News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Giant Fanatic 2016

Started by Renegade, 30 June, 2016, 15:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Ville jeg deltage i verdens første (og sikkert største) Warhammer Age of Sigmar turnering med Generals Handbook opdateringen?

Ja - jeg har allerede booket weekenden i Sigmars navn.
31 (25.2%)
Nej - det er sgu en tynd kop te - selvom jeg og mine venner ikke har prøvet det.
71 (57.7%)
Måske - hvis oplægget er stærkt som Khornes Chosen.
21 (17.1%)

Total Members Voted: 123

Voting closed: 30 July, 2016, 16:07:11

okkel

Quote from: Zidane_blade on 15 July, 2016, 19:06:53
Quote from: kpl.blutch on 15 July, 2016, 18:18:58
Zidane_blade så vidt jeg ved, er der ingen her inde der har anfægtet det synspunkt

Sikkert ikke, men så burde det på et eller andet plan heller ikke overraske, at der på et tidspunkt skulle ske noget drastisk.
Igen, deres kommunikation var lige ud af vinduet, hvilket de umiddelbart er i gang med at ændre på nu, men at brokke sig så meget over ændringerne så man ligefrem boykotter dem, svarer til at blive sur over at ens ynglings butik går neden om og hjem, men når alt kommer til alt har man ikke selv lagt en krone i foretagnet (på ingen måde insinuererne at der ikke er nogle der har lagt mere end pæne summer i deres udvalg over årerne).

Ikke at det har så pokkers meget med emnet at gøre men jeg er uenig (som antydet ovenfor) GW har i rigtig mange år valgt at hæve priserne mere end det generelle prisniveau. Den generelle opfattelse dengang var at så længe vi købte varene var prisen ikke for høj. Det er sådanset rigtigt nok, men på den måde åbnede man for konkurenter og et stort brugt marked. På et tidspunkt begyndte det så at gå ud over GW og de følte sig kaldet til at reagere. Ikke ved at sænke prisen og tage konkurrencen op (igen hvis andre uden de samme fordele som GW kan tjene penge kunne GW naturligvis også) men at forsøge at genskabe sit defakto monopol så man kan sætte prisen yderligere op. Det er naturligvis deres ret men det er altså ikke synd for dem.

Slik-butikker kan altså heller ikke bare blive ved med at hæve prisen og give kunderne skylden når de vælger konkurenterne i stedet.

kpl.blutch

Det her forum mangler VIRKELIG en "Like" knap  :)

Christoffer

HM

Quote from: kpl.blutch on 15 July, 2016, 18:37:21
Quote from: HM on 15 July, 2016, 18:36:07
Mit indlæg var en anelse ironisk tænkt, det lykkedes ikke at sende det budskab jeg havde håbet, så nu vil jeg vente og se om der kommer en udmelding fra Daniel ift denne tråd som han lovede der ville.

Det er vi så mange der gør. Og det er på ingen måde hverken ironisk eller provokerende ment :)

Christoffer

P. S og jo. Jeg fattede dit budskab. Jeg er bare ikke enig med det ;)

Og det har jeg intet problem med at du er ????

Zidane_blade

Kpl.blutch@
Igen, bedre kommunikation er vi ikke uenige i. Men ingen af produkterne er i princippet uspilbare længere. Ingen af figurerne er smelter på hylden, efter WHFB blev droppet. Uden at vide det, tror det er et minimalt antal af spillere der købte så mange end times produkter, så det gjorde noget (Det er dog REN Spekulation).
Jeg tror de fleste er imod GW på det emotionelle plan. Få kan lide at få ændret deres, comfort zone.

Okkel@
Slik, mælk, bio billetter...alt. Alt er blevet dyrere over årene. Kender ikke til deres tal, men omkostninger og omsætning behøver ikke være indviklet.
Ingen er så globale som GW (fysiske butikker).
Få firmaer laver lige så flotte figurer, også objektivt set, som GW. Plastik er muligvis ikke skide dyrt, men formere koster KASSEN. Flere detaljer/Alsidige figurer osv, = dyrere forme. Sådanne forme kan koste alt mellem 20000 og 100000 og skal jævnligt udskiftes. Læg et sortiment så bredt som GW har, så kan man efterhånden godt forstå at det er dyrere, til tider meget, end andre firmaer.

