News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

vejby

Quote from: ravenor on 05 April, 2017, 08:45:36
Hejsa

I forhold til dit tårn, så fik jeg en adaptor med til mit, som passede lige ned i hullet (godt nok en af de gamle russer), men der sidder tårnet perfekt. Så hvis du ikke har fået sådan en fætter med, syntes jeg du skal prøve at kontakte dem omkring det.

Mvh

Anders

Fedt tip, tak! Det skal jeg da helt klart spørge efter!
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Så er de så småt ved at være klar til kamp:

Jeg mangler skærmen bagpå 'skjoldet' og crew'et bliver nok hjemme, men ellers ser det godt ud.

vejby

Så fik jeg også bagsiden med :

Mere bliver det ikke til før Fastaval.

trygsen

Hej  :)

Det ser Kanon ud, det der Vejby !  ;D

Indmaden i kanon-tårnene ser monster godt ud - jeg kan se at du har gjort meget ud af det - Like herfra !  8)

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

vejby

Quote from: trygsen on 12 April, 2017, 05:24:15
Det ser Kanon ud, det der Vejby !  ;D

mange tak!

Quote from: trygsen on 12 April, 2017, 05:24:15
Indmaden i kanon-tårnene ser monster godt ud - jeg kan se at du har gjort meget ud af det - Like herfra !  8)

Der gik lidt tvangstanke i det. Når det er der, skal det males!

SMF

Ingen tvangstanker overhovedet:

Quote from: vejby on 24 February, 2015, 10:24:03
Quote from: SMF on 22 February, 2015, 21:50:38
For det andet var det nok blevet malet alligevel, kan slet ikke have at det er noget som ikke er malet indenunder nogle andre dele. Hvilket er ret fjollet, da det bliver dækket til af andre dele. Er det bare mig der har det sådan, hehe :) Man kan ikke se det, men jeg ved at det ikke er malet..... ;)

Øhh, nej! Måske er det på tide at lave en støttegruppe: Painters of Nonvisible Parts Anonymous (PoNPA).

vejby

Så er Fastaval vel overstået med 2 sejre, 1 uafgjort, 3 nederlag og 48 points. Det er et bedre resultat end de andre år, hvilket til dels er på grund af bedre liste, men jeg bilder også mig selv ind, at jeg spiller bedre nu end for et par år siden.

Der kommer billeder op, når jeg engang får Imgur til at lege med.

I korte ord træk var kampene som følger:

1. Søren Brix og hans ork bikers
Som ved HF kom de rullende hurtigt og hårdt. Et par fejlede charges fra hans side og lidt kult-assistance pillede dog det værste væk og jeg endte med en smal sejr.

Her er det vist slutningen af Sørens tur 1:

2. Morten Hørby med bark-star + sorcerers
Efter at have lært, at man godt må charge i spillertur 1 fik jeg hevet det hjem til en uafgjort efter megen møje. Vi endte med at theory-hamre den sidste tur, da vi løb tør for tid. Jeg glemte dog hele spillet, at wyverns har shred, så der havde muligvis røget et par af hans sorcerers mere i tur 3-4, hvilket kunne have gjort mit liv lettere.

Han kan ikke charge tur et, vel (det kunne han :( )?

Nogle rippers der skal dø efter at have taget et maelstrom kort i min tur:

Hunde med to wounds hver er bare nederen, når der er så mange at sprede wounds til:

tæt på enden, det bliver dog uafgjort, selvom Morten ryddede godt op:

3. Martin Bræmer med Magnus
Jeg endte her, da mange åbenbart havde spillet win/loss eller loss/win i de to første kampe og siden pairings var på grundlag af loss/wins og ikke point kom jeg op på bord tre. Det var et kort og nådesløst spil, fra Martins side, men også en fin introduktion til Magnus. Min hær agerede derimod "rådyr lammet af lyset fra tusind tunge lastbiler"  :(

Jeg nåede ikke at tage billeder, så hurtig var Magnus.

4. Hans-Eriks 3 knights + 4 units Eldars jetbikes.
Jeg fik det vigtige warlord trait på '6' og kunne derfor selv bestemme rullet på ambush-tabellen og jeg fik første tur. Nu skal han have smæk og jeg omringer under deploymet hans warlord knight med alle 20 stealers og patriarken. Omvendt seizer Hans-Erik og så står jeg der, med tentaklen ude i stiv modvind. Spillet forløber nogenlunde med meget svingende held på begge sider, og da hans knights klarer 3 ud af 4 saves på skjolde, kan jeg ikke pille dem ned og det hjælper ikke, at hans grots formår at skyde min ene flyrant ned. Det ender 7-13 til mig, men et ok resultat, når jeg bliver seized.

