News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Landbooster

Quote from: vejby on 13 March, 2017, 08:30:15
Så var julepostmanden forbi med et par wyverns i anledning af min fødselsdag, sendt af en anonym* gavegiver. Så kan jeg da forsøge at få samlet og malet i nogle farver, der tilnærmelsesvist ligner de andre.

*Det var i hvert fald ikke nogen af de andre medlemmer af familien, der havde sent dem  ::)

Kender det 8)

MaRV

Min mor har altid sagt: "du er gaven, der bliver ved med at gi".... (Ej det vil være justitsmord, det har hun aldrig sagt. Og i virkeligheden, så er det nok nærmere "jeg er gaven, der bliver ved med at gi sig selv gaver") ;)

vejby

Hahaha, det er rart at høre, man ikke er den eneste  :)

In other news, så er den anden familiar fra overkill boksen klar:

Så skal den bare tørre igennem og så skal de begge to lakkes til.
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Så håber jeg, den passer fint på en Leman Russ :

Død ved plasma  :)

ravenor

Kromlech's turrets passer fint i størrelsen, bruger selv punisher turret fra dem og de er ret fede.

Anders

vejby

Quote from: ravenor on 15 March, 2017, 11:01:32
Kromlech's turrets passer fint i størrelsen, bruger selv punisher turret fra dem og de er ret fede.

Anders

Fedt, tak.

Jeg havde googlet dem og fundet et par billeder, men man ved jo aldrig, før man har tingene i hænderne. Men nu er jeg da helt tryg ved projektet.

vejby

Memory lane....

Princelarming spurgte ind til mine tidlige malerier, så here goes:

Cirka slut 90'erne:

Den blå termagant i fronten overlevede ene mand et møde med jain zar eller noget tilsvarende træls. Den blev malet blå og fik i efterfølgende kampe højere ld og fungerede som en art sergeant.

Jeg kan huske, jeg har sat hovederne sådan, at de så ud til at kommunikere med hinanden.

Et forsøg på at slippe let om tingene, men de så egentlig meget slående ud på slagmarken. Der burde også være en af de gamle warriors med det skema et sted. Og pupiller

Den første Zoanthrope, jeg malede. Hvidt panser, hmm...

Første Carnifex. Den model er gået i stykker et utal af gange. Jeg mener at have været ret stolt af kløerne dengang.

Denne her er malet noget senere, inspireret af en wraithknight i et WD, der var malet af et noget større talent. Jeg følte mig dog ret bad-ass over at have lavet noget, der skilte sig så markant ud.

En senere Zoanthrope. Her var jeg begyndt at få fat om tingene og lavede faktisk to i samme farver.

Larrys første inkarnation. Jeg var så stolt, da jeg havde malet den. Den blev lakeret en time før der skulle spilles en lørdag i klubben og den stank ad h til.

Igen en model malet noget senere i denne del af mit hobbyliv. Jeg er igen rykket fra skrigende farver til noget lidt mere afdæmpet og bruger så scorpion green i detaljer.

Her er vi så nået til de tidlige nuller og et forsøg på at lave noget mere sammenhængende:

Biomorphs en masse. De ser sgu egentlig ok seje ud

Ah ja, den glemte generation  :) De hvide tænder har dog fulgt mig fra dette farveskema.

Jeg nåede dog aldrig så langt, før jeg droppede det og begyndte på de blå og hvide.

Ryback

Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Gorlak

De var sgu fede at se :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

princelarming

Jeg forstår ikke godt, at du skiftede paint scheme... ;)
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Jeg er glad for, jeg trods alt har udviklet mig, meen, nu hvor jeg har fået tilføjet kommentarerne så er mange af disse modeller egentlig mere mindeværdige end de nyere. Der var måske nok også flere lette sejre på hobbyfronten, men også en masse gode minder.

trygsen

Hej Vejby  :)

Lækre Modeller og vildt male-tema  :o  :)

Er de alle af Metal  ??  Hvis de er , må de have Vejet godt til , når du sku Battle ! ;)

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

vejby

Quote from: trygsen on 22 March, 2017, 07:21:02
Er de alle af Metal  ??  Hvis de er , må de have Vejet godt til , når du sku Battle ! ;)

Termagants og genestealers og eventuelt warriors var af plastik. Resten var af tungt metal, hvilket termagants og warriors også var, hvis man ville have andet end standardudstyr på dem. Jeg startede faktisk ved at en kammerat prakkede mig to skotøjsæsker med metaltyranidder på, som en anden af hans kammerater var blevet træt af. Jeg har sådan set hængt fast i 40k siden da, selvom der var en lang pause. hvor jeg ikke spillede, omkring 3. og 4. ed.

vejby

Så kom der en brevdue med polsk plasmadød til en Leman Russ:

Udover et par støbefejl på siden af tårnet, som jeg tænker at skyde på den lokale forgeworld som hastværk, så er det utroligt sprødt håndværk. Meget lækker, ligesom de storm shields, jeg også har købt derfra.

Spørgsmålet er så bare, hvor tæt jeg kan komme på de originale farver på tanken, men det bliver en anden historie.

trygsen

Hej Vejby  8)

Fedt Tårn der !  Jeg har Dyb Respekt for denne Plasma Cannon ting - Jeg er blevet Basted til Lirekassemand flere gange med mit Orkz, end jeg kan huske, af sådan en Djævel  :o
Og lige som jeg sidder og skriver dette, her til morgen , er jeg kommet i tvivl om man rull 1 x D6 for gets hot. Eller 3 X D6 for de 3 Skud den skyder ?