Alt har jo ændret sig gennem årerne. Man kan ikke bare nøjes med at brokke sig over prisen, uden at tage div faktorer til efterretning
For we are the sons of Grugni; alone we are rocks, united we stand with the strength of a mountain.
Man må aldrig sige: Nu skal jeg bare slå alt andet end 1'ere!

HM

Quote from: tumling on 15 July, 2016, 18:54:55

Kan man ikke bare få en Jolly Cola...  ;)

Jo, nu er jolly cola jo gået hen og blevet et billigt produkt og kan slet ikke sammenlignes med Pepsi el Coca-cola, hverken i smag eller på pris ????

okkel

Quote from: Zidane_blade on 15 July, 2016, 19:45:28
Jeg tror de fleste er imod GW på det emotionelle plan. Få kan lide at få ændret deres, comfort zone.

Jeg hader når folk tror at at alle andre handler irrationelt og kun de selv forstår hvordan disse andre mennesker tænker. Du er glad for AoS og ikke utilfreds med GW. Fair nok men lad dog være med at skyde folk der er uenige i skoene at de bare er modstandere af forandring. Vi er heldigvis forskellige mennesker med forskellige prioriteter. Verden ville være meget kedeligere hvis vi alle var kloner men en del rarere hvis alle respekterede andres ret til at have andre prioriteter.

Okkel@
Slik, mælk, bio billetter...alt. Alt er blevet dyrere over årene.

Ja der er præcis derfor jeg skrev mere end det generelle prisniveau (ca dobbelt så meget over de sidste 20 år) og det er i øvrigt i en periode hvor deres marked er ekspanderet så det burde være muligt at spare.

Kender ikke til deres tal, men omkostninger og omsætning behøver ikke være indviklet.
Ingen er så globale som GW (fysiske butikker).

Det er rigtigt men det er ikke et must. Der er massere af uafhængige hobby forretninger som er i stand til at tjene penge og promovere hobbyen så hvis GW taber penge på deres butikker må de jo overveje om der er noget galt med den måde de bliver drevet på eller slet og ret lukke dem og sælge varene igennem uafhængige butikker i stedet. Ikke at jeg siger de absolut skal gøre sådan men butikkerne kan bare ikke bruges som undskyldning for ikke at kunne konkurrere.

Få firmaer laver lige så flotte figurer, også objektivt set, som GW.

Helt enig men hvis det ikke er det forbrugerne efterspørger er det vel sådan det er. Jeg tror nu gerne forbrugerne vil betale lidt ekstra for flottere figurer hvilket igen demonstreres af at der er andre firmaer som lever af at sælge high end figurer og stadig sælger rigtig godt. I øvrigt er en betydelig del af udgiften til flottere figurer vel bedre designere og igen har GW fordelen af at sælge meget mere så den udgift kan fordeles på flere figurer.

Plastik er muligvis ikke skide dyrt, men formere koster KASSEN. Flere detaljer/Alsidige figurer osv, = dyrere forme. Sådanne forme kan koste alt mellem 20000 og 100000 og skal jævnligt udskiftes. Læg et sortiment så bredt som GW har, så kan man efterhånden godt forstå at det er dyrere, til tider meget, end andre firmaer.

Beklager men det giver altså ikke meget mening. GW sælger flere af næsten alle deres figurer end mange små firmaer gør af deres så sortimentets størrelse er ikke et brugbart argument. Er der noget der sælger meget lidt kan det holdes til web-shops (eller droppes). Forme er dyre ja men jo mere man sælger jo relativt mindre bliver udgiften - selv hvis de jævnligt skal fornyes vil man gennemsnitligt få udnyttet en større del af deres maks potentiale hvis man sælger et større volumen.

Alt har jo ændret sig gennem årerne. Man kan ikke bare nøjes med at brokke sig over prisen, uden at tage div faktorer til efterretning

Ja ting ændre sig men jeg kan ikke for øje på noget som er blevet dyrere for GW end det generelle prisniveau. Desuden forklarer det jo stadig ikke hvorfor andre kan kan få det til at løbe rundt.

Zidane_blade

Kort fortalt: Ja, HVIS der blev punget så mange kroner/ører i deres produkter at udgifterne blev så markant mindre at de kunne gøre hvad der var bedst for miljøet.
Men sådan er det som bekendt ikke gået. Noget er gået galt i løbet af årerne, og faktorerne er mange. Men argumentet med at det blot er pga det generelle pris niveau er ikke realistisk.

