News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

GF 2016

Started by duckdive, 20 December, 2015, 13:09:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Corran_dk

ETC i Epic komer nok til Danmark næste år, ville være sjovt hvis vi kunne holde det til GF, men det er jo først næste år.

Håber det bliver til noget i år
Skaven Achievements List
GF17 Net Epic Armageddon Tournament Organizer - 2015
Epic ETC landsholdet - 2016/2017
GF18 Net Epic Armageddon Tournament Co-Organizer - 2016

CNA

I feedback tråden de sidste to år har der været en enkelt der har brokket sig over prisen og grundet dette ikke ønsker at deltage igen. Personen har også her i tråden givet sin mening til kende og det er absolut helt fint. Vi lever i et frit land og man kan sige sin mening og prioritere at blive væk.

Vi kan blot konstatere at de sidste to års GF har været de år med flest deltagere gennem tiden (ihvertfald i mine 10-11 år i miljøet) og sidste år nåede vi toppen med 250 deltagere, så med det for øje vil vi umiddelbart vurdere at vi leverer et ok produkt, som folk fra hele landet gerne deltager i. Det er vores udgangspunkt. Det er en utopi at tro vi kan gøre alle i miljøet tilfreds og kan ramme alles ønsker og behov.

Dog vil jeg blot understrege den fine pointé en bragte i spil tidligere....det er en HELT OG ALDELES anden sag at arrangere GF end noget andet. Jeg har arrangeret en håndfuld turneringer med 50 deltagere og var overvældet over forskellen. Det er en ikke uvæsentlig ting at tage med i sine tanker.

Det er tilsyneladende ikke den store udfordring at finde et sted der kan rumme 250 mennesker i København til en turnering. I må VIRKELIG gerne skrive til mig. Som i VIRKELIG gerne, for jeg har søgt og intet fundet. Jeg ser GF og Remisen som forudsætningen for GF grundet mange af de samme fine argumenter andre har bragt her. Men grundet nye kommunale restriktioner (der skal nu være en kommunalt ansat til stede hele weekenden ved arrangementer over 150 deltagere...i gætter selv hvem der betaler) så har jeg undersøgt muligheden. Jeg har som sagt intet fundet. Det er nemt at pege, den er jeg med på....sværere at bidrage, men jeg prøver alligevel her at appellere alligevel. Når Remisen, borde, stole, container, pissoir og lignende er betalt er prisen allerede her over 50.000kr. Så ved i også hvilket budget i har at gå efter.

Sidste år blev vi lovet et sponsorat på 5000kr. Desværre er det ikke lykkedes at skabe dialog omkring dette beløb, da det ikke er kommet os i hænde og derfor endte GF sidste år med et lille underskud. Det er vi meget ærgelige over. Vi har derudover fået afslag fra Østerbro Lokaludvalg grundet vi er blevet betragtet som en turnering der er forankret og ikke er nok orienteret mod selve Østerbro. Det kan der være en sandhed i, men vores side af sagen er at vi har terræn der skal renoveres og er nødt til at bruge midler til at udvikle GF, ikke bare vedligeholde. Og lige nu sidder vi efter to år med masser af deltagere, men det løber kun lige rundt. Det er i og for sig rigtig fint, det giver os bare ikke mulighed for ovenstående og det er nu engang en del af motivationen. Vi melder inden længe om vi føler for at arrangere et GF i år eller om der kommer en pause.

En sidste kommentar - Omalley69, lad være med at lukke sådan en dum kommentar ud, når du ikke har styr på dine ting. GF havde sidste år et præmiebudget på næste 5 cifre. Hvordan i alverden kan du komme med en påstand om at der ikke er præmier? Håbløst  ::)

Mvh Christian

gertinc

Christian, tak fordi I gider.

