News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

vejby

Så kom der regler til Mal'en og med en pris på 15 gargoyles er den ok, selvom der stadig er en face-palm med at dens spore cloud gælder "models" og ikke units. Under alle omstændigheder er den stadig gangbar til den pris, omgivet af 3 carnifexer og OOE, for eksempel.
Maling 2023: 28/41 modeller

MichaelAfisker

Hvor har du fundet point cost på malan?

vejby

Tyranid hive. Der var et link til imgur med alle nidderne inde under den generelle debat her fra morgen.
Maling 2023: 28/41 modeller

Hjarl

Quote from: MichaelAfisker on 23 June, 2017, 12:52:56
Hvor har du fundet point cost på malan?

90 point...

Edit. Flot når man kun læser ca halvdelen af en post. Jeg overså " hvor"....

vejby

#704
Så blev det min tur til at prøve 8th ed.

Kamp 1, min liste:
*HQ*
Flyrant: 2 x 2 deathspitters
Malanthrope

*Troops*
20 termagants, 8 med devourers
3 warriors, 1 barbed strangler, 2 deathspitters
6 warriors, 2 barbed stranglers, 4 deathspitters

*Elite*
3 hive guards m. impaler cannons
3 hive guards m. impaler cannons
3 venomthropes

*Heavy support*
2 biovores
1 exocrine
1 carnifex, stranglethorn og 2 deathspitters

Modstanderen:
Big mek på bike
Weirdboy
30 boyz, delt mellem shootas og sluggas (? - pistoler) med en nob
30 boyz, delt mellem shootas og sluggas (? - pistoler) med en nob
10 gretchins
1 deff dread
4 killakans
1 gorkanaut
1 dakkajet med 6 skydere

Deployment, vi har et objective i hver vores deployment zone og stiller op efter "pilen" på den lange led:


Orkerne starter med da jump med 30 boyz ned mod mine warriors. Dakkajet er udenfor billedet men har skudt lidt uden effekt. Jeg har givet gorkanauten list wounds og spawnet en mine foran den for at trolle. Jeg har rykket tre warriors frem for at forhindre boyz'ene i at komme så langt frem på deres charge og har ellers skudt alt hvad jeg kunne efter dem. Der ryger rimeligt mange og så tror jeg morale æder dem, men nej, de kan bruge ld-værdien fra en anden unit indenfor 6" så der har ld 30  :( Dakkajeten dør til kombineret skydning fra hive tyrant og carnifex og giver mig first blood.

Slut min tur et:


I tur to swarmer han fremad med de første orker og æder de tre warriors og forsøger også at æde nogle hive guards. Samtidig jumper han de andre 30 orker over til MC headquarters og gør seriøst naller på hive tyranten, der ikke rigtigt kan svare igen. Den er nede på tre wounds. Consolidate-movet hiver også carnifexen ind i kampen, men 4xd3 hit rolls fra dens thresher scythe (giver den d3 attacks på profilen eller rammer man bare bedre?) gør intet for at forbedre situationen.

Slut på hans tur to:


Hive guards falder tilbage væk fra orkerne og over mod warriors. Termagants rykker frem, så de kan skyde orker med devourers og stadig conga-line ned til venoms. Warriors skyder også på orkerne. Carnifex og hive tyrant falder også tilbage mens de omslutter mal'en. Exo'en bliver stående, som han skal. Hive tyranten forsøger at horror gorkanauten men slå dobbel et og tager to wounds mere, så han nu er på et. Alt skyder indtil orkerne wed warriors er væk, men desværre er der ikke nok skud til at fjerne dem ved MC'erne og både exo og den anden unit hive guards må spilde deres skud på orker.

Slut på min tur to :


Orkerne kommer nu ud af hullerne og dræber hive tyranten og carnifexen til kombineret skydning og cc og låser også exo'en i cc. Den er dog overraskende holdbar. Big mek'en kommer også frem og heler wounds på vehicles konstant.

Slut hans tur tre:


I min tur tre rykker termagants from for at skyde hans gretchins, der holder hans objective oppe til venstre på billedet. De kan ikke nå endnu. Exo'en æder et par orker, der belejligt spærrer vejen for hans 'naut. Biovoren rykker frem for at agere vejbump for hans 'naut, der ellers gerne ville kramme mal'en, der har fået den tvivlsomme ære at være warlord. Hive guards skyder på en deff dread og giver den et par wounds, men ellers står de andre ting stille.