Du efterspørger forskelle jeg allerede har oplyst:

Fysiske butikker
Flottere modeller (Syntes dog AoW har mange super fede modeller)
Dybere sortiment

Alt koster penge, og ja, mere end blot en generel prisstigning kan gøre noget ved. Markant mere.

Desuden så er din incinuering om hvad jeg har af holdning til skiftet og AoS, forkert.
For we are the sons of Grugni; alone we are rocks, united we stand with the strength of a mountain.

okkel

Quote from: Zidane_blade on 15 July, 2016, 20:51:44
Kort fortalt: Ja, HVIS der blev punget så mange kroner/ører i deres produkter at udgifterne blev så markant mindre at de kunne gøre hvad der var bedst for miljøet.

Det tvivler jeg meget på at det ville. Jeg er ret overbevist om at de ville ende hos aktionærene. Se på 40 K. Det giver mig bekendt solidt overskud og her er supporten af miljøet bestemt heller ikke prangende. Ikke at de ikke må overføre penge til deres aktionære (jeg ejer selv en smugle aktier i nogle helt andre firmaer og sætter pris på at de nu og da giver mig nogle penge) men jo mere mindre man prioriterer sine kunder jo mindre må man også regne med at de prioriterer en.

Men sådan er det som bekendt ikke gået. Noget er gået galt i løbet af årerne, og faktorerne er mange. Men argumentet med at det blot er pga det generelle pris niveau er ikke realistisk.

Nej verden er sjældent så simpel at en enkelt forklaringer er nok. Jeg er dog ret overbevist om at det er en meget væsentlig del af forklaringen.

Du efterspørger forskelle jeg allerede har oplyst:

Fysiske butikker
Flottere modeller (Syntes dog AoW har mange super fede modeller)
Dybere sortiment

Alt koster penge, og ja, mere end blot en generel prisstigning kan gøre noget ved. Markant mere.

Jo men netop de 3 argumenter synes jeg lige jeg har svaret på. Jeg føler ikke noget behov for at gentage hver enkelt men ingen af dem er et krav og hvis et af dem giver store tab kunne man jo vælge at sætte ind der.

Desuden så er din incinuering om hvad jeg har af holdning til skiftet og AoS, forkert.

Fair nok. Jeg huskede det som om jeg havde læst dig skrive positivt om AoS (og intet negativt om det). Det beklager jeg.

El Rey

Quote from: Olsen on 14 July, 2016, 20:35:39
GF udkastet virker, som et forsøg på, at få fantasy spillere til at spille AoS og dermed skabe en kundegruppe for GW end et ønske om at holde en turnering for hobbyen.  Hvilket er forståeligt nok, når man driver en butik med GW produkter. 

Quote from: Kristian on 15 July, 2016, 12:12:40
At folk kan blive sure over at GW er et firma der gerne vil tjene penge, er mig en gåde.

Forretninger skal sgu da kun sælge det de tjener penge på og jeg har tiltro nok til at fanatisme ved hvad de kan tjene penge på.

Jeg snakker, skriver og høre en del fra en masse forskellige folk med god indsigt indenfor hobbyen igennem T9A. Og fra hvad jeg har lade mig fortælle, så går det ikke så godt for GW med AoS og de tjener slet ikke de penge de havde regnet med de ville, hvilket har gjort bestyrelsen ikke er alt for glade. Derfor prøver GW nu at få(ordet strong-arming blev brugt) butikker til at holde turneringer i AoS. Hvilket jo virker meget plausibelt, efter at have set det udlæg Fanatic her er kommet med. Hvilket jo tydeligt ikke tager udgangspunkt i hvad miljøet ønsker. Om det så er fordi Fanatic ikke ved hvad der rører sig i miljøet, kunne da også være en mulighed. Men tænker det andet er mere sandsynligt, nu det åbenbart er sket for andre butikker også.

Hingsten

Tjaa du har nok en pointe Kent. Kunne godt forstille mig at det massivt overvægt af AOS ell ingenting. :/
Hvilket jo betyder at GW jo indirekte bestemmer hvilket spil der skal ha fokus og ikke hvad folk vil ha. :)
Men det jo arrangørenes turnering og passer det os ikke så kan vi frit vælge noget andet, at bruge tiden på. :)
Det røde og hvide tøj måtte godt blandes ikk?

