News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Giant Fanatic 2016

Started by Renegade, 30 June, 2016, 15:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ville jeg deltage i verdens første (og sikkert største) Warhammer Age of Sigmar turnering med Generals Handbook opdateringen?

Ja - jeg har allerede booket weekenden i Sigmars navn.
31 (25.2%)
Nej - det er sgu en tynd kop te - selvom jeg og mine venner ikke har prøvet det.
71 (57.7%)
Måske - hvis oplægget er stærkt som Khornes Chosen.
21 (17.1%)

Total Members Voted: 123

Voting closed: 30 July, 2016, 16:07:11

martinux

Hej

Deltager super gerne i 9th age

Det er min klare overbevisning at det er og bliver det nye "fantasy" game. Age of Sigmar vil aldrig blive det samme som warhammer var.

Jeg mener at der skal sættes mange flere pladser af til 9th, det kan trække mange flere spillere. 

Men det er bare mit P7 :-) 

thor trommstrong

Quote from: Glitter on 30 June, 2016, 18:40:14

Quote from: Renegade on 30 June, 2016, 15:57:25
Warhammer Age of Sigmar turnering - 60-80 billetter til salg. 350,- kr
The 9'th age - Warhammer turnering - 24-36 billetter til salg. 250,- kr.

Her er det min ydmyge mening, at det nok burde være omvendt. Jeg kan tage helt fejl, men jeg tror ikke det bliver svært at afsætte 70 pladser til T9A. Af dem jeg kender er 3/4 gået over til 9. og resten er gået til Kings of War.

Forslag: Ens pris, et totalt antal pladser, folk bestemmer selv, hvad de vil spille. Folk fylder ca. det samme uanset om det spiller 40K, AOS eller 9. age. Så kan de gode gamle markedskræfter afgøre fordelingen indbyrdes mellem turneringerne.

Helt enig

Og super fedt at i arbejder for at gf kan blive en realitet :) mega sejt!

Olsen

Ville klart foretrække Kings of War, hvis den mulighed ikke var der, så 9ed eller finde sammen med venner og spille Kings of war  et andet sted den weekend.

AoS vil aldrig komme på tale.

Azrael

Super klar på 9th age!

Spiky Norman

Respekt for at gå efter at lave noget nyt og i stor skala.

Jeg har aldrig før været interesseret i Fantasy, men har så små gået i gang med en Death hær til AoS, og kunne være interesseret i at deltage alt efter hvad oplægget bliver. Har i en ide om hvor mange point man skal stille med?

Jeg tror, at hvis i virkeligt vil række ud til AoS spillere, skal i måske også ud i andre fora end PF? Et par bud kunne være på Facebook gruppen (grupperne?) og TGA forummet.

Wesser

AoS nej
8th okay
9th jatak og jeg gir en pils

gakkedulla

Jeg vil gerne deltage i 40k!

shamanen

Jeg er også på 40k...
The Waaagh are a cross between a mass migration, holy crusade, looting party and pub crawl, with a bit of genocide thrown in for good measure.

Looking for 40k team to join - have nurgle daemons, chaos knights and orks!

Malorn

Super fedt GF overlever. Du er en sand kriger Daniel.

8th ville være sindsygt hype. Her ville jeg prioritere at komme
9th ville nice, her ville jeg måske komme
AOS er et nej for mig

Wardrugs

Jeg ville gerne have en pol mulighed med "Ja tak til 9th ed og nej tak til AoS"
Et hurtigt kig på turneringsboarded viser også en hel del 9th turneringer men ingen AoS. Mig bekendt er det kun Faraos der holder en AoS turnering en gang i mellem. Som det er nævnt tidligere har turnerings miljøet overvejende taget 9th til sig. Det ses ved ETC, Legacy (nystartet turnering med 30ish deltagere) og Lethian er skiftet til 9th. Jeg tror ud fra det at i sagtens kan sælge 80 billetter til 9th.
En ny pol med de forskellige spil kunne også give et indtryk af hvordan spillerne ville fordele sig?.

Toke

Ben Curry

Hi,

Sorry for posting in English on these boards.

Are you running Age of Sigmar at GF2016?  Or is this post to gather interest? 

Is the date the first weekend in October?

I am interest in attending (Fanatic is one of my fave events ever!) and if I can't make it I would certainly be interested in helping  you to promote the event around Europe.   