Haha, jeg har tur et og ambusher dig for hårdt, haha:

Nej, jeg bliver seizet og kan derfor ikke hive 6 hull points af ham på hverken 1, 2 eller 3 ture:

Først tager hans warlord min, så tager mine hive tyrants og vupti var der "kun" to knights tilbage:

Tæt på enden (den grå knight klarer 3 eller 4 saves fra min flyrants skydning i min sidste runde og undgår derfor at miste sine to sidste hull points, øv):

Havde jeg tænkt mig om en tur før, kunne ripperne i den fjerne ende have taget Hans-Eriks hjemme-objective til 4 point i ruinen til venstre, men så havde de omvendt også været et prioritetsmål for den blå knight.

5. Hyner og hans Ynnari-klovne.
Denne gang bliver jeg IKKE seized på trods af, at jeg er i samme heldige situation som sidste kamp. Min tur et dræber jeg et d-batteri og så skyder hans klovne-bikes efter mig. I min egen tur. Hvor frækt. Derefter spiller jeg efter at skade units og ikke dræbe dem outright. Hans klovne til fods hakker ret hurtigt mine biler, men kampen ender i tur fem, hvor jeg kan bruge en flyrant på at nakke den sidste klovn fra en enhed og patriarchen shrieker de sidste fire fra en anden og dermed rydde bordet.

Her formår jeg heller ikke at tage billeder, vi hygger os simpelthen for godt. Eller jeg gør, Hyner havde ikke stor tiltro til sin egen hær og jeg havde en revanche at tage for hans to sejre tidligere over mig.

6. Geneser med Magnus, flyrants og VSG.
Jeg får ikke de gode rul og så er Magnus fri på færde. Jeg har dog første tur og kan dermed måske rydde lidt af Magnus' støtter. Der er klumpet 2 flyrants og en zoanthrope så tæt sammen, at de kan rammes af small blasts, så jeg smider først alle chimeras multilaser efter at skyde hans tre skjolde ned og derefter veteranernes plasma. Det lykkes og dermed kan jeg skyde med wyverns og to flyrants. Det lykkes dog kun at rydde den ene zoanthrope og give to wounds på en flyrant. Spillet er reelt set ovre der og resten går med at undgå at blive tablet og score point. Det lykkes ikke at blive tablet, men Geneser scorer så mange point, at det alligevel ender på 0-20.

Eneste billede fra kampen: de tre swarms, der alt andet lige holdt mig på bordet.

De tre andre andre havde Deep Struck ned for at tage et maelstrom kort og var derfor gået i cc med Genesers sorcerer og kultister for at undgå shriek. Det var ikke et meget bedre resultat, der kom ud af den øvelse.

vejby

Min liste var:
Genestealer cult: First curse formation med 2 familiars. Patriarchen  er warlord

Tyranids: to flyrants og to Deep striking ripper swarm broods

Astra Militarum: Company command squad m. chimera + 2 plasma guns, 2 x 10 veterans med chimera + 3 plasma guns, 2 x 1 wyverns, 1 Leman Russ Executioner og skyshield landing pad.

First curse er sjov, men upålidelig. Man skal ikke regne med at få '6'-eren ret mange gange og selv da er det trods alt genestealers. Omvendt er der ingen tax på formationen og 'stealers får en mutation på en tabel uden dårlige resultater. En anden gang skal det ikke være der, warlorden er, men bare en støtteenhed. Man kan også spare ti point på at fjerne de to familiars.

Flyrants er altid ok, om end jeg ville foretrække tre. Med to kan man ikke være sikker nok, da de også fejler oftere end man skulle forvente. De to ripper swarms er derimod lidt sværere. De er uduelige til alt andet end at stå og dø, men det gør de også godt og de har obj. sec. Smider jeg dem ud til for del for to mucolids sparer jeg 60 points, men mister også to scoring units med ok mobilitet.

Astra Militarum: Her er så den lidt mere pålidelige del. Wyverns var overraskende gode, om end de har begrænsninger.
Plasma-veteranerne er også sjove og overraskende kompetente, især i kombination med ordrer. Jeg kunne dog nok spare de to plasma guns i Company command squadet væk, da de sjældent vil få en ordre.
Chimeraerne sikrer, at mine folk kan rykke rundt, men omvendt bliver de sjældent til mere end rygende vrag og jeg synes ikke, mine veteraner rykker så meget rundt alligevel. Med heavy bolters og en multi laser hver, var de dog gode til at plinke på flyrants. På command squadet giver de dog lidt ekstra beskyttelse samtidig med, at ordrer stadig kan bruges. Med to chimeraer mindre sparer jeg 120 point, plus de to plasma guns fra command squadet er vi på 150 point sparet.
Executioneren er skæg, men ultimativt blot en distraktion. Den havde potentiale til null-deployment skæg mod Hans-Erik, da den kan stilles så S6 ikke kan skramme den, men det var det. Uden re-rolls er small blast markers bare ikke fleksibelt eller truende nok, så ud med den. Det er 175 point mere sparet eller små 400 point i alt.

