News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Formandens Figur Fiflerier

Started by Formanden, 16 March, 2015, 23:06:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Formanden

Du skal være så hjertens velkommen. De er SÅ klar (altså bortset fra, at de jo ikke er helt klar ::) )

Peter S

Jeg synes også at baserne er blevet bedre af dit farveskift - de ser rigtigt skarpe ud.

Keep it up!  ;)

Formanden

Ja det synes du jo nok - det er sjovt nok også inspireret af dine tyskerbaser. ::)

Formanden

Så blev der green stuffet blebukser og lommer. Næste skridt er at garnere dem med lidt udstyr til at gemme det værste sjusk, og de steder hvor evnerne ikke slog helt til.

Peter S

Nånå, skal du til at være rigtig skulptør!

Det ser i hvert fald ud som om du er kommet rigtigt fint fra start.

Hvad skal de blive til? Har du noget grafisk at gå ud fra, eller er det bare på "gefühl"?

Er plastikdelen late war grenadiers?

Formanden

Ja det er ganske rigtigt late war grenadiers. Og fordi der nu engang er mulighed for at hoppe ned i faldskærm, så skal det jo prøves. :) http://www.warlordgames.com/rules-geronimo-using-air-landing-reinforcements-in-bolt-action/

Så bare en enkelt deling fallschirmjägers til at lave lidt rav i den. Mht. inspiration så har jeg bare kigget billeder på nettet, og fordi jeg havde så mange plastic drenge liggende, valgte jeg at prøve om ikke det kunne gå med noget green stuff frem for at købe de rigtige. Og det er bare den der lidt spøjse buksedragt, som adskiller dem, så jeg tænkte det var et forsøg værd.

Næste projekt må jo så være en DFS 230 glider. ::)

Formanden

Tid til en lille update igen.

Der er nu 4 point klar til Saga, så Peter $, Peter A og Claus I kan godt gøre jer klar. 8) Chefen har fået sin ven med flagstang med på basen - så nu ser han lidt mere farlig ud. :)

Det er også blevet til et par counters til Blood Bowl.

Og sidst men ikke mindst er jeg overhovedet ikke kommet videre med de der falschirmjägers, men en Opel Blitz og en Hetzer flammpanzer kunne det da blive til.

Friis

guapo

Superfed frihånd på skjoldene :)
Smile, it enhances your face value

Peter S

Nice Søren.

Hugo Hugonault og hans gæve Normanner vil meget gerne møde dine fine Vikinger. Især når de også kan flashe et så fint banner  ;D

Dine biler er også fede - men kan vi ikke få et par close-ups af dem (går ud fra at det er BA køretøjer?)?

Formanden

Tak. :)

Quote from: Peter S on 07 April, 2017, 10:31:37
Nice Søren.

Hugo Hugonault og hans gæve Normanner vil meget gerne møde dine fine Vikinger. Især når de også kan flashe et så fint banner  ;D

Dine biler er også fede - men kan vi ikke få et par close-ups af dem (går ud fra at det er BA køretøjer?)?

Du siger bare til. & jup BA - jeg får taget et par nærbilleder.

Formanden

Et par closeups af den seneste udvidelse af vognparken - kunne være man skulle prøve at finde en anden baggrund en køkkenbordet?

Peter S

De ser godt ud, men jeg synes faktisk de ligner mere FOW køretøjer end BA (kan ikke lige se hvorfor, men det gør de nu)

Tror en anden farve baggrund vil være god. Jeg plejer bare at bruge tt alm. stykke printerpapir man bøjer op - det er ikke ligefrem prof., men det er ok..

Er lastbilen en Warlords figur?

Peter

Formanden

Ja - en Opel Blitz.

Og de er skam til BA begge to. Jeg må sætte en figur på for at vise skalaen. :)

Friis

Tror det er fordi den Opel er så naturlig lækker i farven og den Hetzer er så "bimmer grøn" at du bliver forvirret Peter... det ligner heller ikke Søren at sjuske på den måde  ;)

Formanden

Quote from: Friis on 10 April, 2017, 10:39:14
Tror det er fordi den Opel er så naturlig lækker i farven og den Hetzer er så "bimmer grøn" at du bliver forvirret Peter... det ligner heller ikke Søren at sjuske på den måde  ;)

Næ, og så er de jo både rustne og beskidte. Noget som ikke tolereres af von Hüttemeier, hans nethinder begynder at bløde ved det blotte syn af så megen snavs.  :o

Og ja, den grønne er relativt grøn (hvad f. er "bimmer grøn"?), synes ikke det er helt så galt i virkeligheden dog.

Peter S

De er jo faktisk ikke SÅ beskidte, så jeg tror ikke Hüttemeiers øjne vil bløde - men saltvandet vil helt sikkert stige i øjnene på ham  ;D

Friis

Tænkte nok det var sådan det var Søren, havde svært ved at tro du malede noget i Bimmer-grøn  ;)

Formanden

Arrr. Lortefotospand! >:( Jeg vil have mine billeder tilbage.