Et forslag: hvad med at sætte prisen til 500, og så se om dén enkle manøvre kan skabe balance? Der vil altid være nogle der brokker sig, men der er (måske) også opbakning nok til at betale dét det koster for GF.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Omalley69

Quote from: Omalley69 on 08 June, 2016, 21:22:12
Quote from: The Big Paymaster on 08 June, 2016, 19:48:19
... og gerne betaler ekstra for billetten i år.

350 for en turnering uden præmier og mad?

Jeg tog fejl. Der var præmier =)
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

okkel

Det lydder rigtig aergerligt!  :(

Som jeg ser det er der 3 muligheder:

1 Saet prisen op (jeg gaetter paa at en vagt koster ca 250 i timen * ca 48 timer / 250 deltagere = ca 50 kr ekstra pr bilet. Det er jeg overbevist om at i godt kan saelge biletterne til. Ja der er altid nogen som ikke vil vaere med men der har mig bekendt vaeret udsolgt og venteliste de fleste aar saa det gaar nok.

2 Ekspander. Dermed bliver i hvert fald pris paa vagt lavere pr person. Det vil dog kraeve stoerre lokaler.

3 Find en person fra kommunen som spiller tabletop spil og overtal ham til at vaere med som kommunal repraesentant. (hvis det da er lovligt ifoelge komunens regler.)

Med hensyn til jagt paa andre lokaler har jeg ikke de store ideer men vil taenke mig grundigt om. Ved du tilfaeldigvis hvor mange kvadratmeter Remisen ca er?

Med hensyn til terraen holdt Jonas og Rasmus i gamle dage terraen lavnings weekender foer GF hvor vi var 10-20 stykker der moedte op og rahyggede + lavede terraen under Rasmus' kyndige ledelse. Jeg er sikker paa at folk gerne vil hjaelpe til igen. Selv ville jeg gerne hjaelpe til hvis ikke jeg var geografisk udfordret. Men materialerne til teraennet er naturligvis ikke gratis.

Hvad overnatning angaar kunne man godt overveje at saette det lidt i system. For nogle er det maaske lidt meget at spoerge ud i det aabne forum om, men hvis man skulle henvende sig til en officiel overnatningskoordinator ville det vaere nemmere. Koebenhavnere kan saa byde ind med hvor mange de kan have samt om de regner med at vaere paa druk loerdag nat og udenbys gaester kan skrive om de er til fest eller nattesoevn. Det er naturligvis ikke sikkert at det ville virke men personligt ville jeg da gerne aabne doeren for et par stykker hvis jeg ikke lige havde lejet min lejlighed ud. Og ja det er naturligvis ekstra arbejde at koordinere men mon ikke man kan finde en til at staa for det?

Safran

Øv håber stadigvæk at der kommer et GF ;-(
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Waaargh

Jeg håber ihvertfald også at der kommer et GF i år, det er jo en figurspilsfestival :)
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

martinux

Quote from: Waaargh on 17 June, 2016, 21:19:18
Jeg håber ihvertfald også at der kommer et GF i år, det er jo en figurspilsfestival :)
+1

paaske

Og man kan ikke starte en forening som kan søge tilskud fra kommunen for hvert medlem og det overskud kunne så gå til bla den kommunale som skal overvåge stedet?

Asger

Quote from: paaske on 19 June, 2016, 20:51:01
Og man kan ikke starte en forening som kan søge tilskud fra kommunen for hvert medlem og det overskud kunne så gå til bla den kommunale som skal overvåge stedet?

For hvert medlem under 26 (?). Minus hvert medlem over... Eller noget i den dur.

Hvis man leder efter studenter udgaven af turneringer er det efterhånden mange år siden man har skulle kigge andre steder hen end GF. Men ord som 'bare' og 'kunne man ikke lige', er symptomatiske for hvor let det er at så udenfor og tro man forstår det der er inde bag facaden. Det gør man bare sjældent. Virkeligheden er mere kompleks end en overfladisk analyse afslører. Og den viden du får ved at lave noget for 16 deltagere i provinsen, tæller ikke meget ;)

Asger

Kristian

Et lille indspark her.
Remisen er 1500 kvadratmeter. Det er altså den størrelse man skal d at lede efter, hvis man vil stille forslag til alternativer.
Konge af Lethian!