Så skulle der være til at bringe nogle mere brugbare elementer ind i listen eller bytte pad'en ud med en VSG.

Gorlak

Fedt med batreps! Men hvis ser ikke gør noget kan du så ikke bare omdøbe Martins liste til Magnus? :) man kan se den inde på det lukkede ETC forum hvis man er dansk (og ikke svensk) og gerne vil se den :)
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: Gorlak on 18 April, 2017, 09:19:49
Fedt med batreps! Men hvis ser ikke gør noget kan du så ikke bare omdøbe Martins liste til Magnus? :) man kan se den inde på det lukkede ETC forum hvis man er dansk (og ikke svensk) og gerne vil se den :)

Er hermed gjort.

Gorlak

Og fedt at se dig både i en topkamp og generelt i mange flere spil hvor du kunne vinde det! Jeg havde enorm vejby hype i år :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: Gorlak on 18 April, 2017, 09:35:17
Og fedt at se dig både i en topkamp og generelt i mange flere spil hvor du kunne vinde det! Jeg havde enorm vejby hype i år :D

Også her indtil Bræmer stoppede mig hårdt  :)

Ej, hvis ikke Hans-Erik havde seizet mig og det generelt var en kamp med mange ekstreme rul, så havde jeg nok taget ham også, men så er det jo omvendt svært at spå om, hvor jeg så havde stået. Der var under alle omstændigheder en mærkbar forskel mellem dette års liste og så de rene nid'-lister fra tidligere, så nu skal jeg egentlig "bare" bruge tid på at forbedre listen. Der kommer jo også en kval til efteråret, hvor jeg måske kan snige mig på et hold.

vejby

Hmm, hvis jeg kan læse korrekt på Google, så kan man tage Coteaz alene for 100 points. Hvis jeg smider de to ripper swarms, de to familiars og de to plasma guns fra command squadet ud, så er der lige råd til ham. Det ville give re-roll seize på både mig og tvunget på min modstander, to Warp charges mere og to rul mere på de sjove tabeller.

Patriarchen kan jo desværre kun buffe sin egen enhed i den liste, så det ville være rart med en buffer til IG-delen til at give reroll to hit på nogen af plasmaerne, f.eks.

vejby

Så er der tilføjet billeder og ekstra kommentarer til battle reps.

vejby

Åhh, jeg "kom til" at købe en brugt barbed hierodule, som nu er røget i den store bøtte med brun sæbe. Det er godt nok noget af en klump.

Desuden havde den altid elskværdige Princelarming en 3rd ed. carnifex med til mig til Fastaval, kun et år eller to efter vi havde snakket om, at jeg ville købe den. Til gengæld gav han den kvit og frit væk, det kære menneske. Den er også kommet i bøtten for at genopstå senere som en af de blå. Vi kan jo ikke have, det bliver grønt det hele, hehe.

Kom så 8th ed., gør 'nidderne brugbare igen  ;D

vejby

Så kom det første store leak på tyranidderne og jeg synes det virker...uoverskueligt. Der er normale, monstrous, massive og hvad ved jeg udgaver af de normale talons, claws, boneswords mm., bare for at differentiere dem. Det er ok at en stor scything talon hugger hårdere end en lille, men det virker klodset, som det er stillet op.

Der lægges rigtigt meget op til at cc bliver stort for nidderne, men omvendt er der ganske få ting, der for alvor kan gøre meget i skade på en gang, så death by a thousand cuts?

Skydning er også en spøjst intetsigende størrelse i forhold til de leaks der har været af andre hæres våben, men det uundgåelige nerf til brainleech devourers kom da. Til gengæld har deathspitteren fået en storebror til at sætte på monstre, så om ikke andet skiftes der lidt rundt. Venom cannon virker stadig til at være en fuser, mens exocrinen og tyrannofexen har fået weapon beast, så hvis de står stille kan de skyde to gange med alle deres våben.

Og så det, der kommer til at genere mig mest: mængden af terninger der skal rulles for antal skud, to hit, to wound, antal wounds, eventuelt ekstra d3 hvis to-wound er en 6'er, saves, og bagefter feel no pain look-alikes. Og så gentager man lige det hele i assault phase.

