News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Doktorevil

Quote from: vejby on 28 April, 2016, 10:42:29
Quote from: Doktorevil on 28 April, 2016, 10:37:19
Du skal da have IH Chapter Tactics :D! Dat 3+ FnP! og din CM for 2+ FnP med Gorgons Chain :D!

Men ellers ganske fint. Du kunne dog overveje et par fists i stedet for? Så har de virkeligt slagpower!

Er noteret ;) Og ja, jeg er også meget mere lun på IH end scars, men det er til dels også på grund af min spillestil: jeg kan langt bedre lide at have holdbare modeller, der måske ikke slår så hårdt end glaskanoner.

Og uden Hit'n'Run skal de altså kunne slås sig ud af CC :)

Doktorevil

Så smid gravs væk og smæk 4 x PF i :D!

vejby

Quote from: Doktorevil on 28 April, 2016, 10:47:41
Så smid gravs væk og smæk 4 x PF i :D!

Hvad med 4 lightning claws? Vil de ikke alt andet lige give et bedre resultat mod horde-ting, mens chapter masteren tager sig af eventuelle ubehageligheder, så som monstrous creatures og dreadnoughts? Eller i hvert fald et mix af de to.
Maling 2023: 28/41 modeller

Gorlak

Mit indtryk af metaet er at man aldrig har brug for en LC længere. Der er nok attacks i den enhed til at PFs nok skal få ryddet op i alt ballade de kan ramme ind i. Er i hvert fald min tanke. Havde LCS på en chaos lord og blev aldrig rigtig nødvendigt.
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Doktorevil

Med alt det FnP på de pokkers mariner, så skal du da have S8 så alm. mariner ikke har en chance ;)!

vejby

Tjo, tja, fair nok. Og LC er alligevel kun AP 3, så den misser lidt målet, nemlig heavy infantry. I har sgu nok ret!

Gorlak

Ja styrke bonus går sådan nærmest (ikke helt) ud med det reroll, men AP3 dræber dem totalt for mig. Der er intet farligt der har et 3+ save længere :D
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: Gorlak on 28 April, 2016, 13:31:02
Ja styrke bonus går sådan nærmest (ikke helt) ud med det reroll, men AP3 dræber dem totalt for mig. Der er intet farligt der har et 3+ save længere :D

Jeg kommer til at droppe venomthropen i det setup for powerfisten er alligevel dyrere end en grav gun. Til gengæld er det en temmelig murderlicious enhed, uden den skizofreni, der lå i at give command squadet grav guns med en joinet cc-master.

Vi kører den ind med fists.

Gorlak

Hvor mange fists køber du? Måske er sådan 2-3 nok tænker jeg :D men folk som Bimse er bedre til at svare på den slags - jeg plejer at skyde sådan nogle enheder væk eller blot splatte når de kommer frem :D

princelarming

Konventionel visdom (læs: ETC-holdet) siger at 2-3 er nok...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 28 April, 2016, 14:01:51
Konventionel visdom (læs: ETC-holdet) siger at 2-3 er nok...

Til at....?

Doktorevil

i min verden hænger det sådan sammen: Enten fister du, eller også bliver du fistet. Der er intet ind imellem. Der er ingen som venligt lader hinanden fiste på skift. Nej. Sådan er det ikke, trods det ville være smukt.

4 fists!

vejby

Quote from: Doktorevil on 28 April, 2016, 14:11:17
i min verden hænger det sådan sammen: Enten fister du, eller også bliver du fistet. Der er intet ind imellem. Der er ingen som venligt lader hinanden fiste på skift. Nej. Sådan er det ikke, trods det ville være smukt.

4 fists!

Det er fa'me en helt anden verden end tyranids, hvor man ligesom ormer sig lidt ind på hinanden  ;D

vejby

Så er den første bunke grav guns third party substitute for grav guns bestilt fra Spellcrow samt en bunke power fists og storm shields fra et eller andet bits site. Så skal der samles/findes to combi-grav og så kan jeg begynde på de to første bike squads.

princelarming

jeg har en lille pose med 10 Combi-grav - du må godt få to til Obnox??
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 02 May, 2016, 10:09:00
jeg har en lille pose med 10 Combi-grav - du må godt få to til Obnox??

Jeg tror godt, jeg kan grave to frem. Jeg har en tactical squad og en devastator squad NIB. Er der ikke en i hver? Jeg har ikke kigget så meget på dem.