I look forwards to hearing your reply.
Ben. 

paaske

paaske

Har ikke svaret på poll da det kun går på sigmar..

Safran

Jeg er 100% 40k:-) lyder fantastisk:-)
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

okkel

Først, fremmest og vigtigst: Super fedt at du er klar til at påtage dig det kæmpe arbejde det er at føre hele danmarks figurspils festival videre. Jeg håber inderligt at det lykkes og at du vil bevare det hele hobby fokus GF altid har været kendt for. :)

Dernæst siden du spørger: Jeg kommer sandsynligvis ikke til at deltage da jeg bor i Schweiz, men hvis jeg kan finde en mulighed for at deltage ville det være 9th Age og absolut ikke AoS. Jeg kan ikke udelukke at AoS bliver meget bedre men valget står mellem et monopol, der de sidste mange år kun har interesseret sig for deres kunders penge og 9th Age, der på under et år har præsteret at lave et bedre og mere balanceret spil end GW nogensinde lykkedes med og faktisk interesserede i deres spillere så er valget klart: Ikke på vilkår om jeg vil give GW magten over min hobby igen.

Til Lethian valgte vi at gå over til 9th og selvom en del af vores målgruppe ikke går op i turneringer og stadig spillede 8th fik vi alligevel udsolgt vore 30 billetter næsten lige så hurtigt som året før. Jeg har meget svært ved at forestille mig at det skulle være et problem at sælge 60+ billetter til 9th Age. Faktisk vil jeg tro i uden problemer kan sælge 100.

Men kræver 9th Age, AoS og KoW ikke nogenlunde det samme terræn? Kunne man ikke åbne for fx 130 fantasy biletter og lade folk køberne bestemme hvilket spilsystem de har lyst til at spille?

Zephyr

Et 9th event til GF kunne være fedt, men det er for mig ikke et behov at det skal finde sted på bekostning af AOS - særligt ikke når Legacy ligger i weekenden forinden.

Pete the Slayer

9th Age - Yaaaah! Warhammer lever!  :)

AoS - God, GW og nu GF hates us all... :'(
Belejringen af Brøleborg - Warhammer for feinschmeckere http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=79496.150

Speaker to Machines

Hey,

Jeg tror også godt vi kan stille 6-12 deltager til Epic:Armageddon, hvis vi kan få det på planen.

Mvh.,
Stephan
Stephan Dahl

CNA

Jeg deltager uanset hvad der kommer på programmet, dog uden interesse i KoW :)

Fedt du går videre og al held og lykke :)

Omalley69

Både 9.th age, 40k og bloodbowl frister.
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Landbooster

Håber GF bliver til noget. Jeg vil spille 40k

Kristian

I øvrigt lader det til at der ikke er ret meget overlap mellem AoS spillere og dem der spiller warhammer. Du kunne nok få noget ud af at ændre pollen, så man kan få mulighed for at vælge 9th age.

På sigt kan det nok være at AoS kommer til at vokse sig større end WFB, men det er det bare ikke lige nu. Som andre har foreslået, så tror jeg at det er en god ide at lade antallet af billetter til hvert system være flydende.
Konge af Lethian!

DaBossakaHånden

Kommer hvis der kommer en 9th turnering eller bolt action
We are the Troels Cederholm fanclub
We praise Troels for his excellent warhammer play style
Lay down your hope and faith
For when you play against Troels, there's only one outcome.

Your defeat..

JOIN TROELS CEDERHOLM'S FANCLUB TODAY...

carstone

synes det er helt rigtigt at fokusere på Age of Sigmar da det vil være drivkraften på sigt pga. Support.
Med generals handbook er AoS er tilbage på banen med 200km/t!
9th kan nok trække flere i år, men AoS er det der kommer til at blive på sigt.

Kunne være interessant hvis du i pollen indskrev mulighederne:
Nej til AoS, for jeg har ikke prøvet det og ved reelt ikke hvad jeg udtaler mig om
Og
Nej til AoS, jeg har spillet det med forskellige scenarier, og det er stadig ikke noget for mig.
Og
Kings of War, vi er nemlig en god håndfuld der gerne vil være med til gf, men helst vil spille kow.

Det sagt.
Super fedt at du gider Daniel.

carstone

Og fedt at se at det potentielt står lige mellem aos og 9th allerede nu, inden folk har set generels handbook.

Only the faithfull!