Zidane_blade

Ellers er det fordi det ville være fjollet at afholde AoS turneringer, med kun to fraktioner frigivet. De interesserede har fået færten, der er flere fraktioner at spille med, så nu er der muligvis også en målgruppe.

Som så meget andet fristes man til at forhører til din (Kent) kilde, men spørgsmålet er så om man vil tro på det svar eller ej. Alt er selvfølgelig relativt.

Okkel@
I forhold til fysiske butikker, så er det ikke bare så som så. Det korte af det lange er, almindelige hobby butikker, køber dem muligvis billigere af GW, men derudover har de også mange andre produkter i sortiment, hvilket gør man ikke kan lave en direkte sammenligning.
Én af grundene til, hvorfor det argument ikke holder.

Syntes de to andre forskelle jeg kom med, blev forklaret længere oppe.

Men hvor om alting er, som du selv siger er man berettiget sine meninger, så der er nok ikke grund til yderligere indspark herfra  :)  ;D  :-X

thor trommstrong

Quote from: Hingsten on 15 July, 2016, 21:57:01
Tjaa du har nok en pointe Kent. Kunne godt forstille mig at det massivt overvægt af AOS ell ingenting. :/
Hvilket jo betyder at GW jo indirekte bestemmer hvilket spil der skal ha fokus og ikke hvad folk vil ha.

Det var netop en af de ting der drev mig væk fra GW at de på ingen måde lyttede til hvad folk egentligt ønskede, det tilkendegav de endda åbent og klart i et af deres skriv fra deres ceo at de ingen interesse havde i at lytte til deres kunder.

Jeg så ingen hindring i at holde fast i både 8th og udbygge et nyt univers med AOS.

Men ok det er langt fra OP

okkel

Quote from: Zidane_blade on 15 July, 2016, 22:27:29

Okkel@
I forhold til fysiske butikker, så er det ikke bare så som så. Det korte af det lange er, almindelige hobby butikker, køber dem muligvis billigere af GW, men derudover har de også mange andre produkter i sortiment, hvilket gør man ikke kan lave en direkte sammenligning.

Ja det er klart at man ville miste en del af sin priveligerede position og dermed være nød  til at konkurere på mere lige fod på pris/kvalitet MEN det er jo netop det de andre firmaer gør så jeg fastholder at det burde GW også kunne hvis det var det de ønskede. Når GW ikke vælger at gøre det må man formode at de mener at de får mere ud af dem i form at større eksponering af netop deres produkter end de evt mister i form af tab på butikkerne. Alternativt holder de fast i dem selvom det er en dårlig forretning, hvilket de for min skyld gerne må men jeg føler mig bare ikke forpligtet til at betale for dem.
Og for en god ordens skyld er der massere af lande uden GW butikker eller med meget få butikker hvor hobbyen også findes så uafhængige butikker kan sagtens få hobbyen til at leve.

Men hvor om alting er, som du selv siger er man berettiget sine meninger, så der er nok ikke grund til yderligere indspark herfra  :)  ;D  :-X

Hehe det var nu ikke helt det jeg mente. Der er en masse ting som det ikke giver mening at prøve at finde en objektiv sandhed til:
-Er grøn eller blå den pæneste farve? Hvad er alle tiders bedste musikstykke? Er AoS et sjovere spil en 8th Edition? De vil afhænge af hvem du spørger og gud ske lov for det. Men samtidig er jeg naturvidenskabsmand helt ind til benet og af den overbevisning at der findes andre ting som vi om ikke andet kan komme meget tæt på et rigtigt svar på: 2 plus 2 ER 4*, jorden er IKKE flad og der er IKKE nogen naturlov som forhindre GW i at benytte samme forretningskoncept som deres konkurenter. (På mange måder vælger de da også at kopiere meget fra Privateer Press med AoS). Men ok lad os bare stoppe den her.