Gorlak

Alle undskyldning for at slippe for Obnox? :D

princelarming

Der er en i den nye tac pakke, men ved ikke med Devs...

@Lauge:

Til forskel fra dig, så kommer Jakob til Obnox...  ::)

Gorlak

Jeg kommer da også til Obnox! Når han sidder der, med sit sirlige smil og rykker rundt på sine Necron og Nidz modeller. Vent? Hvem taler vi om?

EDIT: Tillykke Vejby, din blog er nu spejderspilleren 2.0 :D

vejby

Quote from: Gorlak on 02 May, 2016, 10:18:48
Alle undskyldning for at slippe for Obnox? :D

Quote from: princelarming on 02 May, 2016, 10:19:39
@Lauge:

Til forskel fra dig, så kommer Jakob til Obnox...  ::)

Øhh, jeg er faktisk lidt træt og sår'n og jeg var også til HF sidste weekend så måske har jeg slet ikke energi til 40K. Eller Obnox  :'(

vejby

Quote from: Gorlak on 02 May, 2016, 10:57:24
EDIT: Tillykke Vejby, din blog er nu spejderspilleren 2.0 :D

NEJ!

princelarming

Quote from: vejby on 02 May, 2016, 11:11:36
Øhh, jeg er faktisk lidt træt og sår'n og jeg var også til HF sidste weekend så måske har jeg slet ikke energi til 40K. Eller Obnox  :'(

Nej nej nej... Energien findes i bunden af Arne-flasken, og i tåååst! Onbox!!

vejby

Quote from: princelarming on 03 May, 2016, 09:00:26
Quote from: vejby on 02 May, 2016, 11:11:36

Nej nej nej... Energien findes i bunden af Arne-flasken, og i tåååst! Onbox!!

Nu bider den kommentar mig i røven, for der er børn, der lægger op til sygdom her op til weekenden og så kommer jeg i hvert fald ingen steder :( Til alt held er jeg fri til at rykke rundt op dagene, så jeg kan eventuelt udsætte ankomst til fredag eller lørdag.

In other more relevant news: Spellcrow har nu afsendt og jeg har fundet to combi-gravs, så jeg behøver ikke gå tiggergang lige nu. Jeg bestilte også nogle hoveder med hætte og et sæt med diverse bøger og kranier fra Spellcrow, så på sigt burde der være bits til en librarian eller to, på bikes selvfølgelig. Billeder af bits efter ankomst.

princelarming

Der krydses fingre, og afventes i spænding hvilke ting du har fundet på ift Bitz

vejby

Billeder fra Obnox-kamp, inden der gik Hero Quest i det hele:

Edit:
Kampen var mod Filips Scitarii, som inkluderede en knight med battle cannon og gatling, 3 dune walkers, 5 dragoons fordelt på 3 units, 2 units rangers og 3 (?) units af nogle blå mænd med plasma. Jeg fandt aldrig ud, hvad de hed.

Min egen liste bestod af et CAD og et hive fleet detachment: 3 flyrants, malanthrope, 3 x 1 lictorer, 2 zoanthropes + neurothrope, 5 mucolid spores, 2 tyrannocytes, mawloc, tyrannofex m. acid spray og electro shock grubs.

Filip var (han var måske før Obnox, men jeg skal da love for han fik spillet igennem) ny til 40K og skulle oplæres til ETC, hvilket betød vi spillede både eternal war (the scouring) og maelstrom (spoils of war).

Filip's warlord trait giver mig -1 på reserve rolls - noget lort, når jeg har så mange ting i reserve. Til gengæld får jeg re-roll reserves traitet på et re-roll fra CAD og så er tingene pludselig meget bedre, selv med -1.

To tyrants får catalyst, så det ser rimeligt ud.

Filip har første tur, så jeg sætter alt i reserve undtagen mal'en og de tre flyrants, som alle sættes i skoven i det fjerne højre hjørne (mal'en kan lige skimtes på billedet) samt to lictorer, der er indenfor rækkevidde af to objectives. I første tur er alt mit udenfor rækkevidde af alt undtagen knightens battle cannon, som heldigvis kun formår et tage et wound på en flyrant, selvom det er min warlord. Af frygt for knighten og hans dune walkers flyver de tre flyrants ned ad min korte side i tur et og forsøger at kaste catalyst på alt, omend det kun lykkes på den forreste og bagerste hive tyrant. I Filips tur et opgav en lictor (Larry, selvfølgelig) First Blood på den venstre langside, men han var også stillet dumt op og jeg havde glemt, at hele hans hær undtagen knight'en af en eller anden grund havde scout. Den anden lictor står gemt ca. 9" fra objective 1 på højre langside.

