News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Gorlak

Fed ide! Ellers har dokk1 i Århus (det nye hovedbibliotek) noget de kalder "maker onsdage" hvor man kan komme og printe egen produktioner. Overvejede det engang til nogle Riptide dele :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: Gorlak on 31 August, 2016, 10:14:22
Fed ide! Ellers har dokk1 i Århus (det nye hovedbibliotek) noget de kalder "maker onsdage" hvor man kan komme og printe egen produktioner. Overvejede det engang til nogle Riptide dele :D

Tja, det er nok lige at strække den, hvis jeg skal fra Nykøbing til Århus en almindelig onsdag eftermiddag  :)

Men hvis du alligevel skal derned, kan du så ikke "lige" lave en avenger gatling cannon til en imperial knight, eller tre?
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Så har Shapeways produceret og afsendt. Jeg er temmelig spændt på at se resultatet.

Og så er jeg begyndt at male på en imperial knight. Hold kæft et kæmpe lokum at skulle male med pensel. Og jeg kommer måske også til at skulle omdøbe tråden igen. Eller lave det om til en rigtig blog, selvom jeg nok ikke er helt aktiv nok til det.

Edit: Og Kromlech har lavet en bike på larvefødder: http://bitsofwar.com/home/489-legionary-breacher-bike.html

Den ser lidt... hmmm klodset ud, men jeg overvejer klart at købe en og lade den tælle som Chapter Master. En Iron Hands chapter master kan da sagtens tillade sig at futte rundt på en mini-tank og den burde være let identificerbar i en hær fuld af almindelige Space marine bikes.

vejby

Så var der post:

Umiddelbart er det sgu spot-on i forhold til tegningen. Materialet er lettere fleksibelt og spøjst grynet i overfladen, så det tager på den ene side nok godt imod en drybrush, men det vil på den anden side aldrig kunne blive fladt metalagtigt. Det skal lige overvejes, hvordan den skal vinkles. Fleksibiliteten ville nok også være et problem, hvis det var en normal bit, men det her skal jo bare fæstnes til så flad en overflade, jeg kan lave med green stuff efter jeg har fjernet ørnesymbolet. Og der er jo to på sådan en landing pad, så det bliver en masse arbejde  :)

Gorlak

Er et vildt spændende projekt :) glæder mig til at se resultatet!
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: Gorlak on 07 September, 2016, 16:10:59
Er et vildt spændende projekt :) glæder mig til at se resultatet!

Tjaaa, principielt er det jo bare en mindre modifikation af et eksisterende kit og det er egentlig ikke så spændende igen.

Der hvor det bliver spændende er kombinationen af, at man kan fremskaffe forholdsvist avancerede dele, der fuldstændig er designet til formålet, uden at skulle stå for den fysiske del af produktionen. Der er ingen silikoneforme eller smågiftig resin at håndtere, der er ingen green stuff, der ikke vil som man vil have den til eller bare hænder, der ikke er skabt til praktisk arbejde  ::)

Det springende punkt er materialet, der så vidt jeg kan Google mig til tager fint imod acryl-maling, men som måske overflademæssigt er mindre velegnet. Det må stå for en test, når jeg er kommet så langt som til at male det. Jeg er dog temmelig imponeret over kvaliteten af printet i sig selv. Der er ingen spor af "pixellering" i printet og buerne i logoet fremstår runde i stedet for "mangevinklede".

Omvendt burde dette print ikke give store problemer i en 3d-print-proces, da det trods alt er lige linjer og rette vinkler på z-aksen, så man ikke får tydelige linjer ved overgangen mellem hvert lag, som der f.eks. var på biotårnene jeg brugte til min VSG tidligere på året. Der skulle man faktisk temmelig langt væk, før man ikke kunne se overgangene fra lag til lag. Det var ok lige til et enkeltgangsprojekt, men jeg ville have været ked af at skulle bruge f.eks. 28mm-skala-modeller med den opløsning. Det kan derfor sagtens være, jeg ville have været mindre optimistisk, hvis det have været et mere kompliceret print.