*Hvis man regner med de sædvanlige naturige tal og regneregler.

kpl.blutch

Eller også er problemet, at GW havde mere eller mindre monopol på fremstilling af kvalitets figurer frem til ~ 2010

Og de har ikke opdaget endnu, (eller de vil ikke se i øjnene) at det ikke længere er tilfældet :)

Christoffer

Kristian

Quote from: kpl.blutch on 15 July, 2016, 23:41:46
Eller også er problemet, at GW havde mere eller mindre monopol på fremstilling af kvalitets figurer frem til ~ 2010

Og de har ikke opdaget endnu, (eller de vil ikke se i øjnene) at det ikke længere er tilfældet :)

Christoffer

Det afhænger jo af, hvordan man definerer kvalitet. :)

Konge af Lethian!

Kristian

Der er jo reelt ingen der ved hvor dyrt det er for GW at lave figurer. De seneste financielle rapporter indikerer at deres profit er ret lille, set i forhold til omsætning. De har ret mange udgifter som et lille, måske enmands, firma ikke har.
De har jo blandt andet brug for en HR afdeling og en flok jurister og de skal hele tiden bruge penge på diverse miljøafgifter, drive en kantine, have telefondame, sekretæer og alt muligt andet som de små firmaer ikke har brug for. Derudover har de selvfølgelig en hel kæde af butikker de driver, med alt hvad det har af logistik omkostninger. Lagerplads til et kæmpe udvalg. En marketingsafdeling og et kommunikations team.

Der er en verden til forskel på driften af moderne GW og så den gang de stod i et uventileret lokale og støbte bly.

Man kunne selvfølgelig godt hævde at GW "bare" kan gøre som konkurrenterne, men det har vist sig at GW butikker generelt er bedre til at hive nyt blod ind i hobbyen end FLGS.

Hvor godt det går for AoS er nok ret svært at sige noget om endnu. Fakta er dog at første oplag af nye figurer bliver udsolgt allerede på preorder.
Der går i hvertfald et år før vi kan se om det går godt eller skidt for AoS.

Mvh
Kristian

Konge af Lethian!

kpl.blutch

Det skal jeg ikke diskutere med dig Kristian

Men hvad har udgifter til logistik og butikker med kvaliteten af figurer at gøre ?

Christoffer

Kristian

Quote from: kpl.blutch on 16 July, 2016, 08:59:19
Det skal jeg ikke diskutere med dig Kristian

Men hvad har udgifter til logistik og butikker med kvaliteten af figurer at gøre ?

Christoffer
Ikke noget, det har noget med prisen at gøre.
Konge af Lethian!

kpl.blutch

Det er jeg med på :)

Jeg synes bare det var et sjovt "hop", fra at snakke om figurernes kvalitet til deres pris :)

Christoffer

Kristian

Klart, prisen bliver dog diskuteret lidt længere oppe 8)

Kvalitet er jo ret subjektivt, f.eks er det jo helt individuelt om man kan lide en figur eller ej.
Konge af Lethian!

Mr.Gobbo

Såeeeh.. Nogen der er friske på GF? :P
T9A Executive Board member

Mr. Gobbo's Tricksy Gits: https://www.youtube.com/c/MrGobbo

Flip

Super fedt hvis en AoS turneringen kunne blive til noget, nu har jeg ikke læst alle posts i denne tråd, men har indtryk af at brugerne herinde ikke er vildt begejstret for AoS. Det har også været mit indtryk da jeg selv er ny, og har søgt modstander igennem PF. Jeg har dog fundet ud af at der forgår meget mere spil i privaten, med masser af gange i AoS på andre forummer. Kunne det tænkes at man på en måde kunne undersøge interressen for, og promovere en AoS turneringen andre steder end PF før man evt helt afskriver det, som et spil der ikke skal spilles til Fanatic.

Om man vil det eller ej, så vil det være fremtiden for fantasy spil fra GW's side, og de er nu engang en størrespiller i figur branchen, hvis man kommer som ny ind i en figurbutik så er det oftes AoS man vil få at se, hvis man spørger efter fantasy. Så med tiden og nyt blod, så skal der nok komme spiller, med plads til begge spil.