Asger

Quote from: Kristian on 20 June, 2016, 12:08:04
Et lille indspark her.
Remisen er 1500 kvadratmeter. Det er altså den størrelse man skal d at lede efter, hvis man vil stille forslag til alternativer.

Nej, nej. Det er bare en eller anden skolesal...

Asger

Jazz_

Jeg kan (næsten 100% sikkert) skaffe en anden hal til rimelige penge. Fra fredag eftermiddag til søndag aften, mulighed for at sove i salen, kantine der kan lave mad til deltagerne (merbetaling), og alt ikke-hammer-relateret udstyr til rådighed...men den ligger ikke i kbh. I skal tage turen til Lolland.

Det er resultatet af en hurtig forespørgelse. Jeg er sikker på at hvis der bliver spurgt andre stedet (fx Roskilde, køge e.l.) kan samme aftale få.

Møller

Kragh

Du siger en anden hal. Hvor stor er hallen? En håndboldbane?

Remisen er jo en del større end en alm. hal.
Thomas Kragh
Se min blog

Jazz_

Kristian

som jeg skrev tidligere, så er remisen 1500 kvadratmeter.
en håndboldbane er 800 kvadratmeter.

hallen skal altså indeholde to håndboldbaner, for at være stor nok.
Konge af Lethian!

Pille

Quote from: Jazz_ on 21 June, 2016, 09:55:36
Jeg kan (næsten 100% sikkert) skaffe en anden hal til rimelige penge. Fra fredag eftermiddag til søndag aften, mulighed for at sove i salen, kantine der kan lave mad til deltagerne (merbetaling), og alt ikke-hammer-relateret udstyr til rådighed...men den ligger ikke i kbh. I skal tage turen til Lolland.

Det er resultatet af en hurtig forespørgelse. Jeg er sikker på at hvis der bliver spurgt andre stedet (fx Roskilde, køge e.l.) kan samme aftale få.

Møller

Jeg tror nøgleordet her er Lolland...

Asger

Er der nogen omkring bordet der ikke vidste at man kan finde for små haller til en rimelig penge, langt væk fra alting?

Der er jo afholdt hundredvis af fantastiske arrangementer lignende steder, rundt i hele landet.

Vi arbejdede faktisk, i det forrige Team GF, på at finde andre lokaler. Kun i Kbh og kun større lokaler. Men mon ikke der findes en eller anden på PF, der ved at vi 'bare' skulle have kigget på Samsø, vel at mærke uden ét konkret bud.

Man undres.

Asger

Jazz_

Det er lidt større end noget jeg lige har lyst til at gå i gang med selv/alene. Har ingen erfaring med selv at afholde turnering i den størrelse.

Møller

Asger

Quote from: Jazz_ on 21 June, 2016, 13:43:48
Det er lidt større end noget jeg lige har lyst til at gå i gang med selv/alene. Har ingen erfaring med selv at afholde turnering i den størrelse.

Møller

Allier dig med nogen der har kørt en 16 mands event i Odense, så skal det nok gå.

Asger

Tun

Asger... Tag dig nu sammen. Man bliver træt af at læse dine opstød :)

okkel

Enig. Asger der er ingen grund til at vaere sur paa alle, der proever at hjaelpe. Jeg forstaar godt at du er traet af folk der skriver "i kan da bare" men folk, der faktisk proever at byde ind med loesninger i en konstruktiv tone kan man godt behandle ordentligt.

OT: Jeg tvivler staekt paa at man kan finde noget som er lige saa ideelt som Remisen. Sporsmaalet er saa bare hvad man goer:
1: Betaler det det koster?
2: Aceepterer noget der ikke er helt saa godt?
3: Dropper GF?