Nå, men i anledning af at alle andre har ferie - mens jeg henslæber dagene på kontoret - afspadserede jeg lidt til fordel for at forsøge at male en dværg eller to.

I mangel på gode idéer til farveskema, valgte jeg at kaste mig ud i et forsøg med non-metallic metallic. Det er ikke noget jeg har den helt store erfaring med, men en tur på google giver jo altid (for) mange bud på hvordan det skal gribes an. En ting google lærte mig var, at gør man det ikke ordentligt så kommer det til at ligne keramik mere end metal. Det er så der jeg er efter en dag i selskab med disse to.

Nå men here goes. Kommentarer er mere end velkomne. :)

To herrer med brun bund:

Brun blandet op med gul i flere omgange.

Black-linet med dark tone ink.

Og så lige et spring til samme med resten af rustningen i nnm stål (mangler en blå ink).

Og endelig de to i færdig stil.

Hvordan kommer jeg over keramiklooket? Er det blot flere hvide highlights?

Gobmaster

Rigtig fede dværge.

Basen er dog ikke efter min smag, det ligner grøn savsmuld.
I never forget a face, but in your case I'll be glad to make an exception

Ryback

Jeg kan ikke selv male NMM, så jeg kan dårligt give dig råd. Men jeg vil prøve alligevel ::) Måske er problemet det, at den lyseste farve og den mørke ikke mødes ca. midt på skulderpanseret, men har den skarpe brudlinje hvor de to farver mødes på siden af fladen, hvor det mere ligner et traditionelt kanthighlight med blacklining. For mig er det karakteristisk for NMM guld, at der er den her brudlinje mellem den lyseste og den mørkeste farve, og der så er graduering på begge sider af den linje, som giver fornemmelsen af, at overfladen buer og reflekterer lys fra forskellige retninger. Måske de skulderplader bare er lidt for små til at det rigtig kan være der med alle de farver? Prøvede lige at google noget NMM rustning, og mine hits var alle nogle noget større flader, så der er plads til at male noget lys.
NMM problemer til trods, så synes jeg resultatet er ret fedt. Jeg kan dog godt følge dig i, at det ikke ligner skinnende guld (keramiklooket), men jeg ved ikke helt, hvad der skal til for at rette det, andet end at male over med Retributor Armour og hælde Reikland Flesh på det ;)
Jeg synes også godt basen kunne bruge noget mere end ensfarvet flock, selvom jeg ikke er tilhænger af meget pyntede baser i BB.

Men det er sgu nogle fine dværge!

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Formanden

Tak for konstruktiv kritik. :) Du har helt ret - jeg har highlightet de samme steder som jeg normalt ville. Nu kom jeg i gang med to mere i går aftes, hvor jeg prøver at lægge det anderledes. Så må vi se hvad det fører til.

Ang. baserne Så kom de med 32 mm baser, så der er væsentligt bedre plads end der plejer, så det kunne da godt være man skal til at tænke i lidt base pynt. 

guapo

Synes du er kommet ret godt fra det i første forsøg :)

Jeg har også en idé om at ville prøve NMM på et tidspunkt, men jeg bliver ved med at udsætte det (too scared of failure :-[ )...

En rigtig god tutorial, i hvert fald billed-wise, er Darren Lathams aka Razza fra Eavy Metal -nærbillederne af hans Stormcast Eternal o.a. er virkeligt gode -rul ned til 3 july 2016 and feast your eyes:
http://razzaminipainting.blogspot.dk/

Ift. dine dværge tænker jeg at du måske skulle prøve at 'indskrænke' dine skarpeste højlys til en tydelig linje ned ad figuren -hvis du ser nærbilledet af benet på Stormcast Eternalen i linket kan du se hvad jeg mener. Desuden mener jeg at have deduceret at blødt buede armour-dele, som f.eks låret, toner blødt ud til hver side, hvorimod skarpt definerede dele (f.eks foden på Stormcasten) har sit skarpeste højlys på den ene side og mørkeste skygge lige på den anden side.

Glæder mig til at se flere AIG (Arbejde I Gang!) billeder ;D
Smile, it enhances your face value

Formanden

Fede billeder :o Der er lidt at arbejde henimod. :)

Jeg tror bl.a., at jeg skal have "vendt" lyset på skulderpladerne 90 grader, så det ikke går på langs, men på tværs af skulderen.

Og tak for indspark Guapo. :)

Formanden

Tak for jeres kommentarer, de har hjulpet mig til at rette ind forskellige steder.

Helt færdig blev jeg ikke i går aftes, og jeg kan se, at hvis det skulle gøres rigtigt så burde refleksionerne på undersiden være grønlige, så de genspejlede grønsværen.  Men det bliver helt sikkert ikke i denne omgang. :)

Det er bestemt ikke lige i skabet, men selv er jeg (ind til videre) væsentligt mere tilfreds.