligevel på maelstrom.

Han gør som jeg foreslår og stiller nogle tomb blades samt en ghost ark omkring det ene og det andet stiller han en gruppe wraiths (2 indenfor 3" af objektivet) og en anden gruppe tomb blades omkring. Jeg kan conteste det andet objective med nogle gargoyles, mens det andet er udenfor rækkevidde. Jeg skyder alt hvad jeg kan, men der er stadig en tomb blade og en wraith med et wound tæt nok på objectivet til at han contester det. Min mawloc, som ellers kunne have taget line breaker, scatter til en afstand af 16" fra hans bordkant. Hans run-move er kun 3" så ingen point på line breaker til mig.

Kampen ender 3-8, to point for tie på maelstrom og 1 point for first blood. Sjovt nok spillede VSG'en fint sammen med både terræn of deployment zones i denne kamp, så han kunne ikke rigtigt røre mig i tur et. Som en ekstra bonus, var det min egen måtte, denne kamp foregik på  :D