Som jeg ser det er 3 den absolut daarligst loesning. Saa valget staar reelt mellem 1 og 2 og her er det relevant at vide hvor meget dyre det evt bliver og hvor meget daarligere lokationen ellers bliver. Dermed ikke sagt at det er folk her paa boardet der bestemmer det. Det er udelukkende arrangoerene men det er da bestemt vaerd at give dem ideer (naar de nu selv efterlyser det).
800 m^2 paa Lolland lyder som et meget stort minus og vil blive et meget mindre arrangement paa alle maader.
Det bedste jeg har kunne finde som ER stort nok er Farum Arena. Hal 1+ Hal 2 er kun adskilt af et flytbart net (som hallerne i Remisen) og er tilsammen 2400 m^2 saa der er plads nok - ogsaa til at udvide med flere spil og flere deltagere i spillene. Stedet er bygget til op til 3000 tilskuere saa der burde vaere toiletter mm nok. Kommunen oensker at stedet skal bruges til nationale og internationale arrangementer i weekenderne saa de er holdt helt fri for fast traening for haandbold klubber osv. Prisen er saa vidt jeg kan se sammenlignelig med Remisen men for nogle flere m^2 saa man kan vaere flere om at dele det. (jeg er ikke helt sikker paa om og hvor meget man evt skal betale for vagt).

MEN selvom det er paa S-tog nettet er det bare ikke Oesterbro. Der er ikke massere af restaurenter og barer lige rundt om hjoernet og de fleste har et stykkes transport hver vej saa det kan ikke blive det samme. (Desuden er der for faa borde men dem kunne man i princippet leje.)
Er det bedre end Remisen incl vagt til 500 kr pr billet? (hvis det er der prisen ender) Tja det afhaenger af hvad arrangoerene oensker at opnaa med deres arrangement. Det er dog helt sikkert bedre end ikke at have en national figurspilsfestival.

Asger

Quote from: Tun on 21 June, 2016, 13:57:41

Man ville blive sparet for mine sure opstød, hvis man tændte pæren på første sal og forsøgte at tænke ét spadestik dybere, inden man skrev noget dumt. Det bliver jeg nemlig træt af at læse, og hold nu op, man skal grave sig gennem bunker af den slags uvidende og ubetænksomme (ikke ondsindede!) kommentarer som frivillig arrangør. Folk der fatter brik, men tror de fatter meget mere.

Dette er ikke rettet mod Møller.

Og Okkel, det er vist en stråmand at påstå jeg er sur på alle der prøver at hjælpe. En temmelig stor en. Men jeg anerkender ikke at tanketomme indlæg kan være stedfortræder for reel hjælp. Hvis du synes det er for dyrt, og ikke forstår hvorfor, så overvej bare ét sekund om det skyldes din egen uvidenhed inden du kaster om dig med geniale løsningsforslag. Iscenesat som sandheden. Jeg må le.
Hvis du synes det er for dyrt, og du samtidig ser at der bliver udsolgt lynhurtigt, håber jeg ikke du er blevet undervist i økonomi nogensinde. Så skal du nemlig have skolepengene tilbage. Hvis du gerne vil spare 100kr er der en temmelig nem måde at spare endnu mere...

Og forstå nu, at den manglende omtanke er med til at undergrave den stadig spinklere stab af frivillige i DK. Det bliver endnu mere mærkværdigt når gyllen kommer fra folk der påstår de selv har prøvet, eller har været en del af miljøet i årevis. Brug indersiden af dit hoved inden du kaster indersiden af din mavesæk ud over skærmen.