Men altså, det her projekt har da indtil videre åbnet for nogle bredere perspektiver for konverteringer end blot at forsøge at finde en passende bit og det er da spændende i sig selv  :)

princelarming

I forhold til overflade vs realistisk metal, så kunne du jo tænke lidt i korrosions-effekter og lignende??

Nu har jeg (naturligvis) ikke nærstuderet overfladen, men det var bare en tanke...

og Lauge er ikke den eneste der er spændt på projektet!
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 08 September, 2016, 11:52:15
I forhold til overflade vs realistisk metal, så kunne du jo tænke lidt i korrosions-effekter og lignende??

Overfladen virker ru når man skraber med en negl henover den, så jeg har tænk lidt i retning af low-tech støbefejl eller rush-job da kulten overtog skidtet og skulle vise, hvem den tilhørte. Omvendt kunne man jo tænke lidt i forfald og rust. En landing pad, der hat stået hengemt i et øde område af planeten indtil invasionen kunne begynde... Hmm, du har sgu fat i noget der!

Quote from: princelarming on 08 September, 2016, 11:52:15
og Lauge er ikke den eneste der er spændt på projektet!

Nu har jeg glemt ITC's specifikke begrænsninger, men sådan en landing pad kunne da godt ryge med til Fastawar når nu VSG'en er blevet smånerfet. Så skal jeg bare formå at holde fokus på projektet og gøre det færdigt  ::)

vejby

Lidt mere fremgang:

Der bliver en del udglatning omkring symbolet med greenstuff, men det kan placeres korrekt. Så skal der bare 'opereres' på den anden halvdel af pladen, før der kan fæstnes og reparerer.

trygsen

Hej  :)

Det ser sku godt ud, Mester !

Kan du lime det med alm. plastiklim ?

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

vejby

Jeg bruger aldrig plasticlim, alligevel, så pas  :)

Det hvide er nylon, jeg ved ikke om plasticlim bider på det. Til  gengæld er det kun en millimeter tykt, så jeg ville nok ikke bruge noget, der direkte opløser det under alle omstændigheder.

vejby

Så er den anden halvdel gjort klar. Symbolet er printet med to "planker" på bagsiden for at holde det hele sammen. Det ville være temmelig irriterende at skulle placere 9 enkeltdele præcist med samme afstand fra hinanden, så det virkede logisk at holde det sammen på den måde fra starten. Til gengæld her det jo så krævet, at jeg udover at fjerne ørnen også skulle grave to kanaler ned i pladen for at gøre plads til disse "planker", men det er gjort nu.

Så skal der greenstuffes/superlimes før hele molevitten er klar til Chaos Black spray, men så er det jo heldigt at Goodgames sendte sådan en fætter i går sammen med nogle gule bøtter maling og en Nihilakh Oxide. Jeg skal prøve noget med noget oxidering og nogle hazard stripes.

vejby

Et andet nyligt igangsat WIP:

Jeg skulle lære at gøre en ting ad gangen, skulle jeg!

vejby

Hvis man nu skulle til Heroes Fall om nogle uger, kunne man da overveje følgende liste, kraftigt stjålet fra en tråd på tyranid hive:

3 hive tyrants med det sædvanlige
5 x 1 mucolids
4 x 1 lictors
3 mawlocs
1 landing pad

Ideen er udelukkende at gå efter at score objectives og i princippet ignorere modstanderen, hvilket kan gøres med Deep strike suicide lictors og knap så suicide Deep strike mawlocs. Flyrants gør det sædvanlige, men de bliver sekundære idet, det ikke er dem, der skal trække scorings-læsset, de skal "bare" sørge for, at det andet kan overleve.

Listen har også noget null-deployment potentiale i og med man kan stille i princippet 9 units, der ikke er essentielle for listen og som kan spredes godt over bordet.