Det undre mig så tilgengæld at dem der spiller feks. 9th age ikke bakker mere op omkring end evt AoS turneringen, for det vil være der de nye spiller i hobbyen vil komme til at starte, nogen vil elske det og forsætte med AoS, men det er også muligheden for at nogen måske gerne vil prøve kræfter med 9th age, og der vil også kommer flere spillere til det system.

okkel

Quote from: Kristian on 16 July, 2016, 08:15:16
Der er jo reelt ingen der ved hvor dyrt det er for GW at lave figurer. De seneste financielle rapporter indikerer at deres profit er ret lille, set i forhold til omsætning. De har ret mange udgifter som et lille, måske enmands, firma ikke har.
De har jo blandt andet brug for en HR afdeling og en flok jurister og de skal hele tiden bruge penge på diverse miljøafgifter, drive en kantine, have telefondame, sekretæer og alt muligt andet som de små firmaer ikke har brug for. Derudover har de selvfølgelig en hel kæde af butikker de driver, med alt hvad det har af logistik omkostninger. Lagerplads til et kæmpe udvalg. En marketingsafdeling og et kommunikations team.

Der er en verden til forskel på driften af moderne GW og så den gang de stod i et uventileret lokale og støbte bly.

Nu er det jo endog mange år siden GW støbte med bly i uventilerede lokaler og det kan man vel heller ikke ligefrem sige at fx Mantic eller Privateer Press gør. Generelt er det næsten altid en konkurrencemæssig fordel at være den ledende spiller på et marked og det bør det også være på figur markedet. Der er naturligvis tilfælde hvor gamle hæderkronede virksomheder bliver udkonkurreret af nye virksomheder. Ofte er det fordi de nye virksomheder er kommet på en smartere måde at gøre tingene på (Google fik fx meget hurtigt skubbet den ellers dominerende Yahoo søgemaskine til side ved slet og ret at have en meget bedre søgealgoritme) eller fordi den gamle virksomhed har hvilet på laurbærrene og lade sit omkostningsniveau stige. Her kan du sagtens have ret i at administrationen og jura afdelingen er en del af forklaringen men så må an altså slanke dem hvis man vil være konkurrencedygtig. Det ville under alle omstændigheder klæde GW at skrue ned for deres juridiske afdeling. Jeg ved godt at de har været gode til at spinne det (måske pr afdelingen også er for stor) som om de forsvare sig mod onde snylterfirmaer og jeg vil gerne medgive at det ene tilfælde hvor et andet firma fik rettighederne til en entry fra en GW regelbog var uklædeligt men som udgangspunkt er det altså ikke meningen at man skal bruge sin dominerende stilling i et marked (regler) til at skaffe sig en markedsfordel i et andet marked (figurer). Det kan naturligvis være til fordel for det enkelte selskab men ikke for samfundet og derfor kan man fx se at EU er efter Google for at bruge det dominerende Android styresystem til at give deres egne app's en konkurrence fordel. Man kan naturligvis være modstander af vores moderne markedsøkonomi (som Skovtrold giver udtryk for at han er) men jeg har helt ærligt svært ved at forstå hvordan man kan være tilhænger af GW's ret til at tjene penge til deres aktionærer uden at være tilhænger af den selv samme moderne markedsøkonomi. 

Man kunne selvfølgelig godt hævde at GW "bare" kan gøre som konkurrenterne, men det har vist sig at GW butikker generelt er bedre til at hive nyt blod ind i hobbyen end FLGS.

Jeg gad godt vide hvordan den undersøgelse er lavet. Sammenligner man GW med en Bog og Ide hvor der står nogle modeller nede i et hjørne uden at en eneste fra personalet ved hvordan man spiller med dem eller maler dem er jeg sikker på at du har ret. Sammenligner man med fx Faraos Cigarer, Fanatic eller Dragons Lair er det klart at en ny potentiel kunde nok ikke begynder på KoW, FoW, Warmachine eller andet hvis det er en GW forretning han gik ind i men jeg har svært ved at tro at han er mindre tilbøjelig til at starte i figurspils hobbyen i det hele taget. Under alle omstændigheder er det min formodning at langt de fleste startet på grund af venner/brødre/fritshjemspædagoer/foreninger osv men det er kun en fornemmelse. Det er slet ikke for at kritisere det arbejde GW butikker gør men jeg har også stor respekt for det de andre nævnte (Bog og Ide undtaget) gør.

AndersN

Jeg tror ikke at nogen 9th age fans har noget imod en blandet AoS/9th age turnering. Tværtimod. Ved ikke hvad der ellers skulle ske af opbakning.

Okkel, jeg er vild med din utrættelighed og din argumentation imod menings/fakta-relativisme. Det varmer <3
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.