Slut min tur tre:


I hans tur æder gorkanauten biovoren, der dør et par boyz mere. Mek'en healer deff dreaden på provokerende vis mens den del af hæren rykker op for at intercepte termagants.

Slut hans tur fire:


Exo'en dræber de sidste boyz. Jeg rykker væk fra gorkanautens forventede rute mod min mal. Termagants skyder alle ti gretchins så der nu kun står en weird boy tilbage. Hive guards skyder vist et par wounds af deff dreaden.

Slut min tur fire:


Hans tur fem går med at deff dreaden desværre når termagants og begynder at pøle dem. Gorkanauten napper min malanthrope, men ikke andet.

Starten af min tur fem:


I min tur fem rykker jeg warriors over på mit objective, der dør lidt flere termagants til deff'en og så er der eller fri skydning poå gorkanauten og den ryger ned på 6 wounds tilbage.

Her slutter spillet i enden af tur fem på terningeslaget. Jeg har first blood, han har slay the warlord og line breaker og vi holder hver især et objective:


5-4 til orkerne. Havde vi spillet en tur mere, havde jeg nok kunnet skyde 'nauten væk og så havde det stået 4-4 og så ville det afhænge af, hvor meget warriors ville kunne gøde med skydning. Impaler cannons med S8 er faktisk overraskende gode mod T8, hvor exo'ens S7 giver den tydelige problemer med at wounde, på trods af at den nok er overlegen i stort set alle andre sammenhænge.

Da jump er ubehagelig og giver en alt for god chance for et tur et assault. Det skal counters med screens! Det behøver dog ikke være andet en for eksempel spore mines, for de skal bare holde dem mere end 9" væk.

Mal'en er pengene værd, så længe den koster 90. Orkernes skydning var utroligt ineffektiv så længe de fik minus en og gorkanauten var neutraliseret i en hel runde da jeg fik horror af på den (turen før hive tyranten peril'ede). Jeg tvivler dog på, det vil have så stor en effekt mod BS 3+ hære.

Warriors gjorde det egentlig godt, jeg tror, at deathspitters og barbed stranglers kunne være det optimale skyde-setup for dem.

Leadership og især regler, der booster den i forhold til morale checks  er guld værd  :)
Maling 2023: 28/41 modeller

princelarming

Skal de ikke stadigvæk i image tags?
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

#706
Kamp to. Min liste:

*HQ*
Brood lord
Tyranid prime, deathspitter

*Troops*
15 genestealers
15 genestealers
16 termagants
9 warriors, 6 deathspitters, 3 barbed stranglers

*Elites
3 x hive guard, shock cannons
3 x hive guard, shock cannons
3 x venomthropes

*Heavy support
2 x biovores
1 x Carnifex, deathspitters, stranglethorn

Hans liste:
*HQ*
Ghazghkull
Weirdboy
Weirdboy

*Troops*
29 boyz, nob, 14 shootas, 15 slugga + choppa
29 boyz, nob, 14 shootas, 15 slugga + choppa
29 boyz, nob, 14 shootas, 15 slugga + choppa

*Elites*
3 meganobz

*Heavy support*
Mek gun, bubblechukka
Mek gun, bubblechukka

*Flier*
Dakkajet, 6 x supa shoota

*Dedicated transport*
Trukk

Deployment:



Allerede her har jeg gjort en fejl. Det nærmeste hjørne med carnifex, brood lord og den ene unit 'stealers skulle have stået sammen med resten af hæren. Hans jump weird boy står ~18" fra den unit boyz der står overfor og derfor kommer de ud at gå, hvis de skal noget. Vi spiller tactical escalation og de står på objective to, som jeg trækker på tre forskellige kort i løbet af spillet, men jeg kan ikke komme til at røre dem med de tre units. Det ville havde været bedre at opgive det hjørne og enten lade dem spæne eller ignorere dem og så discarde de tactical objectives, der havde med 2'eren at gøre.