Asger

okkel

Quote from: Asger on 21 June, 2016, 15:44:14
Quote from: Tun on 21 June, 2016, 13:57:41

Man ville blive sparet for mine sure opstød, hvis man tændte pæren på første sal og forsøgte at tænke ét spadestik dybere, inden man skrev noget dumt. Det bliver jeg nemlig træt af at læse, og hold nu op, man skal grave sig gennem bunker af den slags uvidende og ubetænksomme (ikke ondsindede!) kommentarer som frivillig arrangør. Folk der fatter brik, men tror de fatter meget mere.

Dette er ikke rettet mod Møller.

Og Okkel, det er vist en stråmand at påstå jeg er sur på alle der prøver at hjælpe. En temmelig stor en. Men jeg anerkender ikke at tanketomme indlæg kan være stedfortræder for reel hjælp. Hvis du synes det er for dyrt, og ikke forstår hvorfor, så overvej bare ét sekund om det skyldes din egen uvidenhed inden du kaster om dig med geniale løsningsforslag. Iscenesat som sandheden. Jeg må le.
Hvis du synes det er for dyrt, og du samtidig ser at der bliver udsolgt lynhurtigt, håber jeg ikke du er blevet undervist i økonomi nogensinde. Så skal du nemlig have skolepengene tilbage. Hvis du gerne vil spare 100kr er der en temmelig nem måde at spare endnu mere...

Og forstå nu, at den manglende omtanke er med til at undergrave den stadig spinklere stab af frivillige i DK. Det bliver endnu mere mærkværdigt når gyllen kommer fra folk der påstår de selv har prøvet, eller har været en del af miljøet i årevis. Brug indersiden af dit hoved inden du kaster indersiden af din mavesæk ud over skærmen.

Asger

Ok jeg kan naturligvis ikke vide om du faktisk ER sur men jeg er ikke i tvivl om at dine indlaeg fremstaar sure og blot graver groefter i stedet for at skabe en loesning og jeg laeser saa absolut Jazz_'s indlaeg som et forsoeg paa at hjaelpe. Jeg kan saadanset godt forstaa at du bliver traet af folk som siger "jamen jeg har arrangeret noget i Vestjylland til 150 kr pr person for 16 mand, saa det kan i da ogsaa i KBH for 250 mand!" men naar CNA skriver:
"I må VIRKELIG gerne skrive til mig. Som i VIRKELIG gerne, for jeg har søgt og intet fundet." saa ER det vel fair nok at komme med foreslag. Nej der har ikke vaeret nogen foreslag som loeste problemet og ja 800 m^2 paa Lolland er ikke hvad GF kigger efter, hvilket ogsaa fremgik af CNA's indlaeg men ved at smide en spand braek i hovedet paa manden kommer man altsaa hurtigt til at afskraekke ham, der faktisk sidder med en loesning som er taet nok paa til at kunne bruges vaek og man opnaar ikke rigtig andet end at bidrage til en daarlig debatkultur. Jazz_ har ikke (i hvert fald i denne traad) klaget over prisen, saa der er ingen grund til at haane ham i flere indlaeg.

Jeg regner i oevrigt saa absolut mig selv med til den omtalte stab af frivillige (uden i oevrigt at sammenligne GF med Lethian men nu skrev du selv staben af frivillige i DK) og hvis der er noget der afskraekker mig er det en sur og negativ tone og IKKE folk som faktisk viser interesse i "mit" arrangement og kommer med velmenene foreslag til at rede det - lige meget hvor langt de saa er fra skiven og lige meget om de ville vide det hvis de havde sat sig grundigt ind i "mit" arrangements forhaand.

Omalley69

Har i overvejet lyngby kulturhus? Det ligger tæt på stationen og har en del sale.

DTU ligger op til motorvejen og busser fra kbh. DTU har også 2 gigantiske gymnastiksale der kan slås sammen til en stor. Tilmed ligger der lige ved siden af Oticon salen med en lille loungebar. Shuset har een masse sofa arrengementer til fx bloodbowl. Der er altså rig mulighed for at dele tingene op og der er mange sale.
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