Det bliver max nice at se din Russ der, med noget Maling på engang 8)

Mvh. Trygsen  :D

vejby

Tre-farve minimum turneringsklar :

Ej, det er gas, men det går fremad og der er ikke FRYGTELIGT mange detaljer som på så mange andre GW modeller.

Landbooster

Jeg synes det ser godt ud.
På foto ser det ud til at du rammer farveskemaet for resten af hæren ganske pænt!

vejby

Den er i hvert fald ikke helt ved siden af  :)

Den hvide på dine chimeras er mere dækkende og muligvis også mere knækket/gullig, mens Leman russerne ligner det her i højere grad, så der er også spillerum i forhold til at få dem til at passe ind. Jeg er i hvert fald fortrøstningsfuld på det punkt.

Nu må vi så se, hvor meget mere farve, jeg når at kaste på dem inden Fastawar. Jeg har jo også en plasma-turret, der skal males og den kræver nok lidt mere kærlighed end så mange andre ting, for at den ser godt ud.

vejby

Plasmadød er nu malet. Desværre er den originale tanks hvide en kende mere blålig eller måske bare umættet end den, jeg fik lavet, meeen, når klaveret spiller går det nok:

Af en førstegangsplasma er jeg ret godt tilfreds.

Landbooster

trygsen

Hej  8)

Ikke dårligt Vejby !  Godt at du fik det ordnet.  Helt iorden ser det ud  ;)

Mvh. Trygsen

vejby

Quote from: trygsen on 04 April, 2017, 09:09:36
Hej  8)

Ikke dårligt Vejby !  Godt at du fik det ordnet.  Helt iorden ser det ud  ;)

Mvh. Trygsen

Takker. Funny story, though. Jeg startede egentlig med at maske af med tape (efter at have fjernet overskydende klister ved at hæfte det til en bordplade og tage det af et par gange), men da jeg så havde sprayet hvid, tog tapen stadig malingen med. Åbenbart havde jeg ikke været grundig nok med sæbevandet i første omgang.

I anden omgang endte jeg med at maske af med alufolie med forskårne striber. Det gav også knap så skarp en kant som med tapen og ingen risiko for at tapen tog malingen med igen.

trygsen

Hej  ;)

Ja - AluFolie gir knapt så skarp en kant - Men det var da også det du gerne ville have  ?   ( Det ser sku fint ud  8)  )

Forresten , brugte du alm malertape, købt i et byggemarked  ? For det har noget kraftigt klister som hiver malingen af  :'(

Jeg selv bruger sådan noget " Tamiya Tape " som plejer at opføre sig rimeligt okay.

Hvordan sidder dit Plasma-Tårn i Hullet på Kampvognen  ?  Sidder den stramt eller er det okay  ?

Mvh. Trygsen

vejby

Quote from: trygsen on 05 April, 2017, 07:01:00
Ja - AluFolie gir knapt så skarp en kant - Men det var da også det du gerne ville have  ?   ( Det ser sku fint ud  8)  )

Ja, lige nøjagtig. Det var et godt resultat. Tak.

Forresten , brugte du alm malertape, købt i et byggemarked  ? For det har noget kraftigt klister som hiver malingen af  :'(

Jeg selv bruger sådan noget " Tamiya Tape " som plejer at opføre sig rimeligt okay.

Jeg brugte såkaldt dokumenttape. Det opfører sig lidt anderledes en normalt tape og jeg har før brugt det til samme formål uden problemer, omend det var på plastik. Jeg tror måske bare, jeg ikke rigtig har knækket koden til at arbejde med resin.

Jeg har også nogen fan**** meioetic spores fra Forge World, som nægter at tage imod maling. Primeren er ok nogle dage, men bliver så ligesom sprød og kommer af i store flager, hvis man kommer til så meget som at røre med en negl  :(

Hvordan sidder dit Plasma-Tårn i Hullet på Kampvognen  ?  Sidder den stramt eller er det okay  ?

Ikke så godt. Tårnet har en studs på undersiden, men den er meget mindre i omkreds en hullet. Jeg har skåret noget plasticard til og sat på, så nu kan det ryste knap så meget rundt, men dette tårn mangler også den "låsering" der er på GW's, så enten skal det limes fast eller også skal jeg se, om jeg kan snitte noget mere passende i plasticard. Bortset fra det er det et fint produkt  :)

ravenor

Hejsa

Ikke så godt. Tårnet har en studs på undersiden, men den er meget mindre i omkreds en hullet. Jeg har skåret noget plasticard til og sat på, så nu kan det ryste knap så meget rundt, men dette tårn mangler også den "låsering" der er på GW's, så enten skal det limes fast eller også skal jeg se, om jeg kan snitte noget mere passende i plasticard. Bortset fra det er det et fint produkt  :)

I forhold til dit tårn, så fik jeg en adaptor med til mit, som passede lige ned i hullet (godt nok en af de gamle russer), men der sidder tårnet perfekt. Så hvis du ikke har fået sådan en fætter med, syntes jeg du skal prøve at kontakte dem omkring det.

Mvh

Anders