Jeg har dog lært lektion og bubble wrappet mit center med warriors, guards og venoms så et succesfuldt jump vil ende i dem, mens min højre flanke kun består af 15 genestealers uden wrap, så de er sårbare  :(

Her er slutningen af min tur 1:

Forudsigeligt jumpede 30 boyz over og forsøgte at charge genestealers, men de fejlede heldigvis. De tre meganobz står der, hvor deres trukk døde til hive guard ild (som ikke er ringe mod vehicles). Den anden gruppe boyz er rykket frem i ruinen, så de kunne støtte med ld 30, men efter skydning fra warriors, som nu er støttet af primen samt et meget heldigt rul på 18 skud på barbed stranglers er de skåret ned til en håndterlig størrelse. Genestealers kan derfor assaulte uden problemer, da termagants allerede har ædt overwatchen for dem og det ender meget forudsigeligt med en masse døde boys samt meganobz låst i combat med en enkelt termagant.

Carnifex med venner glor ud i luften. Carnifexen har landet et enkelt wound på chukke'aen, men det er vist det.


Slut min tur to. Der er vist ikke flere boyz tilbage af den første gruppe, så genestealers leger nu med nobz. Det kommer ikke til at gå, men til gengæld er den allerede halverede unit kommet længere frem og er blevet skudt ned til to modeller efter ghazgkull var led ved dem på et fejlet morale check. Carnifexen er gået frem for at holde et objective, som jeg trak mens genestealers fortsætter fejlen ved at forsøge at gå over og assaulte boyz. Dakkajetten er kommet over og lege (basen), men den gør vist ikke vældigt meget.


Her er vi i slutningen af hans tur tre:

Genestealers fejlede deres charge før og mistede meget til overwatch og så blev de skudt og assaultet og døde. Ghazzy er jumpet ned i hjørnet og har spist brood lorden, så nu går det ned ad bakke.

Slut min tur 3:

Warriors har skudt en masse boyz, men min højre flanke er væk og der er tre meganobz efter mig. Hive guards har skudt dakka jetten ned på 4(?) wounds, så den er i bund og grund ubrugelig nu.

Slut min tur 4:

De sidste boyz har ædt mine venoms, de tre meganobz har ædt hive guards. Boyz'ene konsoliderede ind i mine warriors, der prompte æd dem. Med en prime rammer de på 2+ og reroller et'ere med scything talons. Så kan det godt være, de er AP 0 og S4, men det siger stadig røvhul, når man er en ork boy i en t-shirt. Kampen var slut for længe siden og warriorsene YOLO'er ind i Ghazzy efter at have skudt en enkelt meganob i min tur. De giver ham2 unsaved wounds, men han re-roller det ene save med sit sidste command point og derefter deles der klø ud. Jeg er færdig.

Orkerne vinder 7-8 stykker mod tre, men jeg trak også hold objective to i tre forskellige udformninger i kampen og det stod den ene unit boyz på  :(

Warriors var stadig gode og stod for at dræbe 45 boyz i runde tal, men boyz er også et optimalt mål for deres skydning.

Shock cannons er også ok. Dens specialregel er dog uklar, da man hvis man slå '6' to wound enten giver d3 skade + d3 mortal wound eller kun d3 mortal wounds. Den kan læses begge veje.

Vi testede også regler lidt mere denne gang. Blandt andet låste jeg hans nobz i kamp ved at have conga-linet termagants tilbage til warriors for synapse og da de så døde som fluer, fjernede jeg casualties så en stod i cc og en stod i synapse range, men der var 6" imellem dem. Så vidt jeg kan se, er det ok efter reglerne, men det virker dumt. Reglerne for cover er igen dumme. Der er barricades og obstacles, ja, men hvad med en væg af klipper som i vores terræn? Rykker man som om, det ikke eksisterer eller giver det penalty på charge? Og igen, man kan være 98% dækket af sådan en væg, man står man ved siden af, er der stadig nul cover. Dumt!

8th er nu prøvet lidt af og det virker da ok, selvom der tegner sig et billede af, at skydning stadig er stærkt, medmindre man kan give modstanderen minus to hit. Cover er i bedste fald en mindre irritation.

CC handler i ekstremt høj grad om hvem, der kan få dirigeret sig til at få charges ind. Det er ekstremt stærkt at charge med flere units på en gang, for modstanderen får ikke en chance uden at bruge command points. Man kunne være nervøs for, at hele spillet bliver en dans om den varme grød indtil nogen committer til assaultet.

Command points kan være afgørende brugt på de rigtige tidspunkter, primært nok charge moves, men også advance of rul for skade eller antal hits på d6'ere.

Tyranids virker til at stå bedre mod orker end før, men det er ikke et auto-win.

Og så tak til en hyggelig modstander, der som altid gjorde det til en stor fornøjelse at rulle et par hundrede terninger på en aften.
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Quote from: princelarming on 02 July, 2017, 08:24:22
Skal de ikke stadigvæk i image tags?
Rooolig nu, work in progressiv. Men de er alle sat korrekt op nu. Tekst følger...
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Så kom der tekst til billeder. Næste omgang bliver LoA, men jeg kommer nok til at have svært ved at have bare en tilnærmelsesvist WYSIWYG hær på 2000 point, som tager hensyn til weekendens lektier.
Maling 2023: 28/41 modeller

Lucozade

11 point tak:)

Du glemte at nævne de ret random Bubblechukka som gjorde lidt men også kun ca lidt.`?

Så vil jeg sige at det var et kæmpeproblem med meget af min skydning, blev gjort ubrugelig da jeg skulle til at ramme på 7+ (Dakkajet bla) Så min naught og jet kunne faktisk ikke gøre noget i skydning.. Det var helt klart en vigtigt del af spillet, og stoppede ret meget for mig.

Tak for super gode spil og støvsugningen af huset bagefter ;)
Ligestilling JA TAK!
Flere kvindelige blottere

Gorlak

Quote from: vejby on 02 July, 2017, 13:02:17
Så kom der tekst til billeder. Næste omgang bliver LoA, men jeg kommer nok til at have svært ved at have bare en tilnærmelsesvist WYSIWYG hær på 2000 point, som tager hensyn til weekendens lektier.

Vi er meget WYSIWYG slappe til denne LoA :)
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Sigmaril

Quote from: vejby on 02 July, 2017, 08:25:38
Reglerne for cover er igen dumme. Der er barricades og obstacles, ja, men hvad med en væg af klipper som i vores terræn? Rykker man som om, det ikke eksisterer eller giver det penalty på charge? Og igen, man kan være 98% dækket af sådan en væg, man står man ved siden af, er der stadig nul cover. Dumt!

8th er nu prøvet lidt af og det virker da ok, selvom der tegner sig et billede af, at skydning stadig er stærkt, medmindre man kan give modstanderen minus to hit. Cover er i bedste fald en mindre irritation.

Frontline gaming har kastet lidt lys over det med cover for ikke-infantry. Et monster (eller andet stort) skal ganske rigtigt stå i et stykke terrain, der giver cover. Det skal også rigtig nok være dækket 50% eller mere fra den der skyder. MEN det behøver ikke være det samme stykke terrain de står i, der også dækker 50%. De kan godt stå i en skov i et hjørne, og få +1 cover hvis de er dækket af en klippe på midten af bordet.

vejby

Quote from: Gorlak on 02 July, 2017, 13:36:56

Vi er meget WYSIWYG slappe til denne LoA :)

Pyt, nu kan man igen bruge AM, cult og nidder sammen in battleforged hær. Thank you FAQ.
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Quote from: Sigmaril on 02 July, 2017, 15:07:12
Et monster (eller andet stort) skal ganske rigtigt stå i et stykke terrain, der giver cover. Det skal også rigtig nok være dækket 50% eller mere fra den der skyder. MEN det behøver ikke være det samme stykke terrain de står i, der også dækker 50%. De kan godt stå i en skov i et hjørne, og få +1 cover hvis de er dækket af en klippe på midten af bordet.

Så hvis jeg står inde i den her skov med et enkelt træ på basen og en klippevæg der er højere og bredere end monsteret ved siden af, så er der cover, men hvis monsteret bare står ved siden af samme klippevæg, så er der ikke cover? Det er stadig tåbeligt og i den grad u-narrativt. Men hvis det er sådan GW vil have det spillet, så må man jo spille det sådan.
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Quote from: Lucozade on 02 July, 2017, 13:15:00
11 point tak:)
jeg holdt op med at tælle på et tidspunkt, men det var en solid sejr til orkerne uanset hvad.

Quote from: Lucozade on 02 July, 2017, 13:15:00
Du glemte at nævne de ret random Bubblechukka som gjorde lidt men også kun ca lidt.`?

Ja, lad os tage den. Ejeren slår 4d6, som derefter skal allokeres på S, AP, Skade og antal shots, ejeren starter med at allokere et rul og så skiftes man derefter. Det bliver lidt et mini-spil, især når der er flere på banen. Den blev til gengæld kun rigtigt farlig en enkelt gang, da du havde tre høje slag, så der skar jeg den vist ned på et skud. Generelt slog du to meget lave og to rimeligt høje værdier hver gang, så når man konsekvent kan give den styrke 1-2 eller kun 1 skud er det ikke så galt. Slår du til gengæld tre høje slag og bruger et CP på at re-rolle den sidste til noget bedre, så kan den blive grim. At du så valgte at re-rolle en et'er til en... et'er mere må jo være din sag  ;)

Quote from: Lucozade on 02 July, 2017, 13:15:00
Så vil jeg sige at det var et kæmpeproblem med meget af min skydning, blev gjort ubrugelig da jeg skulle til at ramme på 7+ (Dakkajet bla) Så min naught og jet kunne faktisk ikke gøre noget i skydning.. Det var helt klart en vigtigt del af spillet, og stoppede ret meget for mig.

Det var skydehæren du kom op imod, så det var meget kalkuleret at den skulle beskyttes bedst muligt mod skydning, når nu den absolut ikke ville gemme sig i cc. Dakkajet'et blev først "stoppet" da den var degraded til BS 6, hvor den så ikke kunne ramme, men da var den også tæt på at en bitter død. I første spil, hvor jeg fik horror af på din gorkanaut er det til gengæld en helt legitim klage, da det lukkede den helt ned i en runde. Til egen skamros vil jeg dog sige, at det træk var aldeles planlagt på forhånd. Så må du have nogle skorchas med  :)

Dertil kommer, at man kan smide en patriarch fra kulten ind i en tyranid-hær. Han er psyker og kan derfor kaste fra kultens powers, der bl.a. inkluderer en -1 to hit og ingen overwatch power. Vær glad for, jeg ikke havde ham med også  :)

Quote from: Lucozade on 02 July, 2017, 13:15:00
Tak for super gode spil og støvsugningen af huset bagefter ;)

Jeg vil næsten godt sætte en is på højkant på, at vi gentager succesen engang. Spillet altså, ikke støvsugningen.
Maling 2023: 28/41 modeller

Sigmaril

Quote from: vejby on 03 July, 2017, 08:00:03
Quote from: Sigmaril on 02 July, 2017, 15:07:12
Et monster (eller andet stort) skal ganske rigtigt stå i et stykke terrain, der giver cover. Det skal også rigtig nok være dækket 50% eller mere fra den der skyder. MEN det behøver ikke være det samme stykke terrain de står i, der også dækker 50%. De kan godt stå i en skov i et hjørne, og få +1 cover hvis de er dækket af en klippe på midten af bordet.

Så hvis jeg står inde i den her skov med et enkelt træ på basen og en klippevæg der er højere og bredere end monsteret ved siden af, så er der cover, men hvis monsteret bare står ved siden af samme klippevæg, så er der ikke cover? Det er stadig tåbeligt og i den grad u-narrativt. Men hvis det er sådan GW vil have det spillet, så må man jo spille det sådan.
Præcis. Og nu også bekræftet af GWs egen FAQ.

vejby

Ja, den var de hurtigt ude med. New GW er faktisk ved at komme efter det.
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Anyway. Jeg har stadig til gode at prøve swarm lord men til 300 point er han også dyr og ovenpå udskejelserne mod orkerne tror jeg måske, at det her er en edition hvor flere mænd er bedre end dyre mænd. Men han er hurtig og han får en anden unit til at være endnu hurtigere, så i spil det skal han.

Derudover skal de der shock cannons prøves igen, men jeg har et lille problem med dem:

Quote
If the target is a vehicle and you make a wound roll of 4+, the target suffers 1 mortal wound in addition to any other damage. If you make a wound roll of 6+, inflict d3 mortal wounds instead.

Betyder det, at på en 6'er giver man d3 mortal wounds plus den normale skade, som ved en 4+ på wound, eller betyder det, at skaden bliver til d3 mortal wounds i stedet for den normale d3 skade?
Maling 2023: 28/41 modeller

Sigmaril

Quote from: vejby on 04 July, 2017, 09:24:10
Anyway. Jeg har stadig til gode at prøve swarm lord men til 300 point er han også dyr og ovenpå udskejelserne mod orkerne tror jeg måske, at det her er en edition hvor flere mænd er bedre end dyre mænd. Men han er hurtig og han får en anden unit til at være endnu hurtigere, så i spil det skal han.

Derudover skal de der shock cannons prøves igen, men jeg har et lille problem med dem:

Quote
If the target is a vehicle and you make a wound roll of 4+, the target suffers 1 mortal wound in addition to any other damage. If you make a wound roll of 6+, inflict d3 mortal wounds instead.

Betyder det, at på en 6'er giver man d3 mortal wounds plus den normale skade, som ved en 4+ på wound, eller betyder det, at skaden bliver til d3 mortal wounds i stedet for den normale d3 skade?
Min tolkning, lad os antage et Vehicle med T7.

To Wound = 1-3 : Ingenting
To Wound = 4 : 1 Mortal Wound
To Wound = 5 : 1 almindeligt wound og 1 Mortal Wound
To Wound = 6 : 1 almindeligt wound og 1d3 Mortal Wounds

vejby

Quote from: Sigmaril on 04 July, 2017, 14:39:01
Min tolkning, lad os antage et Vehicle med T7.

To Wound = 1-3 : Ingenting
To Wound = 4 : 1 Mortal Wound
To Wound = 5 : 1 almindeligt wound og 1 Mortal Wound
To Wound = 6 : 1 almindeligt wound og 1d3 Mortal Wounds

Lad os lige være enige om, at shock cannon er S7 og giver d3 i skade, så bliver dit skema til:

To Wound = 1-3 : Ingenting
To Wound = 4 : d3 almindelige damage og 1 Mortal Wound
To Wound = 5 : d3 almindelige damage og 1 Mortal Wound
To Wound = 6 : d3 almindelige damage og 1d3 Mortal Wounds

Korrekt? Men det du mener er, at den altid vil give sin normale skade, når den wounder. Kommentaren med 'instead' på en 6'er to wound angår kun bonus-skaden?
Maling 2023: 28/41 modeller

princelarming

Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Sigmaril

Quote from: vejby on 04 July, 2017, 14:54:54

To Wound = 1-3 : Ingenting
To Wound = 4 : d3 almindelige damage og 1 Mortal Wound
To Wound = 5 : d3 almindelige damage og 1 Mortal Wound
To Wound = 6 : d3 almindelige damage og 1d3 Mortal Wounds

Korrekt? Men det du mener er, at den altid vil give sin normale skade, når den wounder. Kommentaren med 'instead' på en 6'er to wound angår kun bonus-skaden?
Ja, det er min tolkning. Troede ikke den var så potent mod ikke vehicles.

vejby

Det er kun mod vehicles. Impaler cannon'en er generelt bedre men også dyrere.
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Nå men næste liste på 2000 point:

Battalion detachment:
*HQ*
Brood lord
Patriarch

*Troops*
3 x warriors m. devourers
6 x ripper swarm
15 x genestealer

*Elites*
6 x hive guard m. shock cannons

Spearhead detachment:
*HQ*
1 x Flyrant, adrenal glands, 2 x slimer deathspitter, monstrous rending claws

*Heavy Support*
3 x biovore
1 x exocrine
1 x mawloc
1 x mawloc
1 x trygon prime

Auxiliary Support detachment:
*Elites*
18 x purestrain genestealers

Pres, pres, pres og mortal wounds. Jeg tror ikke den spiller 100% godt på bordet, men med en enkelt unit i cult assault og en anden sammen med trygonen samt de to mawlocs kan der nok være noget in-your-face i tur et, jeg kan trods alt bruge command points på både at re-rolle cult assault og charge range.

Jeg skal nok splitte rippers i to units for at bruge dem som decoys mod Deep strikers eller til at tage objectives - jeg har alligevel så mange units, jeg ikke får første tur. Der ligger også et par grimme de-buffs og gemmer sig på de tre psykers, hvis jeg ikke bare skal gå all-out på smites med dem for at tilføje flere mortal wounds.

Hele min forståelse af 8th er lidt flydende endnu, så jeg har langt fra fundet formlen på en optimal swarm, så det her er også lidt famlen i mørket for at afprøve ting.
Maling 2023: 28/41 modeller

princelarming

Quote from: vejby on 05 July, 2017, 14:19:11
Hele min forståelse af 8th er lidt flydende endnu, så jeg har langt fra fundet formlen på en optimal swarm, så det her er også lidt famlen i mørket for at afprøve ting.

Opsummerer min oplevelse af Ååååt helt perfekt!

Jeg aner intet, men har lyst til at prøve en hel masse forskelligt af! Ikke noget dårligt udgangspunkt for en ny udgave af Hammer...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]