Hvis man ikke lige løber ind i et decideret ondskabsfuldt alpha-strike kan man have alle tre tyraner på bordet fra start med et garanteret 4++. Det er ikke så godt som 2+ cover, men det er langt bedre mod ignores cover-våben, som der bare bliver flere og flere af. Det er ikke nogen garanteret vinderliste, for der er mange svagheder, men det er jo sådan det er, når man spiller 'nidder.

Jeg mangler dog en mawloc. Nogen der har en i overskud  :D

princelarming

1 lille Venomthrope gemt bagved et Landing-pad-ben for at få den der 2+ Cover?? det er ikke en stor udgift, og en god ting at have i baghånden??
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 14 September, 2016, 11:17:07
1 lille Venomthrope gemt bagved et Landing-pad-ben for at få den der 2+ Cover?? det er ikke en stor udgift, og en god ting at have i baghånden??

Klart en mulighed, der skal overvejes  :) Ovenstående er den 'rene' version, der satser hele butikken benhårdt på et trick. Det er jo vejen til sejr, ikke?

vejby

vejby

Et klassisk, om end nok tvivlsomt farvevalg:

Jeg tror kobberfarven på "brædderne" skal enten tones ned eller erstattes af ren metalfarve. Gul og lilla er svære at få til at spille sammen, så resten af pladen bliver metal, eventuelt med rust/snavs og de to nedsænkede dele i hjørnerne bliver til hazard stripes, for at den gule ikke skal være helt alene, eventuelt lilla/gule striber i stedet for sort/gule. Hmmm....

princelarming

Min storebror havde en 80'er IG hær malet i den der lilla farve... Den er ganske kitsch, og givetvis også passende ift fluffet og de gamle farveladebøger - men hvad med noget der kan binde Pad'en sammen med resten af hæren i stedet??

vejby

Quote from: princelarming on 19 September, 2016, 10:19:13
Min storebror havde en 80'er IG hær malet i den der lilla farve... Den er ganske kitsch, og givetvis også passende ift fluffet og de gamle farveladebøger - men hvad med noget der kan binde Pad'en sammen med resten af hæren i stedet??

Tjo, den er bare lidt svær da jeg gerne vil bruge den til både nidderne (hvid/blå) og marinerne (sort/rød).

Marinerne har jeg cirka klaret ved at lade pad'ens ben være røde, ligesom marinerne. Nidderne kunne eventuelt klares ved at lade som om, brædderne under symbolet er skåret ud i tyranid-carapaces. Så skal jeg bare til at male dem hvide... Alternativt skal jeg have gang i den samme blå som på nidderne til at erstatte lilla. Det kunne måske også se bedre ud sammen med den gule...

princelarming

Farve-kombinationsproblemerne er altså selvforskyldte - det er derfor visse andre har et andet motto: "Alt males Grønt!"  :P

vejby

Quote from: princelarming on 19 September, 2016, 10:44:38
Farve-kombinationsproblemerne er altså selvforskyldte - det er derfor visse andre har et andet motto: "Alt males Grønt!"  :P

Tjaa, sådan er livet. Men jeg tror nu aftenens maleshow, hvis der bliver noget, skal bruges på at male den lille over med blå og kobberfarven over med hvid. Det burde også spille bedre med den gule, der egentlig bare skal have et lag mere. Nylonen suger ikke så galt som frygtet, men man kan ikke slippe afsted med kun at give den et lag.

vejby

Tilbage til et mere stilsikkert farvevalg:

Jeg synes det gule spiller fint op til den blå og det hvide bliver nok lækkert. De røde støtter skal dæmpes med en wash men er ellers fine. Det bliver et lidt mere rodet udtryk end normalt, men jeg håber, jeg kan binde det hele sammen med lidt weathering til sidst.

vejby

Jeg synes, det nærmer sig noget man kan være bekendt at have med ud til andre mennesker:

Teksten på skiltet er en lille tester. Den skal nok laves lidt om, hvis den overhovedet skal være der.

princelarming

Meget bedre med det hvide og lyseblå/grå... Det var kombinationen af den lilla og guldet, der gav mig associationer til min broders oldgamle IG-hær...

Teksten er jeg ikke fan af, men jeg er med på at det er en smags-sag