Psychics er skåret ind til benet pga reglerne for matched play, så special abilities kommer nok i højere grad til at blive konge, fordi de kommer i tillæg til psychic powers og ikke i stedet for dem. Swarmlord bliver nok lige pludselig kopieret ud på 1000 krigszoner fordi han bliver en noget bedre buffer  end før, relativt set. Jeg skal i hvert fald have malet min  :)

Det bliver om ikke andet den edition, hvor der blev rullet rigtigt mange d3'ere.

vejby

Så kom der lidt mere overblik på.

Generelt får de kære 'nidder nok størst problemer med høj T og W modeller. Enkelt-wound og to-wounds modeller kan man skrælle med mange forskellige ting, men der er kun ganske få ting, der dobler S op, så man rent faktisk kan wounde T10+ og de ting giver som regel -1 to hit. Plus, de sidder på ting som tervigons, haruspexes, carnifexes og tyrant guard. Altså ikke ligefrem det, man normalt ville smide i cc med knights f.eks. Tyrant guards med crushing claws kunne være et kompromis, da deres WS til dels kan absorbere -1 to hit, mens carnifexer skal vartes op af OOE, før det fungere.

Til gengæld er de forskellige udgaver af scything talons ganske velegnede til at nedkæmpe diverse T5-7 modeller med op til 3 wounds, så det lander på vehicles og knight-ækvivalenter at være trælse. Der er der til gengæld smite og diverse spore mines, der generer mortal wounds, samt en røvfuld genestealers med toxin sacs, der kan genere det meste.

Jeg har ikke pillet i de andre codexer, men det virker som om, tyranidderne i den grad er kommet væk fra dobbel-devourer flyrants og mucolid spores (som dog også virker skægge) og tilbage til flere muligt builds. Om de er top-hær aner jeg ikke, men mindre kan også gøre det.

princelarming

Vi er flere der glæder os, og som vælter en kuffert med modeller ud på bordet senere i dag for at krige med indholdet...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

MichaelAfisker

Toxin sacs virker også okay billige i forhold til de på 6er ved to wound giver +1 dmg

vejby

Quote from: princelarming on 01 June, 2017, 12:17:15
Vi er flere der glæder os, og som vælter en kuffert med modeller ud på bordet senere i dag for at krige med indholdet...

Jojo, det skal da til. Men jeg skal lige finde et passende tidspunkt. Der er jo børn og familie og alt det der.

Quote from: MichaelAfisker on 01 June, 2017, 12:22:46
Toxin sacs virker også okay billige i forhold til de på 6er ved to wound giver +1 dmg

Ja, men ikke synderligt pålideligt. og til en termagant stykket på genestealers bliver det en no-go option, desværre.

MichaelAfisker

Ja lige for stealers som betaler det samme som en carnifex

vejby

Quote from: MichaelAfisker on 01 June, 2017, 12:37:48
Ja lige for stealers som betaler det samme som en carnifex

Det kan jeg sgu et eller andet sted også godt forstå. En genestealer i en fuld unit får altså mange angreb med rending, der kommer til at gøre meget av, hvis de samtidig giver dobbelt wounds. Mod en knight o.l. ville det få dem til at være en seriøs modstander. Men så er man selvfølgelig også oppe på 320 point plus en brood lord.

Med en fuld unit + brood lord har du 80 angreb, der rammer på 2'ere. Det er omkring 66 hits, der giver 11 6'ere to wound, så der er lige 22 wounds med AP -4 og så kommer brood lorden oveni, der rammer på toere med sine 6 angreb, der re-roller failed to wound hits og gør 3 i skade for hvert wound, der går i gennem. Han er så også dyr, men fed.

MichaelAfisker

Quote from: vejby on 01 June, 2017, 12:30:06
Ja, men ikke synderligt pålideligt. og til en termagant stykket på genestealers bliver det en no-go option, desværre.

Så knap så no-go ;) pointen var også at andre enheder får dem så billigt at +1 dmg på 6 er en ret sweet deal.

vejby

Ja, det er fristende. Men til 33% af prisen på en ekstra stealer ved jeg snart ikke.

vejby

Ok, måske kan hive guards med shock cannon bruges på vehicles. Hive guards er blevet billigere og er tilbage på at ramme på 3'ere. Både impaler cannon og shock cannon har fået længere rækkevidde og en shock cannon kan ligefrem gøre 4 eller 7 wounds på et vehicle, alt afhængig af, hvordan teksten skal læses, så det er jo ikke så rínge.