I Filips tur to rykker han meget lidt rund og kan derfor kun skyde sin gatling af på den ene flyrant, der ikke fik en tå i cover. Efter et jink er der gjort ingen skade. I den afgørende tur 2 kommer alt mit reserve show ind. En mawloc æder en gruppe blå mænd i skoven med Filips korte bordkant. Den anden mishapper og han kan placere den halvt oppe ad den højre lange bordkant. Den anden lictor løber de 9" han skal for at tage et maelstrom på obective 1, point til Harry.

Stadig tur 2. Jeg får med nogle heldige deep strikes placeret zoanthropes og 3 spores omkring knighten, så den reelt set er lukket inde mellem hans egne units og defence line, to ruiner og mine units. Zoanthropes formår at pille 3 hull points af knighten med warp lance, hvilket skulle vise sig at være vigtigt. De tre hive tyrants kan ikke røre knighten endnu - de er for langt væk til haywire og er i frontens AV 13. Til gengæld rydder de bagerste op i den unit blå mænd, der fra toppen af den blå hive tyrants ruin havde dræbt Larry. Og her må jeg indrømme, jeg kom til at snyde. Det krævede to hive tyrants at dræve de blå mænd, men den ene havde jinket. Den blå hive tyrant brugte sit run move på at komme op på ruinen, men skulle nok også have skudt blå mænd. Jeg trøster mig med, det ville have haft meget lidt indflydelse på spillet at have husket det.

Tyrannofexen kom ned bag hans defense line og kunne dræbe en unit blå mænd omkring hans comms relay (den grønne ting).

I Filips tur tre kommer hans dragoons ned til den malede mawloc, der misplacede. Han assaulter med en, som bliver krøllet sammen af et retur smash. Den anden mawloc i skoven dør grumt til skydning fra det meste af Filips resterende hær. For at beskytte sin knight, som ikke har rykket i movement phase, assaulter Filip de tre zoanthropes, men dræber kun en, til mit store held. Så er han låst og kan ikke skyde flyrants.

I min tur tre sker det store held. Alle tre mucolids er i assaultrækkevidde. Tre 5'ere til at glance AV 13 senere er knighten død. Som ekstra bonus scatter dens apokalyptiske eksplosion væk fra alting og efterlader mine flyrants urørte. Desuden dør der to dragoons til skydning fra en tyrannocyte (ligger bag knighten) samt hans warlord til ild fra tyrannofexen. Spillet er reelt ovre for Filip, som har meget få enheder tilbage udover hans dune walkers.

Vi spiller en tur mere, hvor jeg kan bruge tre flyrants til at pille et (!) hull point af en dune walker, hvorefter Filip conceder, dog først efter at have skudt den sidste mawloc grundigt i smadder. Jeg holder objectives til at vinde primær eternal war mission og, takket været heldige rul for antal maelstrom point (vi spillede maelstrom umodificeret) på king slayer, no prisoners og en god mængde powers til harness the warp, er jeg langt foran på maelstrom, selv hvis vi var spillet videre.

Mal'en holder objective 1, som er 4 point værd mens en lictor, her personificeret af death leaper, holdt et til 2 point.

Filip var for defensiv med det meste af hæren, mens knighten kom for aggressivt frem, hvilket nok var hans to største fejl. Til gengæld virkede min taktik med at omringe knighten helt fint, selvom det meget uventet var kombinationen af zoanthropes og mucolids, der tog den ned. Tyrannofexen var fin til at dræbe T3, 4+ save modeller med 6+FnP, da det lige var sweet spot til hans acid spray, men den havde da mistet 5 wounds til sidst, på trods af regenerate. Havde Filip været mere erfaren var det dog nok gået den anden vej. Personligt mener jeg også, han gav op lidt for hurtigt. Hans dune walkers var uhyggeligt holdbare med et 4++ (så længe de var tre), tre HP og AV 12, så han kunne rimeligvis have nået at fjerne mal'en på det vigtigste objective, før jeg kunne have slået et større hul i dem og så havde tingene igen set anderledes ud.

Hyggeligt spil og langt mere lige, end jeg egentlig lægger op til på skrift.