News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Paint-lab-rats

Started by Lauge, 05 February, 2009, 22:37:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Lauge

Der skal mørke til for at se lyset.

Lauge

Lauge

Lauge

Lauge

Lauge

Lauge

Lauge

Lauge

en gammel kending, men nu med crew  :)

Lauge

Fanen mangler, men jeg kan skisme ikke helt blive tilfreds med den (store flader er endnu ikke mine gode ven!)

Lauge

Lauge

En af de seneste fra malebordet (har stadig nogle små dukker der endnu mangler lak og de sidste base-detaljer)

Lauge

well... det var det bedste jeg havde fra de 6 foregående år, og ja der er også en del figurer der kom igennem processen knap så heldigt, men jeg elsker dem alle sammen  ;)

jeg håber på at der ikke går endnu 6 år før jeg får postet noget seriøst i min blog, men at det fremover sker flydende hen af vejen  :)

Lauge

guapo

Imponerende :)

Især at det nærmest er et monokromt farveskema holdt i brunt og beige (Dheneb Stone?!) og alligevel virkelig eyecatching -når jeg en gang imellem selv forsøger mig med den slags, ender det altid alt for...*blaaahrn* eller *pffffffftprrlls* :P....

Ultraskarpe billeder og hvordan hulan har du lavet så glidende en baggrund ??? Kan vi få et billede af dit photosetup, pls?!
Smile, it enhances your face value

Lauge

Ja jeg har ikke holdt igen med de brune farver, kan godt se nu at det måske er lidt i overkanten... Men jeg tror nu også at der ubevidst er kommet et lidt brunt filter på billederne. Apropos, så er den glidende overgang i baggrunden rent snyd, jeg har klippet alle billederne til på computeren og sat baggrunden ind der  :)

Med hensyn til mit foto-setup, så består det af en hvid foldekasse fra ikea (3 stk 100 kr) 2 projektører med LED-pære fra Harald Nyborg (ca 50 kr/stk) hvidt papir i en buet vinkel bagved figuren og så mit mobil kamera  :) billedredigerings-programmet hedder paint.net og kan downloades gratis over nettet (læste at det var nemmere at bruge for begyndere)

Hvis der er stemning for det, kan jeg nok godt lave en tutorial på hvordan jeg tager og redigere mine billeder, hvem ved hvis jeg heldig er der nok nogle hærdede mennesker der melder ind på forbedringer jeg kan gøre  :)

Rumleskafte

Jeg vil gerne høre mere om, hvordan du tager dine billeder:)
Og flotte figurer!

guapo

Ja da, lad os få en tutorial, det er altid godt at få nogle friske perspektiver :) Bruger selv paint.net og det ER som du siger, ret nemt for nybegyndere...
Mht. de brune farver ville jeg kun gøre en enkelt ting og det er at saturere de andre farver fuldt ud, f.eks. Warpstones og øjne , det kan det sagtens 'bære'  :)

Og jeg vidste det var noget fishy ved de baggrunde :o ;)
Smile, it enhances your face value

Nicolai Matz

Helt fantastisk flot malet, især maskinerne er jeg vild med. De alm. rotter er måske en smule for pæne og rene for min smag men teknikken er helt i top. Din Screaming Bell ligner noget fra et studio.

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Tore Bolhøj

Lauge> Jaaaa please giv os en tutorial :) jeg vil vildt gerne lære at bruge Paint.net. Jeg bruger Photoshop i øjeblikket til figur fotos, men jeg er en total klovn til det.
"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

Lauge

Hej

Så lykkedes det mig at finde tid til at få postet min tutorial jeg har arbejdet lidt på hen ad vejen. den er ment som en beginners guide til programmet paint.net og den kan findes lige her:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=103455.0

Håber at den kan bruges og vær endelig ikke sky for at smide en kommentar  